De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Vandaag bij de betreffende zaak langs gereden... Mededeling was samengevat; Shit happens, zal nog wel vaker gebeuren.

Ik ga de keerringen uiteraard laten vervangen, en ik zeg niet dat de vorige iets verkeerd heeft gedaan, maar dan probeer ik m'n geluk deze keer wel bij iemand anders...
...hij is weer klaar. Geen aantoonbare reden gevonden voor de lekkage... Nieuwe SKF keerringen en stofkappen erin en nu fingers cross dat ze een tijdje heel blijven...

IMG-20200605-WA0000.jpg
 
Vandaag weer ideaal om een paar veldwegen te pakken, had eigenlijk gehoopt op wat meer pratsj :o

230G15e.jpg


g14uwX1.jpg


Toevallig iemand nog enige tips m.b.t. offroad wegen rondom parkstad ? Ben nu meestal rondom Ubachsberg/ Simpelveld onderweg. i.v.m. rijd afstand vanuit thuis. Ik kan met de motor niet de snelweg op, 80 Km wegen zijn zo'n beetje de grens.
 
Heeft iemand nog leuke tips qua toeren in Luxemburg. Heb volgende week woensdag vrij, de grens met België en Luxemburg zijn dan weer open dus wil eens dag door Luxemburg toeren. Alleen er zijn teveel slingerweggetjes op de kaart. Die krijg ik nooit in 1 dag gepropt. Bedoeling is om autosnelweg te pakken tot Bastenaken en daar dan de grens met Luxemburg over te gaan.
 
Ik vind als iedereen zich n beetje aan de regels houd zoals dat overal moet dat er niks aan de hand is. Ik kom wel vaker in die richting maar op n enkeling na ging dat best aardig naar mijn mening.
 
Ik ben vanmorgen om 11:30 naar Werkendam gereden. 15:30 stond ik Tüddern te tanken toen het lichtjes begon te regenen.
Nu, 16:55, is net een flinke plensbui over getrokken.
Mazzel gehad dus, want in lederen rompertje onderweg geweest.
 
Was 19u terug. vanaf Clervaux binnendoor teruggereden naar Stavelot. daar een friet gegeten. Wilde nog binnendoor naar huis. Maar bij Francorchamps toch maar opnieuw het regenpak aangetrokken (net op tijd) en over de autosnelweg naar huis. 2x op autosnelweg een plensbui erop gehad.

Was verder een leuke route. 1x wat in moeten korten ivm een donkere bui, en 1x vanwege werkzaamheden. Helaas klopte de route op sommige punten niet meer (helemaal). tot 2x toe moest ik op route plots omdraaien, en zelfs 2x werd ik een weg in gewezen waar een gesloten verklaring was.

Desondanks zeker voor herhaling vatbaar.
 
Laatst bewerkt:
Was 19u terug. vanaf Clervaux binnendoor teruggereden naar Stavelot. daar een friet gegeten. Wilde nog binnendoor naar huis. Maar bij Francorchamps toch maar opnieuw het regenpak aangetrokken (net op tijd) en over de autosnelweg naar huis. 2x op autosnelweg een plensbui erop gehad.

Was verder een leuke route. 1x wat in moeten korten ivm een donkere bui, en 1x vanwege werkzaamheden. Helaas klopte de route op sommige punten niet meer (helemaal). tot 2x toe moest ik op route plots omdraaien, en zelfs 2x werd ik een weg in gewezen waar een gesloten verklaring was.

Desondanks zeker voor herhaling vatbaar.
Gelukkig is bijna elk stuk mooi in dat gebied dat het niet heel veel uitmaakt welke weg je inslaat...
 
Vandaag weer ideaal om een paar veldwegen te pakken, had eigenlijk gehoopt op wat meer pratsj :o

230G15e.jpg


g14uwX1.jpg


Toevallig iemand nog enige tips m.b.t. offroad wegen rondom parkstad ? Ben nu meestal rondom Ubachsberg/ Simpelveld onderweg. i.v.m. rijd afstand vanuit thuis. Ik kan met de motor niet de snelweg op, 80 Km wegen zijn zo'n beetje de grens.

heb zelf niet zo veel ervaring met off-road in nederland, maar laats ergens anders deze site tegen gekomen: Onverhard Kaart
weet dus ook niet of het helemaal klopt, maar ziet er wel leuk en handig uit om een deels offroad ritje mee in elkaar te zetten
 
Welkom! Paadjes op de foto bieden weinig herkenningspunten...

Ik heb gisteren een wijze les geleerd; Nieuwe paadjes eerst te voet verkennen. Ik had mezelf namelijk in een netelige positie gebracht door een veldweg in te rijden die steeds nauwer en steiler werd, totdat er alleen maar een diep uitgesleten geitenpad met keien en wortels over bleef;
Bekijk bijlage 1505488
Ik zal jullie het filmpje van het gestuntel besparen, want dit was ver boven mijn enduro-skills. Gelukkig wel heelhuids, zonder te vallen beneden gekomen... 8-)

Tevens deze week gezien (al voor het ritje van gisteren) dat een vorkpoot zweet. Keerringen zijn pas anderhalf jaar en 1000km geleden vervangen. Binnenkort eens bij de motorzaak langs om te kijken of ik op wat coulance kan rekenen... :/

Loool :o_O-
Ik weet dat daar ergens in de buurt een nertsenfarm ligt/lag maar dat padje wat jij opgezocht hebt ben ik zelfs nog nooit te voet opgelopen :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan