Leuk! en sindsdien ben ik ervan overtuigd dat de carburateur de slechtste uitvinding ooit is geweest.
Bij een carbfiets moet je toch ook de bank op? En wordt het bedrag dan zoveel minder? Anders wordt het niet meer dan veredeld en goedbedoeld prutswerk. En vergeet niet dat het een hele klus is om een naaldje of sproeier te vervangen.Hou er rekening mee dat een af fabriek injectie goed rijdt, wil je geweldig dan kom je al snel aan een dure dyno sessie. Echte remapping van de ecu is dusdanig specialistisch dat al snel 600 euro kwijt bent.
Waar je met carbs alles zelf kan doen met goedkope kleine onderdelen.
Slijtage bij injectoren is ook gewoon mogelijk maar zal niet snel voorkomen. Mocht er iets stuk gaan is het wel vele malen duurder.
Carburateurs zijn een geweldig stukje fijnmechanica. Helaas door de huidige benzine samenstellingen, en onze toepassingen (mooi weer rijders), ontstaan problemenLeuk! Deze stelling zoemt al jaren door mijn hoofd. Ik heb zelfs overwogen om er zelf ook een topic over te starten.
Vanaf begin van mijn motor carrière op carburateur fietsen gereden tot lang in de tijd dat er al injectie bestond. Ik dacht dat "die moderne zooi" alleen maar vragen was om problemen.
Tot dat de motor die ik op dat moment had uit het niets - nou ja, na een winterstop - ellende begon te vertonen. Lekkende en overstromende carburateurs. Van alles geprobeerd, tot en met setjes en ultrasoon reinigen. Het bleef een drama en nooit zo vaak in onderweg stilgestaan als dat jaar. Omdat hierdoor mijn mijn animo om te rijden naar nul dreigde te gaan, het betreffende bakbeest aan een liefhebber verkocht.
Daarom in een opwelling een motor met injectie gekocht en sindsdien ben ik ervan overtuigd dat de carburateur de slechtste uitvinding ooit is geweest.
sindsdien ben ik ervan overtuigd dat de carburateur de slechtste uitvinding ooit is geweest.
Bij een carbfiets moet je toch ook de bank op? En wordt het bedrag dan zoveel minder? Anders wordt het niet meer dan veredeld en goedbedoeld prutswerk. En vergeet niet dat het een hele klus is om een naaldje of sproeier te vervangen.
Ik kan het daarom niet met je eens zijn.
De BMW K1600 6 cilinder schijnt ook maar 1 gasklephuis te hebben, en ik heb vernomen dat die zeer soepel rijdt.Injectie valt weinig aan te onderhouden. Wat er kan gebeuren is een slecht spuitbeeld door slijtage of zoals in het gros van de gevallen vervuiling. Controle kost dan 15 euro per injector, reinigen is ook mogelijk (ultrasoon en met de juiste apparatuur, want gewoon ff 12v er op gaat niet goed).
Injectie is een gesloten systeem dus geen vergomming, maar water in de brandstof is een heel groot probleem.
Monopoint is waardeloos, echt een rampen systeem als je het mij vraagt..
En injectie maakt het dan geen carburateur maar een gasklephuis.
Directe injectie zal niet zo snel voorkomen denk ik. Dat zie je meer bij diesels.