De ergste hoerige schijt klussen

Carburateurs verwijderen/terugplaatsen bij GPZ900.
Luchtfilter kan pas weg als carbs weg zijn. Carbs kunnen eigenlijk pas weg als luchtfilter weg is. Nergens ruimte. Zelfs na alle rubbers verwarmen nog steeds een hoerige schijtklus.😠
 
ESA schokbreker uitbouwen.
easuitbouw.jpg
 
2 dingen waar ik tot nu toe tegen aan gelopen ben
- carburateurs demonteren bij een CB Four. Geen ruimte
- klepspeling van een transalp 700 controleren. Echt alles moet gedemonteerd worden
 
Carburateurs verwijderen/terugplaatsen bij GPZ900.
Luchtfilter kan pas weg als carbs weg zijn. Carbs kunnen eigenlijk pas weg als luchtfilter weg is. Nergens ruimte. Zelfs na alle rubbers verwarmen nog steeds een hoerige schijtklus.😠
Zelfde als de gs1000, gsx750et, gsx1100et, gpx750 :X Nieuwe soepele rubbers maken het leven dragelijker, maar niet meer voor iedere fiets te krijgen. (Gpx)
 
Kleppendeksel van een speed triple verwijderen. De trut kan er met een hoop draaien en steken door het frame, op een bepaalde manier uit.

daarbij zegt niemand, ook het WPHB niet, dat je moet uitkijken voor pasbusjes die in de deksel blijven steken.

die komen dan weer het nokkenastandwiel tegen, en vallen dan met een hoop vrolijk geklinkeldekling zo via de ketting naar beneden.

gelukkig waren ze magnetisch.
 
Een accu vervangen op een Honda PC800, zo'n plastic mini-GoldWing met kofferbak.
Mag het complete Tupperware eraf, en dan nóg is het peuteren en vloeken.
Wie dat ding ontworpen heeft en vooral de toegankelijkheid bij onderhoud...die mag meteen tegen de muur....😠😠⚰️
 
Een accu vervangen op een Honda PC800, zo'n plastic mini-GoldWing met kofferbak.
Mag het complete Tupperware eraf, en dan nóg is het peuteren en vloeken.
Wie dat ding ontworpen heeft en vooral de toegankelijkheid bij onderhoud...die mag meteen tegen de muur....😠😠⚰️
Dan ken ik er nog wel 1,de accu vervangen van een TDM850,daarvoor moet de achterschokbreker los,
welke idiote Japanse ontwerper heeft gedacht dat zoiets een goed idee was8)7
 
Nog een mooie,de nokkenasketting spanner vervangen bij een ZX9R,is zo goed als niet te doen met het blok
in het frame.
En dan te bedenken dat veel motorrijders het leuk zouden vinden om motorfietsmonteur te zijn,
de onnozelen 🤪 weten niet waar ze over praten:N,motorfietsmonteur zijn is de hel op aarde:Y}):+
 
Oh ja... Achterschokdemper verwijderen van een VTEC VFR met ABS...
De HELE achterkant moet zo'n beetje uit elkaar.

Honda heeft bedacht dat dit ABS model een voorspanning adjuster heeft, welke aan een slangetje zit zodat je er makkelijk bij kan. Prima, maar die slang van schokdemper naar adjuster gaat dus door het hele subframe en onderkuip enzo heen... Godskolere wat heb ik veel van dat ding af moeten schroeven om het spul eruit te krijgen B|
 
Zelfde als de gs1000, gsx750et, gsx1100et, gpx750 :X Nieuwe soepele rubbers maken het leven dragelijker, maar niet meer voor iedere fiets te krijgen. (Gpx)
Carbs van een GPX750 zijn makkelijker te verwijderen dan het lijkt. Je moet gewoon zorgen dat ze er 1x af zijn geweest en dan met genoeg vet ertussen terug zijn geplaatst, dan kun je de rubbers aan de kant van het blok losschroeven en ze er zo tussenuit pakken.


De grootste ellende vind ik alles met voorvorken. Veel te veel gepriegel in kleine ruimtes waar je een enorme bult aan speciaal gereedschap voor nodig hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan