Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Klopt er zijn heel veel andere systemen maar kwam dit setje tegen op Marktplaats voor 20 euro of zo, Prima voor incidenteel gebruik voor mij. Maar er is zoveel spul te koop.
 
Ik zou voor woon werk een topkoffer monteren, heb er zelf dertig jaar tegenaan gehikt, maar altijd een tanktas of zijtassen op de motor is ook niet erg esthetisch toch?

Waterdicht, afsluitbaar en het makkelijkst te beladen.
 
Ik zou voor woon werk een topkoffer monteren, heb er zelf dertig jaar tegenaan gehikt, maar altijd een tanktas of zijtassen op de motor is ook niet erg esthetisch toch?

Waterdicht, afsluitbaar en het makkelijkst te beladen.
Een topkoffer kan echt niet punt.
 
Thanks heren. Tja eens mbt topkoffer... dat is een no go. 😃. En koffers vind ik toch wel duur voor die keren dat ik denk het nodig te hebben. Ook omdat die koffers vaak modelgebonden zijn. Stel dat ik toch misschien eens switch naar een Griso of California... dus ik mee verdiepen op zijtassen en thanks voor de tip mbt deurstop👍🏻👍🏻
 
Weer terug van weggeweest!
Lange tijd dit forum niet meer bezocht; er is wel een reden om toch maar weer eens wat te posten.
Ik heb mijn trouwe zwarte Breva bij Lamers achtergelaten en overgestapt op een frisse Griso.
IMG-20200409-WA0008.jpeg
 
Wow. Ook mooi hoor. Veel rijplezier er mee. Was je Breva ‘op’ of gewoon zin in wat anders?? Hoeveel
Km had je Breva gereden??
 
De Breva was verre van 'op', had nog slechts 34K op de teller. Heb er met veel plezier mee gereden.
Toen ik aan dit avontuur begon had ik nog het idee dat ik er lange toertochten mee zou maken, vakanties & weekendjes weg. Dus was het wel prettig om een touring te hebben met alle koffers en tanktas. Uiteindelijk is daar weinig van terecht gekomen, want mijn eega stapt niet achterop en ze zal ook nooit een eigen motor aanschaffen.
De Griso vond ik echter altijd al de mooiere van de twee (is een kwestie van smaak, toch?!), met name in deze blauwe kleur (azzurro perlato) is het een mooie kleurcombinatie waarbij de lijnen en design details goed uitkomen.
Door het lagere zwaartepunt en kortere bakverhoudingen rijdt ie ook net wat sportiever. Ben er blij mee!
 
De Breva was verre van 'op', had nog slechts 34K op de teller. Heb er met veel plezier mee gereden.
Toen ik aan dit avontuur begon had ik nog het idee dat ik er lange toertochten mee zou maken, vakanties & weekendjes weg. Dus was het wel prettig om een touring te hebben met alle koffers en tanktas. Uiteindelijk is daar weinig van terecht gekomen, want mijn eega stapt niet achterop en ze zal ook nooit een eigen motor aanschaffen.
De Griso vond ik echter altijd al de mooiere van de twee (is een kwestie van smaak, toch?!), met name in deze blauwe kleur (azzurro perlato) is het een mooie kleurcombinatie waarbij de lijnen en design details goed uitkomen.
Door het lagere zwaartepunt en kortere bakverhoudingen rijdt ie ook net wat sportiever. Ben er blij mee!
De Griso heb ik ook altijd een van de mooiste Guzzi's gevonden. Nu nog steeds, ook mooier dan de Breva.
De enige reden waarom ik me die niet gekocht heb is, omdat die niet met ABS geleverd werd. Anders had ik me zeker zo een model gegund.

Veel schrootvrije kilometers gewenst.
:Y
 
De Breva was verre van 'op', had nog slechts 34K op de teller. Heb er met veel plezier mee gereden.
Toen ik aan dit avontuur begon had ik nog het idee dat ik er lange toertochten mee zou maken, vakanties & weekendjes weg. Dus was het wel prettig om een touring te hebben met alle koffers en tanktas. Uiteindelijk is daar weinig van terecht gekomen, want mijn eega stapt niet achterop en ze zal ook nooit een eigen motor aanschaffen.
De Griso vond ik echter altijd al de mooiere van de twee (is een kwestie van smaak, toch?!), met name in deze blauwe kleur (azzurro perlato) is het een mooie kleurcombinatie waarbij de lijnen en design details goed uitkomen.
Door het lagere zwaartepunt en kortere bakverhoudingen rijdt ie ook net wat sportiever. Ben er blij mee!

Hij is mooi.
 
Een aantal jaren geleden (4?) wel eens een proefrit gemaakt op een Norge en laatst ook nog op een V7 III Stone S.
De Norge omdat ik een tijdje de motor gebruikte voor woon-werk verkeer en daarmee relatief veel snelweg kilometers. Maar kon me toch niet helemaal verleiden.
De V7 is heel leuk speelgoed, fijne versnellingsbak, goed zicht in spiegels, etc, maar ik zat er niet helemaal lekker op.
De Griso voelde echter direct erg vertrouwd.

ABS was idd wel fijn geweest (voor het idee?), maar gaf uiteindelijk niet de doorslag.
 
Precies dezelfde redenen om voor de Breva te kiezen 12 jaar geleden...... Toertochtjes, vakanties beetje allround. Uit nood ook eens 3 dagen woonwerk gereden en meteen een nieuwe accu voor de de Panda gehaald..... Gelukkig nog de Breva achter de hand toen 's morgens de accu het begaf :]. Ik heb de Griso altijd mooier gevonden. Veel plezier ermee.
 
Hey Dolf, ik heb in een week meer km's gereden dan in heel 2019..., dus met dat plezier komt het wel goed! :]:Y
 
Ik mis wel een beetje de tankinhoud van de Breva...;)
Die 17 liter (14 effectief) voor de Griso is dan wel behelpen!
 
Vanmiddag ben ik wat fotookes van Guus wezen knipsen.
Hopelijk hoef ik ze van jullie niet te wissen. :)

31DA43DA-22CA-43FC-8162-9416B77CBA02_1_201_a.jpeg
 

Bijlagen

  • 261D3BA9-43C3-4711-9236-8FAC090854B9_1_201_a.jpeg
    261D3BA9-43C3-4711-9236-8FAC090854B9_1_201_a.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 8
  • C91BED31-8779-4330-ADE7-35AAE3DEB4DB_1_201_a.jpeg
    C91BED31-8779-4330-ADE7-35AAE3DEB4DB_1_201_a.jpeg
    3,3 MB · Weergaven: 7
  • A2BCAA19-B4D6-4524-914D-A094E555F388_1_201_a.jpeg
    A2BCAA19-B4D6-4524-914D-A094E555F388_1_201_a.jpeg
    2 MB · Weergaven: 11
  • 3DF9FD80-A7E8-4147-BC06-9D06EACD57A7_1_201_a.jpeg
    3DF9FD80-A7E8-4147-BC06-9D06EACD57A7_1_201_a.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 9
  • 7A8FE15C-1645-4B0C-AB64-15FF04842672_1_201_a.jpeg
    7A8FE15C-1645-4B0C-AB64-15FF04842672_1_201_a.jpeg
    2,7 MB · Weergaven: 8
Weer terug van weggeweest!
Lange tijd dit forum niet meer bezocht; er is wel een reden om toch maar weer eens wat te posten.
Ik heb mijn trouwe zwarte Breva bij Lamers achtergelaten en overgestapt op een frisse Griso.
Bekijk bijlage 1489186
Dacht al die motor komt me bekend voor. Mijn 'oude' motorfiets, had deze juist ingeruild voor een Breva voor wat meer comfort voor mezelf en passagier. Veel fijne kilometers. Deze is goed onderhouden. Vorig jaar nog van verse olie in voorvering gekregen. Ook voorzien van cruise control mocht je het nog niet gevonden hebben.
 
Ah, grappig! Hadden we ook een 'swap' kunnen doen.

"Ook voorzien van cruise control mocht je het nog niet gevonden hebben."
Wel gevonden, maar nog niet uitgeprobeerd.
 
Allo allo,

Ik ben op zoek naar een allround motor, en ben aan het kijken naar de Triumph Tiger 1050 en een Breva 1200 ABS uit 2008. Ja, twee totaal verschillende motoren, I know. De Tiger zou meer een "keuze met verstand" zijn en de Breva meer een "keuze uit gevoel".

Ik vind de 3-cylinder sound van de Triumph zeker mooi, maar dat geratel, geplof en geschud van de Guzzi spreekt mij meer aan. Echter, van de Triumph weet ik dat ze gewoon betrouwbaar zijn en dat je buiten de onderhoudsintervallen niet vaak gedoe hebt.

Hoe is dat met de Guzzi? Ik ben zelf geen sleutelaar. Ik wil gewoon rijden en de motor wegbrengen voor onderhoud wanneer nodig en er verder geen omkijken naar hebben.

Alvast bedankt!
 
Heb je al horrorverhalen gelezen hier over de betrouwbaarheid van de Breva? We zijn wel liefhebbers van het merk/model, maar ook eerlijk over wat we aan "problemen" hebben. Ik durf een Breva gerust als betrouwbaar aan te merken na 12 jaar en 106000 km.
 
Ik vermoed dat de Tiger alleen met een V85 te vergelijken is (om bij Moto Guzzi te blijven).

De enige ervaring die ik met Triumph heb is een proefrit op een StreetTripple R.
In 1 woord: geweldig!
Maar... hij maakt wel dat ik allemaal stoute dingetjes ging uithalen.
Niet de machine voor mij om relaxed mee te cruisen.
Met all roaders heb ik niks. 1x op een NC700X dct gereden.
super gemakkelijk, maar kon me niet boeien.


Voor mijn huidige Breva 1200 heb ik 3 Japanners gehad.

1. een moe gestreden xj600n. Teveel elektrische probleempjes mee gehad.
2. een nieuwe CBF600FA. 2 jaar probleemloos mee rond gereden. Enkel de dynamo die maar nét alle standaard elektronica gevoed kreeg. De set mistlampjes bleek teveel en heeft me te vaak de accu leeg getrokken tijdens ritjes.
Geen defect eigenlijk. Saaie perfectie!
3. een demo VFR1200FA. Met 173 pk eigenlijk teveel voor mij. Heeft me zelfs tot het punt gebracht dat ik deze hobby niet meer durfde uit te voeren.
4. Nu dus de Breva 1200. Zelfde formaat als de VFR, maar met 80 pk minder vermogen veel beter te hanteren.
En ook veeel mooier.*D

De Guzzi is met z’n klassieke V2 wat meer werk om alles soepel te laten verlopen.
Heerlijk als alles “goed staat”. Lukt je dat niet gaat ie bokken of klakken.
En daardoor biedt mij dit rijden meer voldoening dan met de Honda’s.
Dat was alleen tanken, starten, rijden.
Daar is helemaal niks fout aan. Maar een band kreeg ik niet met de machines .
Een Guzzi leeft echt. Beweegt en praat met je.
Behandel je ‘m goed, dan is de beloning hartverwarmend.
Doe je iets niet goed dan wordt ze nukkig.
Ja, een diva misschien. Nou en?

Mijn Guus heeft in het begin wat startprobleempjes gehad.
Na een kwartier wachten deed ie het weer..
Nu, na de grote beurt gehad te hebben, geen problemen meer gehad.
Gelukkig zijn Italiaanse producten uitgerust met
S elf
H ealing
I talian
T echnology

Ben benieuwd hoe je proefritten gaan bevallen.

:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan