Datona inrijwielklem extra breed. Werking?

Snijboon

MF veteraan
10 okt 2007
8.598
35
Veendam
Hallo allemaal,

ik heb gisteren net een Datona inrijwielklem opgehaald.
Type Extra Breed.

inrijwielklem.jpg


Vandaag even geprobeert en ik rij hem er met het voorwiel erzo in.
Deze staat dan ook wel goed vast. Wel beweging maar dat lijkt me normaal.

Zoals in deze video heb ik ook beweging:

Maar nu moet je hem ook met het achterwiel erin kunnen krijgen alleen dat lukt mij nog niet.
Misschien dat ik iets fout doe of iets dergelijks maar ik weet het even niet meer.
Verder zijn er ook geen video's te vinden dat het achterwiel erin wordt geplaatst.

inrijklem-breed.jpg


Het betreft een Honda Hornet 1998.
Dus een 120 16inch voorwiel (past dus zoals in de video)
En een 180 17inch achterwiel

Wie o wie kan mij hier eens mee helpen(uitleg of video)

Thnx
 
Laatst bewerkt:
principe is hetzelfde als met je voorband, je moet over het dode punt heenkomen, waardoor de klem naar binnen klapt, en je motor dus stevig staat

feit is alleen dat je hiervoor de motor een goede zet (/duw) moet geven om dit voor elkaar te krijgen
en met het voorwiel, dus duwend tegen je stuur gaat dat een stuk makkelijker dan achteruit

probeer eens een grotere aanloop :+
 
Wat gebeurd er dan als je hem (netzoals het voorwiel) gewoon erin rijd?
Ik krijg hem er niet eens in ;)
Hij gaat er in maar dan moet hij omslaan (kantelen) en dat gebeurt niet.

Misschien zoals Remond al zegt een grotere aanloop of iets dergelijks.

Misschien dat iemand een video heeft van hoe je hem achteruit er in zet??
Of misschien iemand die zo'n video kan maken?
 
Laatst bewerkt:
Kan je niet even rustig met zn 2en proberen? Dan kan je kijken waarom die er misschien niet ver genoeg in wil?Stiekem is het merk Datona ;) Daytona is van Triumph.
Excuus ;) in de titel had ik het wel goed gezet.
Misschien toch een stiekeme droom zo'n DAYTONA :P

Maar ik heb momenteel geen 2e persoon dus dacht ik misschien heeft iemand het zelfde mee gemaakt :P haha ;)
 
Hij gaat er in maar dan moet hij omslaan (kantelen) en dat gebeurt niet.

Logisch, vooruit kun je duwen en nu sta je te trekken.

Meer kracht is het toverwoord.

Maar waarom niet achteruit erin en dan het ding ervoor zetten en dan erin duwen?
Of heb je daar net de ruimte niet voor?
 
Logisch, vooruit kun je duwen en nu sta je te trekken.

Meer kracht is het toverwoord.

Maar waarom niet achteruit erin en dan het ding ervoor zetten en dan erin duwen?
Of heb je daar net de ruimte niet voor?
Helaas de ruimte er niet voor vanwege mijn Trabi hobby ;) *O*
 
Ik denk dat je niet genoeg vaart hebt als je hem achteruit erin zet, ik heb de "normale" inrijklem en als ik niet genoeg vaart maak met inrijden (dus gewoon met de motor aan in 1e versnelling) gaat hij soms ook niet door het dode punt.

Achteruit zit niet op je motor denk ik dus harder erin rijden zal de enige optie zijn, ik zou het wel eerst oefenen met iemand erbij.

Wel filmen voor als het misgaat << grapje he ;)
 
Motor op de zij standaard zetten
Naar de voorkant van de motor lopen
Over het voorwiel heen stappen
Met twee handen het stuur vast pakken
En de motor naar achter duwen
Motor kan niet omvallen omdat je met 2 handen het stuur vast hebt
En je kan veel meer kracht zetten
 
Terug
Bovenaan Onderaan