Dakar Rally 2008 mogelijk afgelast

zoals jan de rooi en andersrijders hebben gereageerd hadden ze gewoon moeten rijden tot in marokko
en daarna moeten opgeven
hadden we wel een rece gehad :9~ |( :(
 
Laatst bewerkt:
Tsja, ik vinnut niet zo erg dat het niet doorgaat (ff vloeken in de kerk).
Met zo'n miljoenenverslindende operatie door landen te trekken waar de mensen nauwelijks een hap te vreten hebben, ik weet het niet. Laat ik zeggen dat het voor mijn gevoel een beetje wringt,
Bovendien scheelt het gezien de voorgaande edities minimaal één dode als de boel niet doorgaat. Denk je eens in hoe blij de familie kan doorleven, al zullen we nooit weten welke familie dat precies zou zijn.
Zo, ik ga een balletje eten.


een beetje flauwe reactie, de koffie die jij waarschijnlijk drinkt, is die wel verantwoord?
waarschijnlijk ook onderbetaald geplukt. maar natuurlijk hebben ze het daar in afrika veel slechter als hier, maar krijgen ze het nu zonder de rally ineens beter?
veel rijders kunnen dankzij de rally mensen over de streep trekken, om te doneren voor de doelen, bijv. racen tegen kanker loopt nu 20-25 duizend euro mis, dirk schuttel had een sponsorbudget rond om een weeshuis op te bouwen( hopelijk gaat het evengoed door) en ga zo maar door, dus er worden ook wel mensen beter van, door dit evenement komen deze landen toch even weer op de kaart, anders zouden ze gewoon helemaal niet in de picture komen.
hopelijk heeft het balletje gesmaakt, daar zouden een hoop mensen wat voorover hebben. :+ :+
 
Het is jammer dat het niet doorgaat.... maar of het nu erg is :?

Een beetje rondscheuren door de woestijn is - hu serieus sommigen het ook nemen - gewoon een beetje spelen en loltrappen. Een soort van spelletje dus. Net zoals dat onlangs afgelaste voetbal waar iedereen zich zo boos over maakte.
Ik zou zeggen: lekker belangrijk. Gaat het een keer niet door, volgende keer beter. Het is jammer, maar er komen en zijn nog zat andere gelegenheden tot lol maken. Het is nu niet bepaald het einde van de wereld. Er zijn belangrijker dingen om je over op te winden. :Y
 
Laatst bewerkt:
een beetje flauwe reactie, de koffie die jij waarschijnlijk drinkt, is die wel verantwoord?
waarschijnlijk ook onderbetaald geplukt. maar natuurlijk hebben ze het daar in afrika veel slechter als hier, maar krijgen ze het nu zonder de rally ineens beter?
veel rijders kunnen dankzij de rally mensen over de streep trekken, om te doneren voor de doelen, bijv. racen tegen kanker loopt nu 20-25 duizend euro mis, dirk schuttel had een sponsorbudget rond om een weeshuis op te bouwen( hopelijk gaat het evengoed door) en ga zo maar door, dus er worden ook wel mensen beter van, door dit evenement komen deze landen toch even weer op de kaart, anders zouden ze gewoon helemaal niet in de picture komen.
hopelijk heeft het balletje gesmaakt, daar zouden een hoop mensen wat voorover hebben. :+ :+


Het is (in dit verband) totaal onbelangrijk maar inderdaad: ik drink al jaren Max Havelaar koffie.

En misschien heb je wel gelijk, dat je in ruil voor een weeshuis best wat mensen mag doodrijden en dat ik daar niet over moet zeuren, zoals ik al zei: ik weet het niet.
 
Het is (in dit verband) totaal onbelangrijk maar inderdaad: ik drink al jaren Max Havelaar koffie.

En misschien heb je wel gelijk, dat je in ruil voor een weeshuis best wat mensen mag doodrijden en dat ik daar niet over moet zeuren, zoals ik al zei: ik weet het niet.


heel goed van je, om bewuste keuzes te maken, doe ik ook al jaren, dus ik ga niet proberen betweterig te zijn.
en wie zegt dat je best iemand in ruil daar voor mag doodrijden, dat zijn dan jou woorden, maar ik wilde alleen maar aangeven dat er ook echt wel nadelen aan vastkleven, en natuurlijk gaat het in de eerste plaats om de ego van de rijders, niemand rijdt uit medelijden met de bevolking. maar ook zij worden echt wel benadeeld denk ik.
en ook daar genieten ze echt wel van zo,n evenement.
zoals altijd heeft de medaille 2 kanten.
 
Het is jammer dat het niet doorgaat.... maar of het nu erg is :?

Een beetje rondscheuren door de woestijn is - hu serieus sommigen het ook nemen - gewoon een beetje spelen en loltrappen. Een soort van spelletje dus. Net zoals dat onlangs afgelaste voetbal waar iedereen zich zo boos over maakte.
Ik zou zeggen: lekker belangrijk. Gaat het een keer niet door, volgende keer beter. Het is jammer, maar er komen en zijn nog zat andere gelegenheden tot lol maken. Het is nu niet bepaald het einde van de wereld. Er zijn belangrijker dingen om je over op te winden. :Y

Lekker domme reactie :N
Stel je bent met paar duizend man naar de TT zit te wachten en dan zeggen ze dat het niet doorgaat.
Welke sport het ook is, het is gewoon dood zonde als zo'n groot evenement wordt afgeblazen door een stel zand debielen die de boel willen terroriseren
 
Lekker domme reactie :N
Stel je bent met paar duizend man naar de TT zit te wachten en dan zeggen ze dat het niet doorgaat.
Welke sport het ook is, het is gewoon dood zonde als zo'n groot evenement wordt afgeblazen door een stel zand debielen die de boel willen terroriseren

:Z

Ik zeg dat het inderdaad jammer is........ maar ik heb zelfs mannen op tv zien huilen. En dan denk ik: het is maar vermaak hoor. Ook ik vindt het een leuk evenement en had me verheugt om er op TV naar te gaan kijken. Maar verderop in Afrika gaan ze dood van de honger of door een burgeroorlog. Maar wij Nederlanders winden ons pas op over Afrika als le Dakar niet doorgaat...... over dom gesproken. :N
 
Laatst bewerkt:
echt spijtig voor de deelnemers.
hoop toch niet dat Dakar helemaal nooit meer komt aangezien het voor mij en vele anderen een soort toekomstdroom was om een keer te doen ... :(
 
heel goed van je, om bewuste keuzes te maken, doe ik ook al jaren, dus ik ga niet proberen betweterig te zijn.
en wie zegt dat je best iemand in ruil daar voor mag doodrijden, dat zijn dan jou woorden, maar ik wilde alleen maar aangeven dat er ook echt wel nadelen aan vastkleven, en natuurlijk gaat het in de eerste plaats om de ego van de rijders, niemand rijdt uit medelijden met de bevolking. maar ook zij worden echt wel benadeeld denk ik.
en ook daar genieten ze echt wel van zo,n evenement.
zoals altijd heeft de medaille 2 kanten.

:Y
Stond vandaag nog een heel stuk in de krant over de inkomsten die één van de armste landen van Afrika nu mis gaat lopen.
Maar goed, dat past dan weer prima in het straatje van Al-Qaida.
 
Laatst bewerkt:
Onbegrijpelijk dat ze zwichten voor een stel terroristen.

Dat gezeur met Al qaida. bah.... :r Afknallen die hap.



[me=xxtreme] is zeer bedroefd dat de rally niet doorgaat..... [/me]



En voor de moraalridders hier: dus ook geen vakantie boeken naar Thailand, Bulgarije, Kroatië, Tunesië etc.


Laat staan het te wagen om met een BMW X5 o.i.d. door een arme wijk in Nld te rijden....
 
Het is (in dit verband) totaal onbelangrijk maar inderdaad: ik drink al jaren Max Havelaar koffie.

En misschien heb je wel gelijk, dat je in ruil voor een weeshuis best wat mensen mag doodrijden en dat ik daar niet over moet zeuren, zoals ik al zei: ik weet het niet.

als je het goed wil doen moet je niet stoppen bij die max havelaar. Moet je het gros van je geld doneren zodat je iets van 8000 euro per jaar (geen typo) hebt om uit te geven. Zit je zo op het gemiddelde loon van de wereld :) (en dan nog zijn er mensen die het met minder moteen doen.
 
als je het goed wil doen moet je niet stoppen bij die max havelaar. Moet je het gros van je geld doneren zodat je iets van 8000 euro per jaar (geen typo) hebt om uit te geven. Zit je zo op het gemiddelde loon van de wereld :) (en dan nog zijn er mensen die het met minder moteen doen.

Ja ik weet het...
Maar ik zeg maar zo: beter inconsequent goed, dan consequent fout.

Ik ben blij dat jij precies weet hoe je het goed moet doen!
 
Ja ik weet het...
Maar ik zeg maar zo: beter inconsequent goed, dan consequent fout.

Ik ben blij dat jij precies weet hoe je het goed moet doen!

404 De pagina is niet gevonden

volgensmij was er laatst weer stront aan de knikker met havelaar.
ach, alleen al het feit dat wij nederlanders, europeanen, westerlingen zijn betekend dat we deels parasiteren op de rest van de wereld.

al die domme acties zijn een druppel op een gloeiende plaat, eigenlijk meer om je eigen geweten te sussen dus nog egoistischer ;)

de dakar brengt die landen toch ook toerisme, bekendheid en een betere economie?
 
http://home.wxs.nl/~vrijbrief/vb/havelaar.htm

volgensmij was er laatst weer stront aan de knikker met havelaar.
ach, alleen al het feit dat wij nederlanders, europeanen, westerlingen zijn betekend dat we deels parasiteren op de rest van de wereld.

al die domme acties zijn een druppel op een gloeiende plaat, eigenlijk meer om je eigen geweten te sussen dus nog egoistischer ;)

de dakar brengt die landen toch ook toerisme, bekendheid en een betere economie?


Tegen zoveel cynisme kan ik niet op.

Your Honour, i rest my case. ;)
 
Wat balen zeg! :(
Had Henk Knuiman graag gevolgd, de rest natuurlijk ook :O
 
Nou, het zal mij benieuwen.
Eén telefoontje van Al Qaida naar de Tourdirectie en de Tour de France gaat ook niet door. Tenminste, als de Franse regering deze lijn doortrekt.

Ik verwacht voor volgend jaar een stuk minder deelnemers. Want ook dan kan weer hetzelfde spelen als nu. Effe dreigen en ze gaan op hun rug liggen.

Het enige land waar zoiets nog veilig, snel en goed georganiseerd kan worden is China.
 
We kunnen natuurlijk ook gewoon terugdreigen..

"Osama, als je nou niet ophoudt met dreigen, dan blazen wij afghanistan op!" :+



Dan doen wij in feite gewoon hetzelfde wat hun ook doen en aangezien dat gewerkt heeft, moet het ons ook wel lukken....





Ja, ik baal hier van
 
Overleg tussen de grote fabrieksteams (VW, Mitsubishi en KTM) heeft de neuzen weer de positieve kant opgezet. Iedereen is natuurlijk nog kapot van de hele gang van zaken van de afgelopen dagen maar het sportieve leven gaat ook weer door. Daarom werd gezamelijk bekeken of de Trans Orientale een waardige vervanger kan zijn voor de Dakar. Alle fabrieksteam dachten hier positief over en de kans is dus groot dat alle namen straks in St Peterburg aan de start staan.

bron travelmaniacs
 
Altijd het laatste dakar 2019 rally en rally-raid nieuws

Trans Orientale loopt storm
Geschreven door Gert-Jan Veenendaal
dinsdag 08 januari 2008

Wellicht een belangrijke mededing voor de Nederlanders die nog twijfelen over het wel of niet deelnemen aan de Trans Orientale rally-raid halverwege 2008. Het loopt momenteel storm met aanmeldingen bij de organisatie en de verwachting is dat binnen enkele dagen het hele veld vol is. Dus wilt u nog deelnemen dan is het zaak om vandaag of morgen in te schrijven. Rallymaniacs is agent voor Trans Orientale dus eventueel contact kan ook via ons lopen. Bij eventuele verdere vragen bel : Marcel Vermeij 06-48408035

moeten @#$% ook nederlanders bij, dus geef het door.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan