chinese motoren een apart idee, of een zeer slechte grap?

Ik ben weer eens in Su. Even met mijn vrouw mee naar de lokale, Chinese “Blokker”. Gelukkig verkopen ze er nog steeds motoren.
8E9EFDE0-D30D-4AF4-B692-2DC9CC5B383C.jpeg
8E9EFDE0-D30D-4AF4-B692-2DC9CC5B383C.jpeg
25E598B6-6339-4350-B177-C10060560E8F.jpeg
 
sterker nog: de CFmoto CLX-700 heb ik hier een paar weken geleden proef gereden *O* (mn avatar)
heerlijk om en rond alphen a den rijn gereden, en moet zeggen dat die chinezen geen slechte motoren maken.
nu is het eerlijk gezegd wel afvragen hoe lang het materiaal goed blijft...
ze rijden (en klinken) i.i.g. best goed :)
 
Laatst bewerkt:
sterker nog: de CFmoto CLX-700 heb ik hier een paar weken geleden proef gereden *O* (mn avatar)
heerlijk om en rond alphen a den rijn gereden, en moet zeggen dat die chinezen geen slechte motoren maken.
nu is het eerlijk gezegd wel afvragen hoe lang het materiaal goed blijft...
ze rijden (en klinken) i.i.g. best goed :)
Ik geloof meteen dat ze best aardig rijden maar dat mag je toch ook verwachten voor die best hoge verkoopprijs.
 
Vooral die 650 met kuip en koffers zou ik wel als woon werkmotor willen hebben als die niet meer dan 6000 euro zou kosten. Nieuw met 2 jaar garantie dan,..nu is het een net iets minder afgewerkte en presterende motorfiets die wel ongeveer hetzelfde als een A merk moet kosten en dat werkt niet volgens mij. Na een paar jaar is het nog 2500 euro waard en dan ga je huilen
 
Ik geloof meteen dat ze best aardig rijden maar dat mag je toch ook verwachten voor die best hoge verkoopprijs.
nou, wat je er imo vooral van zou mogen verwachten is degelijk materiaal...
het is bekend dat de chinezen best mooi spul kunnen maken wat prima werkt, maar vaak blijkt pas op de lange termijn of het echt zn geld waard is.

ik had naast die CLX-700 ook een onbekend type van VOGE getest, en an sich reed dat ook wel, maar t schakelen was in één woord: verschrikkelijk.
ook was het materiaal anders dan bij CF moto... van die laatste zou ik het t geld wel waard vinden als de finese vergelijkbaar zou zijn bij even geprijste motoren van andere merken, maar bij voge?? nee, ook al zou ie net zo aardig rijden als CF moto...

kortom: prijs zegt niet alles, en de chinezen zijn in korte tijd ver gekomen op motorgebied, maar hebben nog wel wat in te halen op t gebied van know-how... al is dat natuurlijk een kwestie van tijd.
 
nou, wat je er imo vooral van zou mogen verwachten is degelijk materiaal...
het is bekend dat de chinezen best mooi spul kunnen maken wat prima werkt, maar vaak blijkt pas op de lange termijn of het echt zn geld waard is.

ik had naast die CLX-700 ook een onbekend type van VOGE getest, en an sich reed dat ook wel, maar t schakelen was in één woord: verschrikkelijk.
ook was het materiaal anders dan bij CF moto... van die laatste zou ik het t geld wel waard vinden als de finese vergelijkbaar zou zijn bij even geprijste motoren van andere merken, maar bij voge?? nee, ook al zou ie net zo aardig rijden als CF moto...

kortom: prijs zegt niet alles, en de chinezen zijn in korte tijd ver gekomen op motorgebied, maar hebben nog wel wat in te halen op t gebied van know-how... al is dat natuurlijk een kwestie van tijd.
VOGE en CFMoto komen van dezelfde importeur.
Ik hoop dat CFMoto de 450SR een beetje kan opleuken.
Stylema klauw, instelbare voorvork en betere achterschokbreker..
Dan is die gelijk een stuk aantrekkelijker.
Nu merkte ik al met proefzitten dat de schokbreker alleen in -en uitveert.
Geen demping welke kant dan ook op.
 
deze is echt te gek ...iets helemaal anders en met niets vergelijkbaar , beetje cruiser , sportief , naked.
heb er 2x op gereden is erg netjes afgewerkt met hoogwaardige onderdelen oa Brembo stylema remmen
cruisecontrol , slipperclutch ,led verlichting , dik in orde tegen een superprijs .
ik ga hem na de winter ophalen
 

Bijlagen

  • 700-cl-x-sport-extra-1.jpg
    700-cl-x-sport-extra-1.jpg
    339,6 KB · Weergaven: 83
deze is echt te gek ...iets helemaal anders en met niets vergelijkbaar , beetje cruiser , sportief , naked.
heb er 2x op gereden is erg netjes afgewerkt met hoogwaardige onderdelen oa Brembo stylema remmen
cruisecontrol , slipperclutch ,led verlichting , dik in orde tegen een superprijs .
ik ga hem na de winter ophalen
CF Moto.
Die rem was mij ook opgevallen in de showroom
Brembo heeft ook productie in Italië.
Veel plezier er mee. :t

Ik heb de 450RS met belangstelling bekeken.
De vering beweegt wel maar dempt helaas niet in/uit.
Net een fietspomp.
Ook de afwerking van het aangeboute subframe en de kwaliteit van diverse boutjes en moertjes vond ik niet overtuigend.
Nu naar volgend jaar afwachten of er nog wat leuks komt.

Ze gaan overigens de 'nieuwe' KTM 790 bouwen in dezelfde fabriek.
 
sterker nog: de CFmoto CLX-700 heb ik hier een paar weken geleden proef gereden *O* (mn avatar)
heerlijk om en rond alphen a den rijn gereden, en moet zeggen dat die chinezen geen slechte motoren maken.
nu is het eerlijk gezegd wel afvragen hoe lang het materiaal goed blijft...
ze rijden (en klinken) i.i.g. best goed :)
Dat was een grondige test!
 
  • Eens
Waarderingen: RR.
Ik heb een tijd geleden een CF Moto MT 650 gereden, een leenmotor van de dealer toen mijn eigen motor onderhoud kreeg. Het enige positieve wat ik van dat ding kon zeggen was dat hij bij gas openen harder ging en bij remmen vertraagde.:P
 
En beide fietsen van dezelfde importeur. O-)
had dat maar invloed op de motoren....
voge en cf-moto waren toch allebei heel verschillend...

gedachtensprongetje: als de importeur in dit geval had uitgemaakt hoe de motoren waren; zou ´t brakke merk dan net zo goed zijn geworden als
de betere merken of zou die laatste dan net zo slecht zijn geworden als t brakke merk?
 
had dat maar invloed op de motoren....
voge en cf-moto waren toch allebei heel verschillend...

gedachtensprongetje: als de importeur in dit geval had uitgemaakt hoe de motoren waren; zou ´t brakke merk dan net zo goed zijn geworden als
de betere merken of zou die laatste dan net zo slecht zijn geworden als t brakke merk?
Ik dacht vertegenwoordiger undercover. :+
Filmpje nog niet bekeken.
 
haha, als dat waar zou zijn dan zou ik als vertegenwoordiger tenminste nog een motor onder mn kont hebben gehad. :)
de motorplek in mn schuur is helaas nog steeds leeg '(
Ik wlde de CF Moto 450SR voor erbij. Maar live viel die toch tegen.

Ik heb mijn andere motor geïmporteerd op 01 november, maar werd de afgelopen weken pas bewust dat de Supercorsa SC2 niet onder de vijf graden gebruikt mag worden. De compound gaat scheuren. Levensgevaarlijk. 8)7

Zaterdag een nieuwe R3 besteld, maar de verkoper belde gisteren dat die beter in januari op kenteken kan.
Dus hier ook nog even geduld met rijden.. O-)
 
nou... de ja vu.
op de motorbeurs stond E-broh met een paar motoren welke verassend veel overeenkomst hebben met o.a. de motor uit mn OP.

E-broh Bravo

ze verkopen het type uit mn OP als Bravo CR,
bravocr-version2-2-fondo-blanco-1920w.jpg

dus het vermoeden is hier dat die goedkope chinese motoren via omweg vanuit spanje nu echt naar ons landje zijn gekomen.
de vraag of zo'n omgebouwde brandstof fiets de moeite waard is, moet nog beantwoord worden.
maar ik zie t wel zitten om er eens een mee te nemen voor een proef rit, puur om eens te kijken naar de kwaliteit van deze fietsen...
 
Laatst bewerkt:
nou... de ja vu.
op de motorbeurs stond E-broh met een paar motoren welke verassend veel overeenkomst hebben met o.a. de motor uit mn OP.

E-broh Bravo

ze verkopen het type uit mn OP als Bravo CR,
bravocr-version2-2-fondo-blanco-1920w.jpg

dus het vermoeden is hier dat die goedkope chinese motoren nu echt naar ons landje zijn gekomen.
de vraag of zo'n omgebouwde brandstof fiets de moeite waard is, moet nog beantwoord worden.
maar ik zie t wel zitten om er eens een mee te nemen voor een proef rit, puur om eens te kijken naar de kwaliteit van deze fietsen...
Wat een gaaf ding! Zie me er al op flaneren,.. Hou me op de hoogte!
 
Terug
Bovenaan Onderaan