Boete uit Zwitserland

Voor 50 Tagessätze?
Dat was dan ook ruim te hard en niet een ietsie pietsie. Ook nog wat stuntwerk er bij?
De overtreding staat op 33 te hard, waar je 50 mocht. Ik was in de veronderstelling dat ik het dorpje al uit was (er stonden langs een kilometerslange weg slechts 5 huizen en het laatste huis was al ff geleden). Dus ik ging weer uit van 80 km/h (90 op de teller even voor het gemak) en toen zag ik een flits.. en 200m later pas daadwerkelijk het bordje "einde 50".

Kan de beste overkomen lijkt mij.
 
Idioot. Als ik daar dus 56 rijd in een 30 zonde mag ik 2750 euro betalen... :/
 
Ik heb een keer een boete ontvangen uit Zwitserland, die kwam uit Groningen of ergens die kant op. Keurig in het Nederlands. Geen loon door hoeven geven, was wel een belachelijke boete. Met 100 een tunnel in waar je 90 mocht, en 50meter na het bord een flitser. € 150,- euri.

Heb voor de gein de link van de vorige pagina even bekeken, damn.... Heb toch minimaal 5 kinderen nodig wil de boete een beetje betaalbaar worden...
 
Ik heb een keer een boete ontvangen uit Zwitserland, die kwam uit Groningen of ergens die kant op. Keurig in het Nederlands. Geen loon door hoeven geven, was wel een belachelijke boete. Met 100 een tunnel in waar je 90 mocht, en 50meter na het bord een flitser. € 150,- euri.

Heb voor de gein de link van de vorige pagina even bekeken, damn.... Heb toch minimaal 5 kinderen nodig wil de boete een beetje betaalbaar worden...
Hoe lang geleden was dat?

Je loon doorgeven hoeft dus ook pas vanaf een bepaalde grens aan snelheidsoverschrijding.


Ik heb inmiddels toch maar een mailtje gedaan naar de Kantonspolizei met de vraag of ze wat opheldering kunnen geven wat ik nu precies moet doen en of het een probleem is dat die termijn van 10 dagen verstreken is.
Mocht dat nou wel het geval zijn, dan zal ik vanzelf post krijgen van de Nederlandse instantie (CJIB wrs?) die het stokje van hun overneemt. Dat communiceert in ieder geval al makkelijker :')



Mocht er iemand interesse hebben in een Multistrada 620.. schroom niet om even een PBtje te sturen :/
 
Laatst bewerkt:
je weet nu dat het zo is
dus, if you can't do the time...
Met dit soort bedragen ben ik eerder bang dat je een bordje over het hoofd ziet..
Ik ga echt niet bewust 80 rijden in een woonwijk.. maar in NL zijn er ook genoeg dijkweggetjes buitenaf die opeens even 30 zijn.
 
Graag even ontopic houden mannen. Ik ben momenteel niet in de stemming voor slap geouwehoer of grapjes.. ongetwijfeld goed bedoeld.
 
Ik vind het gewoon zo jammer dat er in een topic altijd eerst goedbedoelde hulp, tips en adviezen komen.. en voor je het weet zit je 5 pagina's verder over linksplakkers, vluchtelingen en Zwarte Pieten te lullen.

Wil het graag ontopic houden, lijkt me niet heel vreemd ;)
 
Je zou bijna zorgen dat je 9 kinderen had, om de boete te verlagen :')
Volgens de calculator ga je dan van net geen 3.000,- Euro boete naar 0,-
 
hoe controleren ze of je reactie juist is? dus je inkomen, gezinssamenstelling etc. Lijkt me niet dat ze contact hebben met gemeente basisadministratie en belastingdienst?
 
Hoe lang geleden was dat?

Je loon doorgeven hoeft dus ook pas vanaf een bepaalde grens aan snelheidsoverschrijding.


Ik heb inmiddels toch maar een mailtje gedaan naar de Kantonspolizei met de vraag of ze wat opheldering kunnen geven wat ik nu precies moet doen en of het een probleem is dat die termijn van 10 dagen verstreken is.
Mocht dat nou wel het geval zijn, dan zal ik vanzelf post krijgen van de Nederlandse instantie (CJIB wrs?) die het stokje van hun overneemt. Dat communiceert in ieder geval al makkelijker :')



Mocht er iemand interesse hebben in een Multistrada 620.. schroom niet om even een PBtje te sturen :/

Dat is 3 of 4 jaar geleden, heb daar ook nog moeten tanken voor € 2,10 per liter toendertijd, daarna nooit meer door Zwitserland gereden :+
 
Laatst bewerkt:
hoe controleren ze of je reactie juist is? dus je inkomen, gezinssamenstelling etc. Lijkt me niet dat ze contact hebben met gemeente basisadministratie en belastingdienst?
wel dus. Shit kunnen ze allemaal opvragen blijkbaar.

Ondanks dat Zwitserland geen EU land is, hebben ze wel een bepaald verdrag met Nederland waardoor dit allemaal uitgewisseld kan worden. En dat alleen maar om verkeersboetes te kunnen innen.

Het doel heiligt de middelen, lijken ze te denken.
 
wel dus. Shit kunnen ze allemaal opvragen blijkbaar.

Ondanks dat Zwitserland geen EU land is, hebben ze wel een bepaald verdrag met Nederland waardoor dit allemaal uitgewisseld kan worden. En dat alleen maar om verkeersboetes te kunnen innen.

Het doel heiligt de middelen, lijken ze te denken.

denk je dat of is dat zo? zou kunnen hoor, maar kan ook bangmakerij zijn.

edit: las in je TS dat je niet op zoek was om eronderuit te komen. in geval bel je (of laat je bellen met iemand die de taal machtig is) gewoon met dat nummer en laat je de boel uitleggen.
 
Laatst bewerkt:
denk je dat of is dat zo? zou kunnen hoor, maar kan ook bangmakerij zijn.

edit: las in je TS dat je niet op zoek was om eronderuit te komen. in geval bel je (of laat je bellen met iemand die de taal machtig is) gewoon met dat nummer en laat je de boel uitleggen.
jammer genoeg heb ik wel persoonlijke ervaringen gelezen van mensen die niet volledig (oeps) waren in hun aangifte, en dat werd allemaal nog eens met de nodige kracht rechtgezet door de Zwitsers. Lijkt dat je er dus echt niet onderuit kunt komen bij dat land :P


Heb al even gemaild, contact via Engelse mailwisselingen lijkt me makkelijker (ook ivm het zwart-op-wit hebben van bepaalde zaken). Hoor ik morgen niks, ga ik overmorgen wel even bellen ja.
 
ok, dan hebben ze blijkbaar hun wegen :+. Vast een begroting die sluitend moet worden :P
edit: toch raar, want als ze toegang hebben tot dat soort info, waarom moet je het dan nog aanleveren? kunnen ze je toch net zo goed meteen een 'aanbod' doen dat je niet kan weigeren :?
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is het voor hen een hoop moeite en doen ze dat alleen als t niet anders kan of als ze vermoeden dat hetgene wat je opgeeft niet juist is.
 
@Kevin, hoop dat het allemaal meevalt.

Verder; Afschrikwekkend werkt het wel.
ik had toch al een hekel aan dat land vanwege de vignetten, nu weet ik helemaal zeker dat ik er beter weg blijf.
 
@V-twin kevin, dertig km te hard in de bebouwdekom,betekend in CH,je rijbevoegtheid word voor èèn of meerdere maanden ingetrokken(bij de eerste keer 1-mnd).Jij hebt geluk bij een ongeluk, dat ze je niet direkt het rjibewijs afgenomen hebben.Hoge boetes in CH gaan naar je inkomen vandaar de vraag naar jou inkomen,deze vraag hoef je niet te beantwoorden, maar dan wordt je ingeschat.
Wat beter is weet ik ook niet.....voor verdere informatie CH-ambassade in NL.
Nog dit, deze "speedingeuropa.com/switzerland"klopt. Ik wens je sterkte Thunderbolt uit CH.
 
@V-twin kevin, dertig km te hard in de bebouwdekom,betekend in CH,je rijbevoegtheid word voor èèn of meerdere maanden ingetrokken(bij de eerste keer 1-mnd).Jij hebt geluk bij een ongeluk, dat ze je niet direkt het rjibewijs afgenomen hebben.Hoge boetes in CH gaan naar je inkomen vandaar de vraag naar jou inkomen,deze vraag hoef je niet te beantwoorden, maar dan wordt je ingeschat.
Wat beter is weet ik ook niet.....voor verdere informatie CH-ambassade in NL.
als ze het gaan inschatten dan schijnen ze het modale inkomen van je land te pakken. In mijn geval als pas afgestudeerde (heb 8 maanden enkel stage inkomsten gehad dit jaar) niet zo gunstig ;)

Nog dit, deze "speedingeuropa.com/switzerland"klopt.
wat bedoel je daar precies mee?

op die site kom ik er bijvoorbeeld op dat een overtreding van +33 in de bebouwde kom zou resulteren in 15 TS boete.

Op Der Blick.ch-Bussenrechner - So kann man die Strafe abschätzen kom ik op 50 TS. Nogal een verschil :?
 
Laatst bewerkt:
@Kevin, hoop dat het allemaal meevalt.

Verder; Afschrikwekkend werkt het wel.
ik had toch al een hekel aan dat land vanwege de vignetten, nu weet ik helemaal zeker dat ik er beter weg blijf.

3 werf :^
Walgelijk land ondanks dat het erg mooi is.
Zwaar geprofiteerd van WW2 en de holocaust.
Boete naar inkomen en gezinssamenstelling,ronduit idioot.
Oostenrijk en Italië zijn ook heel mooi,prijsvriendelijker en leukere mensen,wie heeft CH nu nog nodig :P
Balen Kevin dat je voor zo'n lullige fout zo'n straf krijgt.
 
Word gewoon betalen
Zit de hele week in ch voor mn werk ze gaan gaan dit gewoon via cjib verhalen geen ontkomen aan
En voor de wijsneuzen en grappenmakers hierover dit is een land waar je absoluut geen verkeersfout moet maken ivm de zero tolerante opstelling van overheid en politie
Verdien in ch mn geld langs de weg
Maar voor snelle jongens en auto.motorhobyisten
Mijd dit land!!!!!
 
Ik heb ooit eens twee prenten uit Zwitserland genegeerd.
Drie later kreeg ik een oproep van de Rechter-commissaris om voor hem te verschijnen.

In totaal 1700 euro moeten aftikken voor 2x 40+ te hard en twee jaar rijontzegging in Zwitserland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan