eerst maar eens lekker door het grind heen baggeren daar voor de motorzaak in wommels en lekker de keet onderspuiten vooral de eigenaar van de zaak
Oh ik lees net dat die vraag al gesteld was.
Klein wereldje soms
Woon je daar in de buurt? Ik wel. Kunnen wel eens een blokje om? Kun je misschien wat leren. Samen rijden met anderen is erg leerzaam.
me vriendin is net geslaagd en heeft het dus zomoeten leren, dus zo leert men rijden tegenwoordigIk zie juist heel vaak mensen die steppies slijpen tegen de motor in bewegen, oftewel zwaartepunt aan de buitenkant van de motor en hem vervolgens naar beneden drukken, das dus vragen om problemen omdat je veel onbalans creeert.... Hoofd naast je stuur brengen, schouder indraaien
Zoals al gezegd trekkend door de bocht en laat insturen zodat je altijd laag op je eigen helft uitkomt, als kijkpunt de verre buitenlijn aanhouden zodat je niet binnendoor de berm banjerd... Te vroeg insturen resulteert in wijd lopen/ gas correcties, onbalans... Subtiel omgaan met gewichtsverplaatsingen...It's all about being smooth...
me vriendin is net geslaagd en heeft het dus zomoeten leren, dus zo leert men rijden tegenwoordig
Erg goed boek! Heb hem nu ik 3 jaar rijd gekocht en ondanks dat ik al 'plat door de bocht' kon (KD) heb ik hier veel van geleerd, vooral de motor stabiel te houden.Bij afschuinen van een krappe bocht, bijv. rechtsaf T-splitsing kun je dit doen... Maar als je snel plat door een langere bocht wilt gaan zul je je zwaartepunt naar de binnenkant van de motor moeten brengen om balans te houden...
Counter steering is dan ook een effectieve manier, met name als je clip-ons hebt (minder hefboom in je stuur, waardoor je op een andere manier je gewicht de bocht in moet verplaatsen) http://www.youtube.com/watch?v=M1A7o-aXvqU&feature=PlayList&p=24654FA71619969E&index=0
Als je echt geinteresseerd bent in de techniek achter het sturen is Keith Code "a twist of the wrist 2" (ook op internet te vinden) of het boek van the Race Academy een aanrader
@vloer
Ben vanavond even wezen rijden bij de n33 (mac) en ook nog even op fivelpoort. IK heb het idee dat ik op die op- en afritten veel minder hard de bocht om kan dan bij een aantal bochten op fivelpoort. Komt mede ook door het niet genoeg inkantelen denk ik. Maak je ook gebruik van contrasturen bij de mac of gebruik je puur lichaamskracht? Het kijken gaat al iets beter maar heb nog vaak dat ik te dicht of veel te ver voor me uitkijk.
Je hebt net je rijbewijs bouw het langzaam op. Rij met motorrijders mee die wat meer ervaring hebben.
Ja ik heb veel lol als ik aan het rijden ben. Het enige wat ik irritant vind, zijn die twijfel momentjes als ik bijvoorbeeld een oprit oprij richting een auto of snelweg. Ik heb dan het idee dat rapper / platter door de bocht kan gaan. En baal altijd als ik met iemand anders rij die mij dan voor bij rijdt in de bocht.
Zo laat mogelijk insturen
Zo snel mogelijk insturen
Zo vroeg mogelijk het gas erop (betekent niet dat je volgas moet geven maar met licht trekkende motor)
Iedereen die beweert dat dit fout is doet het verkeerd!
Klopt, het circuit ligt idd vol met zand, takken en reparatiestroken.Niet alleen ver vooruit kijken. Dan zie je de diesel, het grind, zand, de bladeren en takjes, de natte plekken en de wisselende asfaltsoorten en reparaties niet meer die in zowat elke bocht jenseits van het circuit op de loer liggen. En op het circuit ligt het er ook allemaal, maar dat weet je na de eerste rustige rondes als je tenminste niet te ver vooruit hebt gekeken.