Cursus na te hard rijden

Als er nou eens een keer een hetze opgezet werd tegen het linksrijden, traag invoegen, voorrangsfouten en slecht kijkwerk dan is de schatkist voller en is de verkeersstroom gelijk een stuk beter.
:^
 
Laatst bewerkt:
Was begin dit jaar in Amerika, daar waar dus het 'stay in your lane' principe geldt, werkt gewoon goed, lekker constante snelheid *D . Verder gewoon een hekel aan de links-blijven-rijden-typjes... zo als eerder gezegd, gewoon recht 'passeren' :9 met de toegestane snelheid die je eigenlijk zou moeten rijden. Van mij mag trouwens rijden met alcohol ook zwaar beboet worden, stelletje lummels die geen verantwoordelijkheid willen nemen voor de veiligheid van anderen... :r
 
Laatst bewerkt:
Als er nou eens een keer een hetse opgezet werd tegen het linksrijden en traag invoegen dan is de schatkist voller en is de verkeersstroom gelijk een stuk beter.

Uw gebeden worden gehoord :+

Wanneer komt iemand in aanmerking voor de EMG?

* Het gaat om een beginnende en/of ervaren bestuurder
* Er is bewijslast via proces-verbaal en/of beeldmateriaal
* Er is sprake geweest van bewust gevaarzettend rijgedrag (o.a. rakelings passeren, klem rijden, afsnijden)
* Er is sprake geweest van gebrek aan risico-inzicht (o.a. onvoldoende anticiperen, niet adequaat reageren, niet tijdig onderkennen van bijv. het weer of de gevolgen van handheld bellen, gevaarlijk inhalen, met te hoge snelheid naderen van onoverzichtelijke situatie), te korte en onveilige volgafstand, geen oog voor belangen medeweggebruikers
* Er is sprake geweest van incorrect samenspel met andere verkeersdeelnemers (o.a. snelheidsovertredingen, onnodig remmen, snijden, kleven, onjuist invoegen)
* Er is sprake geweest van gedrag in strijd met verkeersregels en –tekens (o.a. spookrijden, onnodig links rijden, inhalen bij verbod, geen voorrang verlenen bij gebod, verkeerd of geen richting aangeven, verkeerd gebruik van lichten en (geluids)signalen, op de vluchtstrook tijden, negeren van rood licht, 50 km te hard binnen bebouwde kom, 31 km te hard bij wegwerkzaamheden binnen de bebouwde kom)


http://www.cbr.nl/emg.pp
 
Uw gebeden worden gehoord :+

Wanneer komt iemand in aanmerking voor de EMG?

* Het gaat om een beginnende en/of ervaren bestuurder
* Er is bewijslast via proces-verbaal en/of beeldmateriaal
* Er is sprake geweest van bewust gevaarzettend rijgedrag (o.a. rakelings passeren, klem rijden, afsnijden)
* Er is sprake geweest van gebrek aan risico-inzicht (o.a. onvoldoende anticiperen, niet adequaat reageren, niet tijdig onderkennen van bijv. het weer of de gevolgen van handheld bellen, gevaarlijk inhalen, met te hoge snelheid naderen van onoverzichtelijke situatie), te korte en onveilige volgafstand, geen oog voor belangen medeweggebruikers
* Er is sprake geweest van incorrect samenspel met andere verkeersdeelnemers (o.a. snelheidsovertredingen, onnodig remmen, snijden, kleven, onjuist invoegen)
* Er is sprake geweest van gedrag in strijd met verkeersregels en –tekens (o.a. spookrijden, onnodig links rijden, inhalen bij verbod, geen voorrang verlenen bij gebod, verkeerd of geen richting aangeven, verkeerd gebruik van lichten en (geluids)signalen, op de vluchtstrook tijden, negeren van rood licht, 50 km te hard binnen bebouwde kom, 31 km te hard bij wegwerkzaamheden binnen de bebouwde kom)


http://www.cbr.nl/emg.pp
Ja mooi dat ze er mee bezig zijn maar de "pakkans" blijft gewoon nihil. Er is teveel verkeer en daardoor te weinig controle per baanvak.

Ze zijn alleen nog maar bezig met snelheid, dankzij meneer Spee en daar zit hem de fout in. Tuurlijk je kan snelheid automatisch afhandelen, het zijn keihard constateerbare feiten maar het is pure onzin.
Als ik tot de 140 even doortrek op de vluchtstrook om in te voegen in een leeg stuk ipv met d'r tussen te vrotten krijg ik een prent voor te hard rijden.
Vrot ik hem er met 90 tussen en moeten vrachtwagen en auto's uitwijken met naar mijn mening een groter verkeersgevaar dan krijg ik geen prent.

Rare bedoeling.

Zet gewoon eens een aantal weken op verschillende viaducten een agent neer met een bonnenboekje en schrijf iedereen die loopt te kloten een bon toe met de verklaring.
Zelfde bonnen hebben ook prima gewerkt bij de roodlicht rijders op spoorwegen.
 
"Automobilisten die te hard rijden, rechts inhalen of bumperkleven zijn veel mensen een doorn in het oog. Daarom heeft minister Eurlings het startsein gegeven voor een nieuwe aanpak van asociale automobilisten.

Overmorgen treedt de nieuwe aanpak in werking. Wie wordt betrapt op vergrijpen als te hard rijden of bumperkleven moet een speciale driedaagse verkeerscursus volgen.

De kosten voor die cursus, 750 euro, zijn voor rekening van de automobilist zelf. En als hij niet bij de cursus komt opdagen, dan wordt zijn rijbewijs ongeldig verklaard, tot de cursus alsnog met goed gevolg wordt afgemaakt.

Alcohol
Ook jonge automobilisten die worden betrapt met alcohol op achter het stuur worden op cursus gestuurd. Die cursus duurt twee dagen en kost 350 euro.

Het gaat dan om automobilisten die nog geen vijf jaar hun rijbewijs hebben en die twee of drie drankjes ophebben. Ook zij moeten de kosten van de cursus zelf betalen."


http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2008/9/29/290908_asomobilisten.html

T gaat nou helemaal nergens meer over :X

Weet er iemand wat hiervan waar is, en wat niet?

Wel leuk, alleen ze zijn iets vergeten in de opsomming, ik pas het bericht even aan:

"Automobilisten die extreem te hard rijden, te langzaam rijden, te besluitloos rijden, rechts inhalen of bumperkleven zijn veel mensen een doorn in het oog. Daarom heeft minister Eurlings het startsein gegeven voor een nieuwe aanpak van asociale automobilisten.

Overmorgen treedt de nieuwe aanpak in werking. Wie wordt betrapt op vergrijpen als te hard rijden of bumperkleven moet een speciale driedaagse verkeerscursus volgen.

De kosten voor die cursus, 750 euro, zijn voor rekening van de automobilist zelf. En als hij niet bij de cursus komt opdagen, dan wordt zijn rijbewijs ongeldig verklaard, tot de cursus alsnog met goed gevolg wordt afgemaakt.

Alcohol
Ook jonge automobilisten die worden betrapt met alcohol op achter het stuur worden op cursus gestuurd. Die cursus duurt twee dagen en kost 350 euro.

Het gaat dan om automobilisten die nog geen vijf jaar hun rijbewijs hebben en die twee of drie drankjes ophebben. Ook zij moeten de kosten van de cursus zelf betalen."


Zo. Is dat in ieder geval even rechtgezet voor Den Haag. Achterlijke zakken. :W
 
Laatst bewerkt:
Waar moet je je aanmelden voor zo'n cursus te hard rijden?

www.flitsservice.nl

Daar moet je even kijken. Ze staan op verschillende plekken. Aanmelden geschied door met extreem hoge snelheid langs zo een locatie te rijden. De rest wordt vanzelf genoteerd. Over een aantal weken krijg je dan als het goed is automatisch een uitnodiging in de bus.
 
Laatst bewerkt:
"Automobilisten die te hard blijven rijden in situaties waar dat niet is gewenst, te langzaam rijden, te besluitloos rijden, rechts inhalen of bumperkleven zijn veel mensen een doorn in het oog, en oorzaak van veel ongevallen.
Daarom heeft minister Eurlings het startsein gegeven voor een nieuwe aanpak van 'asociale' automobilisten.

Overmorgen treedt de nieuwe aanpak in werking. Wie wordt betrapt op vergrijpen als te hard rijden of bumperkleven moet een speciale driedaagse verkeerscursus volgen.

De kosten voor die cursus, 750 euro, zijn voor rekening van de automobilist zelf. En als hij niet bij de cursus komt opdagen, dan wordt zijn rijbewijs ongeldig verklaard, tot de cursus alsnog met goed gevolg wordt afgemaakt.

Alcohol
Ook jonge automobilisten die worden betrapt met alcohol op achter het stuur worden op cursus gestuurd. Die cursus duurt twee dagen en kost 350 euro.

Het gaat dan om automobilisten die nog geen vijf jaar hun rijbewijs hebben en die twee of drie drankjes ophebben. Ook zij moeten de kosten van de cursus zelf betalen."~[/i]

Zo. Is dat in ieder geval even rechtgezet voor Den Haag.

Wel leuk, alleen ze zijn iets vergeten in de opsomming, ik pas het bericht even aan: O-)
Voor de rest :^
 
Laatst bewerkt:
Wat een geouwehoer weer. Ik zie mezelf nog wel een keer verhuizen naar het buitenland om al dit soort dingen. In plaats van dat ze echte criminelen eens aanpakken, nee hoor. Als je een moord pleegt sta je in no-time weer op straat. Als het niet is wegens form-fouten dan wel wegens omstandigheden, goed gedrag of weet ik veel. Knuppel je een inbreker neer ga je zelf de bak ik......... rijd je een keer te hard moet je op cursus. Gekkenhuis.

Bovendien, wat willen ze je daar op cursus leren :? Opnieuw de verkeersregels voorschotelen ofzo? Leren waar de rem zit? Schakelen ze een psycholoog in om gezellig in een groepje over het hoe en waarom te praten? Ik zie het al voor me, net als een groepje alcoholisten in een gezellige praat sessie je zonden bekennen. Misschien krijg je dan ook wel een buddy mee die je "op het rechte pad" moet houden. Ik krijg zelf al bijna zin in zo'n cursus! Vraag me af of je je ook vrijwillig in kan schrijven en of je dan ook kan aangeven bij wie je graag in de groep wil!

Camiel, bedankt!! *O*
 
ik snap niet wat jullie probleem is. ik heb ook een hekel aan bumperklevers en idioten op de weg, laat ze lekker betalen. zo leren ze het af!
 
:Z Te hard, wat is te hard ja staal is hard, Ik vind 200 km/h nog niet echt snel dus wat is nou te snel ? volgen justitie is 130 al veel te snel op een SNELweg maar daar zijn ze niet lekker dat zijn allemaal clowns :+
:]
 
ik snap niet wat jullie probleem is. ik heb ook een hekel aan bumperklevers en idioten op de weg, laat ze lekker betalen. zo leren ze het af!

Betalen lijkt me inderdaad een prima plan maar een cursus die je 3 dagen kost is buiten alle proporties als je het mij vraagt.
 
Nogmaals, je moet staande worden gehouden, flipperkasten zijn dus geen probleem. Ik voorzie een hoop vluchtgevalletjes van extreem snelle motorrijders -O-
 
ik snap niet wat jullie probleem is. ik heb ook een hekel aan bumperklevers en idioten op de weg, laat ze lekker betalen. zo leren ze het af!
Ik ook maar....
Nu zijn het nog idioten, hufters en maniaken maar het gaat erom dat ze nu een instrument hebben en dat ze later de toelatingseisen verlagen en dan kan iedereen de sigaar zijn.
En ja, ik denk dat er nu juist meer doden gaan vallen wegens vluchtgedrag
 
Ik vraag me af wat je dan bijleert bij zo een cursus, als die cursus echt zo goed is. Net alsof iemand die te aso rijdt dat niet weet dat hij een gevaar is. (Als je dat niet weet, ben je je rijbewijs sowieso niet waard) Waarom doen ze die dan niet verplicht bij het theorie/praktijk examen als je moet afrijden HE???

Daagggggg beste vrienden daar in Den Haag, voorstel verworpen... :W
 
ja eey, die vraagt er ook om. maar als ik dat lees, dan concludeer ik dat je niet zomaar zo'n cursus moet volgen. kijk naar de bovenstaande motorrijder, wat ie heeft moeten doen om in aanmerking te komen voor een cursus. rustig aan jongens... chill :+
 
Uw gebeden worden gehoord :+

Wanneer komt iemand in aanmerking voor de EMG?

* Het gaat om een beginnende en/of ervaren bestuurder
* Er is bewijslast via proces-verbaal en/of beeldmateriaal
* Er is sprake geweest van bewust gevaarzettend rijgedrag (o.a. rakelings passeren, klem rijden, afsnijden)
* Er is sprake geweest van gebrek aan risico-inzicht (o.a. onvoldoende anticiperen, niet adequaat reageren, niet tijdig onderkennen van bijv. het weer of de gevolgen van handheld bellen, gevaarlijk inhalen, met te hoge snelheid naderen van onoverzichtelijke situatie), te korte en onveilige volgafstand, geen oog voor belangen medeweggebruikers
* Er is sprake geweest van incorrect samenspel met andere verkeersdeelnemers (o.a. snelheidsovertredingen, onnodig remmen, snijden, kleven, onjuist invoegen)
* Er is sprake geweest van gedrag in strijd met verkeersregels en –tekens (o.a. spookrijden, onnodig links rijden, inhalen bij verbod, geen voorrang verlenen bij gebod, verkeerd of geen richting aangeven, verkeerd gebruik van lichten en (geluids)signalen, op de vluchtstrook tijden, negeren van rood licht, 50 km te hard binnen bebouwde kom, 31 km te hard bij wegwerkzaamheden binnen de bebouwde kom)


http://www.cbr.nl/emg.pp

Je zal je knipperlicht maar aan laten staan, duur grapje :?
 
ja eey, die vraagt er ook om. maar als ik dat lees, dan concludeer ik dat je niet zomaar zo'n cursus moet volgen. kijk naar de bovenstaande motorrijder, wat ie heeft moeten doen om in aanmerking te komen voor een cursus. rustig aan jongens... chill :+
Als ik kijk waar bij politie de grens ligt (gebaseerd op tvprogramma's zoals " blik op de weg" dan voldoe ik ook aan de omschrijving:

Tijdens deze rit werd vastgesteld dat hij veel te snel reed ondanks het slechte weer, veel risico’s nam bij het inhalen en doorgetrokken strepen negeerde. In Hoofddorp lukte het de politie om de motorrijder aan de kant van de weg te zetten, kreeg hij nogmaals een proces-verbaal en werd zijn rijbewijs ingenomen.

Verder rijd ik over het algemeen netjes en beschaafd, maar bovenstaande dingen doe ik toch ook geregeld. Zijn we dan toch een beetje vogelvrij?
 
Ik vind het een FANTASTISCH plan! Ik hoop dat ik het nog eens mag meemaken dat zo'n hufterige rotklever achter me wordt aangehouden en zo'n cursus moet volgen. Yihaa! :}

Trouwens vind ik dat ze mensen die onnodig links rijden ook moeten aanpakken als ze rechts inhalen aanpakken.

Dat doen ze al heel lang. :] (ergernis top tien en zo......)
 
Ik vraag me af wat je dan bijleert bij zo een cursus, als die cursus echt zo goed is. Net alsof iemand die te aso rijdt dat niet weet dat hij een gevaar is. (Als je dat niet weet, ben je je rijbewijs sowieso niet waard) Waarom doen ze die dan niet verplicht bij het theorie/praktijk examen als je moet afrijden HE???

Daagggggg beste vrienden daar in Den Haag, voorstel verworpen... :W

En dus ben je (volgens je eigen woorden) als je te snel rijdt een aso.....! En je leert tijdens je lessen je op deze manier te gedragen op de weg......Ook laat je je "kunsten" zien tijdens het examen......?? Wie probeer je nu voor de gek te houden :]
 
En dus ben je (volgens je eigen woorden) als je te snel rijdt een aso.....! En je leert tijdens je lessen je op deze manier te gedragen op de weg......Ook laat je je "kunsten" zien tijdens het examen......?? Wie probeer je nu voor de gek te houden :]

Jij snapt mijn punt niet. Ik wil er dus mee zeggen; Dat als je aso rijdt het niet hoeft te betekenen dat je dus NIET kan rijden. Anders zou je je rijbewijs dus niet gehaald hebben als je volgens de examinator niet kan rijden. (logisch)

Dus nogmaals. Zo een cursus heeft in die zin helemaal geen toegevoegde waarde. Misschien dat je met de neus op de feiten gedrukt wordt....ja en dan verder? Denk je dat zo iemand dan NOOOIT meer te snel gaat rijden ofzo? :W

Ik denk dat jij mij voor de gek probeert te houden... Maar misschien is relativeren niet je sterkste punt.

Het is echt NIET zo dat als jij zo een cursus hebt gehad, dat jij opeens perfect rijdt. Als dat zo was, had iedereen zo een cursus gekregen of je je nu "aso" door het verkeer begeeft, of als een heilig boontje. Als dat overigens zo was, zouden er geen ongelukken gebeuren. Helaas gebeuren er elke dag ongelukken. Dus die mensen maar ook zo een cursus geven?

:W

|(
 
Volgens mij is de cursus ook niet hetgeen wat je tot rustig rijden moet manen, maar het bedrag van 750 pleuro's.

Daarnaast heb je waarschijnlijk veel regels overtreden, waarvoor je ook een goede boete krijgt. Tel die 2 bedragen bij elkaar op en je rijdt (een poosje) rustig! :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan