Omdat deel 1 van dit onderwerp veeel te lang is geworden, onduidelijk/onoverzichtelijk en mijn vorige week geposte deel 2 verloren is gegaan nu even alles duidelijk op een rijtje:
Mijn Honda CB400F uit 1975 raakt oververhit. De motor start goed, en rijd eerst redelijk goed maar na een minuut of 20 is ie zo heet dat er geen vermogen meer in zit. De bougies zijn dan spierwit. Ik heb de carburateurs al eens schoongemaakt. Ik weet niet of deze problemen hier na zijn ontstaan of dat ie dit altijd al had omdat ik nog nooit zo lang op dit beestje gereden heb. De ontsteking staat perfect op tijd. Er zit voldoende olie in het blok, en ziet er redelijk nieuw uit (niet zwart/grijs whatever). Ook de bougies zijn van het goede type. Bij het schoonmaken van de carburateurs heb ik, op de stationair schroef na, niet aan schroefjes zitten draaien. Ook de sproeiers zijn van de juiste maat (maat 75, origineel). Het benzine filter dat in de benzine kraan zit lijkt niet verstopt te zijn; er komt eeen flinke straal uit de kraan. Ik heb van iemand gehoord dat er zon 250 mili liter/ minuut uit moet komen om goed te kunnen lopen; kan iemand dit bevestigen?
Ik heb al een aantal motordealers gebeld voor advies, de een dacht dat het de ontsteking zou kunnen zijn en niet de carb. afstelling omdat de sproeier maat gewoon origineel is. Ik word er dus niet veel wijzer van...
Wie oh wie geeft de gouden tip???
Best wel klote...Net veel moeite gedaan om 2 weken eerder af te kunnen rijden dan dat het CBR gepland had, zit ik als nog voor de buis omdat mn motor het niet doet...
Mijn Honda CB400F uit 1975 raakt oververhit. De motor start goed, en rijd eerst redelijk goed maar na een minuut of 20 is ie zo heet dat er geen vermogen meer in zit. De bougies zijn dan spierwit. Ik heb de carburateurs al eens schoongemaakt. Ik weet niet of deze problemen hier na zijn ontstaan of dat ie dit altijd al had omdat ik nog nooit zo lang op dit beestje gereden heb. De ontsteking staat perfect op tijd. Er zit voldoende olie in het blok, en ziet er redelijk nieuw uit (niet zwart/grijs whatever). Ook de bougies zijn van het goede type. Bij het schoonmaken van de carburateurs heb ik, op de stationair schroef na, niet aan schroefjes zitten draaien. Ook de sproeiers zijn van de juiste maat (maat 75, origineel). Het benzine filter dat in de benzine kraan zit lijkt niet verstopt te zijn; er komt eeen flinke straal uit de kraan. Ik heb van iemand gehoord dat er zon 250 mili liter/ minuut uit moet komen om goed te kunnen lopen; kan iemand dit bevestigen?
Ik heb al een aantal motordealers gebeld voor advies, de een dacht dat het de ontsteking zou kunnen zijn en niet de carb. afstelling omdat de sproeier maat gewoon origineel is. Ik word er dus niet veel wijzer van...
Wie oh wie geeft de gouden tip???
Best wel klote...Net veel moeite gedaan om 2 weken eerder af te kunnen rijden dan dat het CBR gepland had, zit ik als nog voor de buis omdat mn motor het niet doet...