Boetes A13 Schiedam

Zeker kan je met detectielussen wel meten hoe hard een auto voorbij komt, de lus meet namelijk een inductieverschil, dus een massa metaal die er over heen gaat; dit heeft dus niets met assen te maken.

Je hebt helemaal gelijk. Ik was even in de war met die slangetjes die je vaak over de weg ziet liggen. :z

Maarreh, dan is me nog steeds niet duidelijk hoe je met 1 lus snelheid meet. Als je puur naar de tijdsduur van de inductieverandering kijkt, zou een korter voertuig altijd een hogere snelheid toegekend krijgen als een langer voertuig.
 
Je hebt helemaal gelijk. Ik was even in de war met die slangetjes die je vaak over de weg ziet liggen. :z

Maarreh, dan is me nog steeds niet duidelijk hoe je met 1 lus snelheid meet. Als je puur naar de tijdsduur van de inductieverandering kijkt, zou een korter voertuig altijd een hogere snelheid toegekend krijgen als een langer voertuig.

'z waar, maar bij R'dam liggen 2 lussen na elkaar! Met eentje zou het m.i. i.d.d. niet kunnen.. Ik ga het wel 'ns proberen, tussen de lussen door; de afloop laat ik weten.
 
Ja sorry. Ik drukte op verzend, en er gebeurde niets. Drukte op stop, en weer op verzend. Enfin. Was niet bewust.

Overigens. De bekeuringen had ik WEER met de auto. Met de motor heb ik er nog nooit 1 gehad.

;-)
 
Tussen de lussen doorrijden werkt absoluut, zeer vaak gedaan bij van die borden die roepen dat je te hard rijdt, echter bij een camera rij ik wel langs de lus, maar toch maar met gepaste snelheid.

Kan je daarna weer optrekken en een wheelie maken en zo.
 
Op woensdag 09 april 2003 19:59 schreef Orpheus het volgende:
Heej ROne,na 3x zijn we wel wakker hoor. :P Ik heb er ff 2 weggehaald voor je. :)Je wordt gewoon aan het begin en eind geregistreerd. Afstand tussen de registratie posten delen door het tijdsverschil tussen de registratie momenten en voila: gemiddelde snelheid over het traject. Itsasimple :z .
Overigens, vlgs. mij kun je met één detectielus geen snelheid meten.
Dat langs die lussen oprijden zie ik meer heil in. Wie gaat dat even grondig testen? :P

Dit is technisch onmogelijk ,ik ontwerp zelf software en kan met zekerheid zeggen dat je voor dit zòn geavanceerd systeem nodig hebt dat is gewoon niet haalbaar.

en wat die lussen betreft , rij maar een keer met me mee ,ik ga hier (zoals ik al zei) 2x per dag met 120 langs ..
 
Op woensdag 09 april 2003 11:27 schreef CBRob het volgende:Das niet waar, de camera's hangen achter de matrixborden, je wordt dus gewoon 2x van achteren geflitst.Das ook niet waar, rij er 's avonds maar eens langs, dan zie je allemaal kleine BLAUWE flitsjes (aan de andere kant dan he je wordt immers van achter geflitst), das dus precies aan de andere kant van het spectrum.

Conclusie zorg gewoon dat je daar gemiddeld niet boven de 80 zit anders ben je de lul.

Er zijn drie meet punten. Dus netjes 80
Mhh had ik nu maar een rijdent bankstel met cruisecontrolle :+
 
Zeker kan je met detectielussen wel meten hoe hard een auto voorbij komt, de lus meet namelijk een inductieverschil, dus een massa metaal die er over heen gaat; dit heeft dus niets met assen te maken.
Bij veel stoplichten heb je ook van die lussen: rood-licht-controle, maar ook snelheidscontroles, m.a.w. snelheid hoeft niet meer altijd met radar gemeten te worden.

Ha wanneer worden de eerste plastic fantastic motoren gemaakt :+
(plastic = njiente inductie)
 
Met een beetje mazzel lever je al zo weinig inductie dat het niet eens wordt geregistreerd als je over de lus rijdt. Je hebt vast wel eens voor lul staan wachten bij een verkeerslicht dat wel ineens groen wordt als er een auto achter je komt te staan, zelfde idee.
Of bij A4 omhoog, als je dan Delft inrijdt staan er van die borden u rijdt te snel, nou ook als je daar 180 rijdt, gaat ie NIET aan :) , maar om het zekere voor het onzekere te nemen kan je inderdaad maar het beste tussen de lussen door rijden.
 
Als je tussen de lussen doorgaat kunnen ze je dan ook registreren, lijkt mij niet!?

P4110023.JPG
 
Ik heb er eentje gekregen...
86 km/h schande! :(
Je wordt "gelezen"bij aankomst en vertrek.
De afgelegde weg is bekend, de tijd wordt gemeten et voila, het dwangtraject is een feit. :r
Het is zeker geen nepverhaal dat je gemiddelde trajectsnelheid gmeten wordt!
De techniek die nodig is bestaat al tijden en wordt daar dus toegepast.
Oh ja, baantje wisselen helpt niet.
 
Ik heb het vanmiddag met constand 90 en over de witte vlakken geprobeert 8-)

Kijken of er wat in de bus valt :9
 
Een vriend van me werkt bij het bedrijf dat dit systeem heeft geinstalleerd. Hij heeft het me proberen uit te leggen... ik begreep er het volgende van.

Je gemiddelde snelheid wordt gemeten over het traject. Iedere auto/motor die over de lussen in de weg rijdt wordt op die manier gedetecteerd zodat het apparaat infrarood flitst. In principe kijkt het systeem naar de "vorm" van je auto/motor. Ze kunnen (nog) niet je kenteken met hun systeem herkennen.

Er wordt dus een auto "herkend" op vorm bij het eerste en laatste poortje. De gemiddelde snelheid wordt uitgerekend op die basis. Er worden ook fotos gemaakt om het kenteken af te lezen bij overtredingen en om twijfelgevallen (2 delzefde type autos komen tegelijk aan) op te lossen. Het systeem met herkennen op vorm moet voorkomen dat ze honderdduizenden fotos moeten bekijken elke dag.

Zoals ik het begreep was de A13 de eerste keer dat het werkte. Bij de A2 was het ook geprobeerd, maar het herkenningssysteem werkte nog niet goed.

Hij beweerde dat het zeker voor auto's werkte, voor motoren weet ik eigenlijk niet. Omdat het om de vorm gaat denk ik dat je zitpositie nogal wat kan verschillen bij de twee poortjes.

Ik rij er ook elke dag door, maar voor de zekerheid hou ik me aan de 80 (in de spits kun je meestal toch niet harder).
 
Een vriend van me werkt bij het bedrijf dat dit systeem heeft geinstalleerd. Hij heeft het me proberen uit te leggen... ik begreep er het volgende van.

Je gemiddelde snelheid wordt gemeten over het traject. Iedere auto/motor die over de lussen in de weg rijdt wordt op die manier gedetecteerd zodat het apparaat infrarood flitst. In principe kijkt het systeem naar de "vorm" van je auto/motor. Ze kunnen (nog) niet je kenteken met hun systeem herkennen.

Er wordt dus een auto "herkend" op vorm bij het eerste en laatste poortje. De gemiddelde snelheid wordt uitgerekend op die basis. Er worden ook fotos gemaakt om het kenteken af te lezen bij overtredingen en om twijfelgevallen (2 delzefde type autos komen tegelijk aan) op te lossen. Het systeem met herkennen op vorm moet voorkomen dat ze honderdduizenden fotos moeten bekijken elke dag.

Zoals ik het begreep was de A13 de eerste keer dat het werkte. Bij de A2 was het ook geprobeerd, maar het herkenningssysteem werkte nog niet goed.

Hij beweerde dat het zeker voor auto's werkte, voor motoren weet ik eigenlijk niet. Omdat het om de vorm gaat denk ik dat je zitpositie nogal wat kan verschillen bij de twee poortjes.

Ik rij er ook elke dag door, maar voor de zekerheid hou ik me aan de 80 (in de spits kun je meestal toch niet harder).

Een vriend van mij werkt bij Verkeer & Waterstaat en heeft ongeveer hetzelfde verhaal verteld..het werkt :(
En voor motoren:

Door Oude Brikker op 11-04-2003 23:37

Ik heb er eentje gekregen...
86 km/h schande!
Je wordt "gelezen"bij aankomst en vertrek.
De afgelegde weg is bekend, de tijd wordt gemeten et voila, het dwangtraject is een feit.
Het is zeker geen nepverhaal dat je gemiddelde trajectsnelheid gmeten wordt!
De techniek die nodig is bestaat al tijden en wordt daar dus toegepast.
Oh ja, baantje wisselen helpt niet.
 
Oke. Dus als ik het goed begrijp moet ik op mijn achterwiel over de eerste lus en vervolgens wordt ik niet meer herkend door de tweede lus. Zijn er overigens maar twee lussen of meer?? Kom ik op nog een vraag: Is je nummerbord nog te lezen als je op je achterwiel rijdt. Heb zelf nl. geen tijd om dit te checken tijdens wielie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan