Bout zit muurvast..!!

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.801
49
Leeuwarden
Deze bout zit muurvast in zijn bus/lager van het zwingarm gedeelte. In de bevestiging aan het frame draait hij wel moeizaam rond. Aan de andere zijde heb ik al wel de moer kunnen verwijderen en kan ik hem netjes op zijn kop tikken, helaas zonder resultaat. Hij heeft reeds een nacht in de kruipolie gestaan maar denk dat roest niet het enige probleem is, ik ben bang dat het lager ook stuk is en vergruisde delen hem mede klem zetten. Durf hem ook niet te verwarmen gezien dit alles vlak onder de benzine tank zit.

Iemand nog ideeën?

Mocht het wat uitmaken, het gaat om een Suzuki Intruder VL1500LC uit 98.
 

Bijlagen

  • 20200308_160302_resized.jpg
    20200308_160302_resized.jpg
    145,6 KB · Weergaven: 33
  • 20200308_160302_resized2.jpg
    20200308_160302_resized2.jpg
    55,2 KB · Weergaven: 36
Heb je al geprobeerd met een goede zeskantige dop/ringsleutel en een verlengde ratel/sleutel kracht te zetten? Waar je soms met een korte sleutel de kop eraf breekt, kun je met een lange sleutel soms wel de bout los krijgen. Uiteraard moet de bout niet vastgeroest zijn, dan zul je dat eerst op moeten lossen.

Qua heetstoken: Als je naar beneden verwarmt, zou dat toch redelijk veilig moeten kunnen en anders de tank eraf halen/aftanken?
 
Heb je al geprobeerd met een goede zeskantige dop/ringsleutel en een verlengde ratel/sleutel kracht te zetten? Waar je soms met een korte sleutel de kop eraf breekt, kun je met een lange sleutel soms wel de bout los krijgen. Uiteraard moet de bout niet vastgeroest zijn, dan zul je dat eerst op moeten lossen.

Ja ook dat reeds geprobeerd.

Maar als jullie allen denken dat verhitting toch de oplossing is ga ik dat toch maar doen. Zal eens vragen of iemand in mijn omgeving een inductie heater heeft en de tank leeg gaan halen.
 
Ja ook dat reeds geprobeerd.

Maar als jullie allen denken dat verhitting toch de oplossing is ga ik dat toch maar doen. Zal eens vragen of iemand in mijn omgeving een inductie heater heeft en de tank leeg gaan halen.

Let wel dat een lege ongereinigde verpakking van een brandbare stof gevaarlijker is dan een volle. Bij een volle tank zal je benzine gaan koken, bij een lege exploderen.
 
Geen inductie heater te leen ergens?

Heet stoken die handel.
 
Tank kan er toch af?
Kan je gelijk de luchtfilters vervangen en de kleppen stellen, dat is wss ook al een tijdje niet gebeurt :X
Simpele bouwföhn kan al helpen samen met kruipolie als het is afgekoeld met evt reactor en wat dagen geduld.
 

Heet stoken die handel.
Thx.

Tank kan er toch af?
Kan je gelijk de luchtfilters vervangen en de kleppen stellen, dat is wss ook al een tijdje niet gebeurt :X
Kan er idd af maar is wel even wat werk, zit onder de budy seat.
Luchtfilters heb ik vorig jaar nog vervangen en de kleppen zijn zelfstellend bij een 1500.
 
Thx.


Kan er idd af maar is wel even wat werk, zit onder de budy seat.
Luchtfilters heb ik vorig jaar nog vervangen en de kleppen zijn zelfstellend bij een 1500.
Tja ik heb alleen oude meuk (en roep ook maar wat :+ ),
Ik maak van alufolie wel eens afscherming om hitte op de plek te houden föhn 10 min laten draaien op 650 graden en blijven proberen. Probeer wel de kop erop te laten met de kracht die je gebruikt.
 
Tja ik heb alleen oude meuk (en roep ook maar wat :+ ),
Ik maak van alufolie wel eens afscherming om hitte op de plek te houden föhn 10 min laten draaien op 650 graden en blijven proberen. Probeer wel de kop erop te laten met de kracht die je gebruikt.


Kan het altijd eens proberen met een verfbrander en dan laten schrikken met Frost Ontroester.
 
Kop afslijpen en doorboren. Deze zooi is zo verrot dat het toch allemaal vervangen moet.
Als het kan ook de moerkant afslijpen en doorboren. Als je vanaf twee kanten 5mm in boort kan de hevel tussen het bracket uit.
 
Helaas met een verfbrander ben je te lang bezig en warm je ook veel van de omgeving op. De garage neemt een snij brander en verwarmd daar de kop heel snel mee zonder te snijden. De kop wordt rood gloeiend gestookt (ik denk in 15 sec) en dan is deze er zo uit te tikken
 
Die fout wordt ook echt wel eens door "de stagiaire" gemaakt, vooral bij garagebedrijven. Zo van "als er geen vlam is, kan het nooit zó heet zijn".
Blijft verbazen, als je bekijkt dat er hele volksstammen op inductie koken sinds de jaren 80.
En zelfs zij vergeten dat de plaat heet is als je net een pan van 250 graden er af haalt en wil poetsen met een polyester vod.
 
Terug
Bovenaan Onderaan