Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
"Overigens is de KNMV Verzekering wel een van de allergoedkoopste ( WA-plus) . Ik denk overigens dat het niet aan KNMV verzekeringen ligt, dit is immers een TUSSENPERSOON, de echte verzekeraar is Allianz en de verzekering zelf is ondergebracht bij One Underwriting , een volmachtbedrijf, en dat is weer een deel van Aon. Daarom is het geklaag over KNMV Verzekeringen niet helemaal op zijn plaats, omdat ze slechts een klein verzekeringskantoor zijn, een verzekeringsagent dus. Het is ingewikkeld, maar zo zit deze markt in elkaar. "
Maar het is de tussenpersoon met wie je in eerste instantie zaken doet en dat regelt KNMV wel zelf. Nadat ik een nieuwe GS kocht met 3 maanden tussenpauze daarin (oude in november ingeruild, nieuwe in februari geregeld) deed KNMV ontzettend moeilijk. Bellen mocht niet, want ik had ooit gekozen voor een online polis, dus alles moest via mail. Waar een reactie langer dan een week duurde. Uiteindelijk heb ik de verzekering helemaal opgezegd en mijn motordealer de verzekering laten regelen via BMW. Die uiteindelijk ook bij Allianz is afgesloten, maar wel tegen gunstigere voorwaarden en een lager tarief.
Het is dus echt de keuze van KNMV om zo'n klote product in de markt te zetten.
Even lezen Mike, er is echt een verschil tussen de knmv als club en de tussenpersoon die zich knmv verzekeringen mag noemen. Het zijn twee verschillende organisaties . Je kunt dus best lid zijn van de knmv als club en je verzekering ergens anders onderbrengen . In feite hebben ze nauwelijks met elkaar te makenMaar het is de tussenpersoon met wie je in eerste instantie zaken doet en dat regelt KNMV wel zelf. Nadat ik een nieuwe GS kocht met 3 maanden tussenpauze daarin (oude in november ingeruild, nieuwe in februari geregeld) deed KNMV ontzettend moeilijk. Bellen mocht niet, want ik had ooit gekozen voor een online polis, dus alles moest via mail. Waar een reactie langer dan een week duurde. Uiteindelijk heb ik de verzekering helemaal opgezegd en mijn motordealer de verzekering laten regelen via BMW. Die uiteindelijk ook bij Allianz is afgesloten, maar wel tegen gunstigere voorwaarden en een lager tarief.
Het is dus echt de keuze van KNMV om zo'n klote product in de markt te zetten.
Even lezen Mike, er is echt een verschil tussen de knmv als club en de tussenpersoon die zich knmv verzekeringen mag noemen. Het zijn twee verschillende organisaties . Je kunt dus best lid zijn van de knmv als club en je verzekering ergens anders onderbrengen
Je hebt hier wel een punt , het is reuze onduidelijk hoe de KNMV als vereniging hiermee omgaat. Ik denk dat het voor de KNMV club een winstmodel is, dat dus de KNMV verzekeringen een bedrag afstaat voor het gebruik van de naam KNMV. Ik had laatst een discussie met een KNMV club figuur want ik werd niet goed van het gepromoot van MyRoute app, die ze je telkens proberen te adviseren. Ik vroeg waarom ze niet objectieve informatie konden/wilden geven als vergelijkingsmateriaal met bijvoorbeeld Tyre en of de KNMV financiële belangen had bij de MyRoute app. Veel gedraai, maar het uiteindelijke antwoord was dat de KNMV als club haar partners moesten promoten. Kregen ze daar dan geld voor ? Antwoord : JA. Ik denk dat dat met de verzenkringspoot net zo is.Dat snap ik, maar het is toch echt de keuze van KNMV om die tussenpersoon dat product zo slecht te laten definiëren. Niet omdat die tussenpersoon geen keuze heeft omdat de achterliggende verzekeraar niet wil. Die wil wel, maar dan verdient KNMV en/of die tussenpersoon er blijkbaar minder op.
En dat maakt de KNMV niet echt een belangenbehartiger voor motorrijders, want dan zouden ze juist moeten zorgen dat de tussenpersoon die onder hun naam werkt, een superieure motorverzekering in de markt zet.
Je hebt hier wel een punt , het is reuze onduidelijk hoe de KNMV als vereniging hiermee omgaat. Ik denk dat het voor de KNMV club een winstmodel is, dat dus de KNMV verzekeringen een bedrag afstaat voor het gebruik van de naam KNMV. Ik had laatst een discussie met een KNMV club figuur want ik werd niet goed van het gepromoot van MyRoute app, die ze je telkens proberen te adviseren. Ik vroeg waarom ze niet objectieve informatie konden/wilden geven als vergelijkingsmateriaal met bijvoorbeeld Tyre en of de KNMV financiële belangen had bij de MyRoute app. Veel gedraai, maar het uiteindelijke antwoord was dat de KNMV als club haar partners moesten promoten. Kregen ze daar dan geld voor ? Antwoord : JA. Ik denk dat dat met de verzenkringspoot net zo is.
e
De reden voor mijn lidmaatschap van de KNMV is alleen de goede pechhulp in Nederland, en ook de voorwaarden voor de hulp in het buitenland al sje je motor daar verzekerd hebt. Echt, ik heb het uitgezocht , en gelukkig 1 keertje gebruik van gemaakt toen ik met mijn oude XJ6 een kapotte spanningsregelaar had, tijdens mijn allereerste toertochtje met een motorclub uit Hellendoorn.
Waarom zo uitgebreid hier reageren zul je je afvragen : Nou, ik heb ooit met een paar lui samen een verzekeringskantoortje gehad, een van hen was trouwens een pure oplichter, zodat ik het klappen van de zweep in die wereld redelijk ken.
Dat snap ik, maar het is toch echt de keuze van KNMV om die tussenpersoon dat product zo slecht te laten definiëren. Niet omdat die tussenpersoon geen keuze heeft omdat de achterliggende verzekeraar niet wil. Die wil wel, maar dan verdient KNMV en/of die tussenpersoon er blijkbaar minder op.
En dat maakt de KNMV niet echt een belangenbehartiger voor motorrijders, want dan zouden ze juist moeten zorgen dat de tussenpersoon die onder hun naam werkt, een superieure motorverzekering in de markt zet.
Je hebt hier wel een punt , het is reuze onduidelijk hoe de KNMV als vereniging hiermee omgaat. Ik denk dat het voor de KNMV club een winstmodel is, dat dus de KNMV verzekeringen een bedrag afstaat voor het gebruik van de naam KNMV. Ik had laatst een discussie met een KNMV club figuur want ik werd niet goed van het gepromoot van MyRoute app, die ze je telkens proberen te adviseren. Ik vroeg waarom ze niet objectieve informatie konden/wilden geven als vergelijkingsmateriaal met bijvoorbeeld Tyre en of de KNMV financiële belangen had bij de MyRoute app. Veel gedraai, maar het uiteindelijke antwoord was dat de KNMV als club haar partners moesten promoten. Kregen ze daar dan geld voor ? Antwoord : JA. Ik denk dat dat met de verzenkringspoot net zo is.
e
De reden voor mijn lidmaatschap van de KNMV is alleen de goede pechhulp in Nederland, en ook de voorwaarden voor de hulp in het buitenland al sje je motor daar verzekerd hebt. Echt, ik heb het uitgezocht , en gelukkig 1 keertje gebruik van gemaakt toen ik met mijn oude XJ6 een kapotte spanningsregelaar had, tijdens mijn allereerste toertochtje met een motorclub uit Hellendoorn.
Waarom zo uitgebreid hier reageren zul je je afvragen : Nou, ik heb ooit met een paar lui samen een verzekeringskantoortje gehad, een van hen was trouwens een pure oplichter, zodat ik het klappen van de zweep in die wereld redelijk ken.
Maar het is de tussenpersoon met wie je in eerste instantie zaken doet en dat regelt KNMV wel zelf. Nadat ik een nieuwe GS kocht met 3 maanden tussenpauze daarin (oude in november ingeruild, nieuwe in februari geregeld) deed KNMV ontzettend moeilijk. Bellen mocht niet, want ik had ooit gekozen voor een online polis, dus alles moest via mail. Waar een reactie langer dan een week duurde. Uiteindelijk heb ik de verzekering helemaal opgezegd en mijn motordealer de verzekering laten regelen via BMW. Die uiteindelijk ook bij Allianz is afgesloten, maar wel tegen gunstigere voorwaarden en een lager tarief.
Het is dus echt de keuze van KNMV om zo'n klote product in de markt te zetten.
jij koos dus voor een online polis en het dan vreemd vinden dat je niet kan bellen?
Hoeveel winst maakt de knmv?
Als ik na een week nog geen reactie heb gekregen op mijn verzoek via email verwacht ik inderdaad dat ik telefonisch te horen krijg wat de status is. En niet alleen "Nee, we staan u niet telefonisch te woord."
Overigens heb ik nooit bewust voor een online polis gekozen. Na een paar jaar daar verzekerd te zijn geweest heb ik alleen bevestigend beantwoord dat ik het goed vond om alle verzekeringspapieren alleen nog maar via mail te krijgen en niet ook in de post. Dat dat betekent dat ik niet telefonisch te woord zou worden gestaan is er nooit bij gezegd.
jij koos dus voor een online polis en het dan vreemd vinden dat je niet kan bellen?
Vind het wel bijzonder om te lezen dat BMW beter (volgens jou) voorwaarden heeft bij Allianz.
Voordat we de discussie krijgen dat motorrijden een luxe is, elke vereniging heeft een kapitaalbuffer nodig.Een winstmodel heeft de KNMV niet (zover ik kan kijken in de administratie). Enkel een buffer voor een x-aantal jaar wat zeker nodig is voor een vereniging die in de luxe-producten zit. Motorrijden is tenslotte een luxe item en niet zo 'nodig' als een auto.
De KNMV heeft een belang bij MRA, maar niet financieel wat ik hier terug kan vinden. Wat wij als tegenprestaties krijgen is korting op hun producten voor de KNMV leden. Wij kunnen de KNMV leden korting leveren op een product en promoten daarvoor in de plaats hun product.
Daarnaast zijn wij ook erg content met het product en werken er bijna dagelijks mee om routes uit te zetten voor de opleidingen etc.
Voor verzekeringen is dit precies eender. AON betaald voor de naam KNMV maar de KNMV moet hier wat voor doen, zoals promoties uitzetten. Van enkel de inkomsten van leden kan een vereniging zo groot en divers als de KNMV niet draaien.
dat is de standaard tegenwoordig, proberen overal op te besparen, elke laatste cent er uit melken, en dan klagen dat de service afneemt...
Ik heb altijd een ( goede ) tussenpersoon gehad, en buiten het gemak, heeft het me ook geld opgeleverd, zij weten hoe en wat, en hoe je kunt claimen..
Ergens staat er een stukje over lekkage in huis, en dat de schade niet verzekerd was, mijn tussenpersoon vertelde me precies wat te doen, en ik heb wel de "gevolgschade" vergoed gekregen, .....
in een opwelling een motor of auto kopen...
bandje inspreken, meldcode , kenteken, tijdstip, en ik ben verzekerd....
Alleen een rit naar huis..
bij thuiskomst afmelden, en de melding wordt als niet ontvangen beschouwd, dus geen kosten..
Geen idee of er al op gereageerd is, te lui om alles door te lezen maar hier:Nog eentje : Kijk hoe de pechhulp geregeld is : recht op vervoer naar huis ? recht op vervoer van je bagage ? recht op vervoer van je motor naar een door jou aan te wijzen motorzaak ? ( of alleen naar de dichtsbijzijnde dealer ) , recht op een vervangende motor of een auto ? Hoe oud mag je motor zijn ? Soms 10 jaar, soms 12 jaar, soms 16 jaar , dat scheelt nogal wat.
Blijkbaar heeft die tussenpersoon voor jou waarde en ben je bereid daarvoor de premie te betalen. Supergoed hoor, het ontslaat je van nogal wat uitzoekwerk als je je tussenpersoon geheel vertrouwt. Persoonlijk lees ik graag even de voorwaarden van elke verzekering, en pik ik eruit wat ik het belangrijkste vindt Zo hoef in , heel nader voorbeeld, geen fertiliteitsbehandelingen verzekerd te hebben , maar ja, het zit toch in een opgedrongen en afgedwongen pakket. Voor verzekeringen waar ik vrije keuze heb, kijk ik zelf wel altijd goed uit.
Nog een keertje lezen ! Ik maakte hier onderscheid tussen gedwongen verzekeringen waar je eigenlijk niets te kiezen hebt qua polisvoorwaarden, de verplichte zorgverzekering dus , en de verzekeringen waar je wel de voorwaarden kunt vergelijken . En ja, als volgend jaar iedereen zijn motor plat rijdt, dan gaat de premie omhoog, ook voor verzekeringen die je vrijwillig aangaat.als je werkelijk denkt dat je daar niet toch voor meebetaald, weet je niet hoe verzekeringen werken.
als morgen de helft van nl die behandeling nodig heeft, gaat volgend jaar ook voor jouw de premie omhoog
die ga je niet vrijwillig aan..Nog een keertje lezen ! Ik maakte hier onderscheid tussen gedwongen verzekeringen waar je eigenlijk niets te kiezen hebt qua polisvoorwaarden, de verplichte zorgverzekering dus , en de verzekeringen waar je wel de voorwaarden kunt vergelijken . En ja, als volgend jaar iedereen zijn motor plat rijdt, dan gaat de premie omhoog, ook voor verzekeringen die je vrijwillig aangaat.