Breva 850 / 1100 / 1200 topic

en nu even uitrusten....
full
 
Gefeliciteerd, ziet er strak uit. Pas ook nog een "statiefoto" gemaakt in de tuin van mijn Bella.
Wel fully dressed met ruim 78000 km op de teller....

full


en toegegeven, net gepoetst. O-)
 
ziet er ook mooi uit hoor. En bemoedigend om te weten dat ik dan nog minimaal 60.000 km kan rijden...Ik heb er 11.500 opstaan. *D
Ik denk dat ik ook nog wel moet oriënteren op een windschermpje. Ik denk dan aan iets gesmoked. Ik moet ook elke dag woon-werk waarvan een groot aantal km snelweg km zijn dus tja.... dan moet ik er misschien toch aan geloven. Maar dat wacht ik even af als ik straks de eerste 'regen-ervaring' heb...
 
Hoi Dolf

Leuk,daar wil ik ook nog eens een keer heen :P :] [mischien volgend jaar]
Een keer iets anders dan de eiffel ,alpen etc.

kunnen we een reisverslag van je verwachten ? Ik ben heel erg benieuwd :Y
 
Was weer zo'n korte "reis" dat een reisverslag er niet aan besteed is. Eigenlijk gewoon een weekje er tussenuit. Weinig beleefd ook. Is wel de moeite waard, Tsjechië en ik ga er zeker nog eens terug, maar dan wat langer.
 
Dolf, heb jij een originele ruit?

Drahcir, ik ben al aan het zoeken naar een ruit, maar erg veel keus is er niet, of althans heb ik niet gevonden. Meeste universele ruiten krijg je niet bevestigd op een breva.
 
Het is een originele ruit. Ik heb ook nog een verhoogde gehad, maar dat maakte geen verschil voor mij. Voorkeur gaat naar rijden zonder ruit, is rustiger rond de helm.
 
Dank je wel suprcruiser. Wat Dolf zegt over het rijden zonder ruit geloof ik graag. Voordeel minder herrie rond helm, nadeel meer druk op hoofd/nek en borst. Maar ach, dan had ik maar geen naked moeten nemen.
Maar ik ga e.e.a. ervaren.
Ik bemerkte trouwens dat er ook een knopje op zit op linkerstuurdeel, bij het handvat, voor handvatverwarming. Alleen als ik op dat knopje druk voel ik niks warmer worden en ik zie ook geen symbool verschijnen in mijn dashboard. Weet iemand van jullie of het kan dat er BV wel hvv-voorbereiding op zit en daarom dat knopje. Of is het gewoon zo dat ik wel hvv heb, maar dat deze defect is?
Ik was ook op zoek naar een instructieboekje online. Altijd handig bv met welke zekering, waarvoor is enz enz. Ik kon echter niks van Breva vinden. Wel van een Norge. Zou dat precies hetzelfde zijn. Dashboard enz lijken wel overeen te komen.

Als iemand wat weet, dan hoor ik graag. Alvast bedankt
Blije Breva
 
Dat knopje zit er alvast op voor als je de handvaten vervangt door verwarmde handvaten.
De Breva en de Norge zijn inderdaad gelijk wat dat betreft.
Dus als je met warme handen wilt rijden moet je die er nog bij kopen.
Succes met je Breva en nog heel veel veilige kilometers gewenst!
Ik zeg altijd maar zo: "Hou het rubber onder". :)
 
Pvd, was ik toch even in veronderstelling dat ik hvv had. Jammer maar helaas. voorlopig maar even zo dan en dan in de herfst wel een keer langs dealer om die er op te laten zetten. Iemand nog een tip voor goede guzzi dealer / onderhoud in Amsterdam of omstreken?
 
Zo. Da's lekker ;)
Vandaag na een lange week motorloge vakantie weer even op mijn motor gereden. En nog steeds prettig verrast
worden door dat heerlijke geluid. Echt zo lekker. Ook begin ik al aardig te wennen aan het helemaal naakt rijden. Moet ik wel er bij zeggen dat ik nog niet met regen heb gereden. Misschien piep ik daarna anders. Maar so far so good in ieder geval...
 
Ik wil er wel bij zijn. Lijkt me leuk! Wat anders. Ik heb mijn breva nu 2 maanden. En nu blijkt mijn uitlaat op de lasnaad los te laten of te scheuren. Is dit een bekend euvel of heb ik die mazzel☹️️ Gelukkig wordt het opnieuw gelast onder garantie, maar toch beetje vreemd voor een motor die 13000 km heeft gereden. Zou het kunnen dat de motor daarvoor heel lang heeft stilgestaan?? Zo'n anderhalf jaar zeker.....

Heeft iemand dit ook wel ervaren?
 
Ik wil er wel bij zijn. Lijkt me leuk! Wat anders. Ik heb mijn breva nu 2 maanden. En nu blijkt mijn uitlaat op de lasnaad los te laten of te scheuren. Is dit een bekend euvel of heb ik die mazzel☹️️ Gelukkig wordt het opnieuw gelast onder garantie, maar toch beetje vreemd voor een motor die 13000 km heeft gereden. Zou het kunnen dat de motor daarvoor heel lang heeft stilgestaan?? Zo'n anderhalf jaar zeker.....

Heeft iemand dit ook wel ervaren?

Lasnaad kan altijd scheuren, mogelijk hangt hij niet helemaal spanningsvrij. Pech,..komt heel soms voor.
 
OK dat spanningsvrij zal ik dan daarna in de gaten houden. Betekent dat, dst je altijd wat speling moet hebben? Hoe controleer je of het echt spanningsvrij is?
 
OK. Nou dan hoop ik dat het weer mooi gelast gaat worden. Anders moet ik toch aan een nieuwe demper. Dan maar direct zo'n agostini. Zag ik eerder op dit forum. Erg mooi alleen ik kan geen Nederlandse leverancier vinden op het web. Nou, eerst maar even deze proberen te lassen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan