Brikkers en hun modelbouwhobby

maar een P40 is mooier *O* :X

Nou Bitchin, dit is hogeschool paintbrush. Errug mooi die detaillering. Vooral die mijnenveger, niet van echt te onderscheiden. :}
 
Laatst bewerkt:
Het zal ook eens meezitten. Het helmslot past niet -O-
full

full

full
 
Okee de moed maar weer verzameld en een stukje verder gefröbeld. Radiator boven en onder erop + de voorvork in elkaar geflanst. Met een mooi fijn schroefje aan het frame vastgezet en het stuurtje draait vrolijk heen en weer. Totaal geen speling in de balhoofdlagers. Mooi zijn ook de rem- en olieleidinkjes, die maken het even af:
full

full

full

full


Het begint warempel op een motor te lijken :9
 
Leuk topic!

Erg knap werk om zo tot in de details alles helemaal zelf te bouwen!
Petje af voor bovenstaande. :)

Mijn vader doet ook veel bouwen (auto's en motors alleen oldtimers) , maar dan van bestaande model, nieuw uit de doos of 2de handse die dan weer helemaal gestript worden en weer opnieuw netjes worden gemaakt.
(En soms ook zelf aanpassen, een andere versie er van maken)

Ondertussen een hele verzameling door de jaaaren heen:

(hieronder slechts een deel, staat ook nog in de garage of in dozen op zolder)

[afbeelding]

IMG_0661.jpg


[afbeelding]

[afbeelding]

Liggen nog heel veel bouwdozen te wachten, maar dit wordt de eerst volgende die hij gaat opknappen.

[afbeelding]

Ik heb er maar een paar gemaakt en ook nog wat liggen.
Voornamelijk oldtimer crossers, rm, tm, cr, dt, mx en deze swm

[afbeelding]

En nog een rd250, nsr500.
En rd500 , rg250, gr50 liggen nog in de doos.
Zie ik daar op de onderste rij een TY 'tje staan?
Heb hier nog zo'n bouwdoos liggen, maar alles nog onaangeroerd. Misschien is het een beter idee om mijn doos intact te laten en zelf het motortje te knutselen. Deze bouwpakketjes worden zeer zeldzaam en zijn veel geld waard.
 
Vandaag was MV dag!
Paar weken niks aan gedaan.
Nu weer verder:
full

De transfers zijn a real pain in the ass... :+
Deze zijn heel speciaal. Ze zitten op papier en kunnen volgens de handleiding dus als natte transfers gebruikt worden. Daar ben ik aardig goed mee, al zeg ik het zelf. O-)
De beschermfolie, die er overheen zit, is behoorlijk dik en daardoor kun je ze als wrijfstickers gebruiken.
Das de theorie.
De praktijk is weerbarstiger. De natte methode werkt helegaar niet. :(
Sommige transfers zijn zo klein en moeten op een verzonken plekje gefreubeld worden. En daar kun je dus net niet goed wrijven. :N

Krijg een behoorlijke siberische kunstkop van die dingen. '(
Ben maar ff gestopt.
Morgen is er weer een dag.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wel wat ik weggeef! _O-


:W

Edit:

dat slaat dan hier op he,

Sommige transfers zijn zo klein en moeten op een verzonken plekje gefreubeld worden. En daar kun je dus net niet goed wrijven.

Krijg een behoorlijke siberische kunstkop van die dingen.
Ben maar ff gestopt.
 
Laatst bewerkt:
En om de motivatie op peil te houden nog een piccie gemaakt met de (nog geheel stickerloze :( ) vers gespoten kuip:
full

Gaat wat worden.
Morgen verder.


Latuuurrr....

:W
 
Thanks! *D

Zoals gezegd: vandaag de laatste loodjes.
Natuurlijk was er 1 stickertje, dat op geen enkele manier wilde plakken. |(
Zonder was ook niks, dus daarom maar ff gekozen voor een alternatieve oplossing: _O-
full

Op die detailfoto's wordt het hele gebeuren een stuk lelijker dan in het eggie. Hopelijk is de kleine Vijs er blij mee. O-)
 
Laatst bewerkt:
Als je het het in een ander setting fotografeert, ziet het er al beter uit: :Y
full
 
Nog eentje v/d ander kant:
full

Zo, nu nog ff wachten op die ander rode tank, dan kan Gijs weer verder in het echt..... :+


:W
 
Laatst bewerkt:
Banden zijn wel wat vet, voorzichtig aan op de rotondes! :+

Ik leef met grote vreze toe naar het moment dat mijn antieke stickers geplakt moeten worden :/

Die grote rode tank gaat helemaal goedkomen als ik de adviezen zo lees :Y
 
Ik leef met grote vreze toe naar het moment dat mijn antieke stickers geplakt moeten worden :/

:Y

Eerst een stukje zonder stickers laten oplossen in lauw water en kijken hoe lang het
duurt voordat je het sticker materiaal er soepel van af kan schuiven :Y
Vaak willen "we" het te snel..........dat schuiven -O-

Daarna het papier vast pakken/klemmen met een pincet en voorzichtig verplaatsen met een wattenstaafje. Met het wattenstaafje voorzichtig een klein beetje vast rollen/drukken. Daarna moet het gewoon opdrogen............ff geduld betrachten dus :Y
 
Dat ziet er toch netjes uit toch? Je zou er zo op willen stappen!
Kom je erachter dat de startknop vast zit... _O-


:W
 
De stickers van hullie vallen nog mee :Y ,ik moest zonodig een racemotor kopen die helemaal vol zit met stickers van groot tot zeer klein ;( ,een compleet drama was dat :r ,
de volgende motor die ik koop zal er 1 zijn met zeer weinig stickertjes :Y :)
 
Als je met die wateroplosbare decals werkt, zou ik zeker ook eens gaan zoeken naar microsol
dit is bij elke modelbouwzaak te koop.

Wanneer je decals moet plakken over randjes etc, wil het nog weel eens gebeuren dat je dan niet zo'n mooie aansluiting heb, dus dat het bobbelt of rimpelt. na het plakken dan even wat Microsol er over heen penselen en je decal zal geheel strak trekken. Zodra je het er opsmeert, gaat het heel erg rimpelen, schrik niet dat is normaal, maar na een 10 minuten is het droog en ligt de decal zo strak alsof het gespoten is,
 
Nou de P-40 was voor de Amerikanen een beetje wat de Hawker Hurricane voor de Britten was. En beschikbaar in hoeveelheden toen het spannend werd. Grootste bekendheid kreeg de P-40 vanwege zijn inzet bij de American Volunteer Group in China (die met de shark nose):
full


Ik vind vooral de lijnen van het toestel mooi. Het was niet de snelste of beste qua prestaties maar ik vind het een machtig mooi ding om te zien
full

full


In 1943 heeft Australië nog 67 P-40n's gekocht om een Nederlands squadron (No 120) samen te stellen voor acties boven Nederlands Indië / Nieuw Guinea. Na een rustig begin in Merauke hebben ze het nog zwaar gehad met bombardements- en strafing missies vanaf Noemfoor. Na de oorlog zijn ze nog ingezet bij de politionele acties en in 1949 gingen de laatste 11 met pensioen. De Nederlandse P-40's waren daarmee de langst operationele P-40's wereldwijd.
full

Op het voorste toestel staat Snafu (Situation normal all fucked up) Nou ja, een strijdbare kreet zullen we maar zeggen :$

Een foto van mijn 1/48 bouwpakket van de P-40n in Nederlandse trim zou ik even moeten maken maar het is niet de allerbeste hoor. Heb nogal wat lijm gemorst op het cockpitglas B|
 
Laatst bewerkt:
@Dunsz en Bitchin

Bedankt voor de info en tips. :)
Ga zeker eerst een proefje doen met een stukje transparant en moet binnenkort maar eens wat Microsol arresteren :Y
 
'zucht' -O-

Ik denk ik maak er maar een mooi verhaal van, dan hoef ik dat mislukte bouwpakket ook niet op de plaat te zetten. Ik ga straks wel even kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan