De KNMV weg er mee.

hahahaha
Profiel op een motorband is bijna helemaal voor de looks, en ja het beetje dat er in zit moet voldoen aan de wet, maar nogmaals draagt amper bij aan waterafvoer...
de hoeveelheid silicaat in de band is bepalend voor de grip in de regen , en bij motogp banden doen ze dat om warmte in de band te krijgen en te houden
Bewijs ??
 
pirelli.jpg

Gewoon legale straatband, volgens jullie dus LEVENSGEVAARLIJK in de regen
Er heeft ooit een artikel in de MOTOR gestaan , een intervieuw met de ontwikkelaar van bridgestone...waren ook zijn woorden
 

Dear Sir/Madam

Thank you for your recent e-mail.

The only other information that we can obtain is as follows:-

The front tyre, due to it's V-shaped profile does the job of cutting through any water on the road, thus the need for a 'classical' tread pattern to 'evacuate' water from the contact patch which is used in car tyres is not needed. Motorcycle tyre patterns are designed to provide the optimal levels of grip and mileage for a set of tyres and the Pilot Road 2 tread pattern is no exception. That's why it has the best compromise of wet grip and mileage amongst its competitors and continues to win comparative test after comparative test and is recognized as the reference tyre in the Sport Touring Radial segment.

We have allocated your message the reference number indicated above. If you need to contact us again regarding your message, we would be grateful if you could include the reference number.

Once again thank you for your interest in Michelin.

Yours sincerely
Michelin Tyre Public Limited Company
 
Inzichten van minimaal 10 jaar oud. Full wets op motoren hebben wel degelijk groeven en hebben een superzachte compound. Toen ik nog aan karting deed, kon je het rubber van de regenbanden met je nagel afschrapen, zo zacht. Bij opdrogende baan deden ze nog ongeveer voor 5 minuten hun werk. Karting is geen motorsport , net zo min als toeren op je motor vergelijkbaar is met motorsport
 
Inzichten van minimaal 10 jaar oud. Full wets op motoren hebben wel degelijk groeven en hebben een superzachte compound. Toen ik nog aan karting deed, kon je het rubber van de regenbanden met je nagel afschrapen, zo zacht. Bij opdrogende baan deden ze nog ongeveer voor 5 minuten hun werk. Karting is geen motorsport , net zo min als toeren op je motor vergelijkbaar is met motorsport
en zijn 2 e post van michelin?
 
Stonden jaren geleden samen met mijn maat in ZWITSERLAND ,kreeg mijn maat pech zijn motor niet aan de praat te krijgen .KNMV gebeld voor hulp kreeg te horen u heeft een brief gekregen waarin staat voor buiten land dient u zich apart te verzekeren.Er was een dag wacht tijd waarop daarna de KNMV wel in actie kwam.We vermoeden dat de GPS van de postduif met de brief van de KNMV het adres van mijn maat niet kon vinden.
 
en zijn 2 e post van michelin?
Daar staat dat de groeven van de Pilot Road 2 gewoon dienst doen om door met een V-profiel water af te voeren. En ik heb nogal wat gereden met de PiRo2. gevolgd door daarna de Piro5, die steeds als beste/heel goede uit de testen kwam met regen, en waarbij ook Michelin aangaf dat de soort rubber en het profiel die regeneigenschappen bevorderde. Als je gelijk zou hebben, dan zouden wel allemaal lekker met profielloze banden rijden, immers met meer rubber op de weg. ( PS ik heb nu de nieuwste Metzelers laten monteren, echt heel veel vertrouwen in de regen en op de droge weg, dat voor jouw info )
 
Daar staat dat de groeven van de Pilot Road 2 gewoon dienst doen om door met een V-profiel water af te voeren. En ik heb nogal wat gereden met de PiRo2. gevolgd door daarna de Piro5, die steeds als beste/heel goede uit de testen kwam met regen, en waarbij ook Michelin aangaf dat de soort rubber en het profiel die regeneigenschappen bevorderde. Als je gelijk zou hebben, dan zouden wel allemaal lekker met profielloze banden rijden, immers met meer rubber op de weg. ( PS ik heb nu de nieuwste Metzelers laten monteren, echt heel veel vertrouwen in de regen en op de droge weg, dat voor jouw info )

The front tyre, due to it's V-shaped profile does the job of cutting through any water on the road, thus the need for a 'classical' tread pattern to 'evacuate' water from the contact patch which is used in car tyres is not needed

maar schijnbaar lees jij wat anders


maar hoe zit het dan met de pirelli's in de regen van dat plaatje van mij
 
Stonden jaren geleden samen met mijn maat in ZWITSERLAND ,kreeg mijn maat pech zijn motor niet aan de praat te krijgen .KNMV gebeld voor hulp kreeg te horen u heeft een brief gekregen waarin staat voor buiten land dient u zich apart te verzekeren.Er was een dag wacht tijd waarop daarna de KNMV wel in actie kwam.We vermoeden dat de GPS van de postduif met de brief van de KNMV het adres van mijn maat niet kon vinden.
Ik ben benieuwd naar die brief ! Hoe lang geleden? Ik kan me ook niet herinneren dat ik zo'n brief heb gehad. Wel dat het , ook een paar jaar geleden ,nogal wat moeite kostte om van de KNMV verzekeringen bevestigd te krijgen dat pechhulp was ingesloten.
 
Profiel is maar voor 1 ding belangrijk en dat is waterafvoer,daarom rijden ze bij de moto gp met slicks als het droog is en

Bij een autoband is dat belangrijk, bij een motorband heeft profiel bijna geen effect. Een autoband is plat en heeft over de volle breedte van de band wegcontact. Water kan dan moeilijk weg, en het profiel dient om het water af te voeren. Een motorband is rond en heeft maar op een heel klein stukje wegcontact. Water kan zich daar niet onder ophopen, aquaplaning komt daardoor niet voor en er is geen profiel nodig om het af te voeren.
 
The front tyre, due to it's V-shaped profile does the job of cutting through any water on the road, thus the need for a 'classical' tread pattern to 'evacuate' water from the contact patch which is used in car tyres is not needed

maar schijnbaar lees jij wat anders


maar hoe zit het dan met de pirelli's in de regen van dat plaatje van mij
Jouw plaatje heb ik niet gezien/gevonden , maar een V-profiel van de Piro2 heb ik nooit kunnen ontdekken, wel een gewoon klassiek groefprofiel dat groeven naar de zijkant heeft. Overigens, ik betwist niet dat je gelijk hebt, alleen ik lees er nooit ergens iets over .
 
The front tyre, due to it's V-shaped profile does the job of cutting through any water on the road, thus the need for a 'classical' tread pattern to 'evacuate' water from the contact patch which is used in car tyres is not needed

maar schijnbaar lees jij wat anders


maar hoe zit het dan met de pirelli's in de regen van dat plaatje van mij
Kort gezegd volkomen kut, ze zijn er niet voor gemaakt. Dat het kán en mág zijn andere dingen. Er zijn meer criteria waar een band voor de wet aan moet voldoen, maar hoeveel is weer een totaal andere kwestie. Die Pirelli's zijn ontwikkeld voor (zeer) sportief gebruik. Daarom gaan ze ook veel minder lang mee dan een gemiddelde toerband, dat is ook een van die dingen. Maar dat geeft niet, want daar koop je ze doorgaans niet voor. Als je deze dingen zou willen gebruiken voor winters woon-werk gebruik word je er misschien niet voor bekeurd, maar wel ronduit voor gek verklaard. Bovendien zijn er banden die dat véél beter doen, dus ben je eigenlijk jezelf ook gewoon flink aan het benadelen.

Terug naar de regen: er zijn veel, veel betere regenbanden dan dit. Dat iets kán (of mag) hoeft nog steeds niet te zeggen dat 't dan ook maar móet.
 
Bij een autoband is dat belangrijk, bij een motorband heeft profiel bijna geen effect. Een autoband is plat en heeft over de volle breedte van de band wegcontact. Water kan dan moeilijk weg, en het profiel dient om het water af te voeren. Een motorband is rond en heeft maar op een heel klein stukje wegcontact. Water kan zich daar niet onder ophopen, aquaplaning komt daardoor niet voor en er is geen profiel nodig om het af te voeren.
Waarom denk je dat ze in de Moto GP regenbanden met profiel gebruiken,en geloof me als dat niet noodzakelijk was dan
deden ze dat niet.
 
omdat de banden dan te ver afkoelen
Series Chief Marshal at MotoAmerica
Answered Feb 7 2018 · Author has 3.2k answers and 4.5m answer views






Dry tyres (Slicks) look smooth because they have no groves. The function of the grooves in tyres is to disperse water when it is raining.
If slicks were used in wet conditions there would be a high chance of aquaplaning, which is where the tyre rides up on a film of water, and does not actually touch the road surface itself. Of course there is very poor friction if this happens and braking and steering capabilities are drastically compromised. Using a grooved tyre means the water can go into the grooves, so that the rubber touches the road surface.
If there is no water on the surface then the grooves are not needed and the rider can get the most grip by utilising the maximum surface area of the tyre, so grooves are dispensed with.
If there is a small amount of water on the surface, such as very light rain, an intermediate tyre can be used, which has fewer, smaller grooves than a full rain tyre.
Note that the presence or absence of grooves, has nothing to do with the compound of the tyre, which is the type of rubber of which it is made. You can have any compound from very hard to very soft tyres, and technically all of these could be grooved or not. Usually there is a trade-off between grip and long life of a tyre. Hard tyres typically last long but don’t grip so well, with the opposite being true of soft tyres. In the extreme case “qualifying tyres” which are very soft, will only give good grip for a lap or two.
In practice the situation is a bit more complicated than I have outlined, especially when varying temperatures are involved, and teams normally think long and hard about which tyres to use, especially if the weather is changeable. Innumerable races have been won and lost due to tyre choice.
3.4k views · View 9 Upvoters[/URL]
 
Series Chief Marshal at MotoAmerica
Answered Feb 7 2018 · Author has 3.2k answers and 4.5m answer views






Dry tyres (Slicks) look smooth because they have no groves. The function of the grooves in tyres is to disperse water when it is raining.
If slicks were used in wet conditions there would be a high chance of aquaplaning, which is where the tyre rides up on a film of water, and does not actually touch the road surface itself. Of course there is very poor friction if this happens and braking and steering capabilities are drastically compromised. Using a grooved tyre means the water can go into the grooves, so that the rubber touches the road surface.
If there is no water on the surface then the grooves are not needed and the rider can get the most grip by utilising the maximum surface area of the tyre, so grooves are dispensed with.
If there is a small amount of water on the surface, such as very light rain, an intermediate tyre can be used, which has fewer, smaller grooves than a full rain tyre.
Note that the presence or absence of grooves, has nothing to do with the compound of the tyre, which is the type of rubber of which it is made. You can have any compound from very hard to very soft tyres, and technically all of these could be grooved or not. Usually there is a trade-off between grip and long life of a tyre. Hard tyres typically last long but don’t grip so well, with the opposite being true of soft tyres. In the extreme case “qualifying tyres” which are very soft, will only give good grip for a lap or two.
In practice the situation is a bit more complicated than I have outlined, especially when varying temperatures are involved, and teams normally think long and hard about which tyres to use, especially if the weather is changeable. Innumerable races have been won and lost due to tyre choice.
3.4k views · View 9 Upvoters[/URL]
dany pedrosa:
One of the elements most often overlooked when talking about the differences between riding on dry and wet surfaces are the tyres. In these circumstances, there are usually three options available: rain, intermediate, or hand-grooved tyres.


These rubber tyres are softer than the slicks, meaning that they reach an optimal temperature faster.
 
dany pedrosa:
One of the elements most often overlooked when talking about the differences between riding on dry and wet surfaces are the tyres. In these circumstances, there are usually three options available: rain, intermediate, or hand-grooved tyres.


These rubber tyres are softer than the slicks, meaning that they reach an optimal temperature faster.
Ja maar dat is maar 1 aspect van die banden,het belangrijkste is water afvoeren.
 
Vraagje: heb je ooit zo'n TomTom bij de KNMV besteld, hoe was toen de afhandeling van de bestelling ?

Heb een tijd geleden besteld (én betaald), en heb tot op heden helemaal niks van ze gehoord,
zelfs geen bevestiging van de bestelling mailtje mogen ontvangen :N.

Of zijn ze in een complete lock-down gegaan, op de website kan ik 'r niks over vinden,
mail naar de 'service-groep' wordt tot nu toe ook niet beantwoord.

gr. Leo
 
Als je op straat Moto-GP stijl gaat rijden heb je ook regenbanden nodig :Y
 
Vraagje: heb je ooit zo'n TomTom bij de KNMV besteld, hoe was toen de afhandeling van de bestelling ?

Heb een tijd geleden besteld (én betaald), en heb tot op heden helemaal niks van ze gehoord,
zelfs geen bevestiging van de bestelling mailtje mogen ontvangen :N.

Of zijn ze in een complete lock-down gegaan, op de website kan ik 'r niks over vinden,
mail naar de 'service-groep' wordt tot nu toe ook niet beantwoord.

gr. Leo
Kijk op de website, dan zie je dat het kantoor gesloten is tot 28 april
 
Terug
Bovenaan Onderaan