Concurrentie voor de motor?

Wel leuk dat ze aan het experimenteren zijn, wie weet...iets voor het nageslacht.
Experimenteren? Dat ding is niet nieuw, maar al ruim 8 jaar te koop. Desondanks geen verkooptopper, kennelijk, en we begrijpen allebei wel waarom: er zijn vast eenvoudiger manieren dan trappers te bedenken om de snelheid van een elektrische motor te regelen.
 
Experimenteren? Dat ding is niet nieuw, maar al ruim 8 jaar te koop. Desondanks geen verkooptopper, kennelijk, en we begrijpen allebei wel waarom: er zijn vast eenvoudiger manieren dan trappers te bedenken om de snelheid van een elektrische motor te regelen.
Ow echt? Jeetje, loop ontzettend achter dan. En inderdaad, is niet echt optimaal design denk ik. Niet dat ik het beter kan...
 
Experimenteren? Dat ding is niet nieuw, maar al ruim 8 jaar te koop. Desondanks geen verkooptopper, kennelijk, en we begrijpen allebei wel waarom: er zijn vast eenvoudiger manieren dan trappers te bedenken om de snelheid van een elektrische motor te regelen.
Ik had graag bij die maandag-morgen-meeting gezeten toen ze besloten dit te gaan ontwikkelen. Toen men besloot om middelen, tijd, energie en liefde te investeren aan een product zoals dit. Nogmaals, ik ben groot voorstander van nieuwe mobiliteitsoplossingen maar het enige wat ik voor dit gevaarte kan bedenken is komedie. Want reken maar dat je onderweg mensen een lach op het gezicht zet.

Misschien is dat ook wel gewoon wat we nodig hebben nu.
 
Vorig jaar was er zoeentje die hier het nieuws haalde in de buurt


Ik sluit me aan bij bovenstaande meningen, voor dat geld rijdt ik liever een ev-motor of een 125cc.
Zelfs een triumph trident is een pak goedkoper dan dit gedrocht.

Edit: voor dat geld koop ik liever een panigale V2/V4 |(8)7
DC9DAD11-C904-4908-B06D-F1129E086F53.jpeg
 
Tja toch zullen er wel mensen zijn die dat ding moeten hebben,met 110 is het trouwens prima te doen op de snelweg,
ik heb een 125cctje gehad die met stevige tegenwind niet boven de 85 kwam,ook dat was te doen als je maar rechts blijft rijden,
soms haalde vrachtwagens me in ,dat was vooral bij nat weer wel minder prettig,maar niet het gevoel gehad dat het gevaarlijk
werd.
 
Ik vind het een totaal zinloos apparaat, maar als je het voor die prijs op de markt brengt, en er blijkbaar genoeg van verkoopt om 8 jaar later het ding nog steeds te produceren, zijn er blijkbaar voldoende mensen die er wel iets in zien. En wat MBM al zegt, niemand dwingt je er op te rijden.
 
Ik vind het een totaal zinloos apparaat, maar als je het voor die prijs op de markt brengt, en er blijkbaar genoeg van verkoopt om 8 jaar later het ding nog steeds te produceren, zijn er blijkbaar voldoende mensen die er wel iets in zien. En wat MBM al zegt, niemand dwingt je er op te rijden.
Inderdaad,er zijn zoveel voertuigen waar ik zelf niet op of in gezien zou willen worden,maar genoeg andere mensen die daar
geen problemen mee hebben;)
 
Alhoewel ik een beetje jeuk krijg van elektrische motoren, krijg ik ook een beetje jeuk van de drukte op de weg.

Ik hoop echt dat we in de toekomst op een snelle fiets kunnen rijden, met een soort fietssnelwegen waar je dan rond de 90 mag. En op het fietspad 30 (tenzij je de ruimte hebt).

En iets versoepelde alcohol wetten. Zodat je naar je werk en de kroeg je auto laat staan, een gewoon snel gaat fietsen.

Ik zag dat er ook een fiets was van het merk delfast die rond de 80 gaat...

Dit ding is een beetje vreemd, maar je moet ergens beginnen.

Ik zie er wel toekomst in, moet het wel een apart voertuig zijn met aparte wetten
 
soms haalde vrachtwagens me in ,dat was vooral bij nat weer wel minder prettig,maar niet het gevoel gehad dat het gevaarlijk
werd.
Als je door vrachtwagens wordt ingehaald kun je toch wel rustig stellen dat je niet lekker met het verkeer meekomt. Op z'n minst voel ik me heel ongemakkelijk als ik door een tig-tons kolos met 2 kmh verschil voorbij wordt gereden. Dat duurt dan ook nog eens een eeuwigheid.
Sowieso continu helemaal op het eind van je gashendel rijden vind ik al köt, je hebt gewoon helemaal geen reserve meer als dat nodig is.
 
Alhoewel ik een beetje jeuk krijg van elektrische motoren, krijg ik ook een beetje jeuk van de drukte op de weg.

Ik hoop echt dat we in de toekomst op een snelle fiets kunnen rijden, met een soort fietssnelwegen waar je dan rond de 90 mag. En op het fietspad 30 (tenzij je de ruimte hebt).

En iets versoepelde alcohol wetten. Zodat je naar je werk en de kroeg je auto laat staan, een gewoon snel gaat fietsen.

Ik zag dat er ook een fiets was van het merk delfast die rond de 80 gaat...

Dit ding is een beetje vreemd, maar je moet ergens beginnen.

Ik zie er wel toekomst in, moet het wel een apart voertuig zijn met aparte wetten
Ik denk dat de huidige elektrische fiets prima voldoet. Versoepelde alcoholwetten terwijl iemand met 90 over de snelweg gaat ben ik geen voorstander van. Pak dan een deelelektrischefiets naar het station.
 
Ik denk dat de huidige elektrische fiets prima voldoet. Versoepelde alcoholwetten terwijl iemand met 90 over de snelweg gaat ben ik geen voorstander van. Pak dan een deelelektrischefiets naar het station.
Op de huidige fiets, al of niet electrisch, mag je ook niet rijden als je alcohol hebt gedronken.
 
Ik was dit weekend in Bergen Noorwegen. Nog nooit zo veel elektrische steps en fietsen gezien als hier. In veel Europese steden zie je die steps overal rondrijden, zo ook twee jaar terug al in Oslo, maar wat ik dit weekend zag was ongekend veel.
 
Ik denk dat de huidige elektrische fiets prima voldoet. Versoepelde alcoholwetten terwijl iemand met 90 over de snelweg gaat ben ik geen voorstander van. Pak dan een deelelektrischefiets naar het station.
Of de elektrische tram/trein. Doe ik ook als ik gedronken heb.
 
Ik denk dat de huidige elektrische fiets prima voldoet. Versoepelde alcoholwetten terwijl iemand met 90 over de snelweg gaat ben ik geen voorstander van. Pak dan een deelelektrischefiets naar het station.
Het is vooral onveilig voor jezelf om dan 90 te rijden, maar je kunt natuurlijk lang niet zoveel schade aan een ander aanrichten in vergelijking met een auto.

En je moet trappen dus een beetje aanwezig moet je wel zijn, met de fiets lig ik zo in de kant, maar de auto valt niet om,

En er zijn er zat die drinken en auto rijden, en met foei roepen los je niks op. Heb ik liever dat ze in de kant liggen met een fiets van 15,000 euro.
 
Op de huidige fiets, al of niet electrisch, mag je ook niet rijden als je alcohol hebt gedronken.
Ja, goed, maar lopen op straat mag je ook niet als je bezopen bent.

Zoals het nu werkt in de praktijk werkt het prima volgens mij. Ga je zuipen? -> pak de fiets.
 
Het is vooral onveilig voor jezelf om dan 90 te rijden, maar je kunt natuurlijk lang niet zoveel schade aan een ander aanrichten ivm een auto.

En je moet trappen dus een beetje aanwezig moet je wel zijn, met de fiets lig ik zo in de kant, maar de auto valt niet om,

En er zijn er zat die drinken en auto rijden, en met foei roepen los je niks op. Heb ik liever dat ze in de kant liggen met een fiets van 15,000 euro.
Moet je tegen die tijd eens goed opletten hoeveel schade je kan aanrichten met een fiets die 90 gaat. Inclusief dooien en gewonden. Een normale fiets gaat niet harder dan 25km/h en iemand die flink gezopen heeft, heeft moeite dat boven 15 km/h te krijgen. In het ergste geval breekt iemand dan z'n been.
 
Moet je tegen die tijd eens goed opletten hoeveel schade je kan aanrichten met een fiets die 90 gaat. Inclusief dooien en gewonden. Een normale fiets gaat niet harder dan 25km/h en iemand die flink gezopen heeft, heeft moeite dat boven 15 km/h te krijgen. In het ergste geval breekt iemand dan z'n been.

Heb je wel gelijk in,
 
Moet je tegen die tijd eens goed opletten hoeveel schade je kan aanrichten met een fiets die 90 gaat. Inclusief dooien en gewonden. Een normale fiets gaat niet harder dan 25km/h en iemand die flink gezopen heeft, heeft moeite dat boven 15 km/h te krijgen. In het ergste geval breekt iemand dan z'n been.
Been?
Hersenletsel met van die waanzinnige aanvallen bedoel je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan