chinese motoren een apart idee, of een zeer slechte grap?

Mijn zwager heeft een elektrische scooter gekocht. Een top van 70, actieradius van 50 km bij goede omstandigheden. Kostte dan niet zoveel, maar je krijgt ook niet echt veel. Mij te beperkt in elk geval.
 
Mijn zwager heeft een elektrische scooter gekocht. Een top van 70, actieradius van 50 km bij goede omstandigheden. Kostte dan niet zoveel, maar je krijgt ook niet echt veel. Mij te beperkt in elk geval.
Het is best wel handig als je er nog een merk en type bij zet. ;)

In een aantal gevallen is zo'n apparaat natuurlijk best handig.
Ik heb ook meerdere (brandstof) motorfietsen, elk met zijn eigen gebruiksdoel.
 
Ik denk dat we af moeten wachten tot een bekend A-merk met een beproefd ontwerp / product komt dat in China gebouwd wordt, maar dan naar een westerse kwaliteits-standaard. Dan kan je (net als nu) een jaar later kiezen uit de echte of een "identieke" goedkopere versie die dan geen merksticker, en 200 extra kleine probleempjes heeft. In mijn ervaring wil je geen daadwerkelijk Chinees design, maar alleen de productie met het oog op de eindprijs.

Ik sprak toevallig gisteren een jongen aan met zo'n E-chopper, die onder 25 private label namen te koop is nu:

Spyder-Wheels-E-Chopper.png

Ik sprak hem aan omdat zijn LED koplamp de hele tijd aan/uit knipperde en dat ook nog op groot licht deed (mijn oogbal kookte er van). Praatje gemaakt, bleek toch dat zo'n ding wel best klote was. Die lamp was een van de 100 elektrische problemen in de 5 maanden waarin hij hem had. De onderste kroonplaat (zie achterlijk ontwerp) was al eens gebarsten t.h.v de voorvork poot, en door de zithouding (chopper gewichtverdeling) i.c.m stupide wielen is hij erg onderstuurd. Maar het rijdt allemaal legaal rond op een brommer kenteken. Stel je nu voor dat de designer van dit ding met het equivalent van een 500cc ICE motor komt.... Ik zou daar toch wel heel kritisch mee omgaan.
 
Vespa heeft nu een elektrische bromscooter voor een bedrag van 7000 euro compleet.. :X

Het blijft nog erg duur allemaal
Screenshot_20200701-203920.jpg
 
Laatst bewerkt:
in dat geval is een chinese NIU met een range van 70 km op een accu, met prijskaartje van 4000 euro, goedkoper dan die italiaan.
Niu-N1-Sport-beperkte-editie-donker-blauw-pakdrager-en-topkoffer-in-carosseriekleur-schuin-voor.jpg


alleen qua design, scoort de Vespa dan weer beter :Y
maar dan nog vééls te duur voor een simpele bromscooter
maar, uit een zelfgemaakte proefrit weet ik dat die dingen bij een accu percentage van 50% of minder, het vermogen afknijpen.
je zou er dan maar mee tussen de auto's moeten, met een gangetje van max 35 kmpu |(

dan zou een E-motorscooter toch beter scoren:
Honda-PCX-ELECTRIC.jpg


Gr.
Lonewulf
 
Laatst bewerkt:
Zou die NIU niet gewoon €750,00 kosten in China??
Ik lees net een stukje over een fabrikant uit India die een maand is dicht geweest.
Ze missen gelijk een winst over 35.000 voertuigen. 8)7
 
Ik vind die NIU veel mooier als die oubollige paardenmeisjes Vespa. Die ook gewoon uit China komt.
Die Niu heeft een Bosch motor. Lijkt me trouwens helemaal geen verkeerd ding en volgens mij wereldwijd al een behoorlijk succes.
 
Mijn zwager heeft een elektrische scooter gekocht. Een top van 70, actieradius van 50 km bij goede omstandigheden. Kostte dan niet zoveel, maar je krijgt ook niet echt veel. Mij te beperkt in elk geval.
Hij heeft dus een Niu Gts
 
Ik zie net dat de Horwin CR6 nu ook echt in Nederland leverbaar is en ook een typegoedkeuring heeft
gezien de kentekenplaat die er op zit.

ik vind dit fietsje net iets meer hebben dan bv de SuperSoco TC Max.
1369071_1.jpg






En dan vond ik nog eentje van Horwin ( Affen titten geil noemen die Duitsers zo iets )


Horwin_Ranger_Produkte_3.jpg



Dit is allemaal Chinees en toch echt geen slechte grap.
:]
 
Laatst bewerkt:
Op het eerste oog ziet die ranger er wel oké uit. Maar de ervaring heeft geleerd dat veel van het merkloze spul wat uit China komt gewoon een korte levensduur heeft. Troep begint na een regen bui te roesten en het plastic breekt en verkleurd.
Zelf heb ik nog een Piaggio zip, dit werd 15 jaar geleden nog in Italië gemaakt en tegenwoordig in China. Maar het is om te huilen. Motorisch niet zoveel klachten, maar slechte bouten en schroefdraad. Eigenlijk zo goed als afgeschreven na 4 jaar en 16.000 km
 
Het lijkt alsof er een rem, voorvork en banden op zitten. Je kunt niet zien van welk materiaal die gemaakt zijn.
 
Op het eerste oog ziet die ranger er wel oké uit. Maar de ervaring heeft geleerd dat veel van het merkloze spul wat uit China komt gewoon een korte levensduur heeft. Troep begint na een regen bui te roesten en het plastic breekt en verkleurd.
Zelf heb ik nog een Piaggio zip, dit werd 15 jaar geleden nog in Italië gemaakt en tegenwoordig in China. Maar het is om te huilen. Motorisch niet zoveel klachten, maar slechte bouten en schroefdraad. Eigenlijk zo goed als afgeschreven na 4 jaar en 16.000 km

Zo'n 40 jaar geleden roestten bij mij ook de Honda's en de Suzuki's onder m,n kont weg... als je daar geen onderhoud
aan pleegde, kopervet op de bouten en de smeerpunten bijhouden, ja toen had je hier en daar nog smeernippels, o,a, op de achterbrug
Denk dat China net zo begint als vroeger ook Japan is begonnen, goedkoop, maar je moet zelf je handjes laten wapperen ( is mij niet vreemd )
:Y
 
het hangt er idd maar vanaf hoe je er mee omspringt.
maar ook bouwkwaliteit... het is en blijft een gok met dat spul...

ben wel benieuwd naar die Horwin CR6 :9
alleen volgens het filmpje maar een top van 95 kmpu?? :?
slipstreamend achter de vrachtwagens aan |(

Gr.
Lonewulf
 
Laatst bewerkt:
maar ook bouwkwaliteit... het is en blijft een gok met dat spul...

ben wel benieuwd naar die Horwin CR6 :9
Eens, er zit veel verschil in spul uit China.
Maar Marchel is serieus, die verkoopt geen rommel. Wat hij verkoopt zou ik wel aandurven ook al is het onbekend.
 
het hangt er idd maar vanaf hoe je er mee omspringt.
maar ook bouwkwaliteit... het is en blijft een gok met dat spul...

ben wel benieuwd naar die Horwin CR6 :9
alleen volgens het filmpje maar een top van 95 kmpu?? :?
slipstreamend achter de vrachtwagens aan |(

Gr.
Lonewulf
Op de snelweg heb je er niks mee te zoeken (alhoewel je nou toch overdag maar 100 mag) maar op de b-wegen.. en wat rustig rondtoeren.
 
Die Horwin vond ik ook wel interessant als vervanger van mijn CG125cc Honda. Zoals meneer James in het filmpje verteld is het een electrische 125 klasse.

Aleen de aanschafprijs staat me tegen. Mijn huidige woon-werk 125 heb ik tweedehands voor een paar 100 gekocht (kostte nieuw volgens de verzekeraar 1800 Euro) en kost amper iets in onderhoud, verzekering en verbruik.
(Tot nu ca. 20.000km mee gereden voor 300 onderhoud en 650 brandstof + 2 Euro verzekering p.m. en de vaste motorrijtuigenbelasting.)

Dan moet ik met een Horwin 130.000km rijden wil ik de aanschaf terug verdienen op alleen de verbruikskosten van de Honda. En de Horwin gaat natuurlijk ook wat onderhoud en stroom vragen, plus dat de verzekering hoger zal zijn. Daar doe ik bijna 10 jaar over bij alleen woon werk. (mits ik niet meer thuis moet gaan werken.)

Honda kennende zal m'n 125 dat waarschijnlijk wel gaan halen. De Horwin zal zich eerst nog moeten bewijzen.
 
Laatst bewerkt:
hol-win _O-

Aleen de aanschafprijs staat me tegen.

De Horwin zal zich eerst nog moeten bewijzen.
zoieso is het op z'n zachtst gezegd opmerkelijk dat die stekker fietsen zo fors duurder ´moeten´ zijn dan de brandstof tegenhangers.
de Chinese motoren laten zien dat prijzen zoals bijv. Zero berekent, eigenlijk niet heel erg nodig zijn.
volgens mijn speculatie willen ze gewoon grof verdienen aan de hype, en zijn die fietsen feitelijk minder waard dan de verkoop prijs doet vermoeden.

of horwin een goede keus is zal net als met andere merken (o.a. zoals Lifan en Zontes) over een paar jaar blijken.
ik wacht het nog even af, want die horwin ziet er goed uit! :Y :t
 
Laatst bewerkt:
Puur op materiaal heb je gelijk, alleen de ontwikkelkosten en alle andere kosten zoals goedkeuring enz moet verdeeld worden over een x aantal verkochte motoren. En als je er 3000 of 30.000 of 300.000 verkoopt zit daar nog wel een verschilletje in.
 
Een vraagje hierop. ik heb 5 jaar in China gewoond en maatje van mij werkt als ontwikkelaar bij 1 van de grootste producenten. Hij heeft een motor ontwikkeld wat aan de westerse kwaliteitseisen voldoet maar wel een zachter prijsje heeft ( niet spotgoedkoop) heb nog geen specsheet maar feedback op design wordt altijd gewaardeerd. Bekijk bijlage 1545513
Ziet er niet verkeerd uit (uitgezonderd het stuur), maar tegenwoordig moet er wel parallel een retro uitvoering geproduceerd worden.
 
Een vraagje hierop. ik heb 5 jaar in China gewoond en maatje van mij werkt als ontwikkelaar bij 1 van de grootste producenten. Hij heeft een motor ontwikkeld wat aan de westerse kwaliteitseisen voldoet maar wel een zachter prijsje heeft ( niet spotgoedkoop) heb nog geen specsheet maar feedback op design wordt altijd gewaardeerd. Bekijk bijlage 1545513
Ik weet dat het een modern modedingetje is maar naar mijn smaak mag er wel wat minder plastic rond de accu pack.
Ik vind het te onrustig al die kappen met richels, randen en vormen die feitelijk geen nut hebben. Less = more.
 
Het is een elektrische motorfiets, dus die kappen snap ik wel. Het stuur en de dunne(?) voorvork met de lange veerweg voor Europa wat minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan