BMW R80RT ombouwen naar Cafe Racer

Thijs30

MF'er
13 jan 2014
41
9
Almere
Ik heb een BMW r80rt gekocht in prima staat. erg mooi, alleen niet iets voor mij.
Het is mijn eerste motor en daarbij heb ik ook nog zo goed als geen sleutel ervaring.
Ik heb wel een erg handige pa met veel sleutel ervaring en een Broer die me kunnen helpen dus wat dat betreft moet het goed komen.

10559660_10201577591199892_7572526937104160559_n.jpg

dit is mijn motor.

bmw_cafe_racer_3.jpg

en dit vind ik super gaaf!! :]

Ik heb wel al wat ideeen over hoe ik het zou willen maar kan natuurlijk altijd tips, meningen en hulp gebruiken.

Ik wil jullie graag op de hoogte houden van mijn project.
 
Begin al maar met die kuip eraf te halen, is dan ook al een heel andere motor! Krijg je misschien nog wel wat voor als je ze 2ehands kan verkopen :)
Succes met je project. Sleutel ervaring komt wel, je moet ergens beginnen! :)
 
Ja aantal dingen die ik zowieso wil doen zijn.

  1. Eenpersoons zitje erop.
  2. Kuip eraf.
  3. Laag stuurtje erop.
  4. uitlaat veranderen (ik wil een lekker zwaar geluid) iemand een idee wat ik dan moet hebben? (megatons ofzo??)
  5. waarschijnlijk spatborden veranderen

ik zie trouwens op veel site dat ze die zitjes verkopen, alleen zit daar dan nog geen kussen op, kun je die kussentjes ergens kopen of is het de bedoeling dat je de er zelf op bouwt?
 
Ja aantal dingen die ik zowieso wil doen zijn.

  1. Eenpersoons zitje erop.
  2. Kuip eraf.
  3. Laag stuurtje erop.
  4. uitlaat veranderen (ik wil een lekker zwaar geluid) iemand een idee wat ik dan moet hebben? (megatons ofzo??)
  5. waarschijnlijk spatborden veranderen

ik zie trouwens op veel site dat ze die zitjes verkopen, alleen zit daar dan nog geen kussen op, kun je die kussentjes ergens kopen of is het de bedoeling dat je de er zelf op bouwt?

De zitjes kun je door een aantal mensen hier op het forum laten maken, voor onder de 100€.
Zekf vind ij die polyester dingetjes veel te prijzig voor wat het nou eigenlijk is.. Zou dan eerder zelf iets proberen te knutselen
 
Ja aantal dingen die ik zowieso wil doen zijn.

  1. Eenpersoons zitje erop.
  2. Kuip eraf.
  3. Laag stuurtje erop.
  4. uitlaat veranderen (ik wil een lekker zwaar geluid) iemand een idee wat ik dan moet hebben? (megatons ofzo??)
  5. waarschijnlijk spatborden veranderen

ik zie trouwens op veel site dat ze die zitjes verkopen, alleen zit daar dan nog geen kussen op, kun je die kussentjes ergens kopen of is het de bedoeling dat je de er zelf op bouwt?

1: net zoals leeuwis88 zegt, zelf maken of door een hobbyist laten maken.
Die polyester dingen zijn schreeuwend duur voor wat het is.
2: en verkopen op mp.
Die kofferset kan ook nog wel wat opbrengen!
3: een setje clipons koop je voor een paar tientje's
4: imitatiemegatons kosten ongeveer een tientje of zeven en maken genoeg kabaal om een heleboel nieuwe vriendjes bij jouw in de wijk te maken.
5: spatborden heb je alleen maar in de regen nodig.........

Hoe dan ook, heel veel plezier met het verbouwen!!!!!
Ik ga je volgen :]
 
De kabels zijn te lang, evenals de remleiding. Je hebt koplamporen nodig, en eventueel knipperlichten.
 
vandaag een start gemaakt aan het loshalen van de kuip. beetje weinig tijd maar elk half uurtje is iets.
 
Gaaf project! Ga je zeker volgen! :Y

Ik heb zelf een polyester zitje gekocht bij http://plastic4bikes.nl. Aardige gozer, prima service en mijn inziens niet te duur. Ook prima kwaliteit, niet van die dunne rommel! Hij heeft meerdere types caferacer zitjes.
Yellowrider, hier van motor-forum, heeft voor mij er een zitje op gemaakt voor een net bedrag. Stuur hem gewoon een PM via motor-forum. Er zijn er nog meer hier die zitjes kunnen maken.
 
met zo'n polyester zitje, moet je daar dan niet nog een soort versteviging in bouwen zodat het niet doorzakt als je er op zit of een soort bevestigingsplaatje?
 
met zo'n polyester zitje, moet je daar dan niet nog een soort versteviging in bouwen zodat het niet doorzakt als je er op zit of een soort bevestigingsplaatje?
Bij mij zit deze vast op het subframe met vier schroeven onder het zitje en 1 aan de achterkant. Bij het zitje steunt hij op 4 punten dus op het subframe. Zit super stevig!
 
Je mag ook wel de mijne kopen, ben je in 1 keer (bijna) klaar O-)

img_7931.jpg
 
Kijk uit met chinese imitatie megatons, er zijn al heel wat blokken door verwoest. Rotdingen zijn het....
 
Kijk uit met chinese imitatie megatons, er zijn al heel wat blokken door verwoest. Rotdingen zijn het....

Klopt, er afgevallen en zo dwars door het blok van de motorrijder er achter gestuiterd.......
Koekwaus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vandaag weer een avondje gesleuteld.
12229_10201623123538172_3045970243327232235_n.jpg

Kuip eraf gehaald + de bevestigingsbeugels.
10483307_10201623125738227_8337598029146945487_o.jpg

het zadel en het koffersrek er ook af.

begint er nu al op te lijken :D *O*

MIOB ik vind jou motor heul mooi maar geniet er te veel van om het van 0 tot het eind op te bouwen ;)
 
Zonder kuip ziet die bmw er al heel wat beter uit *O* Maak er iets leuks van ! ;)
 
vandaag weer een avondje gesleuteld.
[afbeelding]
Kuip eraf gehaald + de bevestigingsbeugels.
[afbeelding]
het zadel en het koffersrek er ook af.

begint er nu al op te lijken :D *O*

MIOB ik vind jou motor heul mooi maar geniet er te veel van om het van 0 tot het eind op te bouwen ;)


Gelijk heb je :)

Je bent al goed bezig! Ik ga dit zeker volgen :)
 
weer een beetje gedaan,
bijrijder voetsteunen eraf, tellertjes, lampjes etc.
full

full

full


Was trouwens een werk om het voor spatbord weg te halen. En die rubbers die om de voor vork zaten bij de Kuip. maar het is gelukt,, Motor op de midden bok, op 2 straat tegels gezet, gewicht achterop, zodat de voor poot van de grond komt. en hupsa!!
 
Laatst bewerkt:
vandaag, het stuur er af gehaald, koste me wel een handvat, wat blijkbaar zoo goed zag vast gelijmd dat de stukken eruit getrokken werden, zoals op de foto te zien. Tank en uitlaten er ook af gehaald.
vanavond even een stuurtje bekijken een waarschijnlijk bestellen.
full

full

full

full


ik ben nog aan het twijfelen over het zitje, wat ga ik er mee doen, het subframe moet denk ik ook aangepast worden.
stukje korter maken en dan iets kopen of zelf er op fabriceren.
wat denken jullie?

nog een vraagje, bij de uitlaten zit nog voor de dempers een soort pot die de 2 uitlaten aan elkaar verbind. wat is dit en wat doet dit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan