Damn maffe Franse regering...

"Leuk zeg, elkaar steeds meer de vrijheid ontnemen omdat men elkaar het licht in de ogen niet meer gunt. Tragisch dat een wetgever daar aan meewerkt, de politiek zou toch de belangen van verschillende groepen af moeten wegen en daarnaast een zekere mate van vrijheid moeten garanderen, dit loopt een keer stuk natuurlijk."




Zo te lezen aan de andere reacties gedragen we ons hier in Nederland
als makke schapen,zo gauw het gaat over inperken van vrijheden.

Als iedereen wordt wijsgemaakt ,dat deze aanname juist is ,ga je er wel in geloven.
Vooral zelfcensuur schijnt populair bij de bange medemens.

Een democratie vereist actieve betrokkenheid van de bevolking,in een dictatuur daarentegen
is het wel makkelijker achterover leunen.Dan heb je mss iets te klagen,maar uit zelfbehoud laat je dat wel.Dat excuus kan in een democratie enkel door de meest naïeve en laffe(bange) medemens gebruikt worden.

Wanneer de zittende overheid niets anders doet dan steeds strenger en hoger straffen,zonder eens tegen het licht te houden waar deze zelf in de fout gaat (bv door mankerende RBW eisen etc)is onzinnig en blijkt de medicijn erger dan de kwaal.


Zelfs met draconische straffen als steniging en hand afhakken,is overspel en diefstal niet verdwenen.
 
Laatst bewerkt:
Rare jongens die fransozen. _O-
vessie.jpg
 
Hoera, al twee medestanders! :) Mocht het met de apk echt zover komen, dan gaan we met heel MF protesteren, ik zie al 90.000 motoren het binnenhof oprijden :p
 
nee zover ik weet mag het niet, dat hoorde ik pas toen ik terug was van vakantie (100km tussen file door in duitsland) de auto's gingen wel allemaal goed aan de kant

Ik doe het regelmatig en ben ook wel eens politie tegen gekomen... niks aan het handje. Automobilisten houden er ook rekening mee dus je kan redelijk veilig filerijden in Duitsland, als je het normaal doet zal je niet zo snel gezeik krijgen denk ik.
 
Hoera, al twee medestanders! :) Mocht het met de apk echt zover komen, dan gaan we met heel MF protesteren, ik zie al 90.000 motoren het binnenhof oprijden :p
Eurlings/de Rouwe (CDA) hebben toentertijd al aangegeven de gele kaart procedure waarschijnlijk in te gaan zetten als het voorstel voor een APK er komt. Dit werd door leden van vrijwel alle partijen gesteund, dus ik denk niet dat het binnenhof de juiste plek zal zijn om te protesteren.

Verder ligt het voorstel nu alleen bij de commissie... moet dan nog het EP en de raad door.

Dus al met al denk ik dat het zo'n vaart nog niet zal lopen, alhoewel je natuurlijk wel een keer moet beginnen met protesteren.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik met je eens, maar het is wel veel zichtbaarder en veiliger.
Dus dat punt snap ik wel van de Franse regering, alleen de rest slaat helemaal nergens op.. :?

waar baseer je deze combinatie op? dat jij er bewust mee bezig bent, betekent niet dat anderen dat ook zo zien en dan wordt je alsnog van je sokken gereden door verkeerde schijnveiligheid.
 
Dat is nog eens protest! Zie ik hier in NL niet gebeuren, als hier apk verplicht wordt, gaat niemand protesteren. Iedereen komt dan op MF klagen.... :+
Twintigduizend motorrijders trokken op zaterdag 30 januari 1982 in een indrukwekkende colonne over de A12-autoweg van Utrecht naar Den Haag. Doel van deze tocht was een overtuigend protest te laten horen tegen de ‘motor-BVB’, de Bijzondere Verbruiks Belasting voor motoren, die de regering voornemens was in te voeren.

motorenprotest%5B1%5D_1.png


Ik was erbij. Succes? Nee.

Gaat dat weer eens gebeuren? Nee, “de motorrijder” is met uitsterven bedreigd. ;(

De Toetsenbordri(j)d(d)er heeft hem verdrongen…… :X

:+

Richard 8-)
 
Leuk zeg, elkaar steeds meer de vrijheid ontnemen omdat men elkaar het licht in de ogen niet meer gunt. Tragisch dat een wetgever daar aan meewerkt, de politiek zou toch de belangen van verschillende groepen af moeten wegen en daarnaast een zekere mate van vrijheid moeten garanderen, dit loopt een keer stuk natuurlijk.

ik ben nu een paar maal in parijs geweest.
Hoe die franse motorrijders en scooterrijders daar door het verkeer gaan zijn halve kamikaze akties. Ze schromen het ook niet om tegen je auto aan te beuken om sneller er doorheen te komen.

ze hebben het er zelf naar gemaakt
 
waar baseer je deze combinatie op? dat jij er bewust mee bezig bent, betekent niet dat anderen dat ook zo zien en dan wordt je alsnog van je sokken gereden door verkeerde schijnveiligheid.

Doordat een autobestuurder je eerder zal zien (je valt eerder op) door het fele kleurtje.
Hierdoor kunnen ze eerder rekening met je houden en zullen er minder ongelukken gebeuren.
Het is ook niet voor niks op de markt gekomen, jassen met fel geel en refleceterende banden.
 
Dat is nog eens protest! Zie ik hier in NL niet gebeuren, als hier apk verplicht wordt, gaat niemand protesteren. Iedereen komt dan op MF klagen.... :+
En toen reden we in het jaar 2000 met 25.000 motorrijders in drie colonnes vanuit Amsterdam, Rotterdam en Utrecht naar het Malieveld in Den Haag
full
 
Laatst bewerkt:
ik ben nu een paar maal in parijs geweest.
Hoe die franse motorrijders en scooterrijders daar door het verkeer gaan zijn halve kamikaze akties. Ze schromen het ook niet om tegen je auto aan te beuken om sneller er doorheen te komen.

ze hebben het er zelf naar gemaakt
Alles wat je noemt was al te handhaven, dus leg eens uit, waarom zou de nu voorgestelde regelgeving beter zijn?
 
Doordat een autobestuurder je eerder zal zien (je valt eerder op) door het fele kleurtje.
Hierdoor kunnen ze eerder rekening met je houden en zullen er minder ongelukken gebeuren.
Het is ook niet voor niks op de markt gekomen, jassen met fel geel en refleceterende banden.
nee, dat wordt niet onderbouwd met feiten, sowieso is van voren bar weinig te zien van dat jasje, laat dat nou net de richting zijn waarin de meeste motoren worden aangereden.
 
Alles wat je noemt was al te handhaven, dus leg eens uit, waarom zou de nu voorgestelde regelgeving beter zijn?

omdat die franse idioten het anders niet leren.
Voor ons zijn de regels hard en raar maar de gemiddelde franse motorrijder is een asociale idioot die geen rekening houdt met andere weggebruikers en voertuigen.
 
Doordat een autobestuurder je eerder zal zien (je valt eerder op) door het fele kleurtje.
Hierdoor kunnen ze eerder rekening met je houden en zullen er minder ongelukken gebeuren.
Het is ook niet voor niks op de markt gekomen, jassen met fel geel en refleceterende banden.

Commerciële belangen
Je kan jezelf met allerlei troep versieren om zichtbaarder te worden, sommige mensen zien jou gewoon niet.
Wat je ook draagt.
Pas wanneer je te dicht in de buurt komt word je gezien en meestal is het dan te laat.
 
omdat die franse idioten het anders niet leren.
Voor ons zijn de regels hard en raar maar de gemiddelde franse motorrijder is een asociale idioot die geen rekening houdt met andere weggebruikers en voertuigen.

lekker nutteloos generaliserende comment toch weer.
 
omdat die franse idioten het anders niet leren.
Voor ons zijn de regels hard en raar maar de gemiddelde franse motorrijder is een asociale idioot die geen rekening houdt met andere weggebruikers en voertuigen.
Ten eerste ben je gigantisch aan het generaliseren, ten tweede geef je geen antwoord op m'n vraag.
Als voor alle klachten die jij noemt regels bestaan, maar deze op de een of andere manier niet gehandhaafd werden, hoe kan het vermeerderen van de regels dan bijdragen aan het oplossen van het probleem dat er in eerste instantie al niet gehandaafd wordt? Volgens mij ver-erger je het juist. En dat is het nadeel van symboolpolitiek, je vindt oplossingen voor problemen die er niet zijn en draagt daarmee soms zelfs bij aan het verergeren van het probleem dat je (zogenaamd) wilde oplossen.
 
Laatst bewerkt:
omdat die franse idioten het anders niet leren.
Voor ons zijn de regels hard en raar maar de gemiddelde franse motorrijder is een asociale idioot die geen rekening houdt met andere weggebruikers en voertuigen.

Hoe is dat gekomen?
Dat is gekomen omdat Franse koekblikkers geen rekening houden met motorrijders in het verkeer.

:+
 
nee, dat wordt niet onderbouwd met feiten, sowieso is van voren bar weinig te zien van dat jasje, laat dat nou net de richting zijn waarin de meeste motoren worden aangereden.


Maakt niet uit, de volgende stap van de gele hesjes rijdende bestuurders is het plaatsen van een rolkooi, dan volgt de airbag en als laatst 2 hulpwieltjes... :+
 
Laatst bewerkt:
"Leuk zeg, elkaar steeds meer de vrijheid ontnemen omdat men elkaar het licht in de ogen niet meer gunt. Tragisch dat een wetgever daar aan meewerkt, de politiek zou toch de belangen van verschillende groepen af moeten wegen en daarnaast een zekere mate van vrijheid moeten garanderen, dit loopt een keer stuk natuurlijk."




Zo te lezen aan de andere reacties gedragen we ons hier in Nederland
als makke schapen,zo gauw het gaat over inperken van vrijheden.


Als iedereen wordt wijsgemaakt ,dat deze aanname juist is ,ga je er wel in geloven.
Vooral zelfcensuur schijnt populair bij de bange medemens.

Een democratie vereist actieve betrokkenheid van de bevolking,in een dictatuur daarentegen
is het wel makkelijker achterover leunen.Dan heb je mss iets te klagen,maar uit zelfbehoud laat je dat wel.Dat excuus kan in een democratie enkel door de meest naïeve en laffe(bange) medemens gebruikt worden.

Wanneer de zittende overheid niets anders doet dan steeds strenger en hoger straffen,zonder eens tegen het licht te houden waar deze zelf in de fout gaat (bv door mankerende RBW eisen etc)is onzinnig en blijkt de medicijn erger dan de kwaal.


Zelfs met draconische straffen als steniging en hand afhakken,is overspel en diefstal niet verdwenen.

:^

Misschien een beetje ver gezocht, maar hierbij moet ik aan de volgende uitspraak denken: "Gaat u allen rustig slapen" Premier Colijn 1936.

Je kan toch niet 1 groep verkeersdeelnemers direct de cel in flikkeren bij een snelheidsovertreding en de andere groepen niet bij eenzelfde overtreding. Bizar gewoon!
 
Terug
Bovenaan Onderaan