Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.843
- 16.584
De coil wil nog wel eens stuk gaan/ kortsluiting maken. Als je die vervangt moet het wel ok zijn denk ik.Gisteravond even wat tijd om de Raptor door te meten.
[~[url="http/img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Cagiva%20Raptor%201000/IMG_20170518_202415.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http/img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Cagiva%20Raptor%201000/IMG_20170518_201925.jpg"]afbeelding~][/URL]
Hoewel.. er was weinig te meten.. lekstroom verwaarloosbaar (0.02 micorampere ofzo) en het voltage na het starten blijft gelijk, ook met het wisselen van de toerentallen. De Dynamo draden (hierboven) hebben helemaal geen stroom. (Normaal wisselspanning +/-40~90 Volt)
Nu nog even de dynamo lokaliseren, misschien koolborstels?(En bedrading checken)
Maar volgende week pas weer tijd..
Nice TikkaMijn V Raptor 1000[afbeelding]
Uiteindelijk de rit wel gemaakt dus.Ben vanavond bij Pedro/Don Pjotr.. of gewoon Peter geweestRem/koppeling hevels opgehaald en een tijdelijk voetstepje. Misschien zondag even kijken of ik de voetrem recht krijg.
Ik ga nog wel een afspraak met Peter maken om (zoals vorige week gepland) even het blok te laten checken en dan gelijk ook maar de shim buckets uit te wisselen. Lijkt me de moeite zeker waard!
Coil = spoel, dus je bedoeld de dynamo zelf?De coil wil nog wel eens stuk gaan/ kortsluiting maken. Als je die vervangt moet het wel ok zijn denk ik.
Eerste gedachte.. ik wil opstappen en rijden.
Nee, Peter denkt iets van 2 avonden over die actie te doen. Je moet er toch nog redelijk wat voor losmaken, waaronder het koelsysteem (been there).Uiteindelijk de rit wel gemaakt dus.
Voor jou wel een aardig rijden trouwens.
De rem is toch van Brembo.. dus anders dan van een TL?
Voor die controle kan je gewoon die dag wachten op het resultaat?Coil = spoel, dus je bedoeld de dynamo zelf?
Nul volt is wel erg weinig wat ik over de draden kon meten.
Niet zo spannend. Het avontuur viel tegen.
Maar ik zag de spanning/voltage vlak daarvoor ook al niet oplopen bij wisselende toerentallen / over de accu gemeten.
Nog even e.a. openmaken, misschien komt ik nog iets interessants tegen, of moet er meer besteld worden.
Kan ik me voorstellen, al doet hij alles sneller dan 90% van de monteurs.Nee, Peter denkt iets van 2 avonden over die actie te doen. Je moet er toch nog redelijk wat voor losmaken, waaronder het koelsysteem (been there).
Check, dubbelcheck.Ja, eigenlijk is de coil de hele dynamo
De rem is toch van Brembo.. dus ander [handle] dan van een TL?
Ok, klinkt goed. Het remhandle is specifiek (maar is de pomp Nissin dus..?) , maar ook aan de koppelingszijde is er vaak een verschillende vorm voor de schakelaar / startonderbreking. Maar binnenkort heb ik een andere pomp, want deze moet gereviseerd worden.Ben gewoon met de auto gegaan, heb eerlijk gezegd nog geen kans gezien om aan de motor te sleutelen... weet eigenlijk ook niet of de hevels wel passenMaar volgens mij wel hoor, is redelijk universeel. Volgens mij is de rempomp niet van Brembo, enkel de klauwen.
Dat is veel slimmer. Handig als iemand zich specialiseert. Meer onderdelen voorhanden.Peter stopt gewoon 8 nieuwe shim buckets erin, die hij vooraf al op haarscheurtjes gecontroleerd heeft. Hij controleert dan later die van mij een keer en die goed zijn worden weer in een andere motor gebruikt
Hoi mannen, ik heb mij laatste tijd niet meer laten zien op het forum maar reed tot vandaag nog blij op mijn rode Raptor1000 2001
Totdat hij vannacht werd gestolen!
Daarom even mijn berichtje hier, kans ik klein maar misschien komt iemand nog iets tegen.
Gestolen in de nacht van 27 op 28 mei in de buitenhaven van Edam.
Bijzonderheden:
RSVmille achterbrug zwart gecoat
Zx6r 2005 gouden voorvork
RoadsItalia uitlaatdempers
Motogadget teller
Pazzo rem- koppelingshendel
Voetstepverlagers 2cm
Het zadel, dik volgepropt lelijk vakantiezadel met beugeltje voor tassen aan te sjorren.
Foto's gooi ik er zo op, kenteken ook.
Bedankt voor het oplettengroeten
Ik twijfel nog om die maar gewoon te bestellen.. wil het binnen nog even zien en de bedrading checken.De coil wil nog wel eens stuk gaan/ kortsluiting maken. Als je die vervangt moet het wel ok zijn denk ik.
Ik zie een verband... had jij niet recentelijk een schokdemper vervangen?Ik twijfel nog om die maar gewoon te bestellen.. wil het binnen nog even zien en de bedrading checken.
Alleen wanneer.. geen idee.
Ik zag dat de bedrading ook vlak langs de schokbreker gaat.
En er zitten bij mij ook nog wat vreemde klemverbindingen. (Rode draden)
De gele draden heb ik niet gemeten op onderlinge kortsluiting, alleen of er stroom vanaf kwam. (Zero)
Tijd tekort, en dan moet ik ook nog op vakantie eind volgende week.Ik zie een verband... had jij niet recentelijk een schokdemper vervangen?
Maak anders even een foto van die klemverbindingen.