Corona nieuws mbt ons circuitrijden

Ik ben al blij dat we weer wat rondjes mogen rijden. Zag het in april somber in. Dacht echt het ding kan onverrichter zaken zo in de winterstalling 😩
 
Oh ja, beter beetje vrij rijden als helemaal niet rijden. Maar ja, ik heb de motor zo piekfijn staan, vers asfalt op Assen. Had gehoopt onder die 1:50 te komen, dat zal hem in vrij rijden niet worden gok ik zo ;)
 
Oh ja, beter beetje vrij rijden als helemaal niet rijden. Maar ja, ik heb de motor zo piekfijn staan, vers asfalt op Assen. Had gehoopt onder die 1:50 te komen, dat zal hem in vrij rijden niet worden gok ik zo ;)
Hoezo ,in de snelle groep moet dat toch haalbaar zijn . 🤔
 
Oh ja, beter beetje vrij rijden als helemaal niet rijden. Maar ja, ik heb de motor zo piekfijn staan, vers asfalt op Assen. Had gehoopt onder die 1:50 te komen, dat zal hem in vrij rijden niet worden gok ik zo ;)

Hoezo ,in de snelle groep moet dat toch haalbaar zijn . 🤔

Onder de juiste omstandigheden.... maat waarmee ik samen race lukte het juist tijdens een trackday. Heel het jaar er tegenaan te hikken en uitgerekend tijdens... haha
 
Ach... MvdM kan1:40 op een standaard R1 rijden... :+
Helaas heb ik ietsje minder skills, talent, geld, motor en meer smoesjes :P

Hoezo ,in de snelle groep moet dat toch haalbaar zijn . 🤔

Niet als je er tegenaan hikt met langzamer verkeer.

Onder de juiste omstandigheden.... maat waarmee ik samen race lukte het juist tijdens een trackday. Heel het jaar er tegenaan te hikken en uitgerekend tijdens... haha

Ja moet je wel echt heel erg de juiste omstandigheden hebben. 1x van het gas voor een minder sneller rijder en je kan het vergeten.
 
Heeft iemand al geprobeerd om met zijn motor achter op zijn karretje de grens van België te passeren?
 
Volgens Rijksoverheid info
Eigenlijk niet....

Oef inderdaad pas weer vanaf de 15e dus.... Ik had willen boeken voor Zolder de 12e, maar die was vol, valt dat weer mee. Nu 3 Juli staan :9 Zolder is maar een klein stukje over de grens maar met je karretje en duidelijk een circuitmotor erop valt wel op op de snelweg.... Dus maar niet riskeren, belgische agenten heb je liever geen gezeur mee denk ik....
 
Niet ZAC/OW-Cup nieuws.. maar de MAC Zandvoort gaat niet rijden.
Ze vinden de inschrijving, briefing van het nieuwe circuit, ontsmette portoons op de post, en een mogelijke valpartij lastig op te lossen.
En ze zijn bang dat er geen 100 rijders op afkomen om kostendekkend te zijn.

Naar mijn idee is alles op te lossen, maar je moet wel willen en een beetje creatief zijn. O-)
 
Douches (en wc’s) mogen per 15 juni weer open op campings enz.
zou dat betekenen dat we ook mogen douchen op Assen?

heeft zo zijn voordelen :X
 
Heeft iemand al geprobeerd om met zijn motor achter op zijn karretje de grens van België te passeren?

4 mei de grens gepasseerd bij Hazeldonk. Voor de zekerheid voor 5 uur in de ochtend, maar zowel op de heenweg, als de terugweg geen controle gezien. 3 auto's achter elkaar met in totaal 4 motoren op de aanhangers. Geen enkel probleem. Motorsportschool heeft het ter plaatse ook prima geregeld trouwens!
 
4 mei de grens gepasseerd bij Hazeldonk. Voor de zekerheid voor 5 uur in de ochtend, maar zowel op de heenweg, als de terugweg geen controle gezien. 3 auto's achter elkaar met in totaal 4 motoren op de aanhangers. Geen enkel probleem. Motorsportschool heeft het ter plaatse ook prima geregeld trouwens!

[OFF-topic] En hoe is het nieuwe asfalt?
 
[OFF-topic] En hoe is het nieuwe asfalt?

Ik zou het gewoon proberen,gokje waard ,toch? 🤗

Tot 15 juni zijn bezoeken aan België om andere redenen dan werk en familiebezoek (bijvoorbeeld toerisme of bezoek aan een tweede huis) verboden en kunnen worden bestraft. De Belgische autoriteiten controleren actief op naleving van dit verbod. Wie het verbod overtreedt, riskeert een boete tot € 4000 of maximaal 3 maanden gevangenisstraf.
 
De douches zijn vanaf Maandag weer open op Assen.

Op Assen mag de organisatie momenteel zelf kiezen of hij de mylaps transponders van het circuit wil gebruiken.
Deelnemer haalt de transponder op en monteert deze zelf en levert deze eind van de dag weer in. TT circuit ontsmet daarna de transponder zodat deze schoon is voor de volgende keer.
Als de organisatie besluit om geen transponders te gebruiken heeft het circuit nog steeds de capaciteit om deelnemers met teveel geluid van het circuit te halen. Daarnaast zal het daggemiddelde in de gaten worden gehouden.
 
Ik zou het gewoon proberen,gokje waard ,toch? 🤗

Tot 15 juni zijn bezoeken aan België om andere redenen dan werk en familiebezoek (bijvoorbeeld toerisme of bezoek aan een tweede huis) verboden en kunnen worden bestraft. De Belgische autoriteiten controleren actief op naleving van dit verbod. Wie het verbod overtreedt, riskeert een boete tot € 4000 of maximaal 3 maanden gevangenisstraf.
Gelukkig geen controle
 
[OFF-topic] En hoe is het nieuwe asfalt?

Uiteindelijk 2 sessies gereden ivm regen.

Asfalt is super! Bandenslijtage is wel wat hoger, maar dit kan ook aan de baantemperatuur gelegen hebben. In de middag (regen) nog aardig wat mensen op de baan. Normaal houd ik m'n hart vast (zolder en regen is imo geen lekkere combi), maar geen valpartijen gezien/gehoord!

Een aantal tricky plekken zijn eruit (ruwe rand/hobbel eerste linkse, overgang van asfalt eerste rechtse, enz).
 
Terug
Bovenaan Onderaan