Budget Intercoms

Rocco18

MF'er
18 mei 2019
46
14
Beste mede-rijders,

Ik ben opzoek naar een (budget) intercom.
Waarmee ik kan luisteren naar de aanwijzingen van me telefoon (als navi aan is), muziek en eventueel met andere rijders een intercom gesprek kan houden.
Natuurlijk zou ik willen dat de batterij krachtig is en een tijdje meegaat ipv 2 uur en dood.
Ik ben het internet afgegaan en heb interesse gekregen in een aantal modellen, ben benieuwd of een van jullie met deze modellen ervaring heeft:

  1. Fodsports FX8
  2. Mornystar M6
  3. Mornystar R2
Eventueel andere (budget) modellen als aanbeveling zijn ook welkom!
 
In nieuwe toestand kan je ze vergelijken met elkaar. Gebruikt ben ik daar nog niet zo zeker van. Kan misschien wel, maar is geen garantie.

Werken nog wel prima hoor vaak. Sena en Cardo zijn niet de slechtste op de markt :+

Beste mede-rijders,

Ik ben opzoek naar een (budget) intercom.
Waarmee ik kan luisteren naar de aanwijzingen van me telefoon (als navi aan is), muziek en eventueel met andere rijders een intercom gesprek kan houden.
Natuurlijk zou ik willen dat de batterij krachtig is en een tijdje meegaat ipv 2 uur en dood.
Ik ben het internet afgegaan en heb interesse gekregen in een aantal modellen, ben benieuwd of een van jullie met deze modellen ervaring heeft:

  1. Fodsports FX8
  2. Mornystar M6
  3. Mornystar R2
Eventueel andere (budget) modellen als aanbeveling zijn ook welkom!

Wat is je budget?
 
Als je een goedkope/simpele set wilt om uit te proberen wat je in een latere set wel/niet/beter wilt heb ik nog wel een paar setjes liggen (koopziekmodus.....) Als ik het goed heb i.i.g. een set van Midlang BT City. De setjes die ik thuis heb liggen zitten qua bedrag wat ik er voor zou willen hebben heel ver onder wat jij als budget hebt gesteld. Mocht je interesse hebben, dan zie ik graag een PB-tje van je verschijnen.
 
Volgens mij kan je beter een bekend merk kopen voor dat geld dan china shipping

Ik ben wel klaar met die zooi
 
Ook ik ben wel eens met zo'n goedkoop ding begonnen. Samen met een maat een setje gekocht, welke het redelijk deed. Tot 120 km/u nog wel redelijk verstaanbaar, maar de waterdichtheid was niet helemaal top. Een keer een goede regenbui gehad onderweg en hij had nog maar aan 1 kant geluid. Inmiddels heb ik zelf al wat jaren een andere set, welke ik over had genomen van een kennis. Nog steeds geen Cardo of Sena, maar ik ben er dik tevreden mee. Interphone is het.
 
Ik rij al 7 jaar met een Chinese set.
Doet het perfect voor nog geen 4 tientjes. Ook na ombouw in een andere helm geen probleem.
 
@Grutske Frys Dat setje wordt ook onder andere namen aangeboden, bv. Vnetphone V6. Ik heb er 4 in gebruik en ben er super tevreden over. Voor totaal € 120,- erg veel pret. Gaan een dag mee (bij intensief gebruik) en ook de reikwijdte is prima. Max. snelheid ca. 90 kmh, daarboven wordt de verstaanbaarheid slecht, maar eea is afhankelijk van de helm.
 
Deze FreedConn T-max Motorcycle Helmet Intercom 6 Riders Bluetooth Headset with FM Radio Moto Intercomunicador | Wish heb ik tegenwoordig. Ook op de helm van de kids. Zodat we onderweg met elkaar kunnen praten. Bevalt me meer dan prima. Goede spraak, goed volume, makkelijk pairen, zeer goede accuduur.
Ik heb de S variant, maar tot nu toe Alleen gebruikt voor bluetooth verbinding met mijn telefoon voor navigatie, muziek, bellen en Google Assistant. Prima tevreden. Was iets duurder dan de normale maar zolang deze het doen (set van twee) zie ik mijzelf niet snel overstappen.
 
Ha allemaal!
Ff een update.
Ik heb toch de Fodsports FX8 gehaald.
Installeren was prima te doen, echter niet met de klip vast kunnen maken omdat me helm een randje heeft (MT Atom SV) dus maar met de plakker op de helm.

Werkt prima heb ermee een vriend gebeld en die zei dat hij niet merkte dat ik op de motor zat. Geen ruis of wegvallen van het gesprek.
Muziek ook ermee gesluiterd, moet hem wel hard zetten , ivm oordopjes in tegen windruis. Navigatie gaat ook prima zo.
Moet hem alleen nog als intercom testen, zal daarvoor moeten pairen met iemand.

Ik zou hem zo zeker aanraden als je een budget intercom zoekt!
Gewoon doen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan