De KNMV weg er mee.

die ga je niet vrijwillig aan..
Op het moment dat je een motorvoertuig op je naam zet om te gaan gebruiken, MOET je een verzekering afsluiten..
En net als bij een motorvoertuig kun je ook bij de zorgverzekering keuzes maken..
Bij een zorgverzekering kun je kiezen voor een hoog eigen risico waardoor de premie omlaag gaat, je kunt je aansluiten bij een collectief, maar dan kun je de maatschappij niet kiezen, ...
dus overal zijn er keuzes te maken, het gaat er gewoon om hoever je wilt gaan, maar welke verzekering ook, het is een vraag of je ze nodig hebt als er wat gebeurt, kun je zelf de kosten dragen, dan is verzekeren de slechtste keuze
Klopt wat je zegt, maar de zorgverzekering is minimaal verplicht, en een WA verzekering ook. Naast de basis kun je wel extra's kiezen. Ik heb zelf voor mijn motor een WA plus, voor mijn auto die 10 jaar oud is heb ik allrisk, gewoon omdat de premie afgezet tegen de waarde en kosten van reparaties bij schade verantwoord is. Ook hier heb ik dekking en premie goed gecheckt, scheelde me 400 euro per jaar, maar wel met goede dekking
 
Klopt wat je zegt, maar de zorgverzekering is minimaal verplicht, en een WA verzekering ook. Naast de basis kun je wel extra's kiezen. Ik heb zelf voor mijn motor een WA plus, voor mijn auto die 10 jaar oud is heb ik allrisk, gewoon omdat de premie afgezet tegen de waarde en kosten van reparaties bij schade verantwoord is. Ook hier heb ik dekking en premie goed gecheckt, scheelde me 400 euro per jaar, maar wel met goede dekking

ik betaal nog geen 400 euro per jaar voor een fzs1000 wa, een FJ1200 wa, een zx10r al risk, en een S80 WA via een tussenpersoon wel met max no claim, dus denk dat er voor mij niet veel te halen is door zelf de boel uit te gaan lopen zoeken en dan mijn service op te moeten geven, en hij regelt alles voor me, ook voor mijn kinderen trouwens...
Mijn dochter dacht het ook goedkoper te kunnen, en toen een gordijnen firma de gereedschapskist van de trap liet vallen, zat ze met de gebakken peren.
Maar iedereen mag doen wat ze goeddunken, wilde alleen maar aangeven dat je ook door het lezen van de ploissen, nog niet automatisch de kennis en truckjes van de maatschappijen de baas bent
 
Voordat we de discussie krijgen dat motorrijden een luxe is, elke vereniging heeft een kapitaalbuffer nodig.
Geen punt. Maar, als een club een belang heeft bij een produkt wat voor haar leden bruikbaar is , verstoort dat rechtstreeks de objectiviteit. En die korting, daar wordt ik mee om de oren geslagen omdat ik al heel lang met evenveel plezier de voorganger, Tyre, gebruik. Als ik maar alsjeblieft wil overstappen, krijg ik 40 % korting !!!! Ik beweer niet dat MRA slecht is, ik vind alleen dat KNMV zich niet mag binden aan een bedrijf en dan net doen alsof het de vondst van de eeuw is en dat ze exclusieve kortingen voor haar leden organiseert.

En laat dan ook duidelijk zijn in je marketing dat de KNMV verzekering een winstmodel is, en dat daarmee voor de leden niet op voorhand de beste verzekering wordt aangeboden. Je leest de verwarring nu op dit topic, velen begrijpen er niets meer van. En ja, Allianz is geen echt fijne verzekering, en AON ook niet, maar weinigen lezen de voorwaarden en men gaat er hier van uit dat de KNMV dat wel voor je doet. Door het financiële belang kan het zomaar zijn dat er betere verzekeringen zijn , maar die minder "bijdragen"aan de KNMV.

Het komt me voor als verlakkerij !! En ik heb persoonlijk liever een open en eerlijke club met een wat hogere bijdrage , in plaats van een club die dit soort bedekte en zo het ogenschijnlijk lijkt de beste deals voor haar leden bewerkstelligt

Helder uitgeschreven mening en perfect onderbouwd, dank!
 
Ik begrijp dat er nogal wat mensen een verzekering hebben omdat er pechhulp bij zit. Wat verwacht je van deze pechhulp? Misschien naïef maar verzekeren doe je bij een verzekeraar en pechhulp via een pechhulpdienst. Of moet ik pechhulp zien als een bergingsvoertuig naar motorzaak?
Misschien ben ik wat wereldvreemd hier in? Indien pech/ik de motor niet langs de weg kan herstellen zou ik 'm graag naar huis (ik zou nietw eten waarom ik 'm naar een motorzaak zou willen hebben)gebracht hebben.. (zonder dat dit een godsvermogen kost) kan dit ook op een andere manier dan via je motorverzekering? (en nee, ik word niet meer lid van de ANWB..)
 
Nog een keertje lezen ! Ik maakte hier onderscheid tussen gedwongen verzekeringen waar je eigenlijk niets te kiezen hebt qua polisvoorwaarden, de verplichte zorgverzekering dus , en de verzekeringen waar je wel de voorwaarden kunt vergelijken . En ja, als volgend jaar iedereen zijn motor plat rijdt, dan gaat de premie omhoog, ook voor verzekeringen die je vrijwillig aangaat.
Zit een collectiviteitsgedachte er achter
Kun je vertellen hoe?
Jahoor, gewoon bellen met de plaatselijk ‘ophaaldienst’....
 
Zit een collectiviteitsgedachte er achter

Jahoor, gewoon bellen met de plaatselijk ‘ophaaldienst’....
Ook in het buitenland? Hoe krijg je je barrel dan weer thuis? (en hoe kom je ter plekke aan het nummer?) en wat kost dat ongeveer?
 
En dat maakt de KNMV niet echt een belangenbehartiger voor motorrijders, want dan zouden ze juist moeten zorgen dat de tussenpersoon die onder hun naam werkt, een superieure motorverzekering in de markt zet.

Wat is eigenlijk een 'superieure motorverzekering'?

Ik zou sowieso niet willen dat er onderscheid gemaakt wordt tussen motorverzekering en autoverzekering. Motorverzekeringen zullen vast duurder zijn. Veel grotere kans op ongelukken, procentueel meer tokkies die grote risico's nemen op de lekdijk om maar iets te noemen, etc. Voor de motormuis is het gunstiger risico's uit te smeren over motoren+auto's dan over motoren alleen.
 
Wat is eigenlijk een 'superieure motorverzekering'?

Ik zou sowieso niet willen dat er onderscheid gemaakt wordt tussen motorverzekering en autoverzekering. Motorverzekeringen zullen vast duurder zijn. Veel grotere kans op ongelukken, procentueel meer tokkies die grote risico's nemen op de lekdijk om maar iets te noemen, etc. Voor de motormuis is het gunstiger risico's uit te smeren over motoren+auto's dan over motoren alleen.
Het gaat ook om de soort verzekering. Als je alleen WA hebt, is de kans dat je aan anderen grote schade toebrengt wat kleiner, zeker als je de omvang van de schade meeneemt. WA Plus heeft weer meer betrekking op de waarde van je motor, logisch dat een Harley van 30.000 euro wat duurder is als je wilt verzekeren tegen diefstal. Casco is weer anders. En als je eigen schade rijdt, dan ook logisch dat een dure motor een hoge premie heeft. Voor auto's is het nog complexer, ik heb een vrij dure auto van 10 jaar oud, en toch is het voordeliger voor mij om 600 euro Casco te betalen( 80% noclaim) in plaats van een reparatierisico aan te gaan door eigen schuld. Een paar duizend euro aan reparatie ben je heel snel kwijt. Ooit 1 keer een eenvoudige kras opgelopen, 1500 euro. Vandaar.
Punt is dat je van je club verwacht dat ze voor de leden het beste doen, en met de KNMV is dat op zijn minst twijfelachtig.
 
Ze zouden eens naar hun eigen naam moeten kijken,MOTORRIJDERS VERENIGING,nou van dat verenigen komt maar bar weinig terecht.
Het is verzand naar een log lichaam waar de hoge heren met nette pakken de dienst uitmaken,en die willen maar 1 ding en dat is centen graaien.
Betere concurrenten (NMB)werden op subtiele wijze opgeslokt zodat ze alleen heerschappij overhielden en daar goed misbruik van maken.
 
Laatst bewerkt:
Ze zouden eens naar hun eigen naam moeten kijken,MOTORRIJDERS VERENIGING,nou van dat verenigen komt maar bar weinig terecht.
Het is verzand naar een log lichaam waar de hoge heren met nette pakken de dienst uitmaken,en die willen maar 1 ding en dat is centen graaien.
Betere concurrenten (NMB)werden op subtiele wijze opgeslokt zodat ze alleen heerschappij overhielden en daar goed misbruik van maken.
MAG ??
 
Ze zouden eens naar hun eigen naam moeten kijken,MOTORRIJDERS VERENIGING,nou van dat verenigen komt maar bar weinig terecht.
Het is verzand naar een log lichaam waar de hoge heren met nette pakken de dienst uitmaken,en die willen maar 1 ding en dat is centen graaien.
Betere concurrenten (NMB)werden op subtiele wijze opgeslokt zodat ze alleen heerschappij overhielden en daar goed misbruik van maken.

Nederlandse Minigolf Bond?
 
Enige klacht die ik heb ivm de verzekering van de KNMV is dat deze niet bereid was m'n motor all-risk te verzekeren omdat deze te oud was
....dus dat hield daarbij op en ben naar de concurrentie gegaan

Voor de rest 0 klagen over de organisatie, de pechhulp, of de afhandelingen die ik heb gehad mbt schades
 
En ja, als volgend jaar iedereen zijn motor plat rijdt, dan gaat de premie omhoog, ook voor verzekeringen die je vrijwillig aangaat.

Uh, en Nee, dat zou niet hoeven, gezien de mensen die schade rijden terugvallen in korting en dus vanzelf meer gaan betalen
 
Corona in de regio: ergernis om de vele motorrijders

Ze konden de verleiding niet weerstaan en gingen massaal de weg op: het was druk met motoren vandaag.
De motorrijdersbond KNMV zag die bui al hangen en had opgeroepen vooral thuis te blijven. Die boodschap kwam niet aan.

Klik om te lezen op de Stentor
 
Corona in de regio: ergernis om de vele motorrijders

Ze konden de verleiding niet weerstaan en gingen massaal de weg op: het was druk met motoren vandaag.
De motorrijdersbond KNMV zag die bui al hangen en had opgeroepen vooral thuis te blijven. Die boodschap kwam niet aan.

Klik om te lezen op de Stentor

Enduro rijden...kom je amper iemand tegen...maar niet verzekerd bij de knmv...dat is voorbij...🖕
 
Heb de auto er ook uit gegooid bij knmv. Die werd ineens verdubbeld. Zijn helemaal gek daar. De motor is nog steeds relatief goedkoop verzekerd.
 
Het gaat ook om de soort verzekering. Als je alleen WA hebt, is de kans dat je aan anderen grote schade toebrengt wat kleiner, zeker als je de omvang van de schade meeneemt. WA Plus heeft weer meer betrekking op de waarde van je motor, logisch dat een Harley van 30.000 euro wat duurder is als je wilt verzekeren tegen diefstal. Casco is weer anders. En als je eigen schade rijdt, dan ook logisch dat een dure motor een hoge premie heeft. Voor auto's is het nog complexer, ik heb een vrij dure auto van 10 jaar oud, en toch is het voordeliger voor mij om 600 euro Casco te betalen( 80% noclaim) in plaats van een reparatierisico aan te gaan door eigen schuld. Een paar duizend euro aan reparatie ben je heel snel kwijt. Ooit 1 keer een eenvoudige kras opgelopen, 1500 euro. Vandaar.
Punt is dat je van je club verwacht dat ze voor de leden het beste doen, en met de KNMV is dat op zijn minst twijfelachtig.

ja, dat is een verzekering, maar wat is een 'superieure motorverzekering'?
 
Beetje een lang verhaal, maar op Facebook raakte ik in een kort gesprek verwikkeld met de sympathieke Arjan Everink, voorman van het KNMV. Aanleiding was zijn vraag om afgelopen weekend vooral thuis te blijven, waarop ik riep dat ik mijn lidmaatschap nog even op moest zeggen. Dit werd het vervolg;

Arjan Everink Chris, wij nodigen je graag uit om een keer een dag met ons mee te lopen en bij ons achter de schermen mee te kijken. Alleen al op kantoor zijn wij ongeveer met 30 mensen continue bezig om motorrijden voor iedereen mogelijk te maken en te werken aan motorveiligheid. Natuurlijk is dat voor jou niet altijd zichtbaar, maar kijk maar eens hoe afgelopen jaren de weginrichting is verbeterd, hoe goed onze rijopleidingen in Nederland in elkaar zitten etc. Bedenk ook dat veel medewerkers bij de KNMV zelf ook motorrijder zijn en dus weten wat er speelt en niet zomaar iets van achter ons bureau bedenken. Nee wij zijn zelf motorrijders die aan de slag zijn voor al onze collega motorrijders in het land. Doen wij altijd alles goed? Nee uiteraard niet, maar we doen ons best en meer kunnen we helaas niet doen. Als je ergens over ontevreden bent neem dan aub contact met ons op. Wij helpen je dan graag. Veel motorplezier!

Mijn antwoord;

DetoX Beste Arjan. Ik waardeer jouw reactie, zeker op een openbaar medium als Facebook.
Inhoudelijk zie ik het KNMV meer als een club die druk doende is met zichzelf in stand houden, meer dan een belangenorganisatie van en voor motorrijders. De genoemde rijtrainingen zijn kwalitatief vast goed, maar het prijsniveau schrikt bijna iedereen af en dan schiet je het doel als belangenorganisatie voorbij. De verzekeringen zijn ondertussen ook niet meer goedkoop en de service is slecht. Een daglicentie voor een rondje baggeren vind ik ook prijzig en ik vraag me af of de gelden terecht komen bij de clubs die daadwerkelijk de organisatie doen.De zichtbaarheid in de media is mager en ondertussen betaal ik ieder jaar bijna €70,- voor een vereniging waar ik de toegevoegde waarde van kwijt ben.
Ik wil er graag eens een bakkie met je over komen doen Arjan, maar of het mijn gedachten kan ombuigen betwijfel ik.


En toen was het stil. Ik ben al een week bezig om mijn verzekeringen op te zeggen bij het KNMV, maar nog altijd verloopt de communicatie bagger. Het lidmaatschap opzeggen ging soepeler, alleen jammer dat ze pas bij opzeggen gaan vragen wat ik van het KNMV vind.

Voor wie het weten wil, bij Unive werd ik met open armen ontvangen. Mijn klassieke BMW mag er gewoon in een oldtimerverzekering (WA+) en de all risk van mijn CRF1000L is 20% goedkoper dan bij het KNMV.
 
Beetje een lang verhaal, maar op Facebook raakte ik in een kort gesprek verwikkeld met de sympathieke Arjan Everink, voorman van het KNMV. Aanleiding was zijn vraag om afgelopen weekend vooral thuis te blijven, waarop ik riep dat ik mijn lidmaatschap nog even op moest zeggen. Dit werd het vervolg;

Arjan Everink Chris, wij nodigen je graag uit om een keer een dag met ons mee te lopen en bij ons achter de schermen mee te kijken. Alleen al op kantoor zijn wij ongeveer met 30 mensen continue bezig om motorrijden voor iedereen mogelijk te maken en te werken aan motorveiligheid. Natuurlijk is dat voor jou niet altijd zichtbaar, maar kijk maar eens hoe afgelopen jaren de weginrichting is verbeterd, hoe goed onze rijopleidingen in Nederland in elkaar zitten etc. Bedenk ook dat veel medewerkers bij de KNMV zelf ook motorrijder zijn en dus weten wat er speelt en niet zomaar iets van achter ons bureau bedenken. Nee wij zijn zelf motorrijders die aan de slag zijn voor al onze collega motorrijders in het land. Doen wij altijd alles goed? Nee uiteraard niet, maar we doen ons best en meer kunnen we helaas niet doen. Als je ergens over ontevreden bent neem dan aub contact met ons op. Wij helpen je dan graag. Veel motorplezier!

Mijn antwoord;

DetoX Beste Arjan. Ik waardeer jouw reactie, zeker op een openbaar medium als Facebook.
Inhoudelijk zie ik het KNMV meer als een club die druk doende is met zichzelf in stand houden, meer dan een belangenorganisatie van en voor motorrijders. De genoemde rijtrainingen zijn kwalitatief vast goed, maar het prijsniveau schrikt bijna iedereen af en dan schiet je het doel als belangenorganisatie voorbij. De verzekeringen zijn ondertussen ook niet meer goedkoop en de service is slecht. Een daglicentie voor een rondje baggeren vind ik ook prijzig en ik vraag me af of de gelden terecht komen bij de clubs die daadwerkelijk de organisatie doen.De zichtbaarheid in de media is mager en ondertussen betaal ik ieder jaar bijna €70,- voor een vereniging waar ik de toegevoegde waarde van kwijt ben.
Ik wil er graag eens een bakkie met je over komen doen Arjan, maar of het mijn gedachten kan ombuigen betwijfel ik.


En toen was het stil. Ik ben al een week bezig om mijn verzekeringen op te zeggen bij het KNMV, maar nog altijd verloopt de communicatie bagger. Het lidmaatschap opzeggen ging soepeler, alleen jammer dat ze pas bij opzeggen gaan vragen wat ik van het KNMV vind.

Voor wie het weten wil, bij Unive werd ik met open armen ontvangen. Mijn klassieke BMW mag er gewoon in een oldtimerverzekering (WA+) en de all risk van mijn CRF1000L is 20% goedkoper dan bij het KNMV.

Goed dat dit openbaar is gemaakt, en ik ben het grotendeels eens met DetoX . De reden waarom ik lid ben van KNMV is voor 95% de pechservice in Nederland. Dit is gewoon goed en beter dan de ANWB. ( Die gaat op kenteken, en ik heb meerdere auto's en dat zo betekenen dat ik voor elke auto een lidmaatschap moet nemen, en daarnaast ook nog eentje voor de motor. Nou, niet dus) . Voor de KNMV verzekering geldt hetzelfde, dan heb je buitenlanddekking voor als je pech hebt. Dat bieden andere verzekeringen bij mijn weten niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan