De KNMV weg er mee.

Tot dusver, jarenlang, alleen maar slechte communicatie beleefd met die club dus zijn we met alles bij hen vertrokken.
 
Kun je al die tussenpersonen overslaan, ik heb het idee dat ze niets toevoegen behalve geld opstrijken voor het aansmeren van verzekeringen. Kortom, rechtstreeks afsluiten.
 
En pechhulp.....nergens voor nodig.

Regel ik zelf wel en 1 keer in de 46 jaar motorrijden ook gedaan.
 
"Overigens is de KNMV Verzekering wel een van de allergoedkoopste ( WA-plus) . Ik denk overigens dat het niet aan KNMV verzekeringen ligt, dit is immers een TUSSENPERSOON, de echte verzekeraar is Allianz en de verzekering zelf is ondergebracht bij One Underwriting , een volmachtbedrijf, en dat is weer een deel van Aon. Daarom is het geklaag over KNMV Verzekeringen niet helemaal op zijn plaats, omdat ze slechts een klein verzekeringskantoor zijn, een verzekeringsagent dus. Het is ingewikkeld, maar zo zit deze markt in elkaar. "

Maar het is de tussenpersoon met wie je in eerste instantie zaken doet en dat regelt KNMV wel zelf. Nadat ik een nieuwe GS kocht met 3 maanden tussenpauze daarin (oude in november ingeruild, nieuwe in februari geregeld) deed KNMV ontzettend moeilijk. Bellen mocht niet, want ik had ooit gekozen voor een online polis, dus alles moest via mail. Waar een reactie langer dan een week duurde. Uiteindelijk heb ik de verzekering helemaal opgezegd en mijn motordealer de verzekering laten regelen via BMW. Die uiteindelijk ook bij Allianz is afgesloten, maar wel tegen gunstigere voorwaarden en een lager tarief.

Het is dus echt de keuze van KNMV om zo'n klote product in de markt te zetten.
 
Maar het is de tussenpersoon met wie je in eerste instantie zaken doet en dat regelt KNMV wel zelf. Nadat ik een nieuwe GS kocht met 3 maanden tussenpauze daarin (oude in november ingeruild, nieuwe in februari geregeld) deed KNMV ontzettend moeilijk. Bellen mocht niet, want ik had ooit gekozen voor een online polis, dus alles moest via mail. Waar een reactie langer dan een week duurde. Uiteindelijk heb ik de verzekering helemaal opgezegd en mijn motordealer de verzekering laten regelen via BMW. Die uiteindelijk ook bij Allianz is afgesloten, maar wel tegen gunstigere voorwaarden en een lager tarief.

Het is dus echt de keuze van KNMV om zo'n klote product in de markt te zetten.

Exact dat!!
 
Maar het is de tussenpersoon met wie je in eerste instantie zaken doet en dat regelt KNMV wel zelf. Nadat ik een nieuwe GS kocht met 3 maanden tussenpauze daarin (oude in november ingeruild, nieuwe in februari geregeld) deed KNMV ontzettend moeilijk. Bellen mocht niet, want ik had ooit gekozen voor een online polis, dus alles moest via mail. Waar een reactie langer dan een week duurde. Uiteindelijk heb ik de verzekering helemaal opgezegd en mijn motordealer de verzekering laten regelen via BMW. Die uiteindelijk ook bij Allianz is afgesloten, maar wel tegen gunstigere voorwaarden en een lager tarief.

Het is dus echt de keuze van KNMV om zo'n klote product in de markt te zetten.
Even lezen Mike, er is echt een verschil tussen de knmv als club en de tussenpersoon die zich knmv verzekeringen mag noemen. Het zijn twee verschillende organisaties . Je kunt dus best lid zijn van de knmv als club en je verzekering ergens anders onderbrengen . In feite hebben ze nauwelijks met elkaar te maken
 
Even lezen Mike, er is echt een verschil tussen de knmv als club en de tussenpersoon die zich knmv verzekeringen mag noemen. Het zijn twee verschillende organisaties . Je kunt dus best lid zijn van de knmv als club en je verzekering ergens anders onderbrengen

Dat snap ik, maar het is toch echt de keuze van KNMV om die tussenpersoon dat product zo slecht te laten definiëren. Niet omdat die tussenpersoon geen keuze heeft omdat de achterliggende verzekeraar niet wil. Die wil wel, maar dan verdient KNMV en/of die tussenpersoon er blijkbaar minder op.

En dat maakt de KNMV niet echt een belangenbehartiger voor motorrijders, want dan zouden ze juist moeten zorgen dat de tussenpersoon die onder hun naam werkt, een superieure motorverzekering in de markt zet.
 
Dat snap ik, maar het is toch echt de keuze van KNMV om die tussenpersoon dat product zo slecht te laten definiëren. Niet omdat die tussenpersoon geen keuze heeft omdat de achterliggende verzekeraar niet wil. Die wil wel, maar dan verdient KNMV en/of die tussenpersoon er blijkbaar minder op.

En dat maakt de KNMV niet echt een belangenbehartiger voor motorrijders, want dan zouden ze juist moeten zorgen dat de tussenpersoon die onder hun naam werkt, een superieure motorverzekering in de markt zet.
Je hebt hier wel een punt , het is reuze onduidelijk hoe de KNMV als vereniging hiermee omgaat. Ik denk dat het voor de KNMV club een winstmodel is, dat dus de KNMV verzekeringen een bedrag afstaat voor het gebruik van de naam KNMV. Ik had laatst een discussie met een KNMV club figuur want ik werd niet goed van het gepromoot van MyRoute app, die ze je telkens proberen te adviseren. Ik vroeg waarom ze niet objectieve informatie konden/wilden geven als vergelijkingsmateriaal met bijvoorbeeld Tyre en of de KNMV financiële belangen had bij de MyRoute app. Veel gedraai, maar het uiteindelijke antwoord was dat de KNMV als club haar partners moesten promoten. Kregen ze daar dan geld voor ? Antwoord : JA. Ik denk dat dat met de verzenkringspoot net zo is.
e
De reden voor mijn lidmaatschap van de KNMV is alleen de goede pechhulp in Nederland, en ook de voorwaarden voor de hulp in het buitenland al sje je motor daar verzekerd hebt. Echt, ik heb het uitgezocht , en gelukkig 1 keertje gebruik van gemaakt toen ik met mijn oude XJ6 een kapotte spanningsregelaar had, tijdens mijn allereerste toertochtje met een motorclub uit Hellendoorn.
Waarom zo uitgebreid hier reageren zul je je afvragen : Nou, ik heb ooit met een paar lui samen een verzekeringskantoortje gehad, een van hen was trouwens een pure oplichter, zodat ik het klappen van de zweep in die wereld redelijk ken.
 
Je hebt hier wel een punt , het is reuze onduidelijk hoe de KNMV als vereniging hiermee omgaat. Ik denk dat het voor de KNMV club een winstmodel is, dat dus de KNMV verzekeringen een bedrag afstaat voor het gebruik van de naam KNMV. Ik had laatst een discussie met een KNMV club figuur want ik werd niet goed van het gepromoot van MyRoute app, die ze je telkens proberen te adviseren. Ik vroeg waarom ze niet objectieve informatie konden/wilden geven als vergelijkingsmateriaal met bijvoorbeeld Tyre en of de KNMV financiële belangen had bij de MyRoute app. Veel gedraai, maar het uiteindelijke antwoord was dat de KNMV als club haar partners moesten promoten. Kregen ze daar dan geld voor ? Antwoord : JA. Ik denk dat dat met de verzenkringspoot net zo is.
e
De reden voor mijn lidmaatschap van de KNMV is alleen de goede pechhulp in Nederland, en ook de voorwaarden voor de hulp in het buitenland al sje je motor daar verzekerd hebt. Echt, ik heb het uitgezocht , en gelukkig 1 keertje gebruik van gemaakt toen ik met mijn oude XJ6 een kapotte spanningsregelaar had, tijdens mijn allereerste toertochtje met een motorclub uit Hellendoorn.
Waarom zo uitgebreid hier reageren zul je je afvragen : Nou, ik heb ooit met een paar lui samen een verzekeringskantoortje gehad, een van hen was trouwens een pure oplichter, zodat ik het klappen van de zweep in die wereld redelijk ken.

Zo kijk ik eerlijk gezegd tegen alle verzekeraars aan. Geen enkele uitgezonderd.
Kijk, ik rijd auto of motor en voor schade aan anderen en/of mijzelf wil ik mij verzekeren. Alleen dat, niet meer niet minder.
Ik zie dus bijv. ook niet in dat alle individueel verzekerden een verhoudingsgewijs hogere premie moeten betalen om bijv. lease-maatschappijen een gunstiger tarief te berekenen. Ik wil tegen een fair bedrag mijn risico verzekeren en niet dat van een ander.
Tegen deze praktijken zou een stuk wetgeving moeten komen want geloof me, er is veel mis in verzekeringsland. Je moet het wel willen zien en durven aankaarten.
 
Dat snap ik, maar het is toch echt de keuze van KNMV om die tussenpersoon dat product zo slecht te laten definiëren. Niet omdat die tussenpersoon geen keuze heeft omdat de achterliggende verzekeraar niet wil. Die wil wel, maar dan verdient KNMV en/of die tussenpersoon er blijkbaar minder op.

En dat maakt de KNMV niet echt een belangenbehartiger voor motorrijders, want dan zouden ze juist moeten zorgen dat de tussenpersoon die onder hun naam werkt, een superieure motorverzekering in de markt zet.

Wat jij als slecht definieert kan iemand geen problemen mee hebben. Net als wat jij als superieur definieert. Voor iedereen alles perfect hebben in onmogelijk. Ik weet wel dat de voorgaande ideeën van de verzekeringsmaatschappij achter de naam KNMV Verzekeringen een stuk slechter waren dan wat ze nu zijn, maar dat kun jij niet weten. De aanname die je maakt met dat de KNMV op die manier geen goede belangbehartiger is is gewoon te kort door de bocht.

Je kan wel van alles willen bij een grote verzekeringsmaatschappij, maar of ze mee gaan is een tweede. De KNMV heeft al beter voorwaarde bedwongen, maar superieur zoals hij dat zou wensen gaat nooit en te nimmer gebeuren en dit zul je ook niet bij andere maatschappijen vinden.
 
Je hebt hier wel een punt , het is reuze onduidelijk hoe de KNMV als vereniging hiermee omgaat. Ik denk dat het voor de KNMV club een winstmodel is, dat dus de KNMV verzekeringen een bedrag afstaat voor het gebruik van de naam KNMV. Ik had laatst een discussie met een KNMV club figuur want ik werd niet goed van het gepromoot van MyRoute app, die ze je telkens proberen te adviseren. Ik vroeg waarom ze niet objectieve informatie konden/wilden geven als vergelijkingsmateriaal met bijvoorbeeld Tyre en of de KNMV financiële belangen had bij de MyRoute app. Veel gedraai, maar het uiteindelijke antwoord was dat de KNMV als club haar partners moesten promoten. Kregen ze daar dan geld voor ? Antwoord : JA. Ik denk dat dat met de verzenkringspoot net zo is.
e
De reden voor mijn lidmaatschap van de KNMV is alleen de goede pechhulp in Nederland, en ook de voorwaarden voor de hulp in het buitenland al sje je motor daar verzekerd hebt. Echt, ik heb het uitgezocht , en gelukkig 1 keertje gebruik van gemaakt toen ik met mijn oude XJ6 een kapotte spanningsregelaar had, tijdens mijn allereerste toertochtje met een motorclub uit Hellendoorn.
Waarom zo uitgebreid hier reageren zul je je afvragen : Nou, ik heb ooit met een paar lui samen een verzekeringskantoortje gehad, een van hen was trouwens een pure oplichter, zodat ik het klappen van de zweep in die wereld redelijk ken.

Een winstmodel heeft de KNMV niet (zover ik kan kijken in de administratie). Enkel een buffer voor een x-aantal jaar wat zeker nodig is voor een vereniging die in de luxe-producten zit. Motorrijden is tenslotte een luxe item en niet zo 'nodig' als een auto.

De KNMV heeft een belang bij MRA, maar niet financieel wat ik hier terug kan vinden. Wat wij als tegenprestaties krijgen is korting op hun producten voor de KNMV leden. Wij kunnen de KNMV leden korting leveren op een product en promoten daarvoor in de plaats hun product.

Daarnaast zijn wij ook erg content met het product en werken er bijna dagelijks mee om routes uit te zetten voor de opleidingen etc.

Voor verzekeringen is dit precies eender. AON betaald voor de naam KNMV maar de KNMV moet hier wat voor doen, zoals promoties uitzetten. Van enkel de inkomsten van leden kan een vereniging zo groot en divers als de KNMV niet draaien.
 
Maar het is de tussenpersoon met wie je in eerste instantie zaken doet en dat regelt KNMV wel zelf. Nadat ik een nieuwe GS kocht met 3 maanden tussenpauze daarin (oude in november ingeruild, nieuwe in februari geregeld) deed KNMV ontzettend moeilijk. Bellen mocht niet, want ik had ooit gekozen voor een online polis, dus alles moest via mail. Waar een reactie langer dan een week duurde. Uiteindelijk heb ik de verzekering helemaal opgezegd en mijn motordealer de verzekering laten regelen via BMW. Die uiteindelijk ook bij Allianz is afgesloten, maar wel tegen gunstigere voorwaarden en een lager tarief.

Het is dus echt de keuze van KNMV om zo'n klote product in de markt te zetten.

jij koos dus voor een online polis en het dan vreemd vinden dat je niet kan bellen?
 
jij koos dus voor een online polis en het dan vreemd vinden dat je niet kan bellen?

Als ik na een week nog geen reactie heb gekregen op mijn verzoek via email verwacht ik inderdaad dat ik telefonisch te horen krijg wat de status is. En niet alleen "Nee, we staan u niet telefonisch te woord."

Overigens heb ik nooit bewust voor een online polis gekozen. Na een paar jaar daar verzekerd te zijn geweest heb ik alleen bevestigend beantwoord dat ik het goed vond om alle verzekeringspapieren alleen nog maar via mail te krijgen en niet ook in de post. Dat dat betekent dat ik niet telefonisch te woord zou worden gestaan is er nooit bij gezegd.
 
Hoeveel winst maakt de knmv?

Geen idee, maar in het jaarverslag van 2018 staan wat cijfers op pagina 44-45


Jaarverslag van 2019 is in de maak met de cijfers van 2019.
 
Als ik na een week nog geen reactie heb gekregen op mijn verzoek via email verwacht ik inderdaad dat ik telefonisch te horen krijg wat de status is. En niet alleen "Nee, we staan u niet telefonisch te woord."

Overigens heb ik nooit bewust voor een online polis gekozen. Na een paar jaar daar verzekerd te zijn geweest heb ik alleen bevestigend beantwoord dat ik het goed vond om alle verzekeringspapieren alleen nog maar via mail te krijgen en niet ook in de post. Dat dat betekent dat ik niet telefonisch te woord zou worden gestaan is er nooit bij gezegd.

Vind het wel bijzonder om te lezen dat BMW beter (volgens jou) voorwaarden heeft bij Allianz. KNMV Verzekering -> AON -> Allianz namelijk (volgens mij, als ik het goed begrepen heb ergens vorig jaar). Dit ga ik binnenkort eens aankaarten op kantoor, kijken of we daarmee ook betere voorwaarden kunnen krijgen.

Zit zelf bij de ANWB :+
 
jij koos dus voor een online polis en het dan vreemd vinden dat je niet kan bellen?

dat is de standaard tegenwoordig, proberen overal op te besparen, elke laatste cent er uit melken, en dan klagen dat de service afneemt...
Ik heb altijd een ( goede ) tussenpersoon gehad, en buiten het gemak, heeft het me ook geld opgeleverd, zij weten hoe en wat, en hoe je kunt claimen..

Ergens staat er een stukje over lekkage in huis, en dat de schade niet verzekerd was, mijn tussenpersoon vertelde me precies wat te doen, en ik heb wel de "gevolgschade" vergoed gekregen, .....

in een opwelling een motor of auto kopen...
bandje inspreken, meldcode , kenteken, tijdstip, en ik ben verzekerd....
Alleen een rit naar huis..
bij thuiskomst afmelden, en de melding wordt als niet ontvangen beschouwd, dus geen kosten..
 
Vind het wel bijzonder om te lezen dat BMW beter (volgens jou) voorwaarden heeft bij Allianz.

Voorwaarden zijn natuurlijk wel iets persoonlijks. Ik vind het belangrijk dat ik aan de dekkingsvoorwaarden voor diefstal voldoe zonder dat ik mijn motor ergens nagelvast en/of overdekt moet stallen in de nacht. Bij mijn vorige GSA kon dat wel bij KNMV, mijn vraag via de mail was dan ookm of diezelfde voorwaarden zouden blijven gelden voor mijn nieuwe GSA. Dat konden ze niet garanderen bleek uiteindelijk na 2 weken in de mail.

De verzekering via BMW gaf me die voorwaarden wel, alarm en één ART4 slot is voldoende voor diefstaldekking, ook 's nachts.
 
Een winstmodel heeft de KNMV niet (zover ik kan kijken in de administratie). Enkel een buffer voor een x-aantal jaar wat zeker nodig is voor een vereniging die in de luxe-producten zit. Motorrijden is tenslotte een luxe item en niet zo 'nodig' als een auto.

De KNMV heeft een belang bij MRA, maar niet financieel wat ik hier terug kan vinden. Wat wij als tegenprestaties krijgen is korting op hun producten voor de KNMV leden. Wij kunnen de KNMV leden korting leveren op een product en promoten daarvoor in de plaats hun product.

Daarnaast zijn wij ook erg content met het product en werken er bijna dagelijks mee om routes uit te zetten voor de opleidingen etc.

Voor verzekeringen is dit precies eender. AON betaald voor de naam KNMV maar de KNMV moet hier wat voor doen, zoals promoties uitzetten. Van enkel de inkomsten van leden kan een vereniging zo groot en divers als de KNMV niet draaien.
Voordat we de discussie krijgen dat motorrijden een luxe is, elke vereniging heeft een kapitaalbuffer nodig.
Geen punt. Maar, als een club een belang heeft bij een produkt wat voor haar leden bruikbaar is , verstoort dat rechtstreeks de objectiviteit. En die korting, daar wordt ik mee om de oren geslagen omdat ik al heel lang met evenveel plezier de voorganger, Tyre, gebruik. Als ik maar alsjeblieft wil overstappen, krijg ik 40 % korting !!!! Ik beweer niet dat MRA slecht is, ik vind alleen dat KNMV zich niet mag binden aan een bedrijf en dan net doen alsof het de vondst van de eeuw is en dat ze exclusieve kortingen voor haar leden organiseert.

En laat dan ook duidelijk zijn in je marketing dat de KNMV verzekering een winstmodel is, en dat daarmee voor de leden niet op voorhand de beste verzekering wordt aangeboden. Je leest de verwarring nu op dit topic, velen begrijpen er niets meer van. En ja, Allianz is geen echt fijne verzekering, en AON ook niet, maar weinigen lezen de voorwaarden en men gaat er hier van uit dat de KNMV dat wel voor je doet. Door het financiële belang kan het zomaar zijn dat er betere verzekeringen zijn , maar die minder "bijdragen"aan de KNMV.

Het komt me voor als verlakkerij !! En ik heb persoonlijk liever een open en eerlijke club met een wat hogere bijdrage , in plaats van een club die dit soort bedekte en zo het ogenschijnlijk lijkt de beste deals voor haar leden bewerkstelligt
 
dat is de standaard tegenwoordig, proberen overal op te besparen, elke laatste cent er uit melken, en dan klagen dat de service afneemt...
Ik heb altijd een ( goede ) tussenpersoon gehad, en buiten het gemak, heeft het me ook geld opgeleverd, zij weten hoe en wat, en hoe je kunt claimen..

Ergens staat er een stukje over lekkage in huis, en dat de schade niet verzekerd was, mijn tussenpersoon vertelde me precies wat te doen, en ik heb wel de "gevolgschade" vergoed gekregen, .....

in een opwelling een motor of auto kopen...
bandje inspreken, meldcode , kenteken, tijdstip, en ik ben verzekerd....
Alleen een rit naar huis..
bij thuiskomst afmelden, en de melding wordt als niet ontvangen beschouwd, dus geen kosten..

Blijkbaar heeft die tussenpersoon voor jou waarde en ben je bereid daarvoor de premie te betalen. Supergoed hoor, het ontslaat je van nogal wat uitzoekwerk als je je tussenpersoon geheel vertrouwt. Persoonlijk lees ik graag even de voorwaarden van elke verzekering, en pik ik eruit wat ik het belangrijkste vindt Zo hoef in , heel nader voorbeeld, geen fertiliteitsbehandelingen verzekerd te hebben , maar ja, het zit toch in een opgedrongen en afgedwongen pakket. Voor verzekeringen waar ik vrije keuze heb, kijk ik zelf wel altijd goed uit.
 
Nog eentje : Kijk hoe de pechhulp geregeld is : recht op vervoer naar huis ? recht op vervoer van je bagage ? recht op vervoer van je motor naar een door jou aan te wijzen motorzaak ? ( of alleen naar de dichtsbijzijnde dealer ) , recht op een vervangende motor of een auto ? Hoe oud mag je motor zijn ? Soms 10 jaar, soms 12 jaar, soms 16 jaar , dat scheelt nogal wat.
Geen idee of er al op gereageerd is, te lui om alles door te lezen maar hier:

Recht op vervoer naar een door jou aan te wijzen motorzaak. In praktijk wordt ik ook gewoon thuisgebracht met motor omdat het rustig is en het praktisch even ver weg is. Recht op vervangend vervoer heb je, maar heb ik nooit gebruik van gemaakt. Vervangend vervoer wat me werd aangeboden was een motor.
Leeftijd van de motor is geen issue.
Er zit wel een maximum aan per jaar dat je opgehaald wordt. Op den duur is het mooi geweest.
Pechhulp helpt ook met het zoeken naar bijvoorbeeld banden als in het buitenland je bandjes iets te snel op zijn. Werd vorig jaar keurig geholpen in frankrijk.
 
Ben er niet verzekerd, maar als ik dit allemaal lees behartigd de KNMV alleen hun eigen belang in plaats dat van de motorrijder. Gewoon boycotten, er zijn vele betere maatschappijen. Zou dan liever voor de MAG kiezen, die denken ook aan ons als het over politieke zaken gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Blijkbaar heeft die tussenpersoon voor jou waarde en ben je bereid daarvoor de premie te betalen. Supergoed hoor, het ontslaat je van nogal wat uitzoekwerk als je je tussenpersoon geheel vertrouwt. Persoonlijk lees ik graag even de voorwaarden van elke verzekering, en pik ik eruit wat ik het belangrijkste vindt Zo hoef in , heel nader voorbeeld, geen fertiliteitsbehandelingen verzekerd te hebben , maar ja, het zit toch in een opgedrongen en afgedwongen pakket. Voor verzekeringen waar ik vrije keuze heb, kijk ik zelf wel altijd goed uit.

als je werkelijk denkt dat je daar niet toch voor meebetaald, weet je niet hoe verzekeringen werken.
als morgen de helft van nl die behandeling nodig heeft, gaat volgend jaar ook voor jouw de premie omhoog
 
als je werkelijk denkt dat je daar niet toch voor meebetaald, weet je niet hoe verzekeringen werken.
als morgen de helft van nl die behandeling nodig heeft, gaat volgend jaar ook voor jouw de premie omhoog
Nog een keertje lezen ! Ik maakte hier onderscheid tussen gedwongen verzekeringen waar je eigenlijk niets te kiezen hebt qua polisvoorwaarden, de verplichte zorgverzekering dus , en de verzekeringen waar je wel de voorwaarden kunt vergelijken . En ja, als volgend jaar iedereen zijn motor plat rijdt, dan gaat de premie omhoog, ook voor verzekeringen die je vrijwillig aangaat.
 
Nog een keertje lezen ! Ik maakte hier onderscheid tussen gedwongen verzekeringen waar je eigenlijk niets te kiezen hebt qua polisvoorwaarden, de verplichte zorgverzekering dus , en de verzekeringen waar je wel de voorwaarden kunt vergelijken . En ja, als volgend jaar iedereen zijn motor plat rijdt, dan gaat de premie omhoog, ook voor verzekeringen die je vrijwillig aangaat.
die ga je niet vrijwillig aan..
Op het moment dat je een motorvoertuig op je naam zet om te gaan gebruiken, MOET je een verzekering afsluiten..
En net als bij een motorvoertuig kun je ook bij de zorgverzekering keuzes maken..
Bij een zorgverzekering kun je kiezen voor een hoog eigen risico waardoor de premie omlaag gaat, je kunt je aansluiten bij een collectief, maar dan kun je de maatschappij niet kiezen, ...
dus overal zijn er keuzes te maken, het gaat er gewoon om hoever je wilt gaan, maar welke verzekering ook, het is een vraag of je ze nodig hebt als er wat gebeurt, kun je zelf de kosten dragen, dan is verzekeren de slechtste keuze
 
Terug
Bovenaan Onderaan