BMW R80RT ombouwen naar Cafe Racer

ik zit nu een beetje te wachten op mijn bestelde stuur, korte mega ton uitlaten, Km/h teller en toeren teller, en dan kan ik daar weer een beetje mee verder.

op dit moment aan het bekijken wat ik zal doen met het zadel en spatbord.
heb even gekeken met een zadeltje van Aad veerman of een kort 1 zits zadel wat is. en ik vind het wel gaaf, als dan ook het subframe iets ingekort word en het spatbord ook wat korter..
wat vinden jullie?
full
 
Zeker gaaf dat korte zitje! :Y

Ff de flex in de achterkant en je weet niet wat je ziet }) :P

Het zadel moet trouwens ook wel wat lager komen voor een mooiere lijn.... Maar dat had je vast zelf ook bedacht :+
 
Laatst bewerkt:
Jaa die heb ik er ook op gehad maar vond ik te groot..
Of is dit een kortere? Die ik er op had was even groot als een normaal zadel. Wel mallelijk want dan hoef ik niks te veranderen aan het subframe..
Weet iemand een goeie spuiter? Voor goedkoop.
 
ben weer aan het werk geweest afgelopen 3 dagen,,

spatbord beetje bewerkt, iets sportiever gemaakt zonder drastische wijzigingen.
nieuw stuurtje, er op gezet, (eerst het verf van de handvatten afgeschuurd.)
nieuwe tellers binnen gekregen.
uitlaten binnen gekregen.
full

full

full

full

full


vandaag aan de uitlaten en tellertje(kabeltjes) werken.
 
Oke het zijn niet de tellertjes en uitlaten geworden..
Maar wel de handvatten en de tank weer ready gemaakt.. Roest vrij
En ik heb een kort zadeltje gekocht en gemonteerd!
 
Let er op dat je niet zomaar de teller kan vervangen op een BMW. Ten eerste is de ratio volgens mij nogal afwijkend, ten tweede zit het laadstroomlampje in de teller. Ik weet niet welke snuggere het bedacht heefrt, maar zonder laadstroomlampje laadt de motor dus niet bij.

Het briljante is: Als je lampje stuk is, laat ie niet meer bij, maar het waarschuwingslampje voor niet meer bijladen is dus stuk...... _O-
 
jaa dat hoorde ik idd vandaag, over dat lampje. heel gek.
maar als er in mijn nieuwe teller dus geen waarschuwingslampje zit voor laadstroom, dan moet ik een lampje toevoegen ergens, zodat hij het blijft doen ?

foto's
10639627_10201683151518834_3521450443899232203_n.jpg

10431693_10201683151638837_6977382715171440460_n.jpg

10354081_10201683151838842_7138637105139325144_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat van dat laadstroom lampje is helemaal niet raar.
Koekblikken hebben dat al vanaf dat ze over gestapt van gelijkstroom dynamo's naar wisselstroom dynamo's en dat is inmiddels al een jaartje of 50 of zo.

En een bmw heeft dus een echte gewone doodnormale koekblik bosch dynamo met daarin dus ook de veelvuldig voorkomende spanningregelaar/koolborstek houder Dus gaan die stuk onderweg dan kun je die zo'n beetje op elke straathoek kopen en weer verder tuffen.
 
De balanspijp:

Ik rij op een omgebouwde R75/5 uit 1972 naar caferacer.
Had er destijds open uitlaten op zitten en de balanspijp er tussenuit gehaald, gaten in de bochten waren toen dicht gelast.
Zeer slecht lopen dus, kwam niet boven de 5000 rpm, geen power.
Naderhand de balanspijp weer gemonteerd na een tip en kon doortrekken tot 8000 rpm.Bij dit type moet de balanspijp er dus wel tussen zitten.
 
Je kunt best zonder balanspijp, alleen zodra je iets aan je uitlaatsysteem of luchtfilter verandert moet je de carbs opnieuw afstellen(andere sproeierbezetting). En de ene motor reageert daar veel meer op als de andere.
 
Ik heb een balanspijpje voor in de uitlaat bochten, alleen die grote pot onder het blok weggehaald maar heb vermonen dan dat niet heel veel kwaad kan.
 
Je kunt best zonder balanspijp, alleen zodra je iets aan je uitlaatsysteem of luchtfilter verandert moet je de carbs opnieuw afstellen(andere sproeierbezetting). En de ene motor reageert daar veel meer op als de andere.
Dat geldt misschien voor een normale motor maar bij een BMW heeft die balanspijp tussen de bochten echt wel nut. Lees ook het verhaal van Rudyhadee en er zijn meer verbouwers van een BMW achter gekomen dat die pijp echt nodig is. Met aanpassen van sproeiers kan je dit niet verhelpen.
 
Die grote pot dient alleen maar om geluid weg te werken dus kan die zonder veel problemen weg gelaten worden .
Lampje voor je dynamo kan ook vervangen worden door een weerstand van 47 Ohm bij 5watt deze monteer je tussen een door je contactslot in geschakelde plus draad ( zekeringskast) en de aansluiting op de gelijkrichter waar nu ook je laadstroom lampje op aan gesloten zit ( nr.16)
Indien gewenst kan ik wel een tekening maken voor de Bosch laadsysteem
 
Ja guzzigek dat zou mij denk ik wel erg kunnen helpen zo'n tekening met beschrijving van hoe het moet als het mogelijk is. 😚
 
Let er op dat je niet zomaar de teller kan vervangen op een BMW. Ten eerste is de ratio volgens mij nogal afwijkend, ten tweede zit het laadstroomlampje in de teller. Ik weet niet welke snuggere het bedacht heefrt, maar zonder laadstroomlampje laadt de motor dus niet bij.

Het briljante is: Als je lampje stuk is, laat ie niet meer bij, maar het waarschuwingslampje voor niet meer bijladen is dus stuk...... _O-
Als je contact aan zet gaat het lampje branden. Is dat niet zo en ga je toch rijden weet je dat je een probleem hebt. Net als bij het oliedruk lampje.

De vervanging door een weerstand en ledje. Het ledje en voorschakelweerstand kan je ook weglaten. Dan zie je niets en daar wordt MIOB weer gelukkiger van :+

full
 
leuk man, moet je eens langs gaan bij Aad Veerman, in almere, hij heeft er Zat staat en leuke prijsjes ook, van goedkoop en oud tot aan nieuwstaat.
 
Dank je, ga ik kijken
bij pitstop arnhem staat een groene
ga ik een proefrit op maken
herintreder
waar moet ik vooral op letten tijdens een proefrit

oeps sorry off topic
 
Laatst bewerkt:
dat hij een beetje soepel door schakelt en lekker rustig stationair loopt.
verder niet heel veel verstand van.
 
Ik heb tellertjes gekocht alleen nu blijkt dat het aansluitschroefje van de Tellerkabel groter dan het boutje van de tellers.. kan ik daar iets aan doen? wat zijn mijn mogelijkheden of moet ik gewoon andere tellertjes kopen?
 
Ik heb tellertjes gekocht alleen nu blijkt dat het aansluitschroefje van de Tellerkabel groter dan het boutje van de tellers.. kan ik daar iets aan doen? wat zijn mijn mogelijkheden of moet ik gewoon andere tellertjes kopen?


Alles wegknikkeren :P

Voor zover ik weet wijkt de verhouding van de teller behoorlijk af op een BMW vand e gemiddelde japanner. Dus zelfs als je de kabel op je (gemiddelde0 aftermarket teller zou krijgen, dan nog zal hij niet in de buurt vand e werkelijke snelheid aangeven.


Ik heb nog wel een Acewel 4xxx over O-)

acewell_black_6000_rpmace-4353ab-shot-1a.jpg


Maar die is (zijn) niet goedkoop.


op mijn BMW heb ik een Acewell 2xxx zitten
 
Terug
Bovenaan Onderaan