"brikken" of "klassieker"

Hoe moet dit forum-gedeelte heten?

  • Klassiekers

    Stemmen: 3 6,8%
  • Brikken

    Stemmen: 3 6,8%
  • Brikken en Klassiekers

    Stemmen: 36 81,8%
  • Klassiekers en Brikken

    Stemmen: 2 4,5%

  • Totaal aantal stemmers
    44

full
8-) :}
full
8-) :}
full
8-) :}
full
8-) :}
full
8-) :}
 
Helemaal mee eens. *D
Zo´n 25 jaar terug stonden onze bikes onder de topics Sport of Supersport. Nu 25 jaar later komen wij net zo goed mee als die Sports en Supersport van tegenwoordig. Maar onze motoren heten dan ineens brik :?

Is dit jaloezie ;) hihi

Nee ik ga duidelijk voor, de klassieker die zijn klasse in de loop van de jaren heeft bewezen en ...... :X :X


Kijk....hier ben ik het nou helemaal mee eens. Ik heb even in het woordenboek gekeken wat ze daar over klassiekers zeggen maar daar hadden ze het over wielerwedstrijden etc.
Maar nogmaals Miep-stein...ik ben het helemaal met je eens..!!
 
Dat weet ik nog zo net niet. :+
Denk dat de gemiddelde wheely/stoppie rijder op het makkelijke teveel pk fietsje zich wezenloos schrikt en mogelijk bochtje mist als hij eens zou moeten sturen op een goeie RATbike of Harley liberator (voetkoppeling) of Laverda =zwaar en niet even corriceren van gekozen bochtlijn. :X :P
Brikken en klassiekers krijgen ook geen pech. ze zijn gewoon even tijdelijk in onderhoud als ze stilvallen. :9


Lachu joh....krijgen geen pech....nee hoor zijn alleen even in onderhoud...!!
Dat vind ik dus een hele goeie...!!
 
Lachu joh....krijgen geen pech....nee hoor zijn alleen even in onderhoud...!!
Dat vind ik dus een hele goeie...!!
Klinkt een beetje als een Rolls, die gaat niet kapot, die sterft.... :)

Gaan we nu dus een OuweBrikkenEnKlassiekersBloesemTocht rijden? Heb ik net een zwik routes uitgeprint, kan ik de naam weer wijzigen.... :(
 
Kijk zo'n baas daar hebben we wat aan. Thanks Ruud.. :}
Voelen we ons toch weer stukje meer thuis.


Op vrijdag 04 april 2003 15:46 schreef Santtu Pikkarainen het volgende:Gaan we nu dus een OuweBrikkenEnKlassiekersBloesemTocht rijden? Heb ik net een zwik routes uitgeprint, kan ik de naam weer wijzigen.... :(
Je doet je best maar. Naam maakt mij niet meer uit.Ik ken de route toch al :+ :X
 
VanDale zegt:
klas·´siek (bn.)
1 behorende tot de Griekse of Romeinse Oudheid => antiek
2 voorbeeldig in zijn soort, met blijvend gezag
3 van vroeger, maar niet verouderd => traditioneel

klas·´sie·ken (de ~ (mv.))
1 kunstenaars, schrijvers van de Oudheid
2 schrijvers, kunstenaars uit een bloeiperiode

klas·´sie·ker (de ~ (m.))
1 lied, boek, film waarvan men telkens opnieuw wil genieten => evergreen, gouwe ouwe
2 belangrijke, traditionele wedstrijd

We zijn dus belangrijke traditionele kunstenaars uit een bloeiperiode met blijvend gezag op Griekse of Romeinse motoren die tijdens het rijden een evergreen zingen waar we telkens weer van genieten.
 
En over Brik:

brik

I {de ~ (m.)}
1 niet goed gebakken of op de oven gebroken steen
2 stuk metaal, waarmee de draaistijl van een sluisdeur op de pen draait
II {het ~}
1 steenslag van natuur- of baksteen, grof puin
III {de ~}
1 licht open rijtuig op vier wielen => break
2 [scherts.] voertuig
3 zeilvaartuig voor de grote vaart met twee vierkant getuigde masten waarvan de achterste van onderen een gaffelzeil voert
 
Nou, da's dan duidelijk. Lekker evergreens zingen op ons met twee zeilen opgetooide stuk metaal waar een sluisdeur omheen draait :] :+
 
Goh ben ook eens 'n weekje weg...



...blij dat jullie iig 't goeie hebben gestemd. :P



Doet me denken aan dit geintje wat ik op 18-4-2002 al eens had gepost. *D
full
 
Tjeezus, dat was nog mooier geweest. Had daar dan ook eerder mee gekomen.
Nog eerder? :?


Naar aanleiding van dat 'geintje' is toen de discussie over klassieker subforum begonnen. De term 'brik' was toen nog niet bepaald ingeburgerd. Was denk ik een van m'n weinige heldere momenten van afgelopen jaar. ;)

Jammer dat net die 2 topics toen in de servercrash verloren zijn gegaan. Ik vinnut nl. wel eens (heel af en toe) leuk om ouwere topics door te struinen. Soort naslagwerk over wat toen allemaal speelde aan je motortje. *D
 
Ik had hem nog niet gezien. Anders had ik voor die optie gegaan.

Maar ik vind dat het onderste zinnentje wel overgenomen kan worden.

Van Ratbike tot klassieker....voor liefhebbers en armoedzaaiers.

Moeten we hier een nieuw topic voor starten of posten we gewoon allemaal een :^ icoontje.
 
Ik vind dat onder de term "brikken en klassiekers" de volgende tekst moet komen te staan:

Van Ratbike tot klassieker....voor liefhebbers en armoedzaaiers.




met dank aan roestendoenze
 
Terug
Bovenaan Onderaan