"brikken" of "klassieker"

Hoe moet dit forum-gedeelte heten?

  • Klassiekers

    Stemmen: 3 6,8%
  • Brikken

    Stemmen: 3 6,8%
  • Brikken en Klassiekers

    Stemmen: 36 81,8%
  • Klassiekers en Brikken

    Stemmen: 2 4,5%

  • Totaal aantal stemmers
    44
Op woensdag 02 april 2003 13:07 schreef Ralfie het volgende:
Ik ga voor "brikken". Zo is het ook geboren. Maar voor nieuwe users is het misschien niet duidelijk dat het hier ook over echte klassiekers mag gaan. Ach wat, maakt het egenlijk ook uit. "Brikken en klassiekers" dan maar?

:^
 
Waarom niet gewoon:
"Op een oude fiets moet je het leren..." })

Dat geldt toch nog wel in het bijzonder voor motorrijden, ofnie?
 
Het is een brik, al ziet de verzekering dat anders... :X

Dus dan maar brikken en klassiekers, zijn de mensen met poetsbrommers hier ook thuis :+
 
Waarom niet gewoon:
"Op een oude fiets moet je het leren..." })

Dat geldt toch nog wel in het bijzonder voor motorrijden, ofnie?
Kijk dat is nu een klassiek misverstand en een brik gedachte. :+
Men begint op een mooie nieuwe bike en 30 jaar later noemt men het een brik terwijl het een perfecte klassieker is. :P
Een snel tot brik geholpen sportmotor is nog geen klassieker. De manier waarop het gebeurt is vaak wel. :+

Ik ga voor de Topic naam motoren met bewezen langere levensduur.
Sport is motoren nog voorzien van plastic.
Nakend is eens gecrachte sport motoren.
Shoppers motoren met langere kruikelzone voor. enz
:+ *D
 
Kijk dat is nu een klassiek misverstand en een brik gedachte. :+
Men begint op een mooie nieuwe bike en 30 jaar later noemt men het een brik terwijl het een perfecte klassieker is. :P
Een snel tot brik geholpen sportmotor is nog geen klassieker. De manier waarop het gebeurt is vaak wel. :+

Ik ga voor de Topic naam motoren met bewezen langere levensduur.
Sport is motoren nog voorzien van plastic.
Nakend is eens gecrachte sport motoren.
Shoppers motoren met langere kruikelzone voor. enz
:+ *D


Helemaal mee eens. *D
Zo´n 25 jaar terug stonden onze bikes onder de topics Sport of Supersport. Nu 25 jaar later komen wij net zo goed mee als die Sports en Supersport van tegenwoordig. Maar onze motoren heten dan ineens brik :?

Is dit jaloezie ;) hihi

Nee ik ga duidelijk voor, de klassieker die zijn klasse in de loop van de jaren heeft bewezen en ...... :X :X
 
Op donderdag 03 april 2003 00:02 schreef BM Werner het volgende:
Het is een brik, al ziet de verzekering dat anders... :X

Dus dan maar brikken en klassiekers, zijn de mensen met poetsbrommers hier ook thuis :+

Gelukkig maar :)
 
Behalve dan Japanners. Mijn verzekering vindt een Kawasaki van meer dan 25 jaar oud geen klassieker.

Chrissie, die dus op zoek gaat naar een andere verzekeringsmaatschappij.
 
Kijk dat is nu een klassiek misverstand en een brik gedachte. :+
Men begint op een mooie nieuwe bike en 30 jaar later noemt men het een brik terwijl het een perfecte klassieker is. :P
Een snel tot brik geholpen sportmotor is nog geen klassieker. De manier waarop het gebeurt is vaak wel. :+

Ik ga voor de Topic naam motoren met bewezen langere levensduur.
Sport is motoren nog voorzien van plastic.
Nakend is eens gecrachte sport motoren.
Shoppers motoren met langere kruikelzone voor. enz
:+ *D

Je hebt gelijk, je moet het niet alleen leren op een oude fiets, je moet erop blijven rijden. Ik zelf zie `brik` niet zozeer als negatieve bijnaam. Is meer een benaming voor een toffe ouwe getrouwe fiets waar je met trots op mag rijden en lekker over kunt ouwehoeren. Zie "waarom brik jij?"-topic
Een betere titel zou zijn: Op een ouwe fiets... blijf je rijden!
 
Op donderdag 03 april 2003 17:21 schreef Ceebee400Tee het volgende:Op een ouwe fiets... blijf je rijden!
Dat weet ik nog zo net niet. :+
Denk dat de gemiddelde wheely/stoppie rijder op het makkelijke teveel pk fietsje zich wezenloos schrikt en mogelijk bochtje mist als hij eens zou moeten sturen op een goeie RATbike of Harley liberator (voetkoppeling) of Laverda =zwaar en niet even corriceren van gekozen bochtlijn. :X :P
Brikken en klassiekers krijgen ook geen pech. ze zijn gewoon even tijdelijk in onderhoud als ze stilvallen. :9
 
Laatst bewerkt:
Dat weet ik nog zo net niet. :+
Denk dat de gemiddelde wheely/stoppie rijder op het makkelijke teveel pk fietsje zich wezenloos schrikt en mogelijk bochtje mist als hij eens zou moeten sturen op een goeie RATbike of Harley liberator (voetkoppeling) of Laverda =zwaar en niet even corriceren van gekozen bochtlijn. :X :P
Brikken en klassiekers krijgen ook geen pech. ze zijn gewoon even tijdelijk in onderhoud als ze stilvallen. :9

Echte bikkers-onder-ons-taal. Hulde! :}
 
Als berijder van een klassieker in wording maar ff optie 3 gestemd
Brikken en Klassiekers .

er moeten natuurlijk wel een flink aantal kilometers op de teller staan voor je meetelt natuurlijk :+


[me]bierelier doet zijn best om veel kilometers te maken :P [/me]
 
Ja leg mij eens uit.. Een k100 uit '85 is dat al een klasieker??? hij is ook vuil is het dan een brikkie..????

een liberator rijdt best fijn ondanks het ontbreken van achtervering. de wegligging is best goed, door het zeer lage zwaarte punt. voetkoppeling dat went sneller dan hak/teen schakelen :+
 
Je hebt gelijk, je moet het niet alleen leren op een oude fiets, je moet erop blijven rijden. Ik zelf zie `brik` niet zozeer als negatieve bijnaam. Is meer een benaming voor een toffe ouwe getrouwe fiets waar je met trots op mag rijden en lekker over kunt ouwehoeren. Zie "waarom brik jij?"-topic
Een betere titel zou zijn: Op een ouwe fiets... blijf je rijden!

:^
 
Brikken en Klassiekers!!

Meeste stemmen gelden :P
stupid.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan