mean-machine
uut Ee
En wat doen we met de 'stroom'- rijders?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mee eens, maar omdat er steeds meer EV's komen, gaat die vlieger niet op.Volgens mij is dan de "beste" oplossing het via de benzine/diesel te doen. Een paar cent erbij, de veel rijder betaald meer.
(Natuurlijk ook een paar ogen en haken, maar belasting op gebruik ipv bezit is wel wat voor te zeggen,)
Ik snap dat hele rekeningrijden niet zo goed.
Gooi er extra accijns overheen en schaf bpm en motorrijtuigenbelasting af en je bereikt hetzelfde. Alleen de buurlanden zouden dan ook mee moeten doen. Scheelt een hoop geklooi met extra systemen. Je kunt alleen de burgers minder goed volgen...
Dus dan nog alleen de kwestie van EV oplossen..... Dat is dus maar 1 probleem, de huidige invoering kent meerdere problemen. ( Teller stuk, km's in buitenland, buitenlandse verkeerd deelnemers die niet mee betalen, en al die andere issues die genoemd zijn in dit topic)Mee eens, maar omdat er steeds meer EV's komen, gaat die vlieger niet op.
Vandaar de km heffing.
En vandaar die 7 of 8 cent.
De overheid loopt nu geld mis, omdat EV's niet tanken.
Fijn,ik ga twee motoren niet op de weg parkeren...Ik denk wel dat het drukker op straat wordt. Nu mag ik mijn geschorste apparaten niet op de openbareweg parkeren. Straks wel
Nee, dat zeg ik niet.Dus dan nog alleen de kwestie van EV oplossen..... Dat is dus maar 1 probleem, de huidige invoering kent meerdere problemen. ( Teller stuk, km's in buitenland, buitenlandse verkeerd deelnemers die niet mee betalen, en al die andere issues die genoemd zijn in dit topic)
Ik bedoelde juist de km heffing in de brandstof kosten te doen. En ja, die EV tankt op een andere manier "brandstof". (Maar de meeste zijn wel verbonden met internet, dus wellicht dat daar de oplossing zit voor EV. )Nee, dat zeg ik niet.
Jij geeft aan dat wanneer we de accijns op brandstof verhogen, we geen km heffing nodig hebben (tenminste, zo begreep ik jouw bericht).
Maar dan zal de overheid nog steeds geld mislopen, omdat de EV geen brandstof tankt
Niet als je je ev via een normaal stopcontact oplaad.Ik bedoelde juist de km heffing in de brandstof kosten te doen. En ja, die EV tankt op een andere manier "brandstof". (Maar de meeste zijn wel verbonden met internet, dus wellicht dat daar de oplossing zit voor EV. )
Vooral dit.Niet als je je ev via een normaal stopcontact oplaad.
Al met al vind ik op basis van kilometerstand het beste. Al het andere maakt het hopeloos complex en zorgt voor meer gezeik.
Maar de vaste kosten er af zou ik wel top vinden. Zoveel rij ik ook weer niet met het blik.Wat ik nou niet begrijp aan de meeste reacties is dat de algemene teneur is dat jullie het nog niet zo‘n slecht idee vinden dat rekeningrijden.
Misschien maak ik een denkfout maar we betalen dacht ik al naar gebruik. De prijs van benzine bestaat voor 45% uit accijns.
Dat geldt in mindere mate ook voor stroom. Per KW is dat dacht ik zo’n 11 cent en over die 11 cent wordt dan ook nog BTW geheven in totaal dus 14 cent per KW. De hoogste bedragen in de wereld voor brandstof en electriciteit.
Het huidige systeem is meer je rijdt, hoe meer je tankt, dus hoe meer je betaalt. Dat is toch betalen naar gebruik of niet soms? En is ook een robuust systeem, werkt al jaren goed, kost geen cent om het in te voeren want we hebben het al.
Dat wij dan ook nog houderschap belasting moeten betalen en totaal absurde bedragen BPM moeten aftikken is alleen maar een bewijs van een totaal geschifte en amorele overheid/politiek.
Kosten neutraal? Dat zijn keiharde leugens, zeker voor de mensen die afhankelijk zijn van eigen vervoer.
Steeds minder mensen op benzine/diesel en de opbrengst van elektrisch is niet genoeg om de MRB mee te vervangen. Daar draait het om.Wat ik nou niet begrijp aan de meeste reacties is dat de algemene teneur is dat jullie het nog niet zo‘n slecht idee vinden dat rekeningrijden.
Misschien maak ik een denkfout maar we betalen dacht ik al naar gebruik. De prijs van benzine bestaat voor 45% uit accijns.
Dat geldt in mindere mate ook voor stroom. Per KW is dat dacht ik zo’n 11 cent en over die 11 cent wordt dan ook nog BTW geheven in totaal dus 14 cent per KW. De hoogste bedragen in de wereld voor brandstof en electriciteit.
Het huidige systeem is meer je rijdt, hoe meer je tankt, dus hoe meer je betaalt. Dat is toch betalen naar gebruik of niet soms? En is ook een robuust systeem, werkt al jaren goed, kost geen cent om het in te voeren want we hebben het al.
Dat wij dan ook nog houderschap belasting moeten betalen en totaal absurde bedragen BPM moeten aftikken is alleen maar een bewijs van een totaal geschifte en amorele overheid/politiek.
Kosten neutraal? Dat zijn keiharde leugens, zeker voor de mensen die afhankelijk zijn van eigen vervoer.
Ach, tegen die tijd moet ik toch aan de pil van Drion.2030 halen ze nooit. 2040 komt eerder
Ja maar de overheid wil meer elektrische auto’sIk zeg: alleen aan EV’s een systeem van kilometerheffing opleggen, de fossiele voertuigen blijven accijns betalen via de brandstof zoals het al decennia lang gaat.
Wil je nieuwe techniek rijden/deugen?* Prima - dan krijg je de ook nieuwe manier van afrekenen.
*) Antwoord op deze vraag is vrijwel altijd nee. Men wil elektrisch puur omdat dat goedkoper is.
Dat het uiteindelijk best lekker rijdt is mooi meegenomen.
Daar moet nog wel wat op gevonden worden ja.En de kilometers die je op je motor in het buitenland rijd als je die ook moet betalen betaal je dubbel