Kon niet verder met achterbrug (nog 2 naaldlagers op nalevering staan) en kroonplaten staan in de verf, dus voorzichtig bij het motorblok naar de olielekkage gekeken.
Koppeling is normaliter droog bij Ducati Pantah blokken maar de mijne is zo vet als maar kan... Eea gedemonteerd en schoongemaakt en er lijken 2 problemen in het blok te zitten. Achter de 'nokkenas (weet ff niet hoe dit heet bij Duc) lijkt olie weg te lekken, want compleet vet, en achter de koppeling ook...
Riemen zitten er niet zo heel lang op dacht ik maar zijn nu ook vet..... rubber + olie is niet zo best right?
Graag wil ik veel mogelijk zelf doen, maar je hebt overal speciaal Duc-gereedschap voor nodig....Maar als het blok overstuur gaat is er voor een redelijk bedrag wel een vervanger te vinden dus.... dan proberen we het maar met GBV
Had nog een strip metaal liggen en met een kwartiertje werk heb je dan een koppelings -stabilisatordinges.
Niet mooi - Werkt wel
En met hulp van de buurman: Los
Nu blijkt de keerring onderin de koppelingskorf verschoven te zijn waardoor olie uit het carter zo door de koppeling heen kon sijpelen. De keerring lijkt me verders goed maar er zat wel wat rode meuk op (borgvloeistof?)
Kan ff niet bedenken waardoor zon keerring aan de wandel zou kunnen gaan....
Er zit een jetser van een carterontluchting dus daar ontstaat geen druk toch ?
Zou ik niet een stel hele platte ringetjes onder de bouten van de bevestiging van de koppelingskorf kunnen leggen zodat deze de keerring op de plek houden? Eea draait mee en er lijkt voldoende ruimte te zijn.
Anyhow: nu de boel toch losligt: keerring achter korf en in korf gelijk vervangen....
Nu nog een ' castle nut' dop maken om de poellie van de kop los te kunnen halen......