Dakar Rally 2008 mogelijk afgelast

Jammer dat terrorisme zo'n hype is geworden, ik durf wel te beweren dat het vorig jaar even onveilig was als dit jaar terwijl toen alles gewoon door kon gaan. Was het niet voldoende geweest om alle betrokkenen van de Dakar te informeren over de dreiging om ze daarna hun eigen beslissing te laten nemen?
 
A.S.O. cancels the 2008 edition of the Dakar rally.

After different exchanges with the French government - in particular the Ministry for Foreign Affairs - , and based on their firm recommendations, the organisers of the Dakar have taken the decision to cancel the 2008 edition of the rally, scheduled from the 5th to the 20th of January between Lisbon and Senegal’s capital.

Aldus www.dakar.com

Zal wel echt definitief zijn mannen.
Echt Kl*te, een kennis van mij zit nu in lissabon klaar om te gaan rijden (dan wel met de auto). Die zal ik snel wel weer zien, en dan niet op TV.

-O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O-
 
A.S.O. cancels the 2008 edition of the Dakar rally.

After different exchanges with the French government - in particular the Ministry for Foreign Affairs - , and based on their firm recommendations, the organisers of the Dakar have taken the decision to cancel the 2008 edition of the rally, scheduled from the 5th to the 20th of January between Lisbon and Senegal’s capital.

Aldus www.dakar.com

Zal wel echt definitief zijn mannen.
Echt Kl*te, een kennis van mij zit nu in lissabon klaar om te gaan rijden (dan wel met de auto). Die zal ik snel wel weer zien, en dan niet op TV.

-O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O-
 
Ik snap het niet want ik lees dat er ergens vorige week nog is toegezegt dat...

Soldaten bewaken rijders Dakar
NOUAKCHOTT - De regering van het Afrikaanse land Mauretanië zet volgende maand 2000 soldaten in om de veiligheid van de deelnemers aan de Dakar Rally te garanderen. De maatregel wordt getroffen na twee recente moordaanslagen, waarbij drie soldaten en vier Franse toeristen om het leven kwamen.

Afgezien van de geuniformeerde soldaten zullen nog eens 2000 veiligheidsmensen in burgerkledij waken over de motor-, vrachtwagen- en auto-coureurs. „Er is niets om bang voor te zijn”, verzekerde minister Yall Zakaria van Binnenlandse Zaken vrijdag, „maar we nemen alle voorzorgsmaatregelen.”


Aldus telesport.nl

Dit kost heel veel partijen klauwen vol met geld.

Een dood zonde voor de rally zelf, wie gaat nu het risico nemen volgend jaar weer zo'n evenement te sponseren?
Ik zou niet 2x deze fout willen maken.

Zonde :(
 
... en zo wordt weer weer voor (de dreiging van) terreur gebogen... :( :r

Ben benieuwd of de sponsers volgend jaar weer zitten te springen. Blijft tenslotte een explosief werelddeel dat Afrika. Kans op aflasten blijft ook volgend jaar vast aanwezig.
 
Me pa kwam er net mee aanzetten, echt zwaar -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O-
Mensen die jaren voorbereiding doen, om in 1 x zo'n spectacel mee te maken! Al hun geld verdwenen :N hoe moet dat nou volgend jaar? Zal het dan nog zo popolair zijn? Denk het niet...
 
Zoals Allard Kalf ook zegt, het is vooral de kleine, privé rijder die zonder (of met weinig) extern geld die hier erg onder lijdt. De grote fabrieksteams e.d. hebben wel de kosten gemaakt, maar hebben meer mogelijkheden om dit verlies weg te schrijven.

Erg jammer, maar wel een moedig besluit van de organisatie.

-O-
 
... en zo wordt weer weer voor (de dreiging van) terreur gebogen... :( :r

Ben benieuwd of de sponsers volgend jaar weer zitten te springen. Blijft tenslotte een explosief werelddeel dat Afrika. Kans op aflasten blijft ook volgend jaar vast aanwezig.

Volgend jaar start in Berlijn, finish in Ulaanbaatar? *O*
 
crash%20(3).JPG


Mijn motor stond al klaar.. ;(
 
Laatst bewerkt:
Hier baal ik ook ongelovelijk van. Dit is de mooiste rally van het jaar en ik had me er ongelovelijk op verheugd.....

Het is elk jaar ook hetzelfde gedonder met de rally alleen omdat de helft van alle etappes nu door Mauretanie gaat moeten ze de hele rally schrappen. Volgend jaar maar max 3 dagen daar zeg ik!
 
Mooi ruk zeg..... :( . De enige die dit mooi vind is mijn meissie, die word er gestoord van als ik er s'avonds naar zit te kijken.....
 
Hier baal ik ook ongelovelijk van. Dit is de mooiste rally van het jaar en ik had me er ongelovelijk op verheugd.....

Het is elk jaar ook hetzelfde gedonder met de rally alleen omdat de helft van alle etappes nu door Mauretanie gaat moeten ze de hele rally schrappen. Volgend jaar maar max 3 dagen daar zeg ik!
Alternatieve route zou door Algerije en Mali zijn.
Maar in Mali is het al jaren bedreigend en zijn etappes geneutraliseerd en Frankrijk schijnt ook niet zo goed te liggen bij de Algerijnen.
Het lijkt er dus op dat ze niet veel verder dan Marokko kunnen komen -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan