Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Brikkers en hun modelbouwhobby

En eentje van het achterste:

Ik gebruik aandrijfblokken van oa LGB en pas de stangen aan. De cilinders zijn helemaal zelf opgebouwd van plasticplaat.
 
Mooi spul Gijs

Ben je de details zelf wezen fotograferen ?

Zijn de lokomotieven uitsluitend "statische" modellen of is er eventueel elec. aandrijving mogelijk De naam Hegner moet je dan ook wat zeggen
Heb er een al jaren werkeloos staan Twijfel of ik hem verkoop, aan de andere kant hij staat niet in de weg en eet geen brood

Trouwens..........in Dordtmund in de Westfalerhalle is er elk voorjaar een modelbouwbeurs. Wel eens geweest ? Een walhalla voor ons "soort"

Zo heb ik wat met modelvliegtuigen en met name de Fiesler Storch Heb alle tekeningen en detail-foto-series en info in een dikke ordner..................
Deputy Duc heeft een paar jaar geleden in GB nog een paar detail-ploaties voor me gemaakt in een museum daar

 
Laatst bewerkt:
Ik heb in de vroege 80-er jaren in de Harz bij DR gefilmd en gefotografeerd!
Heb nu dus idd een dikke map met foto's, technische tekeningen ed!

Modellen rijden op max 24 volt, roken en licht brandt!

Ga meestal naar Houten en Utrecht voor onderdelen/plukloks ed.

 
Laatst bewerkt:
Super, ik vind hem zo al mooi genoeg!!




stelt nog niks voor joh. Je kan van tamiya echte werkende ijzer/goudkleurig voorvorken, echte kettingen ect etc kopen voor die kleine schaalmodellen. En ik doe wel aan spuiten maar geen airbrush. Das het echte werk en uiteindelijk goedkoper maja...komt er toch niet van he
Heb bikes gezien die niet zowat van echt te ondescheiden zijn joh. Echt mooi...tit uitlaten met kleurverschillen. Zelf gemaakt decals. Ben ik maar een prutser bij
 

Als jij al een prutser ben,wat ben ik dan wel niet
 
Vandaag maar ff inkopen gedaan,wat verf voor de RGV en RG500,ook maar een paar
kwastjes voor het fijnere freubelwerk,toen ik daar toch was kon ik het niet laten en
een Rossi NSR500,YZR500 Red Bull en een hele mooie Kreidler gekocht,die is
in het echt nog een stuk mooier dan op de foto




 
Laatst bewerkt:

Mooi spulletje, zijn minichamps toch die YZR en NSR500??
 

Die potjes verf heb ik gebruikt bij het restaureren van m'n kokert-tellers

Eeneurivijftig valt wel mee toch

Na gebruik dekseltje goed sluiten en ondersteboven bewaren..........zijn ze na 20
jaar nog steeds goed en te gebruiken
 
1 euro veertig tot 1 euro zestig bij die zaak waar ik ze vandaan heb,spuitbusje was wel prijzig,7 euro zeventig,maar ja bespaard weer een airbrush setje zullen we maar denken ,is overigens wel een leuk zaakie met nog echt old skool personeel.
Goeie tip weer Hans
Net ff de RGV delen geschuurd,nog ff ontvetten en spuiten maar
 
Laatst bewerkt:
Vooral die Kreidler is

Zal morgen ff piccature maken v/d MV F4
 
Vooral die Kreidler is

Zal morgen ff piccature maken v/d MV F4

Ja die is echt super gedetaileerd,de motorschermen kunnen er ook af,daaronder
is het ook heeel mooi gemaakt,de wielen zijn ook van metaal met metalen spaakjes
je zou er zo op weg willen rijden
Er zijn meer Kreidlers uitgebracht door Schuco,zoals een ei tank model,een oranje en
nog een groene,allemaal in beperkte oplage,deze die ik heb zijn er 200 van gemaakt.

nog een paar Schuco Kreidlers



 
Laatst bewerkt:
Die groene lijkt wel op de Kreidler die ik gehad heb, die daaronder op die van mijn pa, daar hebben we het blok onder vandaan gesloopt toen de politie me weer eens een halve brommer had teruggegeven

Toen dat geforceerde luchtgekoelde blok eronder zat dachten ze op school dat ik een Kreidler met waterkoeling had
 


heb je ook de spuitplamuur meegenomen ?
Eerst opschuren, dan ontvetten, dan plamuren, schuren en dan spuiten.
Daarmee haal je de naden en oneffenheden mooi weg en kan je eventueel zien waar je moet schuren. putty gebruik ik voor de plekken waar te grote naden zitten. Laten drogen, schuren en weg naden
 
Tussen alle bedrijven door nog een beetje gebouwd aan de MV:

Moet nu eerst ff de tank/zit spuiten en bestickeren.

 

Nee heb het nog gevraagd,maar was niet nodig volgens die knakker,nu heb ik nog
plastic primer staan ,maar is voor auto,s,ik weet niet of dat te gebruiken is op dit
plastic
 
Tussen alle bedrijven door nog een beetje gebouwd aan de MV:
[afbeelding]
Moet nu eerst ff de tank/zit spuiten en bestickeren.


Mooi Gijs ,ik moet dat ook gaan doen,nu maar hopen dat het lukt ,ik weet nog wel
van vroeger dat ik aardig heb lopen vloeken bij het bestickeren
 
Mooi topic! Die locs zijn tenminste mooi overzichtelijk. Nadeel van echte is dat je er alleen met een heel team aan kunt sleutelen en iedereen heeft verschillende ideeën.

Leuke hobby!
 

En in die waan heb je ze zeker ook gelaten ,ik heb zo,n model als die oranje gehad,een RMC,later een RS gehad met zo,n bolle tank en halve voorvork,die heb ik
toen gemoderniseerd met een normale voorvork,modernere cockpit met toerenteller
en een moderne chrome tank,dat koste toen 2ehands bijna niks,daar hoef je nu niet meer op te rekenen,overigens waren die geforceerde koeling modellen beter dan de
luchtgekoelde,maar ik vond de luchtgekoelde er mooier uitzien
 
Mooi topic! Die locs zijn tenminste mooi overzichtelijk. Nadeel van echte is dat je er alleen met een heel team aan kunt sleutelen en iedereen heeft verschillende ideeën.

Leuke hobby!

Dank je!

Ter geruststelling:

Heb nog een ander type Mallet al afgebouwd en een lokloods met interieur.

Piccies komen nog, moet ik eerst ff maken.

 
Mooi Gijs ,ik moet dat ook gaan doen,nu maar hopen dat het lukt ,ik weet nog wel
van vroeger dat ik aardig heb lopen vloeken bij het bestickeren

Yes!!! Stickeren is een vak apart. Deze willen na 15 jaar nat niet goed meer loskomen.
Gelukkig kan het ook droog dmv wrijven en daar is Gijs heel goed in!
 

Kan je niet gewoon carbon-sticker kopen? Maat van "pimpt" welleens modelauto's (maakt er van die Fast en Furious auto'tjes van) en heeft eens de motorkap zelf een carbonlook gegeven..

Verder echt een prachtig model!