cursus EMG, wat te verwachten

inhaalactie @ 132 km/h in de bbk


Doe je netjes dan, met die snelheid en de drempels hiero zou ik 12 straten verder pas weer de grond raken :P



Succes met je cursus, maak er het beste van, misschien heb je er toch nog wel iets aan en is al dat geld niet voor niks geweest (maar wsl wel voor bar weinig).
 
13 jaar geleden was die cursus nog 2 dagen en ''gelukkig'' gratis :+
Er zit van alles wat, jong oud aso's kantoor mensen enz. Dagen duren lang maar kan herrineren dat het erg gezellig was( het licht aan de groep maar al heb je er een paar mafkezen bij zitten komt het allemaal goed). Het is veel luisteren over alles en nog wat, filmpjes van ongelukken krijg je te zien en je kan het zo gek niet op noemen wat je allemaal te zien krijgt. Ze hersenspoelen je zowat om te voorkomen dat je weer in de fout gaat.

Opzich is de cursus alleen maar goed. Sommige leren er nooit van maar denk toch dat de cursus voor de meesten invloed hebben.

Ik ben nu 38, 18 jaar geleden ben ik voor het eerst gepakt. In die tijd kreeg je nog een acceptgiro.............800 gulden, er waren 2 maatjes bij en die wilden mee betalen, uiteindelijk +- 265 gulden betaald.........een schijntje dus :+

13 jaar geleden ben ik voor het laatst gepakt. Dat was wel ff wat anders, 2000 gulden boete 750 gulden advocaat kosten en een GRATIS ;) cursus van 2 dagen. Op dat moment besefte ik dat ik niet zo goed bezig was. Van toen tot nu genoeg gezopen maar nooit meer achter het stuur......... :9 .

Er zijn nog steeds veel mensen die met teveel alcohol auto rijden, iedereen kent ze wel(de meesten mensen trouwens niet) Vooral op feestjes en zeker feestjes van de zaak.

Ik zal nooit meer van mijn leven met teveel op achter het stuur zitten en daar is uiteindelijk maar 1 reden voor.............als je iemand aanrijd ben je zwaar de lul en als je iemand dood rijdt, wat nog steeds te vaak gebeurd, dan is heel je leven naar de sodemieter, het is een kleine kans dat je daar nog overheen komt, dat is dan lekker je eigen rotschuld :( . Weet je wat nog veeeeeeeeel erger is, voor de nabestaanden. Zij zijn heel hun leven bezig om het verlies te verwerken van hun echtgenoot kind of wie het ook zal zijn, omdat jij zo nodig moest rijden met alcohol..... :( :( :( :(

Onder ons zijn er ook mensen die heel af en toe met teveel alcohol op auto rijden, dat weet ik bijna zeker. Ik deed het vroeger zo vaak en zag toen ook het gevaar niet, totdat ik voor de 2de keer werd gepakt en me lieten zien wat alcohol in het verkeer doet, de boete deed me op dat moment meer pijn ;(
Ik kan zeggen dat ik er van heb geleert hebt en ben daar best trots op ;)

Iedereen moet het voorzich weten of hij rijd met alcohol, ik kan alleen maar zeggen dat als je als volwassenen aangeschoten achter het stuur zit, ik je erg dom vind. De jongeren kan ik het nog geen eens kwalijk nemen, toch hoop ik dat ze je snel pakken en dat je er van leert, en zo niet dan krijg je ooit vast nog een kans om het af te leren, ik hoop dan niet met tragische afloop.

Het verhaal is een beetje langer geworden dan gepland :) ik hoop iig dat als je met een biertje teveel op in de auto stapt of op de motor, aan dit berichtje denk en wat je er dan mee doet is aan jou.............rijden of taxi......SUCCES ;)


Soms, sterkte met de cursus. Mischien is het tegenwoordig zo saai dat je er van in :z valt.
 
Laatst bewerkt:
inhaalactie @ 132 km/h in de bbk

Gemeente aanklagen wegens uitlokking,tenminste als de weginrichting van hoog nivo is, lees een strak stukkie asphalt :+ :+ :+

of zaten "ze"je achterna :(

iig suc6 met dit verhaal , en de EMG ;(
 
Laatst bewerkt:
15 jaar geleden was die cursus nog 2 dagen en ''gelukkig'' gratis :+
Er zit van alles wat, jong oud aso's kantoor mensen enz. Dagen duren lang maar kan herrineren dat het erg gezellig was( het licht aan de groep maar al heb je er een paar mafkezen bij zitten komt het allemaal goed). Het is veel luisteren over alles en nog wat, filmpjes van ongelukken krijg je te zien en je kan het zo gek niet op noemen wat je allemaal te zien krijgt. Ze hersenspoelen je zowat om te voorkomen dat je weer in de fout gaat.

Opzich is de cursus alleen maar goed. Sommige leren er nooit van maar denk toch dat de cursus voor de meesten invloed hebben.

Ik ben nu 38, 18 jaar geleden ben ik voor het eerst gepakt. In die tijd kreeg je nog een acceptgiro.............800 gulden, er waren 2 maatjes bij en die wilden mee betalen, uiteindelijk +- 275 gulden betaald.........een schijntje dus :+

13 jaar geleden ben ik voor het laatst gepakt. Dat was wel ff wat anders, 2000 gulden boete 750 gulden advocaat kosten en een GRATIS ;) cursus van 2 dagen. Op dat moment besefte ik dat ik niet zo goed bezig was. Van toen tot nu genoeg gezopen maar nooit meer achter het stuur......... :9 .

Er zijn nog steeds veel mensen die met teveel alcohol auto rijden, iedereen kent ze wel(de meesten mensen trouwens niet) Vooral op feestjes en zeker feestjes van de zaak.

Ik zal nooit meer van mijn leven met teveel op achter het stuur zitten en daar is uiteindelijk maar 1 reden voor.............als je iemand aanrijd ben je zwaar de lul en als je iemand dood rijdt, wat nog steeds te vaak gebeurd, dan is heel je leven naar de sodemieter, het is een kleine kans dat je daar nog overheen komt, dat is dan lekker je eigen rotschuld :( . Weet je wat nog veeeeeeeeel erger is, voor de nabestaanden. Zij zijn heel hun leven bezig om het verlies te verwerken van hun echtgenoot kind of wie het ook zal zijn, omdat jij zo nodig moest rijden met alcohol..... :( :( :( :(

Onder ons zijn er ook mensen die heel af en toe met teveel alcohol op auto rijden, dat weet ik bijna zeker. Ik deed het vroeger zo vaak en zag toen ook het gevaar niet, totdat ik voor de 2de keer werd gepakt en me lieten zien wat alcohol in het verkeer doet, de boete deed me op dat moment meer pijn ;(
Ik kan zeggen dat ik er van heb geleert hebt en ben daar best trots op ;)

Iedereen moet het voorzich weten of hij rijd met alcohol, ik kan alleen maar zeggen dat als je als volwassenen aangeschoten achter het stuur zit, ik je erg dom vind. De jongeren kan ik het nog geen eens kwalijk nemen, toch hoop ik dat ze je snel pakken en dat je er van leert, en zo niet dan krijg je ooit vast nog een kans om het af te leren, ik hoop dan niet met tragische afloop.

Het verhaal is een beetje langer geworden dan gepland :) ik hoop iig dat als je met een biertje teveel op in de auto stapt of op de motor, aan dit berichtje denk en wat je er dan mee doet is aan jou.............rijden of taxi......SUCCES ;)


Soms, sterkte met de cursus. Mischien is het tegenwoordig zo saai dat je er van in :z valt.

mooi verhaal, maar het gaat om een cursus EMG en niet om EMA ;)
Met alcohol achter het stuur heb ik nooit gedaan en zal ik ook niet gauw doen, het enigste probleem is mn rechterhand, die heeft een bepaald trekje :9 Ik hoop idd dat ik er wat van leer, ik denk dat ik alwel genoeg heb geleerd van het het missen van mn rbw incl. alle bijkomende kosten maargoed het is nu eenmaal niet anders |(
 
Gemeente aanklagen wegens uitlokking,tenminste als de weginrichting van hoog nivo is, lees een strak stukkie asphalt :+ :+ :+

of zaten "ze"je achterna :(

iig suc6 met dit verhaal , en de EMG ;(

mooie rechte weg, geen obstakels, een jaguar voor me, collega motorrijder achter me.....

owja en oom agent met een laserpistool in bosjes |(

(was wel sneller dan de jag *O* )
 
mooi verhaal, maar het gaat om een cursus EMG en niet om EMA

Alcohol drinken, en gaan rijden, óf 132 gaan rijden in de bebouwde kom....Zoek de verschillen. Ik vond het wél een mooi verhaal, en hoop idd óók dat je ervan leert.

En ja, ik ben redelijk O-)
 
Sorry foutje, dacht toch echt dat het over de alcohol cursus ging :$ :+

Uiteindelijk komt het inderdaad op het zelfde neer alleen dan anders ;) te hard rijden op plekken waar het kan vind ik niet erg, wel waar je mensen in gevaar kan brengen. Met alcohol breng je constant mensen in gevaar en daarom moet je het gewoon niet doen.......
 
Laatst bewerkt:
<knip>

Iedereen moet het voorzich weten of hij rijd met alcohol, ik kan alleen maar zeggen dat als je als volwassenen aangeschoten achter het stuur zit, ik je erg dom vind. De jongeren kan ik het nog geen eens kwalijk nemen, toch hoop ik dat ze je snel pakken en dat je er van leert, en zo niet dan krijg je ooit vast nog een kans om het af te leren, ik hoop dan niet met tragische afloop.

Mensen doen nou eenmaal irrationele dingen dat hoort bij het leven. Moet je dat gelijk dom noemen? Blijkbaar heb jij zelf vroeger wel met alcohol op gereden en nu ga je tegen ons zeggen dat wij dom zijn als wij dat ook zouden doen? lol. En waarom? Omdat je gehersenspoelt bent door de overheid, zo niet dan zou je het nog steeds doen? Moeten we iedereen die cursus maar geven dan, nog voor we ons rijbewijs hebben?

Even serieus, vroeger toen je zat van een feestje wegliep hielden ze de deur van je auto open, helpten ze je instappen en zeiden ze doe je wel je gordel om en doe je voorzichtig? Mensen reden allemaal ladderzat naar huis.

En nu? Als je nu met 2 biertjes op achter het stuur zit dan vinden de meeste mensen jou een misdadiger, een crimineel. Je rijbewijs moeten ze voor de rest van je leven afpakken.

Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat mensen iets in een dusdanige hoeveelheid erg vinden (of interesseert) in de mate dat de overheid het benadrukt als een daadwerkelijk probleem. Vroeger was er geen probleem, nu vindt iedereen 0.2 promiel al misdadig, is dat niet vreemd?

En hoe is de praktijk? Ik weet zeker dat er mensen op de weg zitten die nuchter slechter rijden dan een ervaren chauffeur met 5 bier op. Ik weet ook dat er mensen zijn die te snel rijden maar toch een minder gevaar vormen dan de mensen die zich wel aan de snelheid houden of te langzaam rijden.

Het gaat dus allemaal om je eigen verantwoordelijkheid nemen wat nog wel en niet kan, maar dat mag niet meer tegenwoordig. De overheid bepaald wat goed en slecht is voor jou en als je daar van afwijkt loopt de samenleving over je heen en word je als crimineel bestempeld terwijl ze zelf precies hetzelfde zijn.
 
Vind 774 euro nog wel meevallen als je het vergelijkt met een gemiddelde cursus die je bijvoorbeeld voor je werk kunt doen. Daar zie ik soms bedragen van duizenden euro's voorbij komen. Pasgeleden nog een (notabene gesubsidieerde ) cursus voor mijn werk gedaan van twee dagen: 680 euro. Dus echt onder de indruk van de prijs ben ik niet (al blijft het wel veel geld).

Tsja ennuh... ik weet natuurlijk niet wat jij hebt uitgespookt, maar voor zware verkeersovertreders vind ik het een top-regel. Zouden ze voor meer dingen moeten geven en in mijn optiek vele male beter dan alleen een boete. Daarmee verander je gevaarlijk gedrag niet. En dat is natuurlijk wel waar we uiteindelijk als samenleving op zitten te wachten...

Sorry, dis waarschijnlijk niet het antwoord wat je wilde horen :$
 
Mensen doen nou eenmaal irrationele dingen dat hoort bij het leven. Moet je dat gelijk dom noemen? Blijkbaar heb jij zelf vroeger wel met alcohol op gereden en nu ga je tegen ons zeggen dat wij dom zijn als wij dat ook zouden doen? lol. En waarom? Omdat je gehersenspoelt bent door de overheid, zo niet dan zou je het nog steeds doen? Moeten we iedereen die cursus maar geven dan, nog voor we ons rijbewijs hebben?

Even serieus, vroeger toen je zat van een feestje wegliep hielden ze de deur van je auto open, helpten ze je instappen en zeiden ze doe je wel je gordel om en doe je voorzichtig? Mensen reden allemaal ladderzat naar huis.

En nu? Als je nu met 2 biertjes op achter het stuur zit dan vinden de meeste mensen jou een misdadiger, een crimineel. Je rijbewijs moeten ze voor de rest van je leven afpakken.

Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat mensen iets in een dusdanige hoeveelheid erg vinden (of interesseert) in de mate dat de overheid het benadrukt als een daadwerkelijk probleem. Vroeger was er geen probleem, nu vindt iedereen 0.2 promiel al misdadig, is dat niet vreemd?

En hoe is de praktijk? Ik weet zeker dat er mensen op de weg zitten die nuchter slechter rijden dan een ervaren chauffeur met 5 bier op. Ik weet ook dat er mensen zijn die te snel rijden maar toch een minder gevaar vormen dan de mensen die zich wel aan de snelheid houden of te langzaam rijden. Het gaat dus allemaal om je eigen verantwoordelijkheid nemen wat nog wel en niet kan, maar dat mag niet meer tegenwoordig. De overheid bepaald wat goed en slecht is voor jou en als je daar van afwijkt loopt de samenleving over je heen en word je als crimineel bestempeld terwijl ze zelf precies hetzelfde zijn.



Nou en? Het verkeer moet gewoon zo veilig mogelijk gemaakt worden mbt alcohol.
En iedereen die wat gedronken heeft voelt zich de beste chauffeur ter wereld...
hoe zou dat toch komen?
 
Vind 774 euro nog wel meevallen als je het vergelijkt met een gemiddelde cursus die je bijvoorbeeld voor je werk kunt doen. Daar zie ik soms bedragen van duizenden euro's voorbij komen. Pasgeleden nog een (notabene gesubsidieerde ) cursus voor mijn werk gedaan van twee dagen: 680 euro. Dus echt onder de indruk van de prijs ben ik niet (al blijft het wel veel geld).

Tsja ennuh... ik weet natuurlijk niet wat jij hebt uitgespookt, maar voor zware verkeersovertreders vind ik het een top-regel. Zouden ze voor meer dingen moeten geven en in mijn optiek vele male beter dan alleen een boete. Daarmee verander je gevaarlijk gedrag niet. En dat is natuurlijk wel waar we uiteindelijk als samenleving op zitten te wachten...

Sorry, dis waarschijnlijk niet het antwoord wat je wilde horen :$
Dan had je in moeten lezen ;). Hij heeft verteld wat hij gedaan heeft.

Sterkte op je cursus TS en vertel gerust hoe wij ons moeten voorbereiden in de toekomst :X
 
*knip*

Het gaat dus allemaal om je eigen verantwoordelijkheid nemen wat nog wel en niet kan, maar dat mag niet meer tegenwoordig. De overheid bepaald wat goed en slecht is voor jou en als je daar van afwijkt loopt de samenleving over je heen en word je als crimineel bestempeld terwijl ze zelf precies hetzelfde zijn.


Vertel dat maar aan de nabestaanden die iemand hebben verloren door een dronken bestuurder. Waarom die risico lopen? 1 biertje oké, maar niet meer. En feesten zonder drank kan best. Als ik drank op heb ben ik ook onsterfelijk, tenminste, dat denk ik op dat moment. Als jij denk dat je met 5 biertjes op net zo goed functioneert als nuchter... :X
En alles vergelijken met vroeger.... ouwe l*l :W :+ Jij kocht zeker ook nog drop voor een kwartje? *Newsflash* Dat was vroegûh. Tijden zijn verandert, net als de drukte op de weg. :+ *D



OT:
Wel graag een verslag maken van zo'n dag, kunnen wij ons alvast voorbereiden op wat er komen gaat. :)
 

kom op zeg......

Los van de vraag of te snel rijden gevaarlijk is (dat is het natuurlijk gewoon) vind ik het van de zotte dat je probeert goed te praten dat mensen bewust hun waarnemingsvermogen en besluitvaardigheid verminderen en TOCH deelnemen aan het verkeer.

Als Michael Schumacher 10 biertjes drinkt rijdt hij beter dan ik met 0 op.
Maar als "Schumi" 0 biertjes heeft gedronken rijdt hij NOG beter.

Alcohol en verkeer zijn gewoon een dodelijke combinatie.
Niet goed te praten.
 
mooie rechte weg, geen obstakels, een jaguar voor me, collega motorrijder achter me.....

owja en oom agent met een laserpistool in bosjes |(

(was wel sneller dan de jag *O* )
is dat niet wat voor het topic - welk koekblik zat jou voor je motor uit te dagen ?
 
En hoe is de praktijk? Ik weet zeker dat er mensen op de weg zitten die nuchter slechter rijden dan een ervaren chauffeur met 5 bier op.
Ah, dit is wel een hele mooie redenatie _O- . Ik hoef hier toch niet serieus op in te gaan hè?
Het gaat dus allemaal om je eigen verantwoordelijkheid nemen wat nog wel en niet kan, maar dat mag niet meer tegenwoordig.
Ah ja, want wbt alcohol is idd gebleken dat men dat héél goed zelf kon inschatten.

Tóch :? .
De overheid bepaald wat goed en slecht is voor jou en als je daar van afwijkt loopt de samenleving over je heen en word je als crimineel bestempeld terwijl ze zelf precies hetzelfde zijn.

Geheel terecht dat de samenleving jou als crimineel bestempelt wanneer je onder invloed van alcohol aan het verkeer deelneemt. Er is dan ook geen enkel excuus voor.

Kan je jezelf niet beheersen en stap je toch in de auto/op de motor ( :') ) dan vind ik dat uitermate zwak. Straffen qua alcohol in het verkeer kunnen wmb niet hoog genoeg zijn.
 
Als Michael Schumacher 10 biertjes drinkt rijdt hij beter dan ik met 0 op.
Maar als "Schumi" 0 biertjes heeft gedronken rijdt hij NOG beter.

Echt waar, rijdt jij zo belabberd ? :+


Back ontopic *D

Wat gebeurt er in de donkere kamers van het CBR :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan