Cagiva Raptor topic

Wat vindt je van de (V)-Raptor?

  • Prachtig, heb een 1000

    Stemmen: 14 15,2%
  • Prachtig, heb een 650

    Stemmen: 11 12,0%
  • ik wil er ooit 1..

    Stemmen: 26 28,3%
  • Vreselijk ding...

    Stemmen: 17 18,5%
  • Wel leuk, maar ...

    Stemmen: 24 26,1%

  • Totaal aantal stemmers
    92
Ik zou mijn Honda alleen willen inruilen voor deze V-Raptor :9~ :9~ :9~

full
 
Zijn er hier ook Raptor rijders die hun achterveer weleens hebben afgesteld?
Ik wil mijn achterveer strakker zetten (door die stelschroef aan te draaien), zodoende dat de motor minder inzakt als ik erop zit.
Graag ervaringen/reacties mbt rijprestaties... :]
 
Laatst bewerkt:
Super fiets om te zien, heb in Motor & Toerisme
een artikel ervan gelezen. Daar vonden ze het
design wat ze van italianen gewend zijn matig...
Maar smaken verschillen!

Voor de rest een stoere fiets
 
Zijn er hier ook Raptor rijders die hun achterveer weleens hebben afgesteld?
Ik wil mijn achterveer strakker zetten (door die stelschroef aan te draaien), zodoende dat de motor minder inzakt als ik erop zit.
Graag ervaringen/reacties mbt rijprestaties... :]
Denk dat je gewoon ff moet proberen wat jou het beste bevalt, lijkt me iets persoonlijks..
 
Zijn er hier ook Raptor rijders die hun achterveer weleens hebben afgesteld?
Ik wil mijn achterveer strakker zetten (door die stelschroef aan te draaien), zodoende dat de motor minder inzakt als ik erop zit.
Graag ervaringen/reacties mbt rijprestaties... :]


Als je dat doet dan zakt hij wel een stuk volgens mij :?
Denk dat je er dan ook eerst een tailraiser tussen moet zetten.
Verder zou ik het ook niet weten, bij mij was het al gedaan *O*
 
Zijn er hier ook Raptor rijders die hun achterveer weleens hebben afgesteld?
Ik wil mijn achterveer strakker zetten (door die stelschroef aan te draaien), zodoende dat de motor minder inzakt als ik erop zit.
Graag ervaringen/reacties mbt rijprestaties... :]


doordat je de veer achter meer veervoorspanning geeft zakt de motor achter wat minder in als je erop gaat zitten.

De motor gaat ietjes meer""op zij neus staan' gaat wat lichter sturen voor en wil wat meer de bocht invallen, kwartslag kan al andere rijeigenschappen opleveren.

In principe pas je de rijhoogte achter aan.

Geef je teveel veervoorspanning dan zal de band bij hobbbels/kuilen de weg moeilijker blijven volgen. (stuiteren)

je zou de demping ook mee moeten nemen in je aanpassingen.

Ga je experimenteren rij dan steeds na verandering het zelfde rondje, zodat je je wijzigingen kunt vergelijken.

noteer je begin afstelling, zodat je altijd terug kunt naar wat je gewend was.

succes.

Je kunt ook kiezen voor een progressieve demperset bv. WP of hyperpro.


:] :}
 
Voor de Raptor techneuten onder ons :

Ik heb de draden van de achterknipperlichten en kentekenverlichting losgekoppeld (waar de hoofdraden en knipperlichtdraden samenkomen onder een rubber afdichthoesje),
maar ben vergeten de kabeltjes te labelen wat bij wat hoort...
(stom stom, maargoed dat overkomt me dus geen 2e keer meer). |(

Voordat de kabels zijn losgekoppeld heb ik wel genoteerd dat :
linkerknipperlicht draden blauw/lichtblauw
rechterknipperlicht draden lichtblauw/zwart-rood
kentekenverlichting draden blauw/zwart-geel.

Is dat een universele draad code, of is dat bij elk merk weer anders van kleur?
Het valt me op dat de blauwe draad overal bijzit.

Is dit met een multimeter nog na te meten wanneer ik het contact
aanzet en om de beurt een knipperlicht doormeet?


Laat maar, situatie is inmiddels opgelost. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 650 raptor gehuurd voor 4 dagen komende zomer in zwitserland
in 2004 had ik hem ook ,2005 was hij er niet heerlijke fiets in de bergen
ik heb er verschillende ss1000 mee zoekgereden,ik heb wel 3 jaar daar gewoond
dus ken de weg maar echt een fijn ding.
 
Nou .... daar ben ik het toch niet helemaal niet mee eens.
Als ik mijn eigen Cagiva opnieuw hagelnieuw zou kopen zou ik
- eerst alle gespoten delen naar de spuiter brengen om er blanke lak op aan te laten brengen
- direct balhoofd- en wiellagers laten vervangen
- goed nalopen wat ik onderweg eventueel kan verliezen en dat goed vastzetten/-lijmen

Daarnaast heb ik nog last van afbladderende lak rond m'n tankdop; stond de accu na een paar maanden te lekken, is het achterspatbord niet meer in de originele kleur te leveren (alleen zwart, misstaat niet maar 't is niet de originele). Tankstickers waren niet leverbaar, heb ik laten maken. Ik zit nog steeds op een dekseltje voor m'n blok te wachten (zit nu een ducati-dekseltje op, is hetzelfde maar op die van Cagiva staat 'n olifantje) en zo kan ik nog wel doorgaan.

Prima fiets verder, qua rijden niks op aan te merken. In januari '06 heb ik 'm vijf jaar. Met een bewezen blok (duc 900 tweeklepsblok). 4000 km Oostenrijk: geen klap verkeerd. 3000 km Schotland: geen klap verkeerd. 5000 km Noorwegen: geen klap verkeerd.
Maar ik durf wel te stellen dat de afwerking van bijvoorbeeld Honda toch een trede hoger staat.

Toch denk ik dat jouw lakproblemen exemplarisch zijn. Die van mij is ook al weer 5 jaar op kenteken en wellicht 8 jaar oud, maar de lak is prima. Ook op het Yahoo forum heb ik er nog niet over gelezen.
De problemen die ik heb gehad ontstonden door japanse electrische onderdelen of de Weber injectie.
 
Vraagje, (sorry dat `k het topic omhoog kick trouwens, nieuwe aanmaken is ook zoiets...) is zo`n raptor 650 fatsoenlijk (dus officieel) op 25kw te te krijgen, dus op kenteken?? die andere motor wat het blok van de raptor vandaan komt (suzuki, hoe heet dat ding ookalweer) is namelijk wel legaal 25 te krijgen, maar ik vind de raptor 1000 maal vetter !!

had (heb) veel intresse in een ducati monster, maar het italiaans look met japanse techniek verhaal staat me wel aan bij de raptor... vandaar dat `k geintreseerd ben.

dus, raptor legaal 25kw te maken ??
 
Het is een SV 650 blok en verder kan ik je geen antwoord geven op je vraag want ik weet het niet... Even de importeur mailen die weten het vast wel info@mvagusta.nl
 
Vraagje, (sorry dat `k het topic omhoog kick trouwens, nieuwe aanmaken is ook zoiets...) is zo`n raptor 650 fatsoenlijk (dus officieel) op 25kw te te krijgen, dus op kenteken?? die andere motor wat het blok van de raptor vandaan komt (suzuki, hoe heet dat ding ookalweer) is namelijk wel legaal 25 te krijgen, maar ik vind de raptor 1000 maal vetter !!

had (heb) veel intresse in een ducati monster, maar het italiaans look met japanse techniek verhaal staat me wel aan bij de raptor... vandaar dat `k geintreseerd ben.

dus, raptor legaal 25kw te maken ??


Zoals in de post hierboven al wordt aangegeven is het de suzuki SV 650 die er onder hangt en ja die kan 25KW gemaakt worden dus ga ik er vanuit dat het met de raptor ook kan :Y
FF informeren bij een cagiva dealer(zijn er niet veel in NL)
Kijk even op www.tec-motors.nl zit in Zuid land (zuidholland)
 
hallo, ik heb een vraagje: ik heb sinds 2 dagen een nieuwe raptor 650 en ik ben er helemaal blij mee, maar ik heb 1 probleempje: soms krijg ik het niet in z'n neutraal. Dan trap ik erdoorheen (naar de 2e versnelling), trap weer terug naar de 1 en dan lijkt het of hij blokkeert ofzo, dan kan ik er niets meer mee totdat ik een stukje heb gereden en weer geschakeld heb. Kent iemand dit probleem? :?
 
Nou .... daar ben ik het toch niet helemaal niet mee eens.
Als ik mijn eigen Cagiva opnieuw hagelnieuw zou kopen zou ik
- eerst alle gespoten delen naar de spuiter brengen om er blanke lak op aan te laten brengen
- direct balhoofd- en wiellagers laten vervangen
- goed nalopen wat ik onderweg eventueel kan verliezen en dat goed vastzetten/-lijmen

Daarnaast heb ik nog last van afbladderende lak rond m'n tankdop; stond de accu na een paar maanden te lekken, is het achterspatbord niet meer in de originele kleur te leveren (alleen zwart, misstaat niet maar 't is niet de originele). Tankstickers waren niet leverbaar, heb ik laten maken. Ik zit nog steeds op een dekseltje voor m'n blok te wachten (zit nu een ducati-dekseltje op, is hetzelfde maar op die van Cagiva staat 'n olifantje) en zo kan ik nog wel doorgaan.

Prima fiets verder, qua rijden niks op aan te merken. In januari '06 heb ik 'm vijf jaar. Met een bewezen blok (duc 900 tweeklepsblok). 4000 km Oostenrijk: geen klap verkeerd. 3000 km Schotland: geen klap verkeerd. 5000 km Noorwegen: geen klap verkeerd.
Maar ik durf wel te stellen dat de afwerking van bijvoorbeeld Honda toch een trede hoger staat.

Je moet wel meenemen dat jouw en mijn Cagiva zijn gemaakt dat het met de fabriek wat minder ging.

Als ik soms de draden zie lopen achter de kuip bij de Jappen, dan vind ik dat ze dat bij de Gran Canyon netjes hebben gedaan. Okee, het kuipwerk past niet helemaal lekker.

Toch heb ik wat speciaals met de Gran Canyon.
 
Je moet wel meenemen dat jouw en mijn Cagiva zijn gemaakt dat het met de fabriek wat minder ging.

Als ik soms de draden zie lopen achter de kuip bij de Jappen, dan vind ik dat ze dat bij de Gran Canyon netjes hebben gedaan. Okee, het kuipwerk past niet helemaal lekker.

Toch heb ik wat speciaals met de Gran Canyon.

2x een reactie op één en dezelfde post van mij, met 5 maanden tussentijd :+

Maar van slecht passend kuipwerk heb ik geen last, alleen bij het later monteren van de beugels voor de zijkoffers bemerkte ik wat krapte (beugel tegen plaatwerk).
Maar een hagelnieuwe accu die met 'n paar maanden staat te lekken daarentegen ... :X :X
 
hallo, ik heb een vraagje: ik heb sinds 2 dagen een nieuwe raptor 650 en ik ben er helemaal blij mee, maar ik heb 1 probleempje: soms krijg ik het niet in z'n neutraal. Dan trap ik erdoorheen (naar de 2e versnelling), trap weer terug naar de 1 en dan lijkt het of hij blokkeert ofzo, dan kan ik er niets meer mee totdat ik een stukje heb gereden en weer geschakeld heb. Kent iemand dit probleem? :?

Hallo,

Ook wij hadden hier in het begin last van. Wij hebben in mei een nieuwe raptor 650 aangeschaft. De eerste paar honderd kilometers schakelde deze vrij stug en was moeilijk in z'n vrij te krijgen. Nadat ie de 1000 km-beurt heeft gehad bij Star Twin in Loenen schakelde het e.e.a. al een stuk beter!
Wat we trouwens ook nog even hebben gedaan is het afstellen v.h. schakelpookje. Deze stond idioot hoog afgesteld. Je moest zowat je hele voet optillen om op te kunnen schakelen. Aangezien mijn vriendin met haar schoenmaatje 38 daar nogal last van had heb ik het pookje lager afgesteld. Is stukken beter en is nu gemakkelijker in zijn vrij te krijgen!

DSCF0011.JPG


Voor meer plaatjes:

(Meer plaatjes)
 
Laatst bewerkt:
dank voor de reacties. Het gaat al iets makkelijker, alhoewel hij een beetje stug blijft. Ik zal het bij de 1000 km beurt even melden. Mooie foto's trouwens...
 
2x een reactie op één en dezelfde post van mij, met 5 maanden tussentijd :+

Maar van slecht passend kuipwerk heb ik geen last, alleen bij het later monteren van de beugels voor de zijkoffers bemerkte ik wat krapte (beugel tegen plaatwerk).
Maar een hagelnieuwe accu die met 'n paar maanden staat te lekken daarentegen ... :X :X

Zo zie je dat mijn ontwikkeling ook niet stilstaat O-) :o
 
Hallo,

Ook wij hadden hier in het begin last van. Wij hebben in mei een nieuwe raptor 650 aangeschaft. De eerste paar honderd kilometers schakelde deze vrij stug en was moeilijk in z'n vrij te krijgen. Nadat ie de 1000 km-beurt heeft gehad bij Star Twin in Loenen schakelde het e.e.a. al een stuk beter!
Wat we trouwens ook nog even hebben gedaan is het afstellen v.h. schakelpookje. Deze stond idioot hoog afgesteld. Je moest zowat je hele voet optillen om op te kunnen schakelen. Aangezien mijn vriendin met haar schoenmaatje 38 daar nogal last van had heb ik het pookje lager afgesteld. Is stukken beter en is nu gemakkelijker in zijn vrij te krijgen!

(Afbeelding)

Voor meer plaatjes:

(Meer plaatjes)

Mooie foto's erg mooi gedaan ...
Heb wat topic's zitten lezen over de Raptor

Het lijkt me inderdaad een hele lekkere stuurfiets.
Had nog wel wat vraagjes..

Het stuurkuipje die sommige hebben, haald die voldoende windruk weg ? zonder er turbulentie ervoor terug te geven ??

Echte defecten word niet over geklaagt ( er is geen patroon te ontdekken )

Wat zijn de drink gewoontes ?

Gevoelig voor roest & co ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan