De KNMV weg er mee.

Rob RD

Dé Rose Olifant
Donateur
25 aug 2002
19.346
10.371
60
Rèswèk
www.rd350.nl
van meer geclaimde schades door anderen,iets waar je zelf niets aan kan doen,ik heb geen invloed op het rijgedrag
van andere mensen en heb geen invloed op de straf die de verzekering mij oplegt omdat andere mensen meer claimen,.
Dit is namijk het hele basisprincipe van verzekeren

Maar dan dan pleur je toch gewoon op? Naar een andere toko die gewoon verder gaat met naaien maar het op een nette manier doet.

Rob RD

Dé Rose Olifant
Donateur
25 aug 2002
19.346
10.371
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Als Interpolis mij een briefje stuurt met de mededeling dat pechhulp uit het pakket gehaald wordt ben ik zo dat ik even bel met 070-3178888 (uit me hoof) en vraag wat het kost om het er weer in terug te krijgen... Of dat ze me adves kunnen geven voor een andere mogelijkheid.... Vaak is er wel te overleggen hoor...

Ik kocht vorige week een YZF750R erbij, bel op maandagochtend op om hem te verzekeren, gewoon degene die je aan de telefoon krijgt helpt je meteen verder he, dat is al super. Ik geef de gegevens door en hij zegt: Ik kan hem niet aanmelden, waarom weet ik niet maar je bent verzekerd, rijen met dat ding. Ik had de groene kaart van de ouwe eigenaar meegekregen en daaruit bleek dat deze Yamaha al verzekerd was bij interpolis... twee dagen later ligt er een polisaanvulling en een groene kaart op de mat... Ze doen het gewoon...

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
21.892
301
Nederland
www.startersmotor.nl
Ik had KNMV verzekeringen ,maar daar ben ik weggegaan, omdat ik geen korting mee kon nemen op een 2e motor. Dat je schadevrije jaren opbouwt per kenteken weet ik, maar voorheen kreeg je nog de korting van een auto of motor mee. Niet meer dus, dus heb ik beide motoren weggehaald.

Heb nu alleen nog KNMV voor de pechhulp. Nooit nodig gehad en ga het nu nog niet ergens anders onder brengen, omdat je gewoon pechhulp hebt op jouw persoon en niet op een kenteken, wat je vaak bij andere aanbieders wel hebt.

Maar volgens mij gaan de premies sowieso hard omhoog, ik sprak daar laatst volgens mij nog over met iemand van Combi Motors, toen ik even op onderzoek was wat een wissel mij van voertuig zou kosten, aangezien je dus geen korting meer krijgt van een ander voertuig. Ik heb het voor vorig jaar nog kunnen regelen, maar bij wissel van voertuig gaat dat niet meer op. Anyway, die gaf al aan dat de premies flink zouden stijgen volgend jaar. Eigenlijk elk jaar hetzelfde liedje.

kapiteinkoek

MF veteraan
27 okt 2008
6.258
50
Het gaat niet om gezeik of het de goedkoopste is maar dat je verworvenheden worden ontnomen onder het mom
van meer geclaimde schades door anderen,iets waar je zelf niets aan kan doen,ik heb geen invloed op het rijgedrag
van andere mensen en heb geen invloed op de straf die de verzekering mij oplegt omdat andere mensen meer claimen,.
dat mag jij dan gezeik noemen,en of ik dan 20,- of 200,- aan premie moet betalen maakt mij niet uit,ik voel mij genaaid.:(
Misschien moet je je verzekeraar even bellen en vragen of ze je premie omlaag doen en in geval van een ongeluk alleen nog uitkeren wat jij in totaal hebt ingelegd. Geef ze dan ook even een lijst met zaken die als onderpand gaan dienen voor het ontbrekende bedrag. Zoiets als dit, waarbij nummer 1 als eerst geveild wordt:

1. Al je spaargeld
2. Je huis
3. Je linker nier
4. ...

kuncing

MF veteraan
2 mei 2004
8.861
168
Töddenland
Blijkbaar is het een te groot risico voor de verzekeringsmaatschappijen.
Ik kan er wel iets van begrijpen, maar vind het wel een teleurstellende ontwikkeling.
Misschien schiet de wetgeving ook wel te kort.
I.m.o. zouden ze de straffen voor o.a. diefstal moeten verzwaren.
Prima idee :}
Alleen moeten de dieven dan wel worden gepakt. Maar (motor)diefstal schijnt niet zoveel prioriteit te hebben :/