Brikkers en hun modelbouwhobby

Tsja..... kan natuurlijk niet achterblijven O-)

Kost mij altijd erg veel tijd en moeite om een model netjes in elkaar te zetten :Y
De enige die ik nu nog heb is de Cagiva van John Kochinski :9~ :9~

Maar er is nu een nieuw "project" onderweg vanuit Taiwan :P
Wat van ver komt is lekker :9~ :9~

full
 
Laatst bewerkt:
Deze heeft mijn zoontje en gaat elke vakantie mee.


en papa vind het stiekem ook leuk
Ja het is voor alle leeftijden,daar hoeft Pa zich niet voor te generen hoor :)
RC rijden/vliegen/varen word door alle leeftijden gedaan er zijn zelfs professionals
die er hun brood mee verdienen,je kan het ook zo duur maken als je zelf wil,je heb rc
modellen van een paar tientjs tot vele duizenden euro,s :)
 
Laatst bewerkt:
Nou hier is ie dan ,bijna klaar,het product van m,n knoeiwerk :$ :)
dat middelste stickertje is een druppel lijm op gekomen |( ,het is nu dus een rgv met
lichte valschade geworden :+
[afbeelding]


Nou valt niet tegen toch maar als ik het allemaal zo lees dan is het niks voor mij, ik koop ze wel kant en klaar.
 
Nou valt niet tegen toch maar als ik het allemaal zo lees dan is het niks voor mij, ik koop ze wel kant en klaar.

Ik voortaan ook :Y .al dat gepriegel,ik heb er het geduld niet voor,de modelletjes in elkaar freubelen gaat nog wel ,maar die stickertjes word je gek van, ik hou het wel
bij de 1op1 modellen om aan fe priegelen,dat is soms al moeilijk genoeg :) *O*
 
Laatst bewerkt:
Tja, en volgens het proces van de natuurlijke selektie blijven alleen de hobbyfreubelaars over! O-)


_O-

(Gijs moet ook nog ff een serie stickertjes plaatsen) :$
 
Ik ken het :Y van vroegah...... :+

Maar eigenlijk alleen leuk in/met competitie :9~ :] :}
Tegenwoordig komt een kind niet meer uit z'n stoel.............najah.............hooguit om z'n nintendo DS :r :r of een of andere controller aan te pakken. Zelfs dat aanpakken is voor velen al een enorme opgave :$ :(

Vandaag een wedstrijd gehad bij mij en gewonnen *O*. Ik stond een beetje achter in de "competitie".
 
Heren goedendag,

Ik zie dat er vele ervaren priegelaars en bouwers onder u zijn. Respect voor de zelfbouwers :} . Zelf heb ik onlangs de modelbouwhobby ook weer eens opgepakt. Ik beleefde vorig jaar een aarzelende start met een Hasegawa 1/48 model van mijn favoriete WW2 vliegtuig, de Curtiss P-40 Warhawk. In Nederlandse trim natuurlijk.

Nu had ik vorig jaar een Honda VF750F aangeschaft als "moderne" motor naast mijn Royal Enfield 350. Een tijdje terug kon ik ook een bouwdoos van een VF750F arresteren. Merk Tamiya, schaal 1/12 geloof ik. Het model wordt ca. 15 cm lang.

Wat mij opvalt is dat het een mooi gedetailleerde bouwdoos is terwijl de bouwdoos zelf ook al ongeveer 25 jaar oud is. Ik hoop dat de stickers nog een beetje plakbaar zijn. Ik zie dat meerdere onder u reeds een vertwijfelde en ongelijke strijd hebben gestreden met stickers. Ik zal het wel beleven.

Ik ben nog bezig met de opbouw van de doos maar probeer wel even wat fotootjes te plaatsen (moet nog uitzoeken hoe ik dit voor elkaar krijg) :$

Vriendelijke groet
 
Laatst bewerkt:
Heren goedendag,

Ik zie dat er vele ervaren priegelaars en bouwers onder u zijn. Respect voor de zelfbouwers :} . Zelf heb ik onlangs de modelbouwhobby ook weer eens opgepakt. Ik beleefde vorig jaar een aarzelende start met een Hasegawa 1/48 model van mijn favoriete WW2 vliegtuig, de Curtiss P-40 Warhawk. In Nederlandse trim natuurlijk.

Nu had ik vorig jaar een Honda VF750F aangeschaft als "moderne" motor naast mijn Royal Enfield 350. Een tijdje terug kon ik ook een bouwdoos van een VF750F arresteren. Merk Tamiya, schaal 1/12 geloof ik. Het model wordt ca. 15 cm lang.

Wat mij opvalt is dat het een mooi gedetailleerde bouwdoos is terwijl de bouwdoos zelf ook al ongeveer 25 jaar oud is. Ik hoop dat de stickers nog een beetje plakbaar zijn. Ik zie dat meerdere onder u reeds een vertwijfelde en ongelijke strijd hebben gestreden met stickers. Ik zal het wel beleven.

Ik ben nog bezig met de opbouw van de doos maar probeer wel even wat fotootjes te plaatsen (moet nog uitzoeken hoe ik dit voor elkaar krijg) :$

Vriendelijke groet

Ik heb onlangs ook een Tamiya model in elkaar gezet,het model zelf is vrij makkelijk
in elkaar te zetten,de stickers was een ramp,nu had ik een model van een race motor,
dus met veel meer stickers dan een VF,belangrijkste is dat je een bak met warm water
neemt(niet te warm),dan de stickers 1 voor 1 uitknippen,en die in het water legt,die
enige tijd laten weken en dan uit het water halen,de ondergrond waar de sticker op
moet eerst natmaken,daarna kan je voorzichtig de sticker van het stickervel op de
plek schuiven waar hij moet komen,ik heb het met een wattenstaafje gedaan,maar het
kan ook met een tandenstoker,voordeel van het wattenstaafje is dat je het stickertje
er ook mee kan gladwrijven,doe dit allemaal super voorzichtig want die stickertjes
scheuren heel makkelijk. :)
Ik weet niet of je al lijm heb,ik heb Revell Contacta Professional gebruikt,die is heel
goed en makkelijk te doseren . :Y
 
Laatst bewerkt:
Mach4 bedankt, ik ga het zeker proberen. ;) Het gaat om deze bouwdoos. Ik gebruik Humbrol liquid poly als lijm. Ik krijg het er goed mee inelkaar geflanst :Y

full


Het aantal stickers valt inderdaad erg mee. Ik zit er aan te denken om de tank, zijkapjes en kontkap weg te laten. 2 Redenen:
1. Zonder deze onderdelen krijg je een soort technisch model. Ik vind de detaillering van het motorblok en overige onderdelen erg goed;
2. Mijn VF heeft een rood/wit/blauwe kleurstelling. Bijbehorende stickers zijn bijgeleverd, maar het rode gedeelte moet ik zelf verven. Ik heb geen paintbrush oid en ben bang dat mijn eisen voor wat betreft afwerking hoger zijn dan mijn penseelkwaliteiten. Aan de andere kant: als ik het grandioos verknoei, dan kan ik alsnog besluiten de tank e.d. weg te laten :)

(verdorie, hoe krijg ik meerdere plaatjes in 1 post, even kijken in FAQ want dit moet anders |( )
 
Laatst bewerkt:
En inderdaad, het model is redelijk gemakkelijk op te bouwen. De onderdeeltjes passen ook perfect moet ik zeggen. Onderstaand een pagina van de bouwbeschrijving.
full
 
Zo ik ben volgens mij al uit hoe meerdere photeaux te plaatsen. Onderstaand een klein overzichtje van de inhoud van de bouwdoos. Tot mijn vreugde bleek de vorige eigenaar alwel de velgen goudkleurig te hebben gekliederd en een onbestemd donkergrijs kleurtje op het frame te hebben aangebracht B|

Zelf heb ik een USA uitvoering en die motoren hadden alu-zwart gekleurde gietaluminiumvelgen terwijl de Europese VF's goudkleurige geklonken Comstervelgen hadden. Nou ja, beetje schuren en voorzichtig laagjes verwijderen en de goeie kleur aanbrengen.
full

full

full
 
En hier ben ik al zover dat het motorblok gemonteerd is. De voorste uitlaatpijpen kunnen er pas in als het blok in het frame zit.

De mooie details vallen mij bij elke bouwhandeling weer op. De Honda-letters op het deksel van de 1e foto zijn iets meer dan 1 mm breed. Die heb ik onder een vergrootglas met een coctailprikker ingekleurd. Er is een ronde alukleurige sticker bij die rondom de letters moet worden aangebracht maar stickers plakken bewaar ik voor het laatst (voor zover ze nog willen plakken want het stickervelletje is toch ook al minimaal 25 jr oud)
full

full

full

full


Vandaag zijn het frame, achterbrug en voorvorkpoten alvast geverfd. Met een beetje geluk vind morgen het huwelijk tussen blok en frame plaats.

Heren bedankt voor het kijken en een prettige avond verder :W
 
Het is net echt dat blokkie 8-) ,ik ben ook een tijd bezig geweest mijn blok in elkaar te zetten,
allerlei details te zien ,toen ik al die moeite had gedaan ging de kuip erop en zag je er niets meer van ;( :)
 
Laatst bewerkt:
@HAPO
Leuk dat u reageert :) . Ik heb net uw topics van zowel de RF :X GSR als de GS550E gelezen. Ben er via de topics van Gijs Vijs terecht gekomen. Bewondering voor uw kunde moet ik zeggen :} . De foto's: ja die zijn genomen met een EOS 450D. Wel met kitlens 18/55 maar zolang je de uitersten van het zoombereik niet opzoekt is het geen probleem om mooie foto's te maken.

@Mach4
Dank. ;) Het is leuk fröbelwerk en dan jammer dat er een plaat polyester voor komt idd. Ach, reken maar zo: is het mooie vakwerk ook goed beschermd voor het geval dat moeders er met de poetslap overheen maait. (ja ik spreek uit ervaring ;( )
 
Vanavond maar eens verder gepriegeld. Het frame liet zich slechts na aandringen om het blokje persen. Daarna nog wat onderdelen geverfd, dan kunnen we morgen vrolijk verder lijmen........
full

full

full
 
@Mach4
Ja, het gaat de goede kant op. Gisteravond de achtervork en toebehoren klaar gemaakt en in de verf gezet. Heren let u even op de gouden klinkjes in de ketting en op de moeren van het achtertandwiel.
full


Afdekkap van het achterwiel alvast in het frame gepield. Ook de schokbreker er alvast ingehangen en geverfd. U ziet een enigszins gebruikte collector
full


En dan vanavond het huwelijk tussen frame en achtervork. Zoals wij in het Friese plegen te zeggen: it past as kul yn kieke. Meer dan tevreden dus over de goede passing van dit bouwpakket.

[edit: plaatjes bij kunstlicht toch maar vervangen voor wat verse piccies in de zonneschijn]
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
ben al jaren modelbouwer, en bouw van alles, van vliegtuig, auto, militair etc,Plastic en hout0 ben de laatste jaren veel bezig met schilderen van figuren en ben begonnen met het zelf maken van figuren, maar het laatste half jaar ligt alles stil ivm teveel werk

Mijn figuren zijn te vinden op klik hier

momenteel staat er op mijn werkbank, een F14 1/32 van revell, welke ik aan het detaileren ben, 3 Spitfires, 1/48, een F14 1/48, een admiraliteitsmodel in hout, en de Snowberry, een plastic mijnenveger uit WW2 welke eruit ziet alsof die al jaren niet onderhouden is
 
Terug
Bovenaan Onderaan