De 100.000 + rijders en hun ervaringen

100000 km?

  • Dat rij ik nooit bij elkaar

    Stemmen: 26 36,6%
  • Dat rij ik elk jaar bijna

    Stemmen: 21 29,6%
  • Is voor mij geen lol meer dat soort kilometrages

    Stemmen: 6 8,5%
  • Dan koop ik liever een Lupootje diesel

    Stemmen: 18 25,4%

  • Totaal aantal stemmers
    71

bredebeier

MF veteraan
9 aug 2003
24.685
1.959
Ik heb de GSA uit 2008 inmiddels op 103000 staan.
Vanaf 0 km zelf bij elkaar gekacheld in dik 4,5. jaar

Problemen gehad?

Een paar:

Bij 20000 kardan eraf gelopen en hele arm vervangen ivm schade
Bij 75000 handvatverwarming vervangen
Bij 98000 koppeling vervangen
Verder eigenlijk niks, naast regulier onderhoud.
Nu slaat ie soms af bij uitrollen voor stoplicht oid, schijnt dat de gasklephuizen er dan aan zitten te komen....al met al valt het mij wel mee.
Roest heb ik nog geen last van, ik rij s, winters meer dan ,s zomers...
Dus dat is goed voor elkaar bij BMW , althans bij mij.
Er zijn ongetwijfeld Pan of FJR rijders die nog niks aparts hadden tot ver over de 100 K ?
Ik ben benieuwd.....


full
 
Telt nog niet helemaal maar mijn R1 staat nu op 82.000 en alleen een draadbreuk en lekke koppakking gehad, het zijn niet alleen de toerbuffels die dat kunnen ;) de ton gaat ie bij mij wel halen :Y
 
Laatst bewerkt:
Telt nog niet helemaal maar mijn R1 staat nu op 82.000 en alleen een draadbreuk en lekke koppakking gehad, het zijn niet alleen de toerbuffels die dat kunnen ;) de ton gaat ie bij mij wel halen :Y

Dan spreken we elkaar weer over...hoeveel weken? ;)
 
Heb een Thundercat uit 1998, nu met +-100'700 KM op de klok.

Zelf er in 4 maanden zo'n 9000 KM bijgereden, en als ik de vorige eigenaar(en) mag geloven heeft hij alleen de lekke uitlaatbochten een keer vervangen voor knappe 2e handse.

Zelf heb ik de achtervering een keer vervangen, en natuurlijk lagertjes en ander standaard onderhoud.

is overigens altijd mee doorgereden, dus ook pekel en andere troep. Blokje snort echter nogsteeds prima *D
 
Mijn 1150gs heeft nu 130k gelopen en volgens mij is er naast normaal onderhoud nooit iets groots vervangen. Ik verwacht de koppeling wel binnenkort :)
 
Laatst bewerkt:
Er staat hier een 80'er GSX1100 in de schuur, gekocht van de eerste eigenaar. Die man had tot ver in de jaren 80 geen rijbewijs B, maar wel heel Europa gezien, privé en voor de baas. Ding is 3 keer rond geweest, teller staat nu rond de 65000, dus dat wordt 365000 kilometers. En ja, het is de eerste teller.
Ik heb em 1 keer gestart om te kijken of ie los was en er verder nog niet mee gereden dus éigenlijk telt het niet.
Hij heeft wel een nieuwe bak gekregen, 2e overmaat zuigers zitten er in, én er moet nog een andere kop op. De kabelboom is 2 keer vervangen voor een nieuwe en de laklaag is ontelbaar keer vervangen.
De eerste eigenaar heeft er een hoop plezier van gehad, heeft zijn vrouw ontmoet dankzij deze motor en heeft een hoop botten gebroken dankzij deze motor.
Ik heb em in tweeën gezaagd en er een hardtail van gemaakt. Komende winter weer verder!
En ik heb gestemd op de Lupo, ik ben allergisch voor regen ;)
 
wat een armoe als je het hele jaar door weer en wind moet.

koop een Lupo man


Hee, het is weer tijd voor de echte motorrijders opmerking............

-10, ballen eraf vriezen, te godveren van ellende, sneeuw van je vizier AHAHHAHAHHAHA ECHTE MANNEN *O*
 
Er staat hier een 80'er GSX1100 in de schuur, gekocht van de eerste eigenaar. Die man had tot ver in de jaren 80 geen rijbewijs B, maar wel heel Europa gezien, privé en voor de baas. Ding is 3 keer rond geweest, teller staat nu rond de 65000, dus dat wordt 365000 kilometers. En ja, het is de eerste teller.
Ik heb em 1 keer gestart om te kijken of ie los was en er verder nog niet mee gereden dus éigenlijk telt het niet.
Hij heeft wel een nieuwe bak gekregen, 2e overmaat zuigers zitten er in, én er moet nog een andere kop op. De kabelboom is 2 keer vervangen voor een nieuwe en de laklaag is ontelbaar keer vervangen.
De eerste eigenaar heeft er een hoop plezier van gehad, heeft zijn vrouw ontmoet dankzij deze motor en heeft een hoop botten gebroken dankzij deze motor.
Ik heb em in tweeën gezaagd en er een hardtail van gemaakt. Komende winter weer verder!
En ik heb gestemd op de Lupo, ik ben allergisch voor regen ;)
BAM! Zo! Wát een motorbeul!

@Bredebeier
Je rijdt dus zo'n 20.000km per jaar, das best netjes!
Vraag ik me wel 1 ding af; Je zal dan ook ongetwijfeld in de winter doorrijden, maar hoe doe jij dat met die pekel? Je moet ziet er nog harstikke netjes uit op de foto. Maar je moet dus voorzorgingsmaatregelen hebben genomen neem ik aan?
 
Laatst bewerkt:
Blanke tectyl en dat haal ik er nooit af....

Hij ziet er nu iets ranziger uit, want hij wordt om de 10000 gewassen...bij de garage :)
 
Aha, want ik ben ook van plan straks in de winter door te rijden. Dus als die blanke tectyl goed helpt dan ga ik dat ook gebruiken! Bedankt voor de tip
 
Hee, het is weer tijd voor de echte motorrijders opmerking............

-10, ballen eraf vriezen, te godveren van ellende, sneeuw van je vizier AHAHHAHAHHAHA ECHTE MANNEN *O*

Vorig jaar voor het eerst meegemaakt, stevige bui van hagel en natte sneeuw, en ik nog nooit in de sneeuw gereden.
oohhh wat eng, glibberen en glijden
Weekje later, sneeuwde voor ik vertrok, opgestapt en heerlijk gereden :]

Dit jaar, de winter door!
alleen even zorgen voor dikkere sokken & warmere handschoene :+
 
Ik rij ook een 10 ~ 25k per jaar op de motor. Daarvoor heb ik een oude BMW K75 met 155000 ervaring en een Suzuki GS500 waar inmiddels 75000 op de teller staat.

Natuurlijk heb ik wel het reguliere onderhoud, Problemen heb ik gehad in de vorm van de achtervering en wat deuken, krassen en scheuren bij de K75. (Deze K75RT was een "minder mooi exemplaar" met aangepast prijskaartje). Geleiders van de nokkenasketting, banden en roest bikken zet ik even onder "regulier" onderhoud.
En, gezien de vraagprijzen van K75'ers en GS500-tjes, denk ik dat ik bij ernstig duur onderhoud op zoek ga naar een ander exemplaar.

Ik gebruik de K75 voor de langere afstanden en voor slecht weer (goede kuip). Omdat ik tijdelijk even het geluk heb dat ik lekker dicht bij huis werk en het de laatste maanden erg mooi weer is, staat de K75 al een tijdje stil. De GS500 tikt inmiddels de kilometers lekker weg, het komende koude en natte seizoen mag de K75 weer aan het werk.
 
Ik heb de GSA uit 2008 inmiddels op 103000 staan.
--
--
Er zijn ongetwijfeld Pan of FJR rijders die nog niks aparts hadden tot ver over de 100 K ?
Ik ben benieuwd.....

Zijn naast GSA's, Pan's en FJR's dan de enigen die over de 100 K kunnen, volgens jou???????
:?
 
In de garage staat mijn ZX-9R al een jaartje of twee stil. In 2002 nieuw gekocht, heeft 210.000 km achter de rug. Alleen staat er op de teller 199.999 want verder gaat dat ding niet. Vanaf 2008 ook een ZX-10R. In 2010 vervangen door een nieuwe 10 staat nu 50.000 km op. Nu ook een ZZR-1400 (ik zeg liever ZX-14R :+ ) vanaf 1 mei. Staat nu 13.500 km op.

Greetzzz, Rob
 
Laatst bewerkt:
Zijn naast GSA's, Pan's en FJR's dan de enigen die over de 100 K kunnen, volgens jou???????
:?
Voel je je aangevallen dan?

Ik denk dat hij geen zin heeft om alle motor uit te typen ;)

Ik heb zelf een Honda CB500R '96 gehad gekocht met 55d km op de teller, en verkocht bij 98d km , nooit iets geks aan gedaan buiten normaal onderhoud. (binnemveerpoten vervangen door progressieve is het enige grote geweest uit mjn hoofd)
Zelfs het stellen van de kleppen is niet nodig geweest.

Nu een BMW K1100LT, met 107d km op de teller, meer dan 50d km mee gereden in bijna 3 jaar.
Naast het opnieuw solderen van de bedrading bij de abs-reset knop en de handvat vervarming niets geks aan gedaan.
De remschijven beginnen nu wel wat meer te zweven dan origineel :P
 
De enige motor waarbij ik zoveel kilometers zelf gereden heb is met mijn tweede motor, een Honda CB1. Da's nou niet bepaald een toerbuffel te noemen.

Gekocht met 700 mijl op de teller, en verkocht met 96000 mijl op de teller. Behalve normaal onderhoud is er alleen een achterwiellager vervangen, verder niets. Deze CB1 is ongeveer 9 jaar in mijn bezit geweest. Aangezien mijn vrouw en ik een hele tijd zonder auto gedaan hebben was deze motor mijn dagelijks vervoermiddel.

Momenteel staat er nog een K100 met zijspan in de garage, inmiddels ook goed voor meer dan 120.000 Km. Hiervan heb ik de laatste 45.000 er zelf bij gereden. Hier is wel wat meer aan vervangen. Diverse koelvloeistof slangen, olie/waterpomp, radiateur, startrelais, startkoppeling. Verder gewoon onderhoud.

Ik krijg wel eens het idee dat stilstand ook bij motoren achteruitgang is. Als je maar gewoon door blijft rijden, dan gaat het prima. Zet je de motor met enige regelmaat langdurig stil (winterstop of zo) dan gaat er vaker wat stuk. Bewijzen kan ik dit niet, het is zo maar een gedachte.
 
In de garage staat mijn ZX-9R al een jaartje of twee stil. In 2002 nieuw gekocht, heeft 210.000 km achter de rug. Alleen staat er op de teller 199.999 want verder gaat dat ding niet. Vanaf 2008 ook een ZX-10R. In 2010 vervangen door een nieuwe 10 staat nu 50.000 km op. Nu ook een ZZR-1400 (ik zeg liever ZX-14R :+ ) vanaf 1 mei. Staat nu 13.500 km op.

Greetzzz, Rob
:}
 
serieuze kilometerstanden.
ik zou het zeker doen mocht ik genoeg geld hebben maar rijd tegenwoordig rationeler omdat het berekenen van kost per km me toch erg deed schrikken (ook nog student)
nu is een veel groter % dan voorheen noodzakelijke km (naar werk etc, en zonder snelle openbaar vervoer verbinding of bereikbaar met fiets op makkelijke snelle manier) en maar een kleiner % voor de fun.

met 20.000 + per jaar gaat toch wel erg groot stuk van budget naar motorrijden dan, als je al de andere kosten nog in rekening neemt, lijkt me. nu prima als je het kan!

rijd mt01, staat nu op 44000.
 
Terug
Bovenaan Onderaan