Brikkers en hun modelbouwhobby

Lukt het een beetje met de FW -190 ?
Zeker! Momenteel staat hij er zo bij:

IMG_20191009_222300.jpg


Een rondje plamuren en schuren gehad, nu de vleugels en stabilo's erop gelijmd. Nog een rondje plamuren en schuren en dan kan hij in de primer :t

Maar op het moment een weekje weg, dus er wordt even niet geknutseld (en ook geen motor gereden... '().

Volgende week weer!
 
Het vordert gestaag... Het kitje is niet van al te beste kwaliteit en heeft aardig wat plamuur en aanpassingswerk nodig om er een waardig modelletje van te maken. Maar ik ben bijna aan het spuiten toe:

IMG_20191027_160928.jpg


IMG_20191027_162741.jpg
 
Nou nog niet echt. Ik heb eerst nog wat testjes gedaan met wat verschillende droogvertragers, en toen ik daarmee klaar was wilde ik de primer gaan spuiten maar kwam het niet lekker uit het pistool. Wat avondjes aan het proberen geweest maar denk dat ik het euvel boven water heb.

Ik airbrush in het onderhuis en daar is de temperatuur vrij laag. Nu viavia een kacheltje geregeld. Daarmee kan ik de ruimte waar is airbrush naar een graad of 20 brengen (ipv 10-15). Daarnaast ga ik de materialen in de computerkamer bewaren, dat is ook in het onderhuis, maar daar hangt een radiator.

Dus als het goed is heb ik er eind van de week een paar nette laagjes opzitten! :Y
 
Wl nog een granaatwerper gemonteerd vorige week. De "Krebs – Gerät 21cm raket" diende afgeschoten te worden bij een bovenpassage van een bommenwerperformatie. Al snel werd de conclusie getrokken dat het in de praktijk niet erg succesvol was en is het dus bij de testfase gebleven. Een interessant item om onder zo'n kist te hangen is het wel :Y

IMG_20191103_202417.jpg
 
Wl nog een granaatwerper gemonteerd vorige week. De "Krebs – Gerät 21cm raket" diende afgeschoten te worden bij een bovenpassage van een bommenwerperformatie. Al snel werd de conclusie getrokken dat het in de praktijk niet erg succesvol was en is het dus bij de testfase gebleven. Een interessant item om onder zo'n kist te hangen is het wel :Y

Bekijk bijlage 1442515
ziet er goed uit . Ja Ik als Spuiter weet alles van verf & warmte . heel belangrijk . maar beter te warm dan te koud
 
ziet er goed uit . Ja Ik als Spuiter weet alles van verf & warmte . heel belangrijk . maar beter te warm dan te koud
Ik heb de temperatuur naar 18° weten te krijgen en toch weer even geprobeerd. Ging al een heel stuk beter! Ook het potje primer en de airbrushspuit zelf op kamertemperatuur bewaard :t

IMG_20191111_215039.jpg
 
Beste modelbouwers, ik heb hier nog de binnenwerkjes van 2 knijpkatten. Had er ooit het idee om iets met de dynamootjes te doen, maar nooit meer van gekomen natuurlijk.

1k0.jpg

1k0.jpg


De afmetingen van de linker zijn: Diameter = 24 mm. en de hoogte incl. asje = 17 mm.
De afmetingen van de rechter zijn: Diameter = 24 mm. en de hoogte incl. asje = 27 mm. Van deze weet ik dat ie 6V DC geeft.
Je kan er een paar LEDjes mee laten branden op een stoomwals/trekker/auto o.z.i.d.

Niet de moeite waard om het op te halen, maar alles kan verstuurd worden.

Plaatje ter illustratie.
540x360.jpg



Wie?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de temperatuur naar 18° weten te krijgen en toch weer even geprobeerd. Ging al een heel stuk beter! Ook het potje primer en de airbrushspuit zelf op kamertemperatuur bewaard :t

Bekijk bijlage 1442773
Ik ga morgen naar Houten de Grote IPMS Mega beurs voor schaal modellen heel veel Vliegtuigen maar ook schepen Motoren en auto`s
Super leuk om naar te kijken wat een Vakmanschap
 
Ik ben er sowieso als standbemanning. Erg veel te koop, al merk ik dat de prijzen toch stijgen. Maar wil je echt bouwkwaliteit zien, moet je eigenlijk naar Scalework in Veldhoven of de KMK beurs in Belgie. Voor Deef, kijk eens in de evenementen topics naar de verslagen van Steven
 
Ik ben er sowieso als standbemanning. Erg veel te koop, al merk ik dat de prijzen toch stijgen. Maar wil je echt bouwkwaliteit zien, moet je eigenlijk naar Scalework in Veldhoven of de KMK beurs in Belgie. Voor Deef, kijk eens in de evenementen topics naar de verslagen van Steven
Heb ik gezien inderdaad, een genot om die foto's te kijken! :Y
 
Wat leuk dat er hier ook weer eens wat wordt geplaatst :Y Moet ik ook maar weer eens wat ploaties posten van m' n freubels ..........

Begin van de krukas met drijfstangentjes

1574712285530.png


Drijfstangetjes aan de zuigertjes met geleiders.........de geleiders waren wel de moeilijkste onderdeeltjes om te maken. Is uit 1 stuk en je moet eerst alle gaatjes boren voordat je de vorm er in kan frezen :Y

1574712402462.png


Cilinderblok(je) met alle aansluitingen................

1574712509847.png


Ploatie van de bovenkant.......................6-kant boutjes zijn M2 en de banjo boutjes M5 X 0.5

1574713478918.png


De fundatie met krukas en vertraging 1 : 2 zodat er een grotere schroef aangedreven kan worden ................

1574712682917.png


Eentje vanaf de achterzijde met gelagerd exentriek..................

1574712753146.png


Het moet natuurlijk een stoommachientje worden...................:Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan