De KNMV weg er mee.

Is het ook, maar ach 5 euri op jaarbasis, daar koop je niet eens een pakje shag / sigaretten meer voor.
Maar wel een plastic kaartje van de ANWB, inkomsten om het kaartje te laten maken door een medewerker.
Het klinkt wat bizar , maar op enig moment hadden we 5 auto's, man, vrouw, en drie kinderen, en we gebruikten regelmatig elkaars auto's. Dus partnercards was niet het goede idee met kentekenregistratie. Situatie is nu anders, gelukkig , nog maar 2 auto's. Klinkt wel eigenwijs, is niet anders
 
Goed dat dit openbaar is gemaakt, en ik ben het grotendeels eens met DetoX . De reden waarom ik lid ben van KNMV is voor 95% de pechservice in Nederland. Dit is gewoon goed en beter dan de ANWB. ( Die gaat op kenteken, en ik heb meerdere auto's en dat zo betekenen dat ik voor elke auto een lidmaatschap moet nemen, en daarnaast ook nog eentje voor de motor. Nou, niet dus) . Voor de KNMV verzekering geldt hetzelfde, dan heb je buitenlanddekking voor als je pech hebt. Dat bieden andere verzekeringen bij mijn weten niet.
De ANWB wegenwacht werkt niet op kenteken dat is wat ik heb,dat lidmaatschap staat gewoon op je persoonlijke naam,
het maakt dan niet uit met welk voertuig je rijd,ik heb 2x met pech langs de weg gestaan en beide keren super geholpen door de wegenwacht,
de eerste keer is de man van de wegenwacht voor de zekerheid helemaal tot aan mijn huis toe achter mij aan gereden omdat mijn dynamo stuk was
en die op dat moment niet te repareren was,de 2x was met een andere wagen waarvan de waterpomp stuk was gegaan,de wagen werd opgehaald met
een bergingsvoertuig,deze man heeft mij eerst thuis afgezet en heeft daarna de wagen bij de garage gebracht,en het koste mij helemaal niks,
hulde voor de ANWB.De KNMV daarentegen zijn gewoon een stelletje geldgraaiers dat waren ze in de tijd dat ik wedstrijden reed en dat zijn ze nog steeds.
Ze komen wel met mooie verhaaltjes dat ze zoveel doen voor motorrijders ,nou ik merk er niks van,ze kunnen een heel groot voorbeeld aan de MAG nemen.
Jarenlang ben ik verzekerd geweest bij de KNMV en toen ik weer een andere motor wou verzekeren bij hun ging dat ineens niet meer
omdat ik 1x in al die jaren een keer veel te hard gereden heb en daar dus voor de rechter had gestaan,juist als motorrijders vereniging moet je kunnen begrijpen dat motorrijders wel eens harder dan toegestaan rijden en dan niet gelijk 8jaar lang achtervolgd zouden moeten worden door de verzekering,
zelfs Justitie doet dat niet,alsof ik die al tig jaar schade vrij rijd ineens een te hoog risico zou zijn,bij de ANWB was het geen enkel probleem,
dat is een veel betere vereniging dan heel die KNMV.
 
Laatst bewerkt:
De ANWB wegenwacht werkt niet op kenteken dat is wat ik heb,dat lidmaatschap staat gewoon op je persoonlijke naam,
het maakt dan niet uit met welk voertuig je rijd,ik heb 2x met pech langs de weg gestaan en beide keren super geholpen door de wegenwacht,
de eerste keer is de man van de wegenwacht voor de zekerheid helemaal tot aan mijn huis toe achter mij aan gereden omdat mijn dynamo stuk was
en die op dat moment niet te repareren was,de 2x was met een andere wagen waarvan de waterpomp stuk was gegaan,de wagen werd opgehaald met
een bergingsvoertuig,deze man heeft mij eerst thuis afgezet en heeft daarna de wagen bij de garage gebracht,en het koste mij helemaal niks,
hulde voor de ANWB.De KNMV daarentegen zijn gewoon een stelletje geldgraaiers dat waren ze in de tijd dat ik wedstrijden reed en dat zijn ze nog steeds.
Ze komen wel met mooie verhaaltjes dat ze zoveel doen voor motorrijders ,nou ik merk er niks van,ze kunnen een heel groot voorbeeld aan de MAG nemen.
Jarenlang ben ik verzekerd geweest bij de KNMV en toen ik weer een andere motor wou verzekeren bij hun ging dat ineens niet meer
omdat ik 1x in al die jaren een keer veel te hard gereden heb en daar dus voor de rechter had gestaan,juist als motorrijders vereniging moet je kunnen begrijpen dat motorrijders wel eens harder dan toegestaan rijden en dan niet gelijk 8jaar lang achtervolgd zouden moeten worden door de verzekering,
zelfs Justitie doet dat niet,alsof ik die al tig jaar schade vrij rijd ineens een te hoog risico zou zijn,bij de ANWB was het geen enkel probleem,
dat is een veel betere vereniging dan heel die KNMV.
Hoe wisten ze nu dat je een keer te hard reed ? Heb je dat zelf verteld ? ( En voor mijn was het anders, met drie kinderen die allemaal een auto hadden en ook nodig hadden, dus niet van die hele nieuwe ook nog.) Ik ben ook niet tegen de ANWB hoor .
 
Hoe wisten ze nu dat je een keer te hard reed ? Heb je dat zelf verteld ? ( En voor mijn was het anders, met drie kinderen die allemaal een auto hadden en ook nodig hadden, dus niet van die hele nieuwe ook nog.) Ik ben ook niet tegen de ANWB hoor .
Dat moet je verplicht melden,die vraag staat in de aanvraag voor een verzekering,liegen daarover heeft geen zin want ze kunnen dat nakijken.
 
Dat moet je verplicht melden,die vraag staat in de aanvraag voor een verzekering.,liegen daarover heeft geen zin want ze kunnen dat nakijken.
Ik kreeg alleen een boete en een voorwaardelijke ontzegging,met een proeftijd van twee jaar, dat zo na de tijd helemaal uit de boeken verdwenen behoren te zijn
 
Ik kreeg alleen een boete en een voorwaardelijke ontzegging,met een proeftijd van twee jaar, dat zo na de tijd helemaal uit de boeken verdwenen behoren te zijn
Ja bij Justitie duurt dat 5 jaar,bij de verzekering sta je 8jaar te boek als te hoog risico geval.
 
Goed dat dit openbaar is gemaakt, en ik ben het grotendeels eens met DetoX . De reden waarom ik lid ben van KNMV is voor 95% de pechservice in Nederland. Dit is gewoon goed en beter dan de ANWB. ( Die gaat op kenteken, en ik heb meerdere auto's en dat zo betekenen dat ik voor elke auto een lidmaatschap moet nemen, en daarnaast ook nog eentje voor de motor. Nou, niet dus) . Voor de KNMV verzekering geldt hetzelfde, dan heb je buitenlanddekking voor als je pech hebt. Dat bieden andere verzekeringen bij mijn weten niet.

Zo en nu eens wel weg bij de knmv ?,nu je geklets over en bewering dat je bij anwb voor elk,voertuig een abbonement moet hebben omdat het op,kenteken staat.
Waar niks van waar is,
Je zegt heel,veel hier,rojerasen maar even op,anwb site kijken deed je ook niet.
Zie mijn bijgevoegde foto met hun voorwaarden,
Persoonsgebonden en niet op kenteken dus maakt niet uit waar je in rijd als je pech hulp nodig hebt van de anwb komen ze gewoon.
Dat is al jaren zo ,in 1997 al eens gebruik van gemaakt.
Maar volgens jouw was het niet zo,.
Maar ergens ben je merk ik knmv aanhanger ,want je hebt veel,onwaarheden over het anwb lidmaatschap verteld en hemeld de knmv pech hulp.service op.
gebezigd hier.
Weer een voorbeeld van de onzin gebezigd hier.
En oja let op ook anwb heeft buitenland pechhulp of wist je dit ook weer niet.
Er zijn zelfs tv programmas over dat de anwb gevolgd word ,waarin ze hun leden helpen in het buitenland die met pech staan tja.
Fijne dag verder.
 

Bijlagen

  • IMG_6871.PNG
    IMG_6871.PNG
    97,3 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
100 euro voor 5 kilometer . Stel je voor dat je dat overkomen was ergens midden in Duitsland ? Of ergens midden in Zweden ?

Dat hoeft @swetty zich niet voor te stellen, hij schrijft immers nooit verder dan 150km ver Duitsland in te gaan richting het Teutoburgerwald. Voor hem dus een prima keuze op deze manier, hij kan het prima zelf regelen, en de financiële gevolgen zijn te overzien. Geen reden om een verzekering af te sluiten.

Overigens zijn financiële overwegingen sowieso niet de hoofdreden om pechhulp te overwegen. Ik heb een twee keer de Wegenwacht nodig gehad in het buitenland. Dan was ik vooral blij met het feit dat ik het niet zelf hoefde te regelen, maar de kosten voor de hulp waren niet zo heel erg hoog. Beide keren is mijn motor in het buitenland gemaakt. Als dat langer duurt dan 2 dagen betalen ze een huurauto. De eerste keer was dat niet aan de orde. De tweede keer wel, mijn motor werd op zaterdag afgesleept, de dealer was op maandag dicht, dus ik kreeg meteen zaterdagmorgen een huurauto. Heb ik me prima mee vermaakt een week lang, maar meer dan een paar tientjes per dag had dat ook niet gekost.
 
Dat moet je verplicht melden,die vraag staat in de aanvraag voor een verzekering,liegen daarover heeft geen zin want ze kunnen dat nakijken.

Precies. En dat nakijken doen ze pas als je een hoge schade claimt bij de verzekering. En dan heb je opeens jarenlang premie betaald, maar keren zij niet uit.
 
Precies. En dat nakijken doen ze pas als je een hoge schade claimt bij de verzekering. En dan heb je opeens jarenlang premie betaald, maar keren zij niet uit.
Het betekent dat de registratie dus wel ergens gehandhaafd wordt, ik meende dat de overtreding helemaal uit de boeken zou verdwijnen. Kennelijk is dat niet zo, het zou de moeite waard zijn om eens na te gaan waar die registratie dan is en in hoeverre een en ander wel of niet strijdig is met de privacywetgeving .
 
Dat hoeft @swetty zich niet voor te stellen, hij schrijft immers nooit verder dan 150km ver Duitsland in te gaan richting het Teutoburgerwald. Voor hem dus een prima keuze op deze manier, hij kan het prima zelf regelen, en de financiële gevolgen zijn te overzien. Geen reden om een verzekering af te sluiten.

Overigens zijn financiële overwegingen sowieso niet de hoofdreden om pechhulp te overwegen. Ik heb een twee keer de Wegenwacht nodig gehad in het buitenland. Dan was ik vooral blij met het feit dat ik het niet zelf hoefde te regelen, maar de kosten voor de hulp waren niet zo heel erg hoog. Beide keren is mijn motor in het buitenland gemaakt. Als dat langer duurt dan 2 dagen betalen ze een huurauto. De eerste keer was dat niet aan de orde. De tweede keer wel, mijn motor werd op zaterdag afgesleept, de dealer was op maandag dicht, dus ik kreeg meteen zaterdagmorgen een huurauto. Heb ik me prima mee vermaakt een week lang, maar meer dan een paar tientjes per dag had dat ook niet gekost.
Ik meen dat in Duitsland een verplichting bestaat om een stilgevallen voertuig onmiddellijk te laten wegslepen , op een Autobahn in elk geval .Je moet dus wachten op een berger en je kunt niet zeggen dat je op een vriend wacht die met aan aanhangertje onderweg is .
 
Het betekent dat de registratie dus wel ergens gehandhaafd wordt, ik meende dat de overtreding helemaal uit de boeken zou verdwijnen. Kennelijk is dat niet zo, het zou de moeite waard zijn om eens na te gaan waar die registratie dan is en in hoeverre een en ander wel of niet strijdig is met de privacywetgeving .
Er is een centrale database waaruit alle verzekeringmaatschappijen gegevens kunnen halen ,zoals of je strafbare feiten heb gepleegd die
een verhoogd risico kunnen zijn voor de verzekeringsmaatschappij,zoals oa veroordelingen voor veel te hard rijden of ander gevaarlijk verkeersgedrag
of fraude.Lieg je dus op de vragen die gesteld worden op het aanvraag formulier dan kunnen ze dat eenvoudig controleren en krijg je alsnog
geen verzekering.Kan je dan niks meer verzekeren,jawel maar dan kan je alleen terecht bij een maatschappij die een veel hogere premie vraagt.
Vroeger was dat alleen Terminus,nu zijn er meer die dat verhoogde risico wel willen verzekeren.
 
Laatst bewerkt:
Dat hoeft @swetty zich niet voor te stellen, hij schrijft immers nooit verder dan 150km ver Duitsland in te gaan richting het Teutoburgerwald. Voor hem dus een prima keuze op deze manier, hij kan het prima zelf regelen, en de financiële gevolgen zijn te overzien. Geen reden om een verzekering af te sluiten.

Overigens zijn financiële overwegingen sowieso niet de hoofdreden om pechhulp te overwegen. Ik heb een twee keer de Wegenwacht nodig gehad in het buitenland. Dan was ik vooral blij met het feit dat ik het niet zelf hoefde te regelen, maar de kosten voor de hulp waren niet zo heel erg hoog. Beide keren is mijn motor in het buitenland gemaakt. Als dat langer duurt dan 2 dagen betalen ze een huurauto. De eerste keer was dat niet aan de orde. De tweede keer wel, mijn motor werd op zaterdag afgesleept, de dealer was op maandag dicht, dus ik kreeg meteen zaterdagmorgen een huurauto. Heb ik me prima mee vermaakt een week lang, maar meer dan een paar tientjes per dag had dat ook niet gekost.
Precies, mijn afweging. Ik dok ter plekke.....jammer maar het leven gaat door.

Ook all-risk versus wa....mijn oude meuk van een paar duizend euro maak ik me niet druk om, vandaar wa.....voor iemand die een nieuwe motor koopt met geleend geld is de keuze hoogstwaarschijnlijk heel anders... :+

Tis gewoon en kwestie van kun je de kosten overzien......en ff doorgaan ook een begravenisverzekering vind ik onzin, en ondertussen kleden ze qua vergoedingen ook helemaal uit. Dat heb ik al zelf gespaard, en niet viaverzekeringen die achteraf hartstikke duur blijken te zijn.
 
VRO was leuk maar nog beter is een dag mee rijden met een instructeur van een rijschool waar ik in een groepje meereed.

Ik heb alleen achteraf een rondje koffie betaald.

RMT werd gesubsidieerd door de gemeente waarin ik woon.
 
Zo en nu eens wel weg bij de knmv ?,nu je geklets over en bewering dat je bij anwb voor elk,voertuig een abbonement moet hebben omdat het op,kenteken staat.
Waar niks van waar is,
Je zegt heel,veel hier,rojerasen maar even op,anwb site kijken deed je ook niet.
Zie mijn bijgevoegde foto met hun voorwaarden,
Persoonsgebonden en niet op kenteken dus maakt niet uit waar je in rijd als je pech hulp nodig hebt van de anwb komen ze gewoon.
Dat is al jaren zo ,in 1997 al eens gebruik van gemaakt.
Maar volgens jouw was het niet zo,.
Maar ergens ben je merk ik knmv aanhanger ,want je hebt veel,onwaarheden over het anwb lidmaatschap verteld en hemeld de knmv pech hulp.service op.
gebezigd hier.
Weer een voorbeeld van de onzin gebezigd hier.
En oja let op ook anwb heeft buitenland pechhulp of wist je dit ook weer niet.
Er zijn zelfs tv programmas over dat de anwb gevolgd word ,waarin ze hun leden helpen in het buitenland die met pech staan tja.
Fijne dag verder.
Persoonsgebonden dus. Maar kijk, wat als je vrouw in de auto rijdt en geen partnerpas heeft ? Of je kinderen ? En die moeten wel een kenteken laten registreren. Mijn vrouw heeft nu een partnerpas en de registratie is het kenteken van mijn auto, niet die van haar. Wat nu als ze pech krijgt met haar eigen auto ? En ja hoor, ik weet best dat de ANWB buitenlandhulp heeft , die is ook prima . Ik ben al heel erg lang lid van de ANWB , ik denk sinds 1968 toen ik mijn eerste auto kocht. Misschien dat ik niet helemaal heb bijgehouden wanneer de voorwaarden gewijzigd zijn, ik weet wel dat een partnerpas later is ingevoerd.Ik noemde eerder dat ik 5 auto's had die door alle gezinsleden door elkaar werden gebruikt al naar gelang de behoefte ( verre reis, veel of weinig bagage, even snel door Duitsland, langere tijd onderweg, en nog wat dingen) .Het mooie is dat je het helemaal niet met me eens hoeft te zijn . Ik was ooit ook nog lid van de KNAC, voor de autosportactiviteiten die ik toen had.
Prima club, maar nu wel weer erg kostbaar geworden. Pechhulp in Europa
En , ik ben helemaal niet tegen de KNMV, trouwens , anders zou ik er geen lid zijn.
 
Persoonsgebonden dus. Maar kijk, wat als je vrouw in de auto rijdt en geen partnerpas heeft ? Of je kinderen ? En die moeten wel een kenteken laten registreren. Mijn vrouw heeft nu een partnerpas en de registratie is het kenteken van mijn auto, niet die van haar. Wat nu als ze pech krijgt met haar eigen auto ? En ja hoor, ik weet best dat de ANWB buitenlandhulp heeft , die is ook prima . Ik ben al heel erg lang lid van de ANWB , ik denk sinds 1968 toen ik mijn eerste auto kocht. Misschien dat ik niet helemaal heb bijgehouden wanneer de voorwaarden gewijzigd zijn, ik weet wel dat een partnerpas later is ingevoerd.Ik noemde eerder dat ik 5 auto's had die door alle gezinsleden door elkaar werden gebruikt al naar gelang de behoefte ( verre reis, veel of weinig bagage, even snel door Duitsland, langere tijd onderweg, en nog wat dingen) .Het mooie is dat je het helemaal niet met me eens hoeft te zijn . Ik was ooit ook nog lid van de KNAC, voor de autosportactiviteiten die ik toen had.
Prima club, maar nu wel weer erg kostbaar geworden. Pechhulp in Europa
En , ik ben helemaal niet tegen de KNMV, trouwens , anders zou ik er geen lid zijn.
Ik wel,daarom al vele jaren geen lid meer. :N,ik ben maar van 1 vereniging lid en dat ben ik zelf,de oude krasse knarren snelle motorrijders :Y 😍
 
De ANWB wegenwacht werkt niet op kenteken dat is wat ik heb,dat lidmaatschap staat gewoon op je persoonlijke naam,
het maakt dan niet uit met welk voertuig je rijd,ik heb 2x met pech langs de weg gestaan en beide keren super geholpen door de wegenwacht,
de eerste keer is de man van de wegenwacht voor de zekerheid helemaal tot aan mijn huis toe achter mij aan gereden omdat mijn dynamo stuk was
en die op dat moment niet te repareren was,de 2x was met een andere wagen waarvan de waterpomp stuk was gegaan,de wagen werd opgehaald met
een bergingsvoertuig,deze man heeft mij eerst thuis afgezet en heeft daarna de wagen bij de garage gebracht,en het koste mij helemaal niks,
hulde voor de ANWB.De KNMV daarentegen zijn gewoon een stelletje geldgraaiers dat waren ze in de tijd dat ik wedstrijden reed en dat zijn ze nog steeds.
Ze komen wel met mooie verhaaltjes dat ze zoveel doen voor motorrijders ,nou ik merk er niks van,ze kunnen een heel groot voorbeeld aan de MAG nemen.
Jarenlang ben ik verzekerd geweest bij de KNMV en toen ik weer een andere motor wou verzekeren bij hun ging dat ineens niet meer
omdat ik 1x in al die jaren een keer veel te hard gereden heb en daar dus voor de rechter had gestaan,juist als motorrijders vereniging moet je kunnen begrijpen dat motorrijders wel eens harder dan toegestaan rijden en dan niet gelijk 8jaar lang achtervolgd zouden moeten worden door de verzekering,
zelfs Justitie doet dat niet,alsof ik die al tig jaar schade vrij rijd ineens een te hoog risico zou zijn,bij de ANWB was het geen enkel probleem,
dat is een veel betere vereniging dan heel die KNMV.

Uhmm begrijp ik niet helemaal...
Als ik een nieuwe auto of motor koop, dan bel ik op en zeg...kun je die en die auto vervangen voor die en die auto, en hou de oude nog een maand in dekking zodat ik hem kan verkopen...
Dan hoef ik geen verklaring of wat dan ook af te geven...waarom jij wel dan?
 
Ik wel,daarom al vele jaren geen lid meer. :N,ik ben maar van 1 vereniging lid en dat ben ik zelf,de oude krasse knarren snelle motorrijders :Y 😍
Ik ben bijna nergens van lid...ik ben zelf supporting, ik hou rekening met mijn eigenbelang, daar heb ik niemand anders voor nodig. Niet onpersoonlijk of wat anders want ik doe nu genoeg voor anderen die het heel wat minder hebben dan wij. Want dat besef ik ook.... ;)
 
Uhmm begrijp ik niet helemaal...
Als ik een nieuwe auto of motor koop, dan bel ik op en zeg...kun je die en die auto vervangen voor die en die auto, en hou de oude nog een maand in dekking zodat ik hem kan verkopen...
Dan hoef ik geen verklaring of wat dan ook af te geven...waarom jij wel dan?
Omdat ik online dat deed.
 
ik ben ook nergens lid van, heb alleen een doorlopende reisverzekering, en verder alle WA op de ZX10 na....
Als ik onderweg strand, dan is het heel simpel, auto/motor ergens stallen, moet ik verder kijken of reparatie een optie is zo niet dan een auto huren..
hoef ik niet verder dan de trein-flixbus-liften naar huis, aanhanger of amblance ophalen, en wanneer het uitkomt het voertuig weer ophalen...
Ben al eens in passau gestrand vanwege noodweer, zo door en door nat, motor bij een boer in de schuur geflikkerd, en met de trein naar huis, man wat was ik het zat.....weken later de motor opgehaald
 
ik ben ook nergens lid van, heb alleen een doorlopende reisverzekering, en verder alle WA op de ZX10 na....
Als ik onderweg strand, dan is het heel simpel, auto/motor ergens stallen, moet ik verder kijken of reparatie een optie is zo niet dan een auto huren..
hoef ik niet verder dan de trein-flixbus-liften naar huis, aanhanger of amblance ophalen, en wanneer het uitkomt het voertuig weer ophalen...
Ben al eens in passau gestrand vanwege noodweer, zo door en door nat, motor bij een boer in de schuur geflikkerd, en met de trein naar huis, man wat was ik het zat.....weken later de motor opgehaald
Die doorlopende reisverzekering is prima, dekt alleen nooit je voertuig. Maar, ik heb die doorlopende ook, en zag het geweldige nut toen mijn dochter in Mexico daar mensen te hulp schoot wiens dochter plotseling overleed en de verzekering geweldige service verleende. Ouders konden het eerste vliegtuig nemen en overkomen en men kreeg daar ook alle mogelijke assistentie. En, voor een relatieve low budget verzekering , heel goed gedaan. Omdat wij regelmatig in Mexico zijn kwamen we dit te weten . Beetje off topic, maar wel vermelden waard
 
ik ben ook nergens lid van, heb alleen een doorlopende reisverzekering, en verder alle WA op de ZX10 na....
Als ik onderweg strand, dan is het heel simpel, auto/motor ergens stallen, moet ik verder kijken of reparatie een optie is zo niet dan een auto huren..
hoef ik niet verder dan de trein-flixbus-liften naar huis, aanhanger of amblance ophalen, en wanneer het uitkomt het voertuig weer ophalen...
Ben al eens in passau gestrand vanwege noodweer, zo door en door nat, motor bij een boer in de schuur geflikkerd, en met de trein naar huis, man wat was ik het zat.....weken later de motor opgehaald
Prima dat je dat kunt. Voor mij geldt , ik spreek 4 talen vloeiend en kan me ook redden in Italiaans , Spaans en Zweeds, heb altijd creditcard bij me, en toch is het supergemakkelijk als je lokale hulp/kennis tot je beschikking hebt. En ik zie mezelf nog echt niet met een flixbus naar huis. Voor mij: spul moet gemaakt en dan kan ik weer door of terug. En ik kruip wel in een lokaal hotel, dicht bij de reparateur. Is ook meestal vorm van vakantie en vaak ook nog heel gezellig. Gelukkig heb ik nooit pech, ff afkloppen. maar voordat ik op weg ga is mijn motor nagezien en alles wat ook maar een beetje twijfelachtig is wordt vervangen. Ik ga ook nooit op reis met halfsleets banden, gewoon nieuw erop , stortbuien in de bergen zijn moordenaars dus ik wil maximaal profiel.
 
Prima dat je dat kunt. Voor mij geldt , ik spreek 4 talen vloeiend en kan me ook redden in Italiaans , Spaans en Zweeds, heb altijd creditcard bij me, en toch is het supergemakkelijk als je lokale hulp/kennis tot je beschikking hebt. En ik zie mezelf nog echt niet met een flixbus naar huis. Voor mij: spul moet gemaakt en dan kan ik weer door of terug. En ik kruip wel in een lokaal hotel, dicht bij de reparateur. Is ook meestal vorm van vakantie en vaak ook nog heel gezellig. Gelukkig heb ik nooit pech, ff afkloppen. maar voordat ik op weg ga is mijn motor nagezien en alles wat ook maar een beetje twijfelachtig is wordt vervangen. Ik ga ook nooit op reis met halfsleets banden, gewoon nieuw erop , stortbuien in de bergen zijn moordenaars dus ik wil maximaal profiel.
profiel draagt bij een motor maar voor 5% bij aan grip
 
profiel draagt bij een motor maar voor 5% bij aan grip
Profiel is maar voor 1 ding belangrijk en dat is waterafvoer,daarom rijden ze bij de moto gp met slicks als het droog is en
bij regen met regenbanden met profiel,daarom krijg je ook een bekeuring als je profiel te laag is,dan ben je namelijk bij regen een gevaar
op de weg voor je zelf en voor andere weggebruikers.
 
Profiel is maar voor 1 ding belangrijk en dat is waterafvoer,daarom rijden ze bij de moto gp met slicks als het droog is en
bij regen met regenbanden met profiel,daarom krijg je ook een bekeuring als je profiel te laag is,dan ben je namelijk bij regen een gevaar
op de weg voor je zelf en voor andere weggebruikers.
hahahaha
Profiel op een motorband is bijna helemaal voor de looks, en ja het beetje dat er in zit moet voldoen aan de wet, maar nogmaals draagt amper bij aan waterafvoer...
de hoeveelheid silicaat in de band is bepalend voor de grip in de regen , en bij motogp banden doen ze dat om warmte in de band te krijgen en te houden
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan