Bout zit muurvast..!!

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.801
49
Leeuwarden
Deze bout zit muurvast in zijn bus/lager van het zwingarm gedeelte. In de bevestiging aan het frame draait hij wel moeizaam rond. Aan de andere zijde heb ik al wel de moer kunnen verwijderen en kan ik hem netjes op zijn kop tikken, helaas zonder resultaat. Hij heeft reeds een nacht in de kruipolie gestaan maar denk dat roest niet het enige probleem is, ik ben bang dat het lager ook stuk is en vergruisde delen hem mede klem zetten. Durf hem ook niet te verwarmen gezien dit alles vlak onder de benzine tank zit.

Iemand nog ideeën?

Mocht het wat uitmaken, het gaat om een Suzuki Intruder VL1500LC uit 98.
 

Bijlagen

  • 20200308_160302_resized.jpg
    20200308_160302_resized.jpg
    145,6 KB · Weergaven: 33
  • 20200308_160302_resized2.jpg
    20200308_160302_resized2.jpg
    55,2 KB · Weergaven: 36

Heet stoken die handel.

There you go...!
 
Nee
doorslaan met hamer
die bout steekt er gewoon door maar is vastgeroest in de binnenbus

achterkant ondersteunen met blok hout naar de muur en door "tikken"
 
Precies. Die bout zit vast geoxideerd in die bus. Hard eruit rammen met de grootste hamer die je kunt vinden/dragen. Evt die gietalu hevel heetstoken. Heel erg kwaad worden wil ook wel eens helpen...
 

Heet stoken die handel.

Goed om te weten!

👌🏻
 
Grote moer er op lassen en daar een slagtrekker op zetten.
Aan de andere kant druk zetten met een poulietrekker, en dan maar beuken met die slagtrekker.

Of dat aluminium deel opofferen en de bout doorslijpen net achter de zwarte steun, aan beide kanten.
 
Afgelopen dagen elke avond 3 x de bout verhit met een hete lucht brander en laten schrikken met rust-frost. Proberen los te slaan en wrikken. Vervolgens ingespoten met kruipolie en een nacht laten staan om de volgende avond hetzelfde ritueel af te handelen. Helaas zonder succes.
 
Je moet snel veel warmte inbrengen, dat lukt alleen met een grote brander, alleen vind het aluminium dat niet zo fijn.
En er zal inderdaad een bus of lager in het aluminium zitten, daar zit die bout in vast, dus met warm stoken red je het niet.

Tenzij je het voor elkaar krijgt alleen de bout roodgloeiend te stoken, en weer af te laten koelen, dan breekt de corrosie en komt hij wel los.
 
Terug
Bovenaan Onderaan