Custom choppers; wat zijn aanraders?

Zijn dat motoren die onder licencie in Mexico worden gebouwd? Of hoe zit dat? Ik heb de term wel eens eerder gelezen, net als Nigeriaanse Harleys?
 
Kan heel goed, weet ik niet, het is voor daar gewoon handel, vermoed met grote H van handel , en allemaal richting eigenbouw gaat dat spul.
Ben wel een beetje thuis in de USA markt.
Daar een oud ding kopen kost geen drol.
Transportkosten over zee zijn peperhoog.
Maar een container in 1 keer, dat zal ongetwijfeld boeiend zijn.
Transportkosten & douane gein daar, ik laat daar koppelingsplaten van kevlar vandaan komen.
Eerlijke weg = 256 euro.
Met iemand mee met handbagage = 110 euro.
(maat van me heeft een bedrijf, daarvan gaan mensen op en neer naar Boston, gemiddeld 4 x per week, meenemen mag wel niet, maar gaat altijd goed)

Maar met een groot iets gaat dat nou eenmaal niet.
 
Tja, zat net even het relaas te lezen van iemand die zo'n mex had gekocht, maar als ik het verhaal dan van Hakkers in gedachten neem, of een blok sowieso goed laat reviseren, ben je net zover. In principe is er veel aftermarket spul, en ik denk dat alleen echte puristen origineel HD spul zullen aanschaffen. Ik ben er wel van overtuigd dat het niet aanschaffen, oppoetsen, hier en daar een boutje vervangen ofvastzetten is, maar dat je er wel een paar jaar voor moet uittrekken, met een normale levensstijl, niet iedereen is dag en nacht aan de sleutel. Nu alleen vrouwlief er van overtuigen dat het echt heel goed voor mijn ahrt is, als ontspanning om zo'n project toch maar aan te schaffen en dat het maar een paar euro kost om hem op te knappen *D *D *D *D *D
 
Iemand nog tips waar je op moet letten als je naar een 2de hands Yamaha XVS Dragstar 1100 gaat kijken?
En wat zijn de verschillen tussen het 2001 (XVS)en 2007(XVS A) model? Voor en nadelen?
 
De Mexicaanse politie...grappig zijn ze wel..
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een yamaha 1100 dragstar classic gehad.
Waar je op moet letten is de start motor, ( zoek maar eens bij google onder start problemen yamaha 1100 dragstar) , deze kan nl scheef ( verdraaid) zijn .
Tevens even afhankelijk van het aantal km's goed kijken of de koppeling niet versleten is.
En dan de gewone dingen Remslijtage , banden etc
 
Valt nog erg mee voor een Harley die 1800 Euro, ik ken mensen die 1000 Euro betalen voor het vervangen van een belt drive riempje, een Harley kost nu eenmaal een beetje geld he.

1800 euro voor een grote beurt...vreemd verhaal.

1000 euro voor het wisslen van een secunadaire belt is ook een hoop geld.
maar weet wel het wisselen van die belt per model verschilt.
een sporty(solidmount) en een softail is nog redelijk eenvoudig.
sporty:rechterschokbreker,achterwiel en carterdeksel. eraf.
softail:achterwiel,swingarm,primaire bak,koppeling*plus primaire keting

de rubbermountmodellen zoals mijn flht zijn een ander verhaal.
blok fixeren,koffers eraf,achterwiel,brug,primaire bak binnen en buiten,koppeling,primoketting,startmotor en versnellingsbak en de schokbrekers
daar zit je een keer zolang bij kwa uren.
ja dan wordt het duur idd.


gelukkig akn ik dat zelf
 
Hier mijn nieuwe motor een honda VT 1100 california uit 1987
_MG_4655.JPG
 
Iedereen heeft zo zijn voorkeuren, duidelijk kwestie van smaak.
Rij zelf de VN1700 Classic Tourer, ook bij HD in Amersfoort geweest. Absoluut mooie fietsen maar qua afwerking ben ik toch voor mijn VN gegaan.
 
Hmm, ik was 15 jaar -ben geboren in bos, staatsbos op Staphorst- dus ruimte zat en geen overlast veroorzaken, alles kon daar en nog.

Op mijn 14 jaar een DKW 50 cc politiemotor gekocht in Dld voor 50 gulden.
Een hond mee doodgereden, dus motor ook aan gort.
Toen een Yamaha 125 cc, ik was 15, ging wat rapper, maar eindige in de sloot.
Toen ik 16 was een Honda CB 550 four met yoshimura kit gekocht voor 1500 gulden weet ik nog, lang goed gegaan, tot een goede bocht in de weg (lankhorsterweg in Staphorst, zoek maar op, heeft mooie bochten, werdt funest helaas)
Na herstel een splinternieuwe Yamaha RD 350 LC gekocht, toen nog bij Gebben motoren, liep als vergif, maar affijn, een bocht op de schotsweg in IJhorst mee uitgevlogen.
Onderwijl getrouwd en gezonde kids.
Wat hd tjes gereden, maar maakte op mij geen indruk, veel prutswerk en olievlekken, als je ze nodig bent doen ze het niet, gestopt daarmee bij einde 1340 tijdperk.
Sinds 1990 aan de intruders, met haast altijd een GSX 1100 ernaast.
Tot ik een paar jaar geleden 3 jaar? zag dat ik moest moest remmen voor een vrachtwagen s morgens om 04.15 uur ongeveer -woon -werkverkeer- schrok, gelijk verkocht/gedumpt dat ding, veel te snel voor erbij. (toen stond 275 km per uur op de klok)

Kortom eigenlik sinds 1990 gewoon Intruder VS serie, en 2 x 1400 cc, vrouwtje rijdt ook, alle onderhoudt gewoon achter thuis, het mooist is dat ook, af en toe een ander helpen, zelf ook inmiddels -sinds 00.00 uur- 48 jaar, dus mag ook.
En kids uitwonend.

Haastige spoed is zelden goed, behoudens ons snelle trouwen, alweer 28 jaar geleden inmiddels.

Net als in de kameleon he? Eind goed al goed.

Tevree zo! (kan je met geld niet kopen)


Gefeliciteerd en zo.
En nou de flex in de intruders en matzwart spuite die zooi.
 
Hey mensen!

Wilde jullie even laten weten dat ik ondertussen mijn AVB binnenheb én een motor heb aangeschaft!!
Een verbouwde Drag Star 650 Custom. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Naast de, naar mijn mening, vette looks komt er ook een supervet geluid uit :D Ben er heeeel blij mee. Aanstaande woensdag gaan we hem ophalen en komt ie thuis te staan. Kan ik luisteren naar het geluid en vooral veel poetsen. En stiekem een klein blokje om zal ik vast en zeker ook niet kunnen weerstaan (slecht... ik weet het...)

20100521_085633.jpg


20100521_085749.jpg


20100521_085908.jpg


Voor degene die het willen weten:
Bouwjaar: 97
KM Stand 31000
Vraagprijs: 4250
Betaald: 3700

Ben samen met een collega die al jaren Drag Star rijdt gaan kijken en testritten gemaakt, dat zit dus wel goed. De motor stond te koop bij de dealer waar hij hem ook destijds gekocht had. Vond ik ook wel een dik pluspunt (een dealer zal zijn goede naam natuurlijk niet hangen aan een onbetrouwbare bike...)
 
Hey mensen!

Wilde jullie even laten weten dat ik ondertussen mijn AVB binnenheb én een motor heb aangeschaft!!
Een verbouwde Drag Star 650 Custom. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Naast de, naar mijn mening, vette looks komt er ook een supervet geluid uit :D Ben er heeeel blij mee. Aanstaande woensdag gaan we hem ophalen en komt ie thuis te staan. Kan ik luisteren naar het geluid en vooral veel poetsen. En stiekem een klein blokje om zal ik vast en zeker ook niet kunnen weerstaan (slecht... ik weet het...)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor degene die het willen weten:
Bouwjaar: 97
KM Stand 31000
Vraagprijs: 4250
Betaald: 3700

Ben samen met een collega die al jaren Drag Star rijdt gaan kijken en testritten gemaakt, dat zit dus wel goed. De motor stond te koop bij de dealer waar hij hem ook destijds gekocht had. Vond ik ook wel een dik pluspunt (een dealer zal zijn goede naam natuurlijk niet hangen aan een onbetrouwbare bike...)



Leuke motor.

Ik zou alleen niet op een nat wegdek een blokje om gaan rijden. Tenzij je een natte rug, kont, schenen etc niet erg vind. :]
 
Laatst bewerkt:
Dat vind ik echt een heel mooie/vette motor. Damn dude, ben beetje jaloers.. Alleen dat achter spatbordje een saptbord van maken. jaja altijd iets op te merken he ;) maarre have fun!
 
Mooi machien!

Enne, natte rug, boeien... Goeie jas en broek aan, niks aan de hand. Ik spreek uit ervaring :+

Maar om toch ff een bijdrage te doen, ook al is de aankoop al gedaan:

Suzuki VZ800 Marauder.
In mijn ogen zwaar underrated door verbouwers, en ook niet zo denderend verkocht in NL helaas.
De Intruder was/is zo populair, dat ie hier nooit echt van de grond kwam. In Duitsland is ie bekender. Vooral Thunderbike.de heeft er veel materiaal voor...

Is best wel wat moois van te maken...
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan