Houtrook is inderdaad pas hinderlijk als je er zelf last van krijgt, net als met herrieuitlaten. Ze mogen van mij iedereen van de weg afhalen die het te bont maken.
Dijken worden afgesloten door figuren als jij, overal schijt aan hebben en collega motorrijders van de dijk afrijden omdat jezelf op een circuit waant. Hout stoken in een woonwijk bij mist en weinig wind is vragen om problemen met de buurt. Niet voor niets is er landelijk aandacht voor.
Een R6 of R1 hoort niet het geluid te hebben van een F16, punt.
Nee hoor, dijken worden niet afgesloten door figuren als ik. Heb niet de behoefte om mijn knie aan de grond te rijden op de openbare weg. Knijp de koppeling in als ik een paard zie lopen. Doe rustig in dorpen en hoef verder geen aandacht. Zit allemaal in een beetje aanpassen aan elkaar kerel.
Maar je hebt blijkbaar je oordeel al klaar over "figuren" zoals ik.
Dat komt vooral door je persoonlijke aanval, althans zo lijkt het.
Maar als je doet wat je schrijft hoor je inderdaad niet tot het volk wat ik beschreef.
Mijn excuses als ik over een grens ben gegaan, ik heb echt de pest aan herrieuitlaten.
ik heb er nog nooit een db-killer in gehad ,ga ik ook niet doen ,ik vindt t ding stil genoeg,ook nooit geen commentaar op gehad,wel
Duidelijk waar wil je het nog over hebben dan ?
Sorry dat ik het zeg maar wat heb je dan aan je herrieuitlaat ? kan je net zo goed legaal op pad gaan.
Ik heb geen herrieuitlaat gekocht om in mijn woonwijk hoog in de toeren te rijden in z'n één, zoals jij wel doet vermoeden. Puur voor de looks en vind dat mijn zx10 wel wat mag gaan brullen zo nu en dan.
Je loopt ook overal te klagen hé? Ook in topics over dijken die afgesloten zijn/worden
Als het aan jou ligt hoef je dus ook geen ferrari te kopen, je mag toch maar max 130?
Gvd ,en ik heb een hond en ik ben een mafketel ,alles zit tegen
Tja soms zit het tegen maar je begrijpt de intentie wel he ?
Die dijken worden niet voor niets afgesloten, ik zeg toch nergens dat jij daar verantwoordelijk voor ben ? Ook zeg ik nergens dat jij in je woonwijk te veel geluid maakt. Het is net als met hondenstront, ze laten hun hond altijd een straat verder schijten in de bloembak en oh wee als iemand daar iets van durft te zeggen.
Maar we hadden het niet over jou maar een groep mafketel motorrijders die door hun idiote gedrag en herrie er voor zorgen dat dijken en andere leuke plekken worden afgesloten voor motorrijders. Dat valt in mijn ogen niet meer uit te leggen of goed te praten.
Je vindt het blijkbaar vreemd dat ik een herriepijp koop terwijl ik er fatsoenlijk mee rijd ipv onbeschoft in hoge toeren. Ik snap daar de logica niet van, ik heb meer dan 1.000,- uitgegeven puur omdat ik het er gaaf vind uitzien en voor de kwaliteit van de pijp.
Maargoed, ik gaf ook niet aan dat jij mij daarvoor verantwoordelijk stelt, behalve dat je op dit soort topics alleen maar loopt te zeiken.
Waarom reageer ik ook eigenlijk
Het geluid is een stuk zwaarder/dieper. Een stuk passender dan origineel is mijn mening.Sorry dat ik het zeg maar wat heb je dan aan je herrieuitlaat ? kan je net zo goed legaal op pad gaan.
Bij mij kwam de motor dus zonder... (2e hands)Geen idee hoe je dit uitkiest bij mij kwam de killer met uitlaat mee
Zo'n gekke uitlaat heb ik denk ik ook weer niet... Ik hoop nog uit te komen met een standaard modelletje! Vooral gezien deze ook nog zo'n 130 km bij mij vandaan gevestigd is...Deze meneer maakt op maat gemaakte Db killers voor elke motor.
kosten vanaf 50euro.
Ja, dat wil ik best geloven^^kosten zonder killer rijden...hoger
Zonder db killer rijden en dat een agent dan zegt dat je onnodig geluid produceert is grote onzin. Uitspraak dat geen hout snijdt. Elk oor is weer anders qua geluid beleving. Dus daar mag een agent sowieso nooit een bekeuring op baseren.
Ze behoren bij het bepalen een echte goede degelijke geluidsmeting te doen die voldoet aan de juiste voorwaarden. Daarvoor hebben ze speciale apparatuur nodig. Je mag wettelijk 2 dB boven je toegestane typegoedkeuring uitkomen (staat als goed is op typeplaatje van je motor).
Verder is het zo, dat de uitlaat in eerste plaats volledig gasdicht moet zijn. Dat is het aller belangrijkste! Een E-keur of db-killer zegt eigenlijk niet zoveel of helemaal niks.
Ik rijdt met een Remus Grandprix uitlaat waar een vaste db killer inzit (ouder model) die kan ik er niet uithalen. Maar die is zonder E-keur. Als ik de motor stationair heb lopen en iemand staat naast de uitlaat kan ik nog gewoon praten met die persoon. Dus helemaal geen asociaal hard geluid.
Voorts is het zo dat je de dans vaak kan ontspringen als je veel kuipwerk op je motor hebt zitten. Dan kunnen ze geen fatsoenlijke meting doen en dan ga je vrijuit. Zoals bij de tankstations rondom de TT assen vaak is.
Een bekeuring die je zou krijgen omdat een agent vindt dat jouw uitlaat onnodig herrie maakt is naar mijn mening volstrekt onterecht. Een fatsoenlijke meting hoort ter plekke in dat geval uitsluitsel te geven. Geen apparatuur om te meten? Jammer dan, dan ook geen bekeuring, en gewoon lekker verder rijden.
Verder is het ook nog zo, dat je echt moet opvallen op de weg voordat je aangehouden wordt. Vaak is er wat mis met je verlichting, je rijdgedrag dat gevaarlijk is of iets in die richting.
Plotseling aan de kant moeten voor controle uitlaatherrie komt nauwelijks voor.
Heb genoeg motoragenten in de buurt van mijn motor gehad (Naast en erachter) bij verkeerslichten en zelf vlot opgetrokken. Maar gewoon normaal doen in het verkeer dus gaan wheelies enzo.
Dan is er niks aan de hand.
Zolang er nog motoragenten zijn die privé een sport/supersport motor rijden met een illegale demper maak ik mij helemaal geen zorgen.
De meeste agenten zullen je wel laten gaan maar een overijverige agent zal je gewoon je boete geven. De overtreding ter plekke ongedaan maken geldt alleen als het iets is wat je niet wist zoals een kapot achterlicht.
Maar ik zal het bij mijn volgende staande houding eens proberen. "mijnheer, u reed 180". Ja agent maar nu sta ik stil dus ik heb de overtreding ongedaan gemaakt. Mag ik dan nu mijn rijbewijs terug?
met onnodig geluid doel je dan op het onzinnig staan te gassen?
dus hengelen aan het gas zonder enig nut anders dan lawaai maken?
ik kan me voorstellen dat men daar geen meting voor nodig is.
ik kan me ook voorstellen dat voor het constateren of een uitlaat aan de type goedkeuring voldoet wel een meting noodzakelijk is?
Voor onnodig geluid is toch echt geen meting nodig hoor. Je brengt het eea alsof het feiten zijn, maar beter zet je er even bij dat je dit vermoedt / denkt / logisch vindt etc. Want je brult toch wel wat onwaarheden.
Precies. De constatering op gehoor deugt van geen kant. Er moet gewoon met de juiste benodigde apparatuur gemeten worden. Dus of je mag doorrijden als ze ter plekke die apparatuur niet bij zich hebben, of mee naar bet bureau waar ze wel kunnen meten.
We hebben het hier dus niet over het express lawaai veroorzaken, maar controleren of de uitlaat boven de toegestane geluidsnorm komt.
Wat heerlijk om te lezen dat ook anderen een 2e hands fiets met brulpijp stiller wilen maken. Ik dacht dat ík niet spoorde (ok, dat is misschien ook wel een beetje waarZo'n gekke uitlaat heb ik denk ik ook weer niet... Ik hoop nog uit te komen met een standaard modelletje! Vooral gezien deze ook nog zo'n 130 km bij mij vandaan gevestigd is...
Bullshit..
Ik werd ooit aangehouden ( met 2 collega motorrijders) met een open uitlaat, en werd op basis van gehoor van de agent verbaliseerd, EN de demper werd in beslag genomen....
2 van ons hebben het voor laten komen, de derde heeft betaald en geaccepteerd...
Even de rechter uitgelegd hoe een geluidsmeting te werk gaat, en dat dit officieel alleen ( toen iig) op vliegveld lelystad kon gebeuren, en de rechter ging daar in mee, dus vrijspraak EN teruggave van de dempers