Das je goed recht (tv sbs6)

Ik ben toch geen kuddedier *O* , hebt het progamma gemist |(

dus kan niet oordelen -O-


maareh R6 van 2002 voor € 4500,- blijkt alweer goedkoop is duurkoop :X
 
vond het echt een bout aflevering, dan dat stomme mens van de das ofzo, die gewoon beweerd, dat de RDW geen fouten maakt en die man tussendoor aan de motor heeft geknooid... :S

Alsof een handelaar de tijd naar een keuring gaat nemen om een motor onklaar te gaan maken, sorry maar dan suggereer je wel vreemde dingen!
 
2002? Ik dacht dat het een 99er was voor dat geld, je weet toch dat je gepiepeld wordt, als je voor een schijtprijs een superbike wil aanschaffen...
Of ben ik weer eens naief? :')
Of je het nou kan ruiken van te voren of niet... je hoort gewoon niet genaaid te worden op zo'n manier :N
 
Ik vind het een erg vreemd verhaal. Hoewel het natuurlijk best gespeelde verbazing geweest kan zijn, steek ik m'n hand er niet voor in het vuur dat die verkoper 100% zeker liegt.

Nu zijn die RDW keuring afaik nogal grondig, maar bestaat de kans dat de RDW inderdaad geblunderd heeft? Zijn daar andere gevallen van bekend?
 
RDW maakt ook weleens een foutje, maar een import motor wordt ook op de vermogensbank gezet. En als er een as(-bout/moer) los zit of de voorvork is krom, dan valt dat wel meteen op en wordt ie nooit goedgekeurd.

Maar de topkuip was ook een beetje krom zei die knul. Misschien heeft de verkoper er in de tussentijd een ongelukje mee gemaakt en heeft het zelf proberen te fixxen (op een niet professionele manier dus).

opgesomd: kerel koopt zonder inspectie / proefrit een motor van 4500 euro. Laat vervolgens nog eens een taxatie rapport opstellen.. alsof het geld geen rol speelt... En dan vervolgens gaan lopen janken in een SBS programma... :')

Ik heb het niet helemaal opgekeken, want ik vond het een show van niks, maar hopelijk komen ze eruit en heeft die jongen een hele goeie les geleerd!
 
Stuurgewichtje was ook redelijk afgesleten.


Maar......Wat boutjes vastzetten en dan bleven alleen de voorpoten over toch?

Had hij een goedkoop fietsje gehad
 
Hij had beter een goede CBR 600 F kunnen halen uit 1998 of 1999 ofzo. Had ie meer aan en wist ie zeker dat ie een goede motor had gekocht. Mja goed sommige zweren op yamaha en andere op honda weer andere op suzuki.

Allemaal goed mja wie een leuk fietsje wilt moet er voor betalen. Ik vind het wel bullshit dat je een vermogen moet betalen voor een fiets uit 2002 2003 met 70 000 km op de teller.
 
RDW maakt ook weleens een foutje, maar een import motor wordt ook op de vermogensbank gezet. En als er een as(-bout/moer) los zit of de voorvork is krom, dan valt dat wel meteen op en wordt ie nooit goedgekeurd.

Maar de topkuip was ook een beetje krom zei die knul. Misschien heeft de verkoper er in de tussentijd een ongelukje mee gemaakt en heeft het zelf proberen te fixxen (op een niet professionele manier dus).

opgesomd: kerel koopt zonder inspectie / proefrit een motor van 4500 euro. Laat vervolgens nog eens een taxatie rapport opstellen.. alsof het geld geen rol speelt... En dan vervolgens gaan lopen janken in een SBS programma... :')

Ik heb het niet helemaal opgekeken, want ik vond het een show van niks, maar hopelijk komen ze eruit en heeft die jongen een hele goeie les geleerd!

Heb meerdere motoren uit het buitenland ingevoerd, maar de motor nog nooit op een vermogensbank gehad, ook de rdw maakt wel eens een foutje, waarom zou die jongen de waarheid spreken, waarom heeft hij voor de aanschaf niet om die keuring gevraagd??
Vind het een vreemde zaak!
 
Ik heb het ook gezien en eerlijk gezegd zou ik bij zo'n vage verkoper nooit een motor kopen. Alleen het verhaal al dat hij z'n zaak nog aan het starten was enzovoort en dat die motor niet in de administratie zat, dan moeten er toch wel lampen gaan branden en bellen gaan rinkelen?

En die presentator: motorrijden een jongensdroom!? :X :+ Goed, hoor :W
 
Wat was er mis met die achterband? Ik dacht nog genoeg profiel te zien hoor. :?En ja, is toch ook zo? Hij zei niet dat het alleen maar een jongensdroom was..

Dat van die achterband ontging mij ook. Die shot was ook wel erg kort. Misschien was er iets mis mee dat ze niet hebben laten zien? :?

En niks mis mee, jongensdroom, ik ben niet overdreven feministisch ofzo, maar ik zit nog op de roze wolk van het kopen van m'n eerst motor en ik moest er gewoon even om grinniken :+ Mag toch? Tjeempie.
 
mag ik ook even vermelden dat het achtergrond muziekje uiterst irritant is.

zo das mijn goed recht *D
 
Inderdaad.

"Ik durf niet meer in mijn auto te rijden, hij staat nu al een aantal maanden stil voor de deur".

Wel met korting kopen, en dan gaan lopen mekkeren.

Je merkt dat er zinnen in zitten, speciaal voor de tv.

(Maar ik ga toch kijken, waarschijnlijk voor de laatste keer O-) )

Die handelaar zit bij ons om de hoek, als het over dat Ka'tje gaat. Die vent had die auto uitdrukkelijk zonder garantie en voor weinig gekocht. Daarna komen zeiken en zaniken en meteen zo'n programma erbij?! Je zou bijna de tent dichtgooien als je alleen van die klanten had...
 
:? als je leest is deze motor uit 2000,dus heel anders als een 2002,en duurder.
dus :N :N

Hoe komen jullie hier bij 2002 Je bent niet de eerste die dat hier in dit topic zegt ... sorry ;)
Apparaat was uit Mei 2001 en 19 Februari dit jaar pas op NL kenteken gezet na import.

Datum eerste toelating 15-05-2001
Datum aanvang laatste tenaamstelling 01-04-2008
Datum eerste afgifte Nederland 19-02-2008
Wacht op keuren Nee

Voer hier anders even het kenteken in wat je ziet/zag in het filmpje ;)
 
Heb mij motor ook geimporteerd, en ik denk dat ze bij de rdw wel degelijk een fout kunnen maken.
Ze letten erg op verlichting en of de nummers wel kloppen, en ze rammelen een keer aan het stuur en klaar is kees |(
En een vermogensbank heb ik al helemaal niet gezien
 
Terug
Bovenaan Onderaan