Brrrrr koud......

Gh0stw4lk3r

Die hard MF'er
28 mei 2002
760
0
Uitgeest
Heb nu een weekje mijn rijbewijs en dacht gisteren ; ik ga op de motor naar het werk.
Ik heb het koud gehad niet normaal en ik bedacht me als ik het nu al koud heb hoe zit het met al die mensen die zelfs in de winter naar het werk gaan...
wat ik eigenlijk wil zeggen is:

Respect aan de motorrijders die heel de winter door gewoon op de fiets naar het werk gaan.
:} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Heb goed textiel pak.

Heb speciale lange motor sokken.

Goede handschoenen met thermo onderhandschoenen

Een soort bivakmuts met aan de onderkant een windstopper voor onder je jas.


Dan valt de kou reeeeeeeeeeeuuuuze mee..echt waar :)
 
mietje ! ;)

heb textiel pak met binnenvoering. maar met dit weer komt die binnenvoering er nog niet in... 'k rij momenteel eigenlijk nog altijd zoals in de zomer bij 25 graden, op een sjaaltje na.

hoewel ik stiekum moet toegeven dat ik daarnet bij 160 toch maar ff op m'n tank ben gaan liggen omdat 't wat frisjes werd :P
 
ik heb niet zo veel centjes dat ik alles al heb, ben al blij dat ik een motor en leren pak heb. volgend jaar komt er wel een textiel pakkie ofzo.
al had ik het koud , het was nog steeds leuk om te rijden :)
ik hoop dat het weer zondag een beetje meevalt , dan kom ik ook ff kieken op de meeting.
 
ik heb niet zo veel centjes dat ik alles al heb, ben al blij dat ik een motor en leren pak heb. volgend jaar komt er wel een textiel pakkie ofzo.
al had ik het koud , het was nog steeds leuk om te rijden :)
ik hoop dat het weer zondag een beetje meevalt , dan kom ik ook ff kieken op de meeting.
tja.. motorrrijde blijft duur natuurlijk. heb zelf enkel textiel ;( (omdat ik hoe dan ook elke dag W-W doe). tegen volgende lente komt er wel een lederen pakkie bij
 
Enige wat bij mij superkoud was vannochtend was m'n nek+kin en handen. M'n Cordura pak houd de rest behoorlijk goed warm (heb de binnenvoering er nog niet eens inzitten). Maar ik heb binnenkort een halsdoek geval, dat is wel echt nodig op een nakedbike.
 
Enige wat bij mij superkoud was vannochtend was m'n nek+kin en handen. M'n Cordura pak houd de rest behoorlijk goed warm (heb de binnenvoering er nog niet eens inzitten). Maar ik heb binnenkort een halsdoek geval, dat is wel echt nodig op een nakedbike.
Ik heb een Gore Windstopper col en die kan ik je echt aanraden!
 
Op woensdag 09 oktober 2002 13:28 schreef Spider het volgende:Ik heb een Gore Windstopper col en die kan ik je echt aanraden!
Tijd om 'em een keer te wassen dan! :P Maar idd, goede kleding doet wonderen :)
 
Heb nu een weekje mijn rijbewijs en dacht gisteren ; ik ga op de motor naar het werk.
Ik heb het koud gehad niet normaal en ik bedacht me als ik het nu al koud heb hoe zit het met al die mensen die zelfs in de winter naar het werk gaan...
wat ik eigenlijk wil zeggen is:

Respect aan de motorrijders die heel de winter door gewoon op de fiets naar het werk gaan.
:} :} :} :} :} :} :} :} :}
dankje... :)
 
Enige wat bij mij superkoud was vannochtend was m'n nek+kin en handen. M'n Cordura pak houd de rest behoorlijk goed warm (heb de binnenvoering er nog niet eens inzitten). Maar ik heb binnenkort een halsdoek geval, dat is wel echt nodig op een nakedbike.

Handen kan je makkelijk iets aan doen, leve de handvatverwarming. Kosten 44,99 bij www.louis.nl

Voor je nek en je kin heb je van die speciale motor sjalen, is een speciale naam voor maar die weet ik zo gauw niet meer. Bivakmuts kan natuurlijk ook altijd. Moet je alleen niet vergeten af te doen voordat je de plaatselijke ABN Amro binnen wilt gaan :9
 
ook dank je.. :) :)

Ik rij dagelijks 2x 42km, Tilburg-Eindhoven, waarvan 36 over de snelweg (koudddddd)haha. Ik heb "gewoon" een textiel MQP pak, draag een col, PinLock viziertje erin tegen het beslaan, aluminium gecoate handschoenen, Alpinestars GoreTex laarzen, soms een extra trui of zo. Maar de beperkende factor is toch de handschoen... maar gelukkig heb ik voor woon-werk een luchtgekoelde Yamaha XJ, dus, voor het stoplicht handjes warmen aan het blok!!! :) :) Alleen zo klote als het licht niet rood is!! :( :(

Grtzz HagaSan.
 
Ik draag tijdens het rijden gewoon een col, die in het pretpakket van mijn oude BEN abbonement zat. Is ook een muts als je te touwtjes aantrekt. Zit heerlijk, meteen de helm winddicht.

Mijn Evolution pak, is verder erg warm, dus heb ik het niet koud. Maar echt koud moet het ook nog worden he..
 
[bMaar de beperkende factor is toch de handschoen... maar gelukkig heb ik voor woon-werk een luchtgekoelde Yamaha XJ, dus, voor het stoplicht handjes warmen aan het blok!!! :) :) Alleen zo klote als het licht niet rood is!! :( :(

Grtzz HagaSan.


Goede kleding en het valt mee met de kou! Maar voor mij is de handschoen ook de beperkende factor. Moet ik nog iets aan gaan doen.
 
Krij elke dag 2x 50 km over de snelweg van zaltbommel naar eindhoven :)
Vrij fris is het ja :P , maar sinds vandaag motorbroek aan :) (gisteravond gekocht) scheelt al heleboel. Kheb alleen de voering der nog nie inzitten dus moet nog ff en dna is het lekker warm! :)
Enige koude nog zijn m'n handen met nama vingertoppen, ff op zoek naar van die termohandschoentjes, iemand idee waar je die kan halen :?
 
Het is inderdaad frisjes op de motor.
Ik maak elke dag 2x 45 km (ik mot ook terug naar huis ;) )
Maar goede handschoenen, een goed textielen pak, een col, goede warme laarzen en indien mogelijk handvatverwarming ;)

Maar ik ga het binnenkort voor gezien houden, mijn koppelingsplaten moeten vervangen worden '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan