bovag occassion lijst voor motoren

quintiexxx

Die hard MF'er
16 mrt 2003
251
0
Eindhoven
hej, mijn motor ligt in de prak en kreeg te horen van verzekeringsmaatschappij wat de dagwaarde was adhv een bovag occassion overzicht.

de bovag occasion lijst voor auto's kunje vinden op de anwb site, hoe zit dat met die van motoren? kmoet natuurlijk wel weer een nieuwe motor hebben en het zou handig zijn om zo'n lijst te kunnen raadplegen of de verkoper ermee te confronteren... :o )
 
Zo'n lijst zegt niet altijd iets, hoe ziet je fiets eruit, hoe is de staat van onderhoud, etc.
Mijn dealer adviseerde mij om foto's te maken van mijn ZXR, die ziet er uit als nieuw, veel (preventief) onderhoud aan gedaan, wordt heel goed verzorgd zullen we maar zeggen. Vlgs mijn dealer staat ie voor zo'n €2500->€3000 in het boekje, als je er een moet kopen in de staat zoals die van mij is dan betaal je daar zeker €4500 voor. Foto's (en facturen) zijn handig voor verzekering bij diefstal, schade, brand en zo. Je kunt dan veel aannemelijker maken dat íe meer waard was dan het bedrag in het bovag-boekje. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik er dan de volle mep voor krijg, maar afgescheept worden met een gemiddelde dagwaarde zal ook niet gebeuren. De waarden in het boekje is een gemiddelde waarde!!!
 
ja dta begrijp ik wel, maar ben op zoek naar nieuwe fiets dus is altijd handig om op zak te hebben bij onderhandelingen....
 
De meest eenvoudige manier om een (lage) dagwaarde te achterhalen is bij een verzekeraar een offerte op te vragen (op internet). Maar dat zijn wel dagwaardes waar je deperssief van wordt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan