Blackbeest
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #26
De l, vind de rally niet mooi@ Blackbeest wat wordt het? De rally of de L?
Dirk
Gefeliciteerd !Knoop is doorgehakt, ga hem van de week of week erna bestellen, ook bij Vermeeren, afhankelijk van wanneer ik tijd heb, proefritje was leuk, maar was meer om te zien of ik wel makkelijk genoeg aan de grond raakte, ben zelf niet zo groot, enkel spijtig van de lange levertijd.
weet ook wel dat dit ding niet echt te vergelijken is met een beta of ktm enduro, maar waarvoor ik hem wil gebruiken en de combinatie met de lange onderhoudsintervallen maken dit wel een geschikt machientje voor erbij voor mijCrf300L licht?
Tis nu niet echt een motor om mee over boomstammen te biggen.
Kijk dan voor een 2 takt.
105 kg feest op 2 wielen.
week 43, is de voorlopige datum, nog veel te lang naar mijn goestingProficiat! En voor wanneer is h’m voorzien?
Dirk
Het is nu week 45. Heb je hem al ontvangen?week 43, is de voorlopige datum, nog veel te lang naar mijn goesting
nee, spijtig genoeg niet, overlaatst naar de garage gebeld, om te informeren, blijkbaar is de leveringsdatum opgeschoven naar begin volgend jaar, ze gingen proberen om nog iets te betekenen via andere dealers of zo, maar niets meer van gehoord, zal dus nog wat langer geduld moeten hebben. oudste zoon is al wel met de mt5 weg, al lekke band gereden ondertussen ook, heb jaar en dag gaan crossen met dat ding, misschien 2 keer lek gereden, hij 2 of 3 weken rijden en hij heeft al prijsHet is nu week 45. Heb je hem al ontvangen?
dit herken ik wel een beetje, als ik met mijn maat ga rijden, hij met een beta 250 en ik met de mt (70cc) dan kan hij mij ook niet volgen op de kleine bospaadjes, andersom heb ik natuurlijk geen fluit te zeggen als we wat meer plaats hebbenIk rij nu zo'n 4 jaar op een 250 rally, ook wel eens met een 300 tweetakt huskie, of een 450 viertakt huskie, en ook wel eens in een groepje met bovengenoemde wedstrijd enduro's, als we samen gaan rijden, zeg maar een offroad rondje, dan benutten de enduro's 75% van de ronde de capaciteit van de motor niet, de mijne is dan zelfs comfortabeler op paden en rotsen zonder dat ik me uitsloof of zand in mijn gezicht krijg, op diepe knippen moet ik van t gas af, en heel technisch enduro werk lukt ook niet met een crf, al kom al wel redelijk in de buurt als het geen inter niveau is met wat vering aanpassingen.
Crf is een prima leer motor voor wie wil opbouwen, of een prima leermotor voor wie aan het afbouwen is, ik heb er inmiddels zo'n 36000 voornamelijk crosscountry offroad kilometers mee gedaan en nog geen enkel probleem gehad, dus je kan meer rijden dan sleutelen.
En als je niet zo zwaar bent als ik kun je er ook wel een gevlakte crossbaan mee op.
Het voordeel van de zachte vering en de dunne voorvork pootjes is dat je een hele kleine draaicirkel hebt, en je kunt 'm wat gemakkelijker uit een spoor wippen, je rijdt dan wat gemakkelijker elk pad in, want de motor is makkelijk te keren, of uit de modder te wippen.