CB 750 KZ 1979 opknappen

Ik heb nog een zadel liggen, is volgens mij nog goed ik zal hem vandaag even voor je opzoeken

Als je dat zou willen doen, heel graag :D, hopelijk is het er een zoals het originele want ik ben al rond gaan neuzen maar een bol d'or past niet :S

Tevens ben ik erachter gekomen dat deze motor al eerder op dit forum gestaan heeft namelijk:

Ook ik aan het brikken


Het doortrekken in hoge toeren wilt niet echt, de motor trekt door-houdt in-trekt dan weer door en verliest dan ineens veel vermogen?? Dit zonder de toeren teller in het rood te zien gaan maar rond de 7.5 tot 9.5 heb ik deze problemen.

Nu heb ik bougies die ontstoord zijn, DR8EA, zou het met normale bougies beter gaan? Ik ben op het forum wel een soortgelijk probleem tegengekomen. De elektrode afstand is trouwens gewoon 0.6-0.7 dus dit zal het probleem ook niet zijn denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik na aanleiding van een beetje zoeken op het forum de vonkversterkers eens nagekeken. Zoals bij bijna alle cb's waren deze leeggelopen.

Ik heb op alle 4 de bougie's een vonk, is het met de vonkversterkers zo dat deze of kapot zijn of het gewoon goed doen? Ik heb ze nu met epoxy gevuld

oki1.jpg

oki2.jpg


Heb ze gevuld met

epoxy.jpg


Verder heb ik bij honda4 nieuwe bougies, kappen en draad besteld. Hopelijk scheelt dit veel in de hoge toeren.
 
Ik heb het zadel gevonden, is volgens mij een origineel kz zadel, ik zal morgen wat foto's voor je maken, het is aan de voorkant wel iets beschadigd ;( .

gr. René
 
Hee nog zo'n 'fragile fun while it lasts' brikker.... 8-)
Wij zullen wel een paar keer voorbij komen in de topics die Maaarkske heeft zitten doorspitten. _O-

Blijft een fijne motor. Super comfortabel en draait heerlijk door de bochten. *O*

Inderdaad, die quote staat over het gehele internet als je KZ intypt ;)
 
Hey René, bedankt voor het fotograferen van het zadel maar ik heb net een overtrek besteld aangezien de bodemplaat e.d. van het huidige zadel nog helemaal gaaf zijn. Sorry voor de moeite die het heeft gekost.
 
Hoe is de bodem van dat zadel en wat wil je er evt voor hebben ? de KZ 750 van mijn broertje heeft een zadel met een bodem die echt slecht begint te worden......
 
Hoe is de bodem van dat zadel en wat wil je er evt voor hebben ? de KZ 750 van mijn broertje heeft een zadel met een bodem die echt slecht begint te worden......

Volgens mij is de bodem nog wel goed, maar anders moet je even komen kijken, Nijkerk-Barneveld is nog wel te doen, en de prijs komen we wel uit.

Gr.René
 
Hoi,

Bougies in mijn honda vfr uit '87 hebben precies dezelfde kleur... misschien ietsje donkerder. Geen zorgen over maken denk ik
 
Bedankt, heb nog eens gekeken naar de bougie van de derde cilinder en die is iets donkerder dan op de foto. Ga nog een carbreiniger gebruiken door de benzine voor de kleine kanaaltjes in de carb's.

Bougie's ga ik dan weer bekijken wanneer ik mn bougiekabel, doppen en bougie's binnen heb(D8EA ipv DR8EA) heb nu namelijk "dubbele" ontstoorde bougie's omdat in de doppen ook een ontstoring zit.
Bougiekabels hebben 4.2 Kohm weerstand en doppen 4.8 Kohm en dan de bougie's nog eens, dat wordt te gek denk ik, hopelijk is dit hetgeen waardoor hij niet wil doortrekken naar 9000+ toeren
 
Nou het verwisselen van de bougies, bougiedoppen en kabels heeft effect gehad :) de motor rijdt nu als de malle door de hogere toeren en "pikt" ook merkbaar beter op.

Heb tevens de carburateurs eraf gehad, sproeiers 105 erin gezet, en carburateurreiniger in de tank gegoten (baat het niet, schaadt het niet).

Komende we(e)k(en):

Zadel fixen (overtrekje is binnengekomen)
Kleppen stellen
Carb's synchroniseren
Startmotor rammel nakijken
 
Kon je de kabels gewoon vervangen bij jouw fiets?
Bij die van mij (1 bouwjaar en model eerder) is bobine+kabels namelijk 1 geheel. Vervangen van alleen de kabels kan dan wel maar met kunst en vliegwerk...
 
Kon je de kabels gewoon vervangen bij jouw fiets?
Bij die van mij (1 bouwjaar en model eerder) is bobine+kabels namelijk 1 geheel. Vervangen van alleen de kabels kan dan wel maar met kunst en vliegwerk...

Ja klopt, bij mij is dit met wartels waarmee de kabels vastgezet worden in de bobines, weet niet of dit standaard is maar neem aan van wel.

Verlengers van NGK zorgen voor iets meer weerstand in de kabel maar zijn allicht beter dat kabels van 32 jaar terug ;)
 
CB750F2 is natuurlijk lang niet zo 'modern' als de CB750KZ :+

Alhoewel ze langs mekaar in de winkel stonden volgens mij. KZ is de nul versie van de bold'or serie. ;) Terwijl de F2 het staartje is van de versie van '68 ofzo.
 
Laatst bewerkt:
CB750F2 is natuurlijk lang niet zo 'modern' als de CB750KZ :+
Gelukkig ga ik voor "oldschool" :]
Alhoewel ze langs mekaar in de winkel stonden volgens mij. KZ is de nul versie van de bold'or serie. ;) Terwijl de F2 het staartje is van de versie van '68 ofzo.
En om het makkelijk te houden is het F- (= supersport-)broertje van de KZ ook weer F2 genaamd... |( en van die van mij is nog een F3 opvolger gemaakt zelfs(in de USA volgens mij :9
 
Haha ik ben blij dat er IEMAND het verschil weet want qua werkplaatshandboeken vliegen de F's K's enz... mij om de oren.

KZ is wat meer onbekend type? ik vind er in ieder geval vrij weinig over terug op google etc.
 
Heb het volgende "probleem" nu met de motor, hij loopt onzuiver en dit ligt niet zozeer aan de carb afstelling.

Cilinders 2 en 3 lopen namelijk niet goed mee naar mijn idee, de uitlaatbochten van deze twee worden wel warm maar de bochten van 1 en 4 worden 2-3 keer zo warm naar mijn gevoel.
Ik heb dit gevoeld terwijl de motor stationair liep en op de bok stond(geen afwijkingen in vlotterafstelling dus).

Zou het kunnen dat de kabels van 2 en 3 zijn omgewisseld?(edit, kom er net achter dat die tegelijkertijd vonken :) ) of kan ik dit zoeken bij de vonkversterkers en/of bobine?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan