circuitmotor gekocht :)

ff eraf halen en bij hop-motorsport (in wilbertoord)langsgaan. (is het een appart merk)

merk weet ik niet, maar ben laatst al (zonder schijven) bij Hop geweest, die zeiden ook even nieuwe bussen erin en de gaten uitkotteren.
maar we hebben de hele winter de tijd, als ie klaar is dan zal ik een nieuw topic openen met de hele make-over van de cbr.
(dat word dus pas in 2005 een keer)
 
zijn wel zwevende schijven, maar er zit enorm veel speling op.
dit is zeker niet binnen de toleranties.
maar even nieuwe busjes erin in het is opgelost lijkt me.

Alle zwevende remschijven hebben 'veel' speling, maar voor straatfietsen (alle supersports) wordt er van de fabriek uit een verenstalen ring in de geleiderbussen gemonteerd aan de 'achterkant' van de schijf. Deze duwen de speling weg zodat de schijf niet kan rammelen als er niet geremd wordt. Er zijn ook dure Brembo schijven die van fabriek af zonder veerringen worden geleverd en die rammelen er lustig op los, en dat hoort dus zo. Ik vrees dat ze bij jouw schijven de standaard veerringen van de bussen hebben gehaald voor racegebruik (is niet mogelijk als de bussen geklonken zijn) of dat er enkele veerringen versleten/gebroken zijn o.i.d. Is iedergeval makkelijk te controleren door even aan de achterkant(of binnenkant, hoe je het noemen wilt) van de schijf naar de bussen te kijken. :)

[edit]Dit geldt natuurlijk alleen voor axiale speling (links-rechts)[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Hij ziet er strak uit kerel!!!

Zeer stoer! Ben benieuwd hoe hij er straks uit komt te zien en hoe dat dit projekt gaat lopen in de wintermaanden. Ik kom zeker geregeld kijken bij Lemar onder het genot van een bakje koffie!

Als ik kan helpen dan zeg het maar... Ik heb eventueel nog wel wat spullen liggen om kappen op te lappen en om hem te spuiten...

Tot volgend weekend!
 
afgelopen weekend de motor een beetje in elkaar gezet met die nieuwe kuipdelen erbij.
moet wel een beetje passend gemaakt worden maar we weten nu hoe, na een beetje zaagwerk uit de nieuwe onderkuip moet het helemaal goed komen.
dus het word passend maken,schuren en spuiten.
mocht iemand duidelijke foto's hebben van de blade van chris vermeulen post die dan AUB hier even, lijkt me mooi om hem ook ongeveer zo te maken.
hier een foto van hoe hij er uitziet met nieuwe onderkuip, hugger en voorspatbord. (heb alleen maar onduidelijke foto's van afgelopen weekend, flits vergeten |( )
full

op dit moment ligt ook het blok op de werkbank, we zijn dus flink aan het klussen.
ik zal van de week weer eens wat nieuwe foto's maken voor de mensen die het interresant vinden.

groetjes BIKERboy
 
oja, we hadden ook nog de clipons (hoe je het ook schrijft) onder de kroonplaat gezet, voor een sportievere zit en uiterlijk.
we hebben ook al andere schetsplaten voor de voetsteunen, maar die moeten er nog op.
 
Juist uit interesse:

Hoe gaan jullie het regelen als 1 van jullie schade rijdt? Wie betaalt?
Of als het 2x achter elkaar door dezelfde is? Wie betaalt dan?

Ik stel de vraag omdat ik samen met een vriend ook dit idee ooit had, maar van de practische, financiële kant van de zaak wat schrik hadden... Is dan ook niet doorgegaan.

Iig, leuk ding, have fun ermee!! ;)
 
Juist uit interesse:

Hoe gaan jullie het regelen als 1 van jullie schade rijdt? Wie betaalt?
Of als het 2x achter elkaar door dezelfde is? Wie betaalt dan?

Ik stel de vraag omdat ik samen met een vriend ook dit idee ooit had, maar van de practische, financiële kant van de zaak wat schrik hadden... Is dan ook niet doorgegaan.

Iig, leuk ding, have fun ermee!! ;)

mjah moeilijke vraag.....
nee we hebben het er wel over gehad, maarja pech hebben als het gebeurt dan hebben we weer wat te doen.
alleen als het elke keer dezelfde is, zeg maar 3keer achter elkaar en de andere 2 zijn nog helemaal niet gevallen dan moeten we het er nog eens over hebben.
maar dat zal wel meevallen hoop ik.
we gaan waarschijnlijk in maart/april een weekje naar Val de Vienne, het zou wel lullig zijn als 1 van ons de eerste dag/rit de motor total-los knalt :( dan is het wel huilen natuurlijk.
maar we nemen een rol duck-tape mee voor de zekerheid :)
 
ik zou voor de zekerheid alvast een dikke aluminium strip op deksel lassen aan de rechter kant.
Daarachter zit de krukas.
Dan val je die niet zo snel kapot als je een harde klapper maakt.
 
oja, we hadden ook nog de clipons (hoe je het ook schrijft) onder de kroonplaat gezet, voor een sportievere zit en uiterlijk.
we hebben ook al andere schetsplaten voor de voetsteunen, maar die moeten er nog op.

Heb je die schetsplaten nieuw gekocht? Fototje perhaps?
Ben wel benieuwd omdat ik ook wel zoiets wil voor mijn cbr.
 
leuk project, vindt hem alleen nog een beetje te duur.
Er staan veel leuke racers op www.motornet.nl voor
mensen die er een zoeken en veel plezier ermee.
En voor het vallen een extra setje crashprotectors erop
kost ongeveer 160,- maar ze werken wel bij een glijder.
 
hey erwin, die alu beschermplaat die komt er inderdaad ook nog op.
we hebben al veel geleerd en afgekeken van de CBR's van pascal en hans, van het two brothers racing team :} (uit boxmeer), mischien ken je ze wel is toch ook bij jou in de buurt...

de schetsplaten zijn zelf gemaakt door easytj *D van het forum, die trouwens ook meedoet met dit project samen met leonmille en ik.
en over die valdoppen....ze kunnen een hoop krassen besparen maar dat is maar kuipwerk.
ik heb ook verhalen gehoord dat deze bij een ongelukkige valpartij alleen maar meer schade toebrengen aan de motor. :(
zitten vaak op het blok gemonteerd en bij een beetje pech breekt er zo een stuk uit je blok, dan doe ik toch liever wat schuren en plamuren.

groetjes BIKERboy
 
thanks poennie :} :} :}
op de website van chris staan alleen van die kleine foto's en ik weet niet of/hoe ik die groter kan maken.

dus harstikke bedankt
 
heb net nog even een foto gemaakt van hoe hij er op het moment bij staat.

full


en van het blok, daar gaan we van het weekend mee verder denk ik.
er is een schakelvork gebroken en een tandwiel gesneuveld we vonden namenlijk een tandje en een stuk schakelvork in de carterdeksel.

 
hey erwin, die alu beschermplaat die komt er inderdaad ook nog op.
we hebben al veel geleerd en afgekeken van de CBR's van pascal en hans, van het two brothers racing team :} (uit boxmeer), mischien ken je ze wel is toch ook bij jou in de buurt...

de schetsplaten zijn zelf gemaakt door easytj *D van het forum, die trouwens ook meedoet met dit project samen met leonmille en ik.
en over die valdoppen....ze kunnen een hoop krassen besparen maar dat is maar kuipwerk.
ik heb ook verhalen gehoord dat deze bij een ongelukkige valpartij alleen maar meer schade toebrengen aan de motor. :(
zitten vaak op het blok gemonteerd en bij een beetje pech breekt er zo een stuk uit je blok, dan doe ik toch liever wat schuren en plamuren.

groetjes BIKERboy

Ligt eraan wel merk blokken. Bike design zit via beugels aan je frame en
daar zitten de blokken op. Bij een harde klap kan dus het blok afbreken
en de beugel verbuigen maar dan is wel de kracht van je motor af.
Dus niet stuur krom enz. Er zijn ook blokken die direct op het frame zitten
en bij een goede klapper zitten die idd. in je frame of in je blok.
Maar met plamuur en een verfspuit kom je ook ver natuurlijk :P
 
hey erwin, die alu beschermplaat die komt er inderdaad ook nog op.
we hebben al veel geleerd en afgekeken van de CBR's van pascal en hans, van het two brothers racing team :} (uit boxmeer), mischien ken je ze wel is toch ook bij jou in de buurt...

de schetsplaten zijn zelf gemaakt door easytj *D van het forum, die trouwens ook meedoet met dit project samen met leonmille en ik.
en over die valdoppen....ze kunnen een hoop krassen besparen maar dat is maar kuipwerk.
ik heb ook verhalen gehoord dat deze bij een ongelukkige valpartij alleen maar meer schade toebrengen aan de motor. :(
zitten vaak op het blok gemonteerd en bij een beetje pech breekt er zo een stuk uit je blok, dan doe ik toch liever wat schuren en plamuren.

groetjes BIKERboy

ik ken ze niet persoonlijk. Komen inderdaad wel uit de buurt.

Je kunt ook gewoon de valdoppen op het frame monteren, en die moet je natuurlijk gewoon zelf maken i.p.v. die dure van bike design. (ze hoeven er niet heel netjes uit te zien, ze moeten functioneel zijn)
Als ze afbreken is volgens mij veelal bij highsiders. (maar dan breekt er vaak wel meer spul af)
Ik zou ze iig wel monteren, vangt vaak veel schade op bij kleine schuivertjes.
 
ik ken ze niet persoonlijk. Komen inderdaad wel uit de buurt.

Je kunt ook gewoon de valdoppen op het frame monteren, en die moet je natuurlijk gewoon zelf maken i.p.v. die dure van bike design. (ze hoeven er niet heel netjes uit te zien, ze moeten functioneel zijn)
Als ze afbreken is volgens mij veelal bij highsiders. (maar dan breekt er vaak wel meer spul af)
Ik zou ze iig wel monteren, vangt vaak veel schade op bij kleine schuivertjes.


Zal eens een fototje maken van mijn beugels kan je idd. makkelijk
na maken. Ze hebben hun nut al meer dan eens bewezen ;) .
 
ik ken ze niet persoonlijk. Komen inderdaad wel uit de buurt.

Je kunt ook gewoon de valdoppen op het frame monteren, en die moet je natuurlijk gewoon zelf maken i.p.v. die dure van bike design. (ze hoeven er niet heel netjes uit te zien, ze moeten functioneel zijn)
Als ze afbreken is volgens mij veelal bij highsiders. (maar dan breekt er vaak wel meer spul af)
Ik zou ze iig wel monteren, vangt vaak veel schade op bij kleine schuivertjes.

De valblokken vangen inderdaad veel schade op van een kleine schuiver. Maar ja, een kleine schuiver geeft ook niet veel kapschade (er is dan toch al schade dus wat meer maakt ook niet uit). Het is bij een grotere schuiver dat het je extra schade toebrengt. Vooral over de curvestones kom je dus een hobbel tegen waar je valdop achterblijft haken. Hierdoor moet er dus iets kapot gaan want de motor wil verder glijden. Door de valdoppen zit meestal een bout (m12 ofzo) en die breken niet zo snel. Dus frame(vooral bij aluminium)/blok.
 
De valblokken vangen inderdaad veel schade op van een kleine schuiver. Maar ja, een kleine schuiver geeft ook niet veel kapschade (er is dan toch al schade dus wat meer maakt ook niet uit). Het is bij een grotere schuiver dat het je extra schade toebrengt. Vooral over de curvestones kom je dus een hobbel tegen waar je valdop achterblijft haken. Hierdoor moet er dus iets kapot gaan want de motor wil verder glijden. Door de valdoppen zit meestal een bout (m12 ofzo) en die breken niet zo snel. Dus frame(vooral bij aluminium)/blok.

persoonlijk zou ik het wel doen, en dan vanuit een stevige plek werken (bv. ophanging van het blok in het frame)
En iig nylon doppen op de voor en achteras.
 
hey mensen,
we zijn dit weekend weer wat verder gekomen met het project, het blok hangt er al weer onder.
er zit een compleet nieuwe versnellingsbak onder, omdat de vorige eigenaar de originele zo had verneukt.
nu nog wat andere aanpassingen zoals, stepjes verhogen, beschermplaat op koppelingsdeksel lassen, dikkere olie in voorvork, kuipen klaar maken enzenz...

full
 
full


volgend weekend maar even kijken of ie weer wil starten, en eigenlijk nog een beurtje er aan doen zodat we geen gezeik (zo min mogelijk) krijgen als we volgend jaar (maart/april) naar Val de Vienne gaan.
5 dagen racen :9~ :}

groetjes BIKERboy
 
eens kijken of ik het topic weer een beetje naar boven krijg met wat foto's....
het is lang geleden maar we hebben hem toch af gekregen.

full


 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan