In Nederland denkt men dat de meetapparatuur perfect is, schijnbaar. De marge onder 100 km/h is 3 km/h, boven de 100 is het 3%. Effect blijft dat je bij 125 ipv 120 al een gezellige brief van het CJIB krijgt...
Zelf (met koekblik) een notoire hardrijder, slechts 1 bon gehad voor 54 (ja, vierenvijftig
) Km/h waar 50 mag...
In Nijmegen is het aantal controles in een jaar zwaar toegenomen. Vooral de waalbrug is een gewild puntje voor prijsschieten... Tijdens de vierdaagseweek dagelijks een piepende detector! Daarnaast ook regelmatig op zaterdagnacht, drie of vier uur 's nachts. Ex-studiegenoot is al twee keer gepakt met 76 en 78 km/h (mag daar 70).
Dan rijst toch echt de vraag wat dit nog met veiligheid te maken heeft... een rechte weg, helemaal leeg en dan snelheidscontrole.
De A50, daarintegen.... Rij dagelijks over de brug bij Ewijk, wel eens controle, maar altijd goed te zien als je oplet. Rij altijd (buiten spits) meer dan 140...
Lijkt trouwens ook dat de jacht op motorrijders geopend is... Reed met een maat (hij motor, ik auto) op de A73 , wurmt zich een dikke Volvo tussen ons in en zet hem aan de kant (ik reed voorop). Hij kreeg een bon voor te hard rijden (137 gemiddeld) en ik werd niet gepakt (terwijl ik hem net voorbij gegaan was).
Snelheidscontroles zijn in beginsel niet zo slecht (met 80 door een woonerf is bijvoorbeeld zwaaaar fout), maar nu lijkt het toch echt meer op een verkapte belastingvehoging....
Snelheidscontroles
Videowagens
Boetes