Cagiva - "The Raptors Nest" - deel 4

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
45.619
23
46
Zuid-Holland
#77
Kroonplaat los, rubber hamer.
Je hoeft niets op te bokken.

Wel ff stuur eraf uiteraard.
Ja die rubberhamer is wel mooi.. het is dat ik niet aan kamperen doe.. dus die heb ik niet.
Dan leg ik er een houten plankje overheen en sla daar op met een moker. :+

Pas waren er wel campingspullen in de aanbieding bij de Aldi.. zal ik.. twijfel.. nah voorlopig vast weer niet nodig.

Handig ding een rubberen hamer. :Y
 
Laatst bewerkt:
26 nov 2013
64
0
36
Hagestein
#79
Bedankt allemaal.
Het is gelukt. Het zit er tussen.

Ik ben op dit moment van een V-Raptor naar een Raptor gegaan.
Ik heb alle originele onderdelen goed bewaard. ;)
Maar wilde eigenlijk gewoon eens wat anders.

Motor is vorige week bij Pjoter geweest.
Simbuckets zijn vervangen.
Daarbij had ik ook een losse achterste uitlaat pakking.
Met dat vervangen is de cilinderbout afgebroken. :(
Maar alles zit weer goed en rijdt weer fijn. (klapt nu niet meer)



Simbucket


Cilinderbout






 
Laatst bewerkt:
30 mrt 2015
82
0
Haarlem
#81
Ziet dr strak uit Zip :Y

Vandaag samen met mede MF-er Wimpak geprobeerd de VFR schokbreker die er nu onder zit te vervangen door die van een RSV Mile..... dat past dus niet. Toch maar op zoek naar een Falco schokbreker, die van de VFR is voor mij echt veel te stijf.
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
45.619
23
46
Zuid-Holland
#82
Ziet dr strak uit Zip :Y

Vandaag samen met mede MF-er Wimpak geprobeerd de VFR schokbreker die er nu onder zit te vervangen door die van een RSV Mile..... dat past dus niet. Toch maar op zoek naar een Falco schokbreker, die van de VFR is voor mij echt veel te stijf.
Je hebt ook Mille schokbrekers zonder gasreservoir, of van een Tuono.. ook heel mooi.

Ben jij zelf zo licht? Ik was tot twee maanden geleden 102 kilo, die VFR schokbreker was voor mij vast prima.. :+
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
45.619
23
46
Zuid-Holland
#83
Ik heb geleerd dat een aluminium steel beter werkt dan een houten :P
Omdat? Misschien lichter en makkelijker klappen geven? :+ (En massa is de kop :t )
Bedankt allemaal.
Het is gelukt. Het zit er tussen.

Ik ben op dit moment van een V-Raptor naar een Raptor gegaan.
Ik heb alle originele onderdelen goed bewaard. ;)
Maar wilde eigenlijk gewoon eens wat anders.
Apart hoor. :}
Heb jij nog de originele schokbreker?

Pjotr heeft het wel ineens druk gehad met Raptor motorfietsen. _O- :}
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
45.619
23
46
Zuid-Holland
#84
Gisteren de eerste tank leeg gereden met de nieuwe mapping.
Had ik achteraf toch voor het eerst in duizenden kilometers / sinds de aanschaf de dagteller niet gereset. |(

Nu maar beide tripmeters op nul, ben ik er zeker van. (Nu weer verbruik meten :Y )



Wel even de olie ververst, de vorige keer was alweer mei :+ maar soort van motorknuffel aan de Raptor. :$ 8-) *O*
 
Laatst bewerkt:
30 mrt 2015
82
0
Haarlem
#85
Je hebt ook Mille schokbrekers zonder gasreservoir, of van een Tuono.. ook heel mooi.

Ben jij zelf zo licht? Ik was tot twee maanden geleden 102 kilo, die VFR schokbreker was voor mij vast prima.. :+
Doe juist Mn best om er een paar kilo af te halen :P . Maar met mijn 90 kilo veerde hij nauwelijks in, bij elk ander wegdek dan een asfalt biljardlaken zaten Mn nieren in Mn nek.
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
45.619
23
46
Zuid-Holland
#87
Doe juist Mn best om er een paar kilo af te halen :P . Maar met mijn 90 kilo veerde hij nauwelijks in, bij elk ander wegdek dan een asfalt biljardlaken zaten Mn nieren in Mn nek.
Oei, dus de VFR is blijkbaar veel zwaarder. _O-

Mijn Hagon is ook wel hard, maar ik merk dat hij veert. :+

Hier zeven kilo weg. (Was tien maar vakantie.. :') )
Hij had t idd lekker druk.
En bij die van mij duurde t ook extra lang. ;) (boutje afgebroken)

Volgens mij is het nog de originele. (iig de gele veer)
Boutje afbreken kan gebeuren. Vast weer definitief gemaakt. :t

Ik heb het idee dat je achterkant wat lager staat, ga je de schokbreker nog vervangen?
Eventueel heb ik ook nog andere linkplaatjes die hem iets hoger zetten. (Free gift van Daylights)
 
4 nov 2005
65
0
47
Uden
#88
Bedankt allemaal.
Het is gelukt. Het zit er tussen.

Ik ben op dit moment van een V-Raptor naar een Raptor gegaan.
Ik heb alle originele onderdelen goed bewaard. ;)
Maar wilde eigenlijk gewoon eens wat anders.

Motor is vorige week bij Pjoter geweest.
Simbuckets zijn vervangen.
Daarbij had ik ook een losse achterste uitlaat pakking.
Met dat vervangen is de cilinderbout afgebroken. :(
Maar alles zit weer goed en rijdt weer fijn. (klapt nu niet meer)

[afbeelding]

Simbucket
[afbeelding]

Cilinderbout
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi Zipzip! Zit ook te twijfelen om mijn V-Rap om te bouwen naar een gewone Raptor. Waar heb je die koplamp vandaan en is het veel werk om het om te bouwen?
 
26 nov 2013
64
0
36
Hagestein
#89
Mooi Zipzip! Zit ook te twijfelen om mijn V-Rap om te bouwen naar een gewone Raptor. Waar heb je die koplamp vandaan en is het veel werk om het om te bouwen?
De koplamp was het moeilijkste niet. Die komt van MP af.
https://link.marktplaats.nl/m1162868050

Ik heb ooit bij aanschaf van mijn uitlaten de plastic kappen gekregen die de koplamp vast houden.
Maar via de site kan je ook universele beugels krijgen.

Maar met alleen de koplamp heb je er nog niet.
Ik moest namelijk een plastic kapje hebben. Daar waar je sleutel zit.
Die is via een NL site besteld en uit Italie gehaald. (jammer dat hij wel wit is.)
cagiva - V RAPTOR 1000 - 2004 Spareparts - Schematic Parts List

Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik een houder moest hebben voor mijn teller unit.
Dat heeft even geduurd. Na wat heen en weer mailen in het italiaans (google translate)
Heb ik uiteindelijk een prijs gekregen met t verzenden erbij. Betaald en 4 dagen later had ik het thuis.
Italiaans onderdeel 800095110 Strumentazione e varie - Maxmotor16
 
Laatst bewerkt:
4 nov 2005
65
0
47
Uden
#90
De koplamp was het moeilijkste niet. Die komt van MP af.
https://link.marktplaats.nl/m1162868050

Ik heb ooit bij aanschaf van mijn uitlaten de plastic kappen gekregen die de koplamp vast houden.
Maar via de site kan je ook universele beugels krijgen.

Maar met alleen de koplamp heb je er nog niet.
Ik moest namelijk een plastic kapje hebben. Daar waar je sleutel zit.
Die is via een NL site besteld en uit Italie gehaald. (jammer dat hij wel wit is.)
cagiva - V RAPTOR 1000 - 2004 Spareparts - Schematic Parts List

Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik een houder moest hebben voor mijn teller unit.
Dat heeft even geduurd. Na wat heen en weer mailen in het italiaans (google translate)
Heb ik uiteindelijk een prijs gekregen met t verzenden erbij. Betaald en 4 dagen later had ik het thuis.
Italiaans onderdeel 800095110 Strumentazione e varie - Maxmotor16
Tnx Zip. Ik had die koplamp ook al gezien op Marktplaats. Jammer dat die tankcover wit is maar ik had hem daar ook gezien. Alleen geven zij aan dat die grijs is. Maar dat maakt niet uit is altijd nog te spuiten. Zal mijn Italiaans maar eens opkrikken voor die bracket. Tja die koplamphouders dat wordt een ander verhaal die heb ik nog niet zo snel kunnen vinden. Anders maar universeel. Denk dat het een winterprojectje gaat worden.
 
Laatst bewerkt:
#91
Heren, vraagje. M'n vriendin wil een andere koplamp op haar raptor.

Nu vind ik hierboven bijna alle info die ik nodig heb!

Ik ben alleen nog opzoek naar het grijze kapje boven de koplamp op deze foto:



Iemand een idee waar ik deze kan vinden?!
En wat die kost?

Op haar raptor zit namelijk deze:



Ik hoor het graag! Alvast bedankt.
 

Daylights

MF veteraan
18 apr 2003
1.367
0
36
Beusichem
#92
Als ik me niet vergis is dat het verschil tussen een Raptor 650 en een 1000. Die twee schaaldelen die jij bedoelt om de koplamp te monteren, zijn bijna onmogelijk te krijgen helaas. Net als heel veel andere Raptor onderdelen... :(
 

Daylights

MF veteraan
18 apr 2003
1.367
0
36
Beusichem
#93
Ik ben toevallig ook nog met een andere koplamp bezig geweest. Niet omdat ik de oude niet mooi vond, maar omdat ik destijds gevallen was en de oude nu beschadigd is. Dus dan ook maar eens wat anders proberen:



Er is ook nog een 4e lichtoptie, een LEDje in het midden voor het parkeerlicht, misschien dat ik die nog koppel aan het contactslot, al gebruik ik die schakeling nooit.

Ik moet er nog even aan wennen denk ik, ben nog niet heel enthousiast over het resultaat :/ Wat vinden jullie?

~[edit] Fijn, MF snapt niet dat de foto's in portrait mode genomen zijn. Dan maar zo :)
 
Laatst bewerkt:

HornEd

MF veteraan
9 feb 2003
8.745
0
52
Noord-Holland
#96
Ik ben toevallig ook nog met een andere koplamp bezig geweest. Niet omdat ik de oude niet mooi vond, maar omdat ik destijds gevallen was en de oude nu beschadigd is. Dus dan ook maar eens wat anders proberen:

[afbeelding]

Er is ook nog een 4e lichtoptie, een LEDje in het midden voor het parkeerlicht, misschien dat ik die nog koppel aan het contactslot, al gebruik ik die schakeling nooit.

Ik moet er nog even aan wennen denk ik, ben nog niet heel enthousiast over het resultaat :/ Wat vinden jullie?

\[edit] Fijn, MF snapt niet dat de foto's in portrait mode genomen zijn. Dan maar zo :)
Vind het niet verkeerd zo. Moderne twist aan de klassieke ronde koplamp.
 
#99
na het aanpassen van onze raptor het volgende "over":

mag weg voor een mooi prijsje.



koplamp is de standaard behuizing en dus plug and play voor de raptor.
LED licht dus ongelooflijke lichtopbrengst. vergelijkbaar met xenon.
2 maandjes gebruikt en helemaal super maar mn vriendin wou wat anders.

enige nadeeltje is dat er wat roest onder aan de chrome rand zit maar is niet zichtbaar wanneer gemonteerd.

kapje is nog in goede staat.